1 of 20 |  1 2 3 >  Last ›
Als jij nou de producent was?
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Als jij nou een musicalproducent zou zijn…. welke voorstelling zou je dan uit brengen en met welke cast….

alles kan en alles mag, jij bent tenslotte de producent:


ik zal beginnen….
als ik producent was zou ik Rent! nog een keer naar Nederland willen halen

cast:

Roger Marcel Veenendaal
Mark  Roy Kullick
Angel Wouter van Schaaijk
Collins Guido Gottenbos
Mimi Nicky van der Kuyp
Maureen Daphne Flint
Joanne Talitha Angwarmasse
Benny Dennis ten Vergert

  [ # 1 ] 06 February 2009 12:59 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-11-19

Ik zou graag Sweet Charity terug zien.

   Handtekening   

Live your life like it’s golden!

  [ # 2 ] 06 February 2009 01:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

*Esmee - 06 February 2009 12:59 PM

Ik zou graag Sweet Charity terug zien.

voorkeur voor een cast?

  [ # 3 ] 06 February 2009 02:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  311
Geregistreerd  2006-08-07

Als ik producent zou zijn zou ik nog een keer Elisabeth uitbrengen. Met de in de rollen:

Elisabeth - Pia Douwes
De Dood - Stanley Burleson (en dan met understudy zou ik Remco Harms wel willen zien)\
Lucheni - Wim van den Driessche

Verder… maakt het me niet echt uit….. al vond ik Addo Kruizinga als Rudolf ook ontzettend geweldig!

   Handtekening   

Mijn leven is van mij

  [ # 4 ] 06 February 2009 03:04 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

lauraatjeh - 06 February 2009 02:13 PM

Als ik producent zou zijn zou ik nog een keer Elisabeth uitbrengen. Met de in de rollen:

Elisabeth - Pia Douwes
De Dood - Stanley Burleson (en dan met understudy zou ik Remco Harms wel willen zien)\
Lucheni - Wim van den Driessche

Verder… maakt het me niet echt uit….. al vond ik Addo Kruizinga als Rudolf ook ontzettend geweldig!

Ik ben ook wel voor Elisabeth maar dan wel met een verse cast, de oude heb ik al gezien.
Namen?
Pfoe….Remko Harms als de dood lijkt me super, Roy van Iersel deze keer als de volwassen Rudolph?  :tong:
Maar als lucheni…geen idee….
En elisabeth? Zou brigitte heitzer wat zijn? Die zie ik ‘mijn leven is van mij’ wel brengen!

  [ # 5 ] 06 February 2009 03:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Faatijn - 06 February 2009 03:04 PM
lauraatjeh - 06 February 2009 02:13 PM

Als ik producent zou zijn zou ik nog een keer Elisabeth uitbrengen. Met de in de rollen:

Elisabeth - Pia Douwes
De Dood - Stanley Burleson (en dan met understudy zou ik Remco Harms wel willen zien)\
Lucheni - Wim van den Driessche

Verder… maakt het me niet echt uit….. al vond ik Addo Kruizinga als Rudolf ook ontzettend geweldig!

Ik ben ook wel voor Elisabeth maar dan wel met een verse cast, de oude heb ik al gezien.
Namen?
Pfoe….Remko Harms als de dood lijkt me super, Roy van Iersel deze keer als de volwassen Rudolph?  :tong:
Maar als lucheni…geen idee….
En elisabeth? Zou brigitte heitzer wat zijn? Die zie ik ‘mijn leven is van mij’ wel brengen!

Om maar een open deur in te trappen:  Dan wil ik Ara Halici als Lucheni

En ik stem ook voor Remko Harms als De Dood en Roy van Iersel als Rudolf 😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 6 ] 06 February 2009 03:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

als ik producent was dan zou ik de musical ‘Notre Dame de Paris’ (eindelijk) een keer naar Nederland halen

Ik zou dat dan doen met de volgende cast:

Quasimodo: Bastiaan Ragas
Esmeralda:  Nurlaila Karim
Phoebus:    Addo Kruizinga
Frollo:        Jeroen Phaff
Gringoire:    Dieter Troubelyn
Clopin:      Freek Bartels
Fleur-de-Lys: Marleen van der Loo

  [ # 7 ] 06 February 2009 03:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Dan sowieso Rebecca met in de hoofdrol

Ik - Wietske
Mrs Danvers - Susan met alternate Pia
Mr de Winter - Renee van Kooten denk ik
Mrs v Hopper - Doris Baaten
Beatrice - Lone van Roosendaal

Sunset Blvd maar dan originele productie in vast theater en dan ruilen we Anthonie voor Jasper! Verder laten we de cast gelijk!

En De Klokkenluider van de Notre Dame! De versie uit Berlijn
Domique Aref als Esmeralda
Roy van Iersel als Quasimodo
Stanley als Frolo

En Wicked
Elphaba - Brigitte Heitzer
Glinda - mmmm lastig, al zou ik qua acteren Nicole berendse er wil in zien!
Fiyero - John Vooijs

Dat was het wel haha

  [ # 8 ] 06 February 2009 04:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

ErikB. - 06 February 2009 03:39 PM

als ik producent was dan zou ik de musical ‘Notre Dame de Paris’ (eindelijk) een keer naar Nederland halen

Ik zou dat dan doen met de volgende cast:

Quasimodo: Bastiaan Ragas
Esmeralda:  Nurlaila Karim
Phoebus:    Addo Kruizinga
Frollo:        Jeroen Phaff
Gringoire:    Dieter Troubelyn
Clopin:      Freek Bartels
Fleur-de-Lys: Marleen van der Loo

Dat is echt een droomcast!

  [ # 9 ] 06 February 2009 04:08 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-12-30

Kiepkantel - 06 February 2009 03:08 PM
Faatijn - 06 February 2009 03:04 PM
lauraatjeh - 06 February 2009 02:13 PM

Als ik producent zou zijn zou ik nog een keer Elisabeth uitbrengen. Met de in de rollen:

Elisabeth - Pia Douwes
De Dood - Stanley Burleson (en dan met understudy zou ik Remco Harms wel willen zien)\
Lucheni - Wim van den Driessche

Verder… maakt het me niet echt uit….. al vond ik Addo Kruizinga als Rudolf ook ontzettend geweldig!

Ik ben ook wel voor Elisabeth maar dan wel met een verse cast, de oude heb ik al gezien.
Namen?
Pfoe….Remko Harms als de dood lijkt me super, Roy van Iersel deze keer als de volwassen Rudolph?  :tong:
Maar als lucheni…geen idee….
En elisabeth? Zou brigitte heitzer wat zijn? Die zie ik ‘mijn leven is van mij’ wel brengen!

Om maar een open deur in te trappen:  Dan wil ik Ara Halici als Lucheni

En ik stem ook voor Remko Harms als De Dood en Roy van Iersel als Rudolf 😄

IK ben er ook voor om Elisabeth terug te brengen in het Nederlandse theater.

Elisabeth - Brigitte. zie haar die rol wel doen en denk dat zij ook wel erg geschikt is voor deze rol.
De dood - Remko Harms, wil ik ook wel zien in deze rol, denk dat hij dat erg goed kan spelen
Lucheni - Wim van den Driesche, wil hem wel zien in deze rol.

  [ # 10 ] 06 February 2009 04:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Als ik producent ben breng ik ongetwijfeld ‘Sacco en Vanzetti’ terug en laat ik de musical touren doorheen Vlaanderen en Nederland.

Sacco en Vanzetti…  Het verhaal

1947
De gemeenschapsruimte in een ouderlingentehuis. De 51- jarige Rosa Sacco (Vera Mann) is op bezoek bij de oude rechter Thayer. Zij dwingt de man tot een gewetensonderzoek betreffende de vreselijke gebeurtenissen met haar man in de jaren ‘20.

1908
Jonge Europeanen komen onder gejuich en vreugdekreten aan in het beloofde land Amerika. Onder hen veel Italianen. Algauw spat de droom uit elkaar. Er is geen werk, zij zijn niet welkom. Maar het harde leven heeft ook zijn mooie kanten: Nicola Sacco leert de mooie Rosa kennen met wie hij trouwt en die hem een zoontje, Dante, schenkt. Als enkele jaren later Amerika in oorlog komt, deserteert Sacco, afkerig van elke vorm van geweld. Het is in deze periode dat hij Bartolomeo Vanzetti leert kennen, een land- en geestesgenoot. Samen met o.a. hun vriend Salsedo verkondigen zij hun gedachtegoed en trachten zij de arbeiders en hun lotgenoten op een lijn te krijgen.
Op een mooie lenteavond komt Vanzetti met het nieuws dat Salsedo gearresteerd en vermoedelijk uit het raam van de 14de verdieping van een politiekantoor geduwd is. Zij moeten onmiddellijk de vrienden waarschuwen. Mike Boda, een kennis van het tweetal zal voor een wagen zorgen. Wat Sacco en Vanzetti echter niet weten is dat Boda gezocht wordt i.v.m. een roofmoord in South Braintree. Als Sacco en Vanzetti bij Boda arriveren worden zij door de politie opgepakt. Tijdens het daaropvolgende verhoor beschuldigt procureur Katzmann hen van betrokkenheid bij de dubbele moord in South Braintree enkele dagen tevoren. Drie vrouwelijke getuigen pleiten Sacco en Vanzetti vrij, doch Katzmann wil het onderzoek op deze piste verderzetten. Hij laat Levangie, een norse, racistische spoorwegwachter, als vierde getuige opdraven en die verklaart onder ede Vanzetti te herkennen. De mannen blijven aangehouden. Tijdens het kruisverhoor blijven zij alle schuld afwijzen, maar Katzmann beschuldigt hen officieel van roof en dubbele moord. Elk contact met vrouw en kind wordt Sacco ontzegd. Het Amerikaanse volk richt zich fanatiek tegen de Italiaanse verdachten.
Het proces van het jaar. De belangstelling van de pers is overweldigend. Rosa zit tussen het publiek. Twee van de vrouwelijke getuigen herzien hun verklaring ten nadele van Sacco en Vanzetti, terwijl de manipulaties van Katzmann onverminderd doorgaan. Nicola Sacco raakt de wanhoop nabij. Levangie herhaalt zijn eerdere getuigenis. Daarop bereikt de mediahysterie haar hoogtepunt. Alle getuigen bevestigen hun verklaringen aan de journalisten.
Rosa bezoekt haar man in de gevangenis. Tot grote verslagenheid van Sacco wil de kleine Dante niet meer meekomen. Hij is bang door wat hij allemaal op school over zijn vader hoort.
Tijdens het kruisverhoor van Sacco en Vanzetti laat procureur Katzmann niet af hen te beschuldigen van geweldpleging, moord, bolsjewisme en anarchie. Uiteindelijk roept hij de Amerikaanse jury op hun plicht te doen, waarop Rosa buiten zichzelf reageert: “Jullie willen hem vermoorden!” Rechter Thayer schorst de zitting.
De jury acht Sacco en Vanzetti schuldig aan roof en moord in de eerste graad. Het publiek reageert verdeeld. Sacco raakt buiten zichzelf, Vanzetti blijft kalm en waardig. Beiden worden veroordeeld tot de elektrische stoel. In alle uithoeken van de wereld worden solidariteitsacties en manifestaties gehouden. Overal duiken spandoeken met slogans op.
Wanneer Rosa Sacco nogmaals bezoekt heeft ze Dante wel bij, maar hij blijft op afstand. Sacco vertelt hem een sprookje over haat en liefde. De schrik blijft echter. Na het vertrek van de bezoekers vertelt hun medegevangene Madeiros hen dat hij bij de moorden in Braintree betrokken was en ook de andere daders kent. Tot grote vreugde van Vanzetti wil hij dat ook getuigen. Helaas weet Katzmann de zaak ook nu weer zodanig te manipuleren zodat het gerecht niet ingaat op het verzoek een nieuw proces te beginnen. Madeiros is ontoerekeningsvatbaar verklaard.
Het allerlaatste sprankeltje hoop is een genadeverzoek bij gouverneur Fuller. Ook dit is tevergeefs. Sacco en Vanzetti omhelzen elkaar voor het laatst. Op 23 augustus 1927 sterven zij op de elektrische stoel.

Motivatie: Dit verhaal is gewoon prachtig en illustreert hoe wreed sommige mensen kunnen zijn! Dit geeft ook weer hoe het er soms aantoe gaat in het gerecht (in Belgie).

Cast:

Rechter Thayer: Dirk Lavrysen
Mary Splaine en Alternate Rosa Sacco: Fleur Brusselmans
Getuige M. Levangie: James Cooke
Bartolomeo Vanzetti: Wim Van Den Driessche
Alternate B. Vanzetti: Frank Hoelen
Nicola Sacco: Pieter Van Nieuwenhuyze
Rosa Sacco: Deborah De Ridder
Louise Pelser: Kirsten Cools
Medeiros: Dieter Verhaegen
Salsedo: Jelle Cleymans
Cesarina Rossi: Goele Deraedt
Connolly / Fuller: Ernst van Looy
Procureur Katzmann: Peter Vandevelde

  [ # 11 ] 06 February 2009 05:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  311
Geregistreerd  2006-08-07

janneke25 - 06 February 2009 04:08 PM
Kiepkantel - 06 February 2009 03:08 PM
Faatijn - 06 February 2009 03:04 PM
lauraatjeh - 06 February 2009 02:13 PM

Als ik producent zou zijn zou ik nog een keer Elisabeth uitbrengen. Met de in de rollen:

Elisabeth - Pia Douwes
De Dood - Stanley Burleson (en dan met understudy zou ik Remco Harms wel willen zien)\
Lucheni - Wim van den Driessche

Verder… maakt het me niet echt uit….. al vond ik Addo Kruizinga als Rudolf ook ontzettend geweldig!

