2 of 20 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Als jij nou de producent was?
  [ # 16 ] 06 February 2009 05:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Sjoerd - 06 February 2009 05:49 PM

Wicked
Elphaba: Brigitte Heitzer/Renee van Wegberg
Glinda:Chantal Janzen(denk dat deze rol echt goed bij haar past, met veel humor, alleen weet niet of ze zo hoog kan zingen)
Fiyero:William Spaaij/Freek Bartels
Nessarose:Cindy Bell
Boq:Roy Kullick(al zou hij ook als Fiyero kunnen!)
Morrible:Mariska van Kolck(lijkt me wel leuk, ze heeft de laatste jaren vooral ‘‘het goede’’ gespeeld zeg maar, en dan nu als pittige tante ofzo!
The Wizard:Ben Cramer
Doctor Dillamond:Carlo Boszhard/Jorge Verkroost
Nouja, zoiets, ik ken de voorstelling niet van binnen en buiten, dus het kan dat ik sommige dingen een beetje raar heb! :tong:

Als ik iemand als Morrible wil zien is het Karin Bloemen wel.

  [ # 17 ] 06 February 2009 06:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2008-11-01

Nu je het zo zegt ja, is een hele goede ja!

   Handtekening   

Als je de omelet niet durft te maken, hoef je die champignons ook niet meer te snijden

  [ # 18 ] 06 February 2009 06:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  311
Geregistreerd  2006-08-07

martijn-j - 06 February 2009 05:42 PM
lauraatjeh - 06 February 2009 05:21 PM

Rebecca lijkt mij ook top!!! Alleen dan niet Susan als vaste actrice voor Mrs Danvers… daar is ze ook wat jong voor denk ik… Maar misschien als understudy en Pia als vaste!? Al blijft ze nog steeds erg jong…
Als Mr de Winter ben ik ook wel benieuwd naar Stanley!

Susan heeft de rol ook al in de originele productie gespeeld hoor.

Sorry… ik heb de verkeerde voor me… mijn fout! Ik zit helemaal te denken aan Suzan Seegers….. heel stom:P

[ Gewijzigd: 06 February 2009 06:32 PM by lauraatjeh ]
   Handtekening   

Mijn leven is van mij

  [ # 19 ] 06 February 2009 08:18 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2008-11-12

saigon - 06 February 2009 05:46 PM

Ik zou MARTIN GUERRE naar Nederland halen. Een groots en meeslepende show van de makers van Les Miserables & Miss Saigon, hieronder zou ik de show ook gaan promoten.

Mijn cast:

Martin Guerre:  Freek Bartels
Arnaud:          Rene van Kooten
Betrande:        Maike Boerdam

Als nationale tour gebaseerd op de orginele West End Productie & de herschreven versie uit 1999.


P.S. Wat denken jullie overigens van SWEENEY TODD met Marjolein Touw als Mrs. Lovett & Henk Poort als Sweeney?

Ja Martin Guerre!!!!
Ik zie Freek meer als een Guillaume.En ik zou een zoektocht doen naar Martin Guerre
Pieter van Nieuwenhuysse mag Arnaud zijn(maar rene mag ook).En als Benoit zou ik Peter Thijssen kiezen
Bertrande Ann Vandenbroeck.

[ Gewijzigd: 07 February 2009 10:57 PM by savjonik ]
  [ # 20 ] 06 February 2009 08:24 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2008-08-08

carolienelske - 06 February 2009 04:05 PM
ErikB. - 06 February 2009 03:39 PM

als ik producent was dan zou ik de musical ‘Notre Dame de Paris’ (eindelijk) een keer naar Nederland halen

Ik zou dat dan doen met de volgende cast:

Quasimodo: Bastiaan Ragas
Esmeralda:  Nurlaila Karim
Phoebus:    Addo Kruizinga
Frollo:        Jeroen Phaff
Gringoire:    Dieter Troubelyn
Clopin:      Freek Bartels
Fleur-de-Lys: Marleen van der Loo

Dat is echt een droomcast!

Daar zou ik zeker wel heen gaan dan!

   Handtekening   

Dreams and Hope will never fail :roos:

  [ # 21 ] 06 February 2009 09:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

We will rock you!
Definately!
Met als cast:

Galileo Figaro: Freek Bartels
Scaramouche: Suzan Seegers
Pop: Jorge Verkroost
Killerqueen: Pia Douwes (lijkt me hylarisch)
Khashoggi: Ara Halici
Meat: Daphne Flint
Britney: Perry Dossett

  [ # 22 ] 06 February 2009 10:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

The Wild Party produceren een tour.

Queenie: Lone van Roosendaal/Brigitte Heitzer.
Kate: Anouk van Nes/ Marjolein Teepen.
Burrs: René van Kooten.
Black: Edwin Jonker/Gino Emnes.

Chicago:
Velma: Anouk van Nes.
Roxy: Lone van Roosendaal.
Mamma Morton: Marjolein Touw.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 23 ] 06 February 2009 10:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Jeap - 06 February 2009 09:37 PM

elisabeth ook…graag! alleen heel graag Pia als Sissi; Brigitte lijkt me helemaal niets (dan wordt het zo’n afknapper; niemand kan aan pia tippen, dat hebben we al met evita gezien)

Sorry maar dat niemand aan Pia kan tippen is wel heel kort door de bocht! Weet inderdaad niet of Bri de meest geschikte Elisabeth zou zijn! Ik zou het graag ervaren! Ik vond vooral de nieuwe versie van evita niet zo geslaagd, dus vergelijken is sowieso al lastig! En na 6 pogingen om Pia in Elisabeth te zien zonder succes heeft mij toch hele mooie avonden opgeleverd!

  [ # 24 ] 06 February 2009 11:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik had ook Martin Guerre in mijn hoofd, maar dan (al jaren) met de volgende cast:

Martin Guerre: Patrick Stamme
Arnoud du Thil: Jochem Roozemond
Bertrande de Rols: Deborah de Ridder (was eerst idd ook Ann van den Broeck, maar die vind ik nu te oud)
Guillaume: Tilmann von Blomberg
Pierre Guerre: Bert Simhoffer
Mme de Rols: Marika Lansen
Benoit: Marc-Marie Huybreghts
Father Dominic: Dimitri Verhoeven
Judge Coras: was Bob van Tol, maar sinds die dood is twijfel ik tussen Ulrich Wand en Leo Hogenboom

En het mag van mij dan allemaal wat rauwer, meer naar het boek van Theun de Vries.

savjonik - 06 February 2009 08:18 PM

Ja Martin Guerre!!!!
Ik zie Freek meer als een Guillaume.En ik zou een zoektocht doen naar Martin Guerre
Pieter van Nieuwenhuysse mag Arnaud zijn(maar rene mag ook).En als Benoit zou ik Aron Wade kiezen
Bertrande Ann Vandenbroeck.

[ Gewijzigd: 06 February 2009 11:22 PM by S7rin ]
  [ # 25 ] 06 February 2009 11:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

cremi - 06 February 2009 10:36 PM
Jeap - 06 February 2009 09:37 PM

elisabeth ook…graag! alleen heel graag Pia als Sissi; Brigitte lijkt me helemaal niets (dan wordt het zo’n afknapper; niemand kan aan pia tippen, dat hebben we al met evita gezien)

Sorry maar dat niemand aan Pia kan tippen is wel heel kort door de bocht! Weet inderdaad niet of Bri de meest geschikte Elisabeth zou zijn! Ik zou het graag ervaren! Ik vond vooral de nieuwe versie van evita niet zo geslaagd, dus vergelijken is sowieso al lastig! En na 6 pogingen om Pia in Elisabeth te zien zonder succes heeft mij toch hele mooie avonden opgeleverd!

ik zou Marjolein Teepen wel als Elisabteh zien

Elisabeth: Marjolein Teepen
De dood: Remko Harms (goed idee van iedereen)
Lucheni: Roy Kullick ( na Evita heeft hij wel bewezen dat ie zo;n grappige cynische rol aankan)
Rudolf: Roy van Iersel
Franz Joseph: ?? Jeroen deed het destijds erg goed, maar wil liever een verse cast?
iemand suggesties???

  [ # 26 ] 06 February 2009 11:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

St0rm - 06 February 2009 11:35 PM

ik zou Marjolein Teepen wel als Elisabteh zien

Elisabeth: Marjolein Teepen
De dood: Remko Harms (goed idee van iedereen)
Lucheni: Roy Kullick ( na Evita heeft hij wel bewezen dat ie zo;n grappige cynische rol aankan)
Rudolf: Roy van Iersel
Franz Joseph: ?? Jeroen deed het destijds erg goed, maar wil liever een verse cast?
iemand suggesties???

René van Kooten lijkt me wel wat als Franz Joseph (ok, niet helemaal nieuw wat Elisabeth betreft, maar toch een goede invulling van de rol lijkt me).

  [ # 27 ] 07 February 2009 12:24 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

St0rm - 06 February 2009 11:35 PM
cremi - 06 February 2009 10:36 PM
Jeap - 06 February 2009 09:37 PM

elisabeth ook…graag! alleen heel graag Pia als Sissi; Brigitte lijkt me helemaal niets (dan wordt het zo’n afknapper; niemand kan aan pia tippen, dat hebben we al met evita gezien)

Sorry maar dat niemand aan Pia kan tippen is wel heel kort door de bocht! Weet inderdaad niet of Bri de meest geschikte Elisabeth zou zijn! Ik zou het graag ervaren! Ik vond vooral de nieuwe versie van evita niet zo geslaagd, dus vergelijken is sowieso al lastig! En na 6 pogingen om Pia in Elisabeth te zien zonder succes heeft mij toch hele mooie avonden opgeleverd!

ik zou Marjolein Teepen wel als Elisabteh zien

Elisabeth: Marjolein Teepen
De dood: Remko Harms (goed idee van iedereen)
Lucheni: Roy Kullick ( na Evita heeft hij wel bewezen dat ie zo;n grappige cynische rol aankan)
Rudolf: Roy van Iersel
Franz Joseph: ?? Jeroen deed het destijds erg goed, maar wil liever een verse cast?
iemand suggesties???

Dat lijkt me ook wel een goede cast. Of Brigitte als Elisabeth en/of Ara als Lucheni zie ik ook wel zitten.
Wicked zie ik ook graag in Nederland. En de cast die hierboven genoemd is klinkt goed, al weet ik niet of Brigitte de allerbeste optie voor Elphaba is (maar zeker geen slechte optie) 😊.

Ik zou ook the Phantom wel graag terug willen zien in Nederland. En dan in de titelrol René van Kooten en Stanley Burleson, op dezelfde manier als Pia en Simone nu in Sunset. Stiekem denk/hoop ik dat dit ook wel binnen een paar jaar gaat gebeuren…iig dat the Phantom terugkomt, rolverdeling heb ik geen idee van. Een andere revival die ik wel zou willen is Miss Saigon, omdat ik dat zo’n prachtige show vind en ‘m destijds helaas heb gemist (ken alleen de muziek). Dan lijkt Remko Harms, of anders misschien John Vooijs, me ook wel iets voor de rol van Chris. Wie als Kim..geen idee..dat zou denk ik nieuw talent moeten zijn. Als Ellen misschien Anne Stalman (van OZNE). Weet nog dat zij toen “Na Die Ontmoeting” heeft gezongen, en vind haar wel een persoon voor Ellen.

Qua nieuwe shows…moet eerlijk bekennen dat ik - buiten Wicked - niet zoveel shows ken die nog niet in Nederland zijn geweest. Oh ja, Rebecca natuurlijk! Die zou ik ook wel hier willen zien…genoemde cast lijkt me ook prima, of anders misschien de cast die ze toen bij de workshops gebruikt hebben (Pia Douwes en Maike Boerdam).

  [ # 28 ] 07 February 2009 12:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

jonas - 06 February 2009 04:56 PM

Als ik producent ben breng ik ongetwijfeld ‘Sacco en Vanzetti’ terug en laat ik de musical touren doorheen Vlaanderen en Nederland.
Cast:

Rechter Thayer: Dirk Lavrysen
Mary Splaine en Alternate Rosa Sacco: Fleur Brusselmans
Getuige M. Levangie: James Cooke
Bartolomeo Vanzetti: Wim Van Den Driessche
Alternate B. Vanzetti: Frank Hoelen
Nicola Sacco: Pieter Van Nieuwenhuyze
Rosa Sacco: Deborah De Ridder
Louise Pelser: Kirsten Cools
Medeiros: Dieter Verhaegen
Salsedo: Jelle Cleymans
Cesarina Rossi: Goele Deraedt
Connolly / Fuller: Ernst van Looy
Procureur Katzmann: Peter Vandevelde

Voor,  voor, voor… Driedubbel voor.

S7rin - 06 February 2009 11:19 PM

Ik had ook Martin Guerre in mijn hoofd, maar dan (al jaren) met de volgende cast:
Mme de Rols: Marika Lansen
Benoit: Marc-Marie Huybreghts

Uh… Helemaal voor. Ik prijs mezelf gelukkig Martin Guerre meerdere keren live te hebben gehoord in amateurgroepen en concerten. Een keer ‘officieel’ zou geweldig zijn.

Verder voor mij zelf:

The Hunchback of Notre Dame van Alan Menken (muziek) Stephen Schwartz (liedteksten) en James Lapine (book). De muziek is weergaloos prachtig. Eén van de machtigste pauze finales ooit geschreven. Moest ik kiezen tussen Nog één dag en Esmeralda delft Nog één dag het onderspit.

Een paar jaar geleden zag ik daar al eens een amateurversie van, uitgevoerd in een klooster/kerk… Groots fantastisch orkest en weergaloze solisten waaronder Freek Bartels als Clopin.

Qua cast voor een professionele productie zou ik het zo snel niet weten.

  [ # 29 ] 07 February 2009 12:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Sacco en Vanzetti???? Ik val hier bijna van mijn stoel….
Eén van de vreselijkste avonden in Carré OOIT met een zaal van 200 bezoekers….brrr…..

NEE…..Kiss of the Spiderwoman willen we zien, met Pia als Spinnenvrouw en Alex Klaassen en René van Kooten als mannelijke hoofdrollen…..

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 30 ] 07 February 2009 12:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Jacco - 07 February 2009 12:35 AM

Eén van de vreselijkste avonden in Carré OOIT met een zaal van 200 bezoekers….brrr…..

Wie gaat er dan ook vrijwillig in Carré zitten… 😉

Ik geniet altijd van de cd van Sacco & Vanzetti.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 20
‹‹ Open brief Vera Mann      Kinderen in Joseph ››