2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Kritiek Vera Mann op beleid Stage Entertainment
  [ # 16 ] 30 January 2009 02:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

vinlin - 30 January 2009 01:55 PM

Ik snap SE helemaal niet hoor. Nu met Jack niet, maar ook niet dat er een nieuwe Enjolras kwam. Terwijl Marcel al die weken de rol heeft overgenomen.
En dat is dan alleen les mis. Ik snap ook niets van de keuze bij tarzan op het moment.

Als ze Marcel die rol hadden gegeven dan moest er vervanging voor Marcel worden gezocht en gezien hij in het ensemble zit en understudy is kost het dan meer tijd om te repeteren. Het gebeurt zelden dat een understudy of alternate doorschuift naar de eerste cast.

  [ # 17 ] 30 January 2009 03:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Dit stond net op musicalsite.be:

Musicalster Vera Mann zorgde voor opschudding met haar stakingsoproep richting musicalmensen die werken bij Stage Entertainment. In het musicalwereldje zelf kan ze blijkbaar op heel wat steun rekenen. Naast reacties die we zelf kregen op de redactie, van musicalacteurs die liever anoniem blijven, duiken op Facebook nu ook openlijke steunbetuigingen op. Enkele opvallende reacties: “Je bent een voorbeeld. Je bent een inspiratie”, schrijft een collega. “Het schijnt ook alleen te kunnen bij musical, iemand als Jack van Gelder. Dan is het normaal. Maar laat Vera Mann voor de gein eens een wedstrijd Ajax-Feyenoord verslaan en dan staat iedereen op zijn achterste benen”, schrijft een andere collega.

Die laatste opmerking snijdt zeker hout! Andersom idd nooit meegemaakt dat een musicalartiest een sportwedstrijd verslaat maar in musicalland kan alles…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 18 ] 30 January 2009 03:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

benieuwd of het alleen bij steun berichtjes blijft of ze echt gaan staken…

  [ # 19 ] 30 January 2009 03:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Scarletwoman - 30 January 2009 03:27 PM

Dit stond net op musicalsite.be:

Musicalster Vera Mann zorgde voor opschudding met haar stakingsoproep richting musicalmensen die werken bij Stage Entertainment. In het musicalwereldje zelf kan ze blijkbaar op heel wat steun rekenen. Naast reacties die we zelf kregen op de redactie, van musicalacteurs die liever anoniem blijven, duiken op Facebook nu ook openlijke steunbetuigingen op. Enkele opvallende reacties: “Je bent een voorbeeld. Je bent een inspiratie”, schrijft een collega. “Het schijnt ook alleen te kunnen bij musical, iemand als Jack van Gelder. Dan is het normaal. Maar laat Vera Mann voor de gein eens een wedstrijd Ajax-Feyenoord verslaan en dan staat iedereen op zijn achterste benen”, schrijft een andere collega.

Die laatste opmerking snijdt zeker hout! Andersom idd nooit meegemaakt dat een musicalartiest een sportwedstrijd verslaat maar in musicalland kan alles…

Wat jij zegt, die laatste zin vind ik erg effectief. Zo had ik er zelf nog niet eens naar gekeken. Ik vraag me af hoe serieus deze rel wordt genomen door de Nederlandse media en of we er vanavond ook iets over terug zien bij Rtl boulevard.

  [ # 20 ] 30 January 2009 04:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik denk dat het effectiever is wanneer iedereen die kaartjes voor Jack z’n voorstelling heeft, deze gaat ruilen.

  [ # 21 ] 30 January 2009 04:31 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2009-01-30

Ik denk dat er onder het (musical)publiek ook veel steun zal zijn voor vera, het zou misschien handiger zijn als die ook een actie op zouden zetten richting stageholding. Zij betalen tenslotte voor de shows en zonder publiek geen show, dus dat zou misschien ook effect hebben.

Verder ben ik het geheel met vera eens.

  [ # 22 ] 30 January 2009 04:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

S7rin - 30 January 2009 04:12 PM

Ik denk dat het effectiever is wanneer iedereen die kaartjes voor Jack z’n voorstelling heeft, deze gaat ruilen.

Daar zit voor mij het grootste punt. De komst van Jack bij Les Mis is niets meer dan een publiciteitsstunt en absoluut geen must (volgens mij). Maar wie weet er nou wanneer hij speelt? Je kunt toch geen kaartje kopen in de wetenschap dat je krap 5% kans hebt Jack te zien. Ach het is nu wel een hoop publiciteit voor die laatste weekjes Les Mis is Carré. Ze zullen bij SE in hun handjes wrijven van blijdschap.

Ik vind dat Vera gelijk heeft wat betreft de duitse acteurs in de Vlaamse Elisabeth. Ik vind het ook een beetje vaag van Music Hall, want oh, oh, oh wat waren de berichten positief over Susan Duwe als kijk-mij-eens-fonetisch-Vlaams-proberen-te-praten-Christine in The Phantom of the Opera, Antwerpen.

Er moet een goede Nederlandse of Vlaamse dood zijn en er moet ook zeker wel een goede Rudolf binnen ons taalgebied te vinden zijn.

  [ # 23 ] 30 January 2009 04:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

lisaatje - 30 January 2009 03:32 PM
Scarletwoman - 30 January 2009 03:27 PM

Dit stond net op musicalsite.be:

Musicalster Vera Mann zorgde voor opschudding met haar stakingsoproep richting musicalmensen die werken bij Stage Entertainment. In het musicalwereldje zelf kan ze blijkbaar op heel wat steun rekenen. Naast reacties die we zelf kregen op de redactie, van musicalacteurs die liever anoniem blijven, duiken op Facebook nu ook openlijke steunbetuigingen op. Enkele opvallende reacties: “Je bent een voorbeeld. Je bent een inspiratie”, schrijft een collega. “Het schijnt ook alleen te kunnen bij musical, iemand als Jack van Gelder. Dan is het normaal. Maar laat Vera Mann voor de gein eens een wedstrijd Ajax-Feyenoord verslaan en dan staat iedereen op zijn achterste benen”, schrijft een andere collega.

Die laatste opmerking snijdt zeker hout! Andersom idd nooit meegemaakt dat een musicalartiest een sportwedstrijd verslaat maar in musicalland kan alles…

Wat jij zegt, die laatste zin vind ik erg effectief. Zo had ik er zelf nog niet eens naar gekeken. Ik vraag me af hoe serieus deze rel wordt genomen door de Nederlandse media en of we er vanavond ook iets over terug zien bij Rtl boulevard.

Dat weet ik bijna wel zeker, de site van rtl boulevard rept er al over en ook op telegraaf.nl staat een bericht. De reacties daar zijn (as usual) niet erg genuanceerd…..

  [ # 24 ] 30 January 2009 05:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Z’n premiere zou woensdag moeten zijn, dat is toch ook algemeen bekend gemaakt?

Desnoods ruilen mensen hun kaartjes in de pauze. Dan moet je toch een formulier invullen met een reden om restitutie te krijgen? Denk dat dan de boodschap ook wel duidelijk is.

Tim - 30 January 2009 04:50 PM

Maar wie weet er nou wanneer hij speelt? Je kunt toch geen kaartje kopen in de wetenschap dat je krap 5% kans hebt Jack te zien.

  [ # 25 ] 30 January 2009 05:19 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Ben het helemaal met Vera eens.

  [ # 26 ] 30 January 2009 05:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Ik kan me niks anders dan hierbij aansluiten!!
Amen!

  [ # 27 ] 30 January 2009 05:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Vergeet ik helemaal te zeggen: Vera liet zich in Backstage Musical ook al niet zo positief uit over SE. Ze zei dat ze Dirty Dancing de slechtste ‘musical/voorstelling’ vond die ze ooit had gezien.

  [ # 28 ] 30 January 2009 06:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Hoe durft Erwin van Lambaart te zeggen dat dergelijke casting keuzes “vanuit het hart” zijn en niet “vanwege geld en commercie”.

Alsof ze Jack er doorheen hadden kunnen drukken als hij timmerman geweest was…..

Hoe kan je als producent niet doorhebben dat je hiermee publiek kwijtraakt? Want men is niet gek, de bezoekers voelen zich belazerd door dergelijke keuzes.

  [ # 29 ] 30 January 2009 06:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Net op Boulevard: Vera vertelt dat de regisseur van Les Mis 2 dagen geleden zijn excuus heeft aangeboden aan de rest van de cast omdat Jack van Gelder de enige kandidaat voor Les Mis/ Thernadier is geweest en dat de producent hen geen keuze liet….en dat het om productionele belangen ging.

Het blijft vaag want McIntosh had natuurlijk ook gewoon NEE kunnen zeggen, sorry Joop maar Nee, doe het maar met de mensen die je hebt want je hebt een x aantal understudies die geschikt zijn…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 30 ] 30 January 2009 06:15 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Ik heb respect voor haar dat ze dit doet, want ze heeft gelijk.

Mensen in dit vak geven vaak hun hele leven om aan de bak te komen, en dit is soms een behoorlijk gevecht. Bloed zweet en tranen en veel dingen opofferen.
Het is een vak.

Stuntcastings als deze zijn respectloos en mensen die hiermee akkoord gaan zouden niet in dit vak werkzaam mogen zijn.

En als ze dan perse iemand willen casten die niet uit deze wereld komt en ze “echt talent een kans willen geven”, laat ze er dan ook %$#$@!!!! voor zorgen dat diegene dus zo talentvol is dat hij/zij iedereen van zijn sokken zingt en speelt. En de andere auditanten er qua niveau niet eens bij in de buurt konden komen…......

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6