Ik ben ook wel voor Elisabeth maar dan wel met een verse cast, de oude heb ik al gezien.
Namen?
Pfoe….Remko Harms als de dood lijkt me super, Roy van Iersel deze keer als de volwassen Rudolph?  :tong:
Maar als lucheni…geen idee….
En elisabeth? Zou brigitte heitzer wat zijn? Die zie ik ‘mijn leven is van mij’ wel brengen!

Om maar een open deur in te trappen:  Dan wil ik Ara Halici als Lucheni

En ik stem ook voor Remko Harms als De Dood en Roy van Iersel als Rudolf 😄

IK ben er ook voor om Elisabeth terug te brengen in het Nederlandse theater.

Elisabeth - Brigitte. zie haar die rol wel doen en denk dat zij ook wel erg geschikt is voor deze rol.
De dood - Remko Harms, wil ik ook wel zien in deze rol, denk dat hij dat erg goed kan spelen
Lucheni - Wim van den Driesche, wil hem wel zien in deze rol.


Brigitte zou ik inderdaad ook de rol van Elisabeth wel zien willen spelen, maar verder wil ik eigenlijk dat niemand aan die rol komt, haha(A) Maar Roy van Iersel als de volwassen Rudolf? Denk niet dat ik dat heel leuk ga vinden…:$

   Handtekening   

Mijn leven is van mij

  [ # 12 ] 06 February 2009 05:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  311
Geregistreerd  2006-08-07

cremi - 06 February 2009 03:45 PM

Dan sowieso Rebecca met in de hoofdrol

Ik - Wietske
Mrs Danvers - Susan met alternate Pia
Mr de Winter - Renee van Kooten denk ik
Mrs v Hopper - Doris Baaten
Beatrice - Lone van Roosendaal


Rebecca lijkt mij ook top!!! Alleen dan niet Susan als vaste actrice voor Mrs Danvers… daar is ze ook wat jong voor denk ik… Maar misschien als understudy en Pia als vaste!? Al blijft ze nog steeds erg jong…
Als Mr de Winter ben ik ook wel benieuwd naar Stanley!

   Handtekening   

Mijn leven is van mij

  [ # 13 ] 06 February 2009 05:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

lauraatjeh - 06 February 2009 05:21 PM

Rebecca lijkt mij ook top!!! Alleen dan niet Susan als vaste actrice voor Mrs Danvers… daar is ze ook wat jong voor denk ik… Maar misschien als understudy en Pia als vaste!? Al blijft ze nog steeds erg jong…
Als Mr de Winter ben ik ook wel benieuwd naar Stanley!

Susan heeft de rol ook al in de originele productie gespeeld hoor.

  [ # 14 ] 06 February 2009 05:46 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Ik zou MARTIN GUERRE naar Nederland halen. Een groots en meeslepende show van de makers van Les Miserables & Miss Saigon, hieronder zou ik de show ook gaan promoten.

Mijn cast:

Martin Guerre:  Freek Bartels
Arnaud:          Rene van Kooten
Betrande:        Maike Boerdam

Als nationale tour gebaseerd op de orginele West End Productie & de herschreven versie uit 1999.


P.S. Wat denken jullie overigens van SWEENEY TODD met Marjolein Touw als Mrs. Lovett & Henk Poort als Sweeney?

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 15 ] 06 February 2009 05:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2008-11-01

Wicked
Elphaba: Brigitte Heitzer/Renee van Wegberg
Glinda:Chantal Janzen(denk dat deze rol echt goed bij haar past, met veel humor, alleen weet niet of ze zo hoog kan zingen)
Fiyero:William Spaaij/Freek Bartels
Nessarose:Cindy Bell
Boq:Roy Kullick(al zou hij ook als Fiyero kunnen!)
Morrible:Mariska van Kolck(lijkt me wel leuk, ze heeft de laatste jaren vooral ‘‘het goede’’ gespeeld zeg maar, en dan nu als pittige tante ofzo!
The Wizard:Ben Cramer
Doctor Dillamond:Carlo Boszhard/Jorge Verkroost
Nouja, zoiets, ik ken de voorstelling niet van binnen en buiten, dus het kan dat ik sommige dingen een beetje raar heb! :tong:

   Handtekening   

Als je de omelet niet durft te maken, hoef je die champignons ook niet meer te snijden

 1 2 3 >  Last ›
1 of 20
‹‹ Open brief Vera Mann      Kinderen in Joseph ››