2 of 39 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Wicked Londen
  [ # 16 ] 15 October 2009 05:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Volgens mij kun je dan inderdaad het kaartje gewoon bij de kassa ophalen. Meestal op vertoon van je creditcard, dacht ik. Weet je zeker dat het wel de bedoeling was dat ze naar je huis werden gestuurd? Ik had ook een hele tijd van te voren kaartjes besteld, maar die moesten we toen ook bij het theater ophalen.

  [ # 17 ] 15 October 2009 06:38 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

je kunt tegenwoordig ook emailtickets bestellen, dat heb ik voor Wicked ook gedaan.
Maar wellicht is het inderdaad de bedoeling dat je de kaarten gewoon ophaalt bij de kassa.
logische vraag is dan natuurlijk: heb je de reservering wel goed gelezen? Kan me voorstellen dat het in een andere taal niet altijd meteen doorkomt.

  [ # 18 ] 15 October 2009 06:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik bedenk me net,  weet je zeker dat je bij het bestellen ‘bezorging per post’ hebt aangekruist ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 19 ] 15 October 2009 07:44 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Kiepkantel - 15 October 2009 06:49 PM

Ik bedenk me net,  weet je zeker dat je bij het bestellen ‘bezorging per post’ hebt aangekruist ?

Dat bedacht Lisaatje zich in haar post ook al 😉

  [ # 20 ] 16 October 2009 07:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

Kiepkantel - 15 October 2009 06:49 PM

Ik bedenk me net,  weet je zeker dat je bij het bestellen ‘bezorging per post’ hebt aangekruist ?

ja, en ik heb zelfs een bevestiging gekregen dat ze naar mijn adres zijn verstuurd 😉

  [ # 21 ] 16 October 2009 07:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

Faatijn - 15 October 2009 06:38 PM

je kunt tegenwoordig ook emailtickets bestellen, dat heb ik voor Wicked ook gedaan.
Maar wellicht is het inderdaad de bedoeling dat je de kaarten gewoon ophaalt bij de kassa.
logische vraag is dan natuurlijk: heb je de reservering wel goed gelezen? Kan me voorstellen dat het in een andere taal niet altijd meteen doorkomt.

ik heb engels gestudeerd, dus dat is geen probleem hoor. Maar begreep niet helemaal wat ze met met box office bedoelden.

  [ # 22 ] 16 October 2009 07:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

Kiepkantel - 15 October 2009 05:33 PM

Daar bedoelen ze de kassa in het theater mee.  😄

dankje, daar heb ik tenminste wat aan 😄

  [ # 23 ] 30 December 2009 11:50 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Op 27 december was het dan eindelijk zover en was het tijd om te vertrekken naar london, veel gedaan en vooral ook veel gezien maar als musicalfan blijft de grootste belevenis hangen.

Ik ben op 28 december naar wicked geweest, en ik snap de hype heel erg goed, hij is echt te leuk om maar 1 keer gezien te hebben.
We zaten op rij J stoel 18 en 19 best dichtbij dus.
Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar ik ga proberen om een paar commentaren te geven.

Ten eerste, grote complimenten voor de schrijver van het boek, het is echt met veel humor gedaan hoe hij heeft beschreven wat er gebeurd voordat the wiz begint.
Ik ga geen spoilers weggeven want dat zou zonde zijn voor de mensen die hem nog moeten gaan zien maar mensen die hem al hebben gezien begrijpen het wel als ik de steekwoorden schoenen, hoed, blikkenman en vogelverschrikker laat vallen…

Alexia Khadime - Elphaba

Ze is echt goed, je ziet haar vanaf het liedje Defying Gravity met haar stem en persoonlijheid veranderen in een echte heks.


Sarah Earnshaw - Glinda

Even een zijsteek, goed dat ze een briefje in het programmaboek hebben gestopt om te laten zien wie er die avond op gaat.
Wat een stem heeft die meid zeg en haar komische timming is perfect ! ik heb in een deuk gelegen met Popular en met Thank Goodness.

Olivier Tompsett - Fiyero
Leuke rol, en een goede stem, wel vond ik hem soms iets te enthousiast met dansen en struikelde hij bijna..

Harriet Thorpