4 of 7 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Spiderman the musical
  [ # 46 ] 29 December 2010 05:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Overigens is er al weken geen kaartje voor Spiderman te krijgen….. De verkopen tijdens de previews (full price overigens) overtreffen de stoutste verwachtingen. Ook de premium seats van $295 gaan als warme broodjes. Gevalletje Criticproof? Of Ramptoerisme?

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 47 ] 29 December 2010 05:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ramptoerisme is ook toerisme.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 48 ] 29 December 2010 11:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Ach, bij Aida ging destijds ook het een en ander mis. Daar brak toen ook een kabel van een decorstuk waardoor de twee hoofdrolspelers naar beneden vielen. En er gebeurt zo wel meer denk ik, wat echter niet naar buiten wordt gebracht…

Maar publicatie is publicatie en inderdaad, juist door dit soort tafrelen wordt de mens zelfs nieuwsgieriger…

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 49 ] 19 January 2011 06:44 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Erwin van Lambaart gaat de voorstelling vanavond zien volgens zijn Twitter. Ben benieuwd wat hij ervan vindt.

  [ # 50 ] 19 January 2011 09:06 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

laat hem een helm opzetten, je weet nooit wat of wie er naar beneden komt vallen…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 51 ] 22 January 2011 12:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb Erwin van Lambaart maar even gevraagd wat hij van Spiderman vond en dit was het antwoord:

Spiderman was de moeite waard. Geloof niet alle negatieve verhalen. Is nog veel aan te verbeteren maar ronduit spectaculair en innovatief.
9 minutes ago via Mobile Web

  [ # 52 ] 30 January 2011 10:27 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

The Toronto Star was het wachten moe en heeft alvast een recensie geplaatst. Er schijnen al meer pers-critici te zijn die al hebben laten doorschemeren dat ze de recensie gaan plaatsen na 8 februari (de premiere datum) ipv nog een keer te wachten op officiële première op 15 maart.

http://www.thestar.com/entertainment/theatre/article/929874—spider-man-turn-off-the-dark-epic-comic-book-musical-a-65-million-disaster

De titel is een ramp van 65 miljoen dollar. De stunts zijn hier en daar mooi uitgevoerd maar blijft niet hangen (no pun intended), de hoofdrolspelers vallen weg in het geheel en alleen de slechterikken blijven je bij.

Mooie laatste quote aan het eind van het stuk.

Who is to blame for this disaster? Ultimately, the fingers must all point to director/co-author Taymor, whose vision this is and whose failure to tap into the grander myth inherent in a comic book hero makes the whole thing so disappointing.

But it’s only right that, having created one of the greatest hits of our generation in The Lion King, Taymor should now shoulder the burden of one of its greatest flops.

Call it the flying circle of life.

  [ # 53 ] 08 February 2011 12:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

De meeste kranten zijn het wachten moe:-)

http://broadwayworld.com/article/Review_Roundup_SPIDERMAN_on_Broadway_All_the_Reviews_20110207_page1


Critici zijn niet blij, maar het publiek komt in grote getale naar de previews, de week opbrengst is meer dan 1 miljoen dollar, meer dan Wicked.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 54 ] 13 February 2011 11:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Hoe verloopt het verder met de musical? 😊

  [ # 55 ] 14 February 2011 05:26 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Ik ben vorige week naar Spiderman geweest, kaartjes waren makkelijk te krijgen maar dat kwam misschien ook doordat het vreselijk weer was in de US. Qua decor is het absoluut een spektakelstuk, spiderman vliegt letterlijk door de hele zaal, hiermee wordt ook het balkon en 2e balkon steeds bij de voorstelling betrokken. Het overige decor is innovatief en grappig. Het gezichtspunt van de kijker wordt een aantal keren aangepast.

De show werd tijdens mijn bezoek 1 x stil gelegd wegens technische problemen maar het zijn de previews dus dat is niet zo gek.
De acteurs die op dat moment in gekke cartooneske pakken (als bad-guys) op het podium stonden gingen improviseren en dit was meteen het hoogtepunt van de show.


Ik vond Spiderman Turn of the Dark niet geweldig. Het verhaal is bekend en niet boeiend. De karakters zijn dezelfde als in de stripboeken, hoewel de rol van Arachne (een evil spider) mij niet bekend voorkwam uit de herrinneringen die ik nog heb aan de films en cartoons. De karakters zijn 1-dimensionaal.
De muziek van Bono en the Edge is niet herkenbaar als U2 (dat was misschien wel de bedoeling maar ik vond het tegenvallen) en er was geen nummer bij waar ik kippevel van kreeg.

De show is geschikt om met kinderen naar toe te gaan, en dat lijkt me ook het beste: voor kinderen is het een spektakel. Voor volwassen publiek zijn er in mijn ogen te weinig artistieke hoogtepunten.

Ik ga denk ik niet nog een keer.

  [ # 56 ] 14 February 2011 09:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

De eerste MW bezoeker van Spiderman! Gefeliciteerd…..

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 57 ] 14 February 2011 10:16 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Thanks!

  [ # 58 ] 18 February 2011 03:09 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

kcali - 14 February 2011 05:26 PM

De karakters zijn dezelfde als in de stripboeken, hoewel de rol van Arachne (een evil spider) mij niet bekend voorkwam uit de herrinneringen die ik nog heb aan de films en cartoons.

Ik ben nog steeds bezig met mijn verslag van Spiderman, maar ik kwam op Wikipedia tegen dat er wel een character genaamd Arachne / Spiderwoman in de stripboeken heeft gezeten, maar die zag er meer uit als Spiderman, niet als een mens met extra pootjes.

  [ # 59 ] 07 March 2011 08:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is volgende week dinsdag echt de première of is het inmiddels alweer uitgesteld?

  [ # 60 ] 07 March 2011 10:09 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Officieel nog niet, maar volgens BWW gaat dat waarschijnlijk wel gebeuren, naar Juni dit jaar waardoor het niet mee zal kunnen doen met de Tony Awards. Plus dat er een boete van $12.600 is opgelegd ivm de ongevallen tijdens de show.

Ook heeft nog niemand van de officiële pers hun uitnodigingen ontvangen, mocht de première wel volgende week zijn.

http://broadwayworld.com/article/Exclusive_SPIDERMANs_Future_to_Be_Revealed_by_Middle_of_Next_Week_20110304

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 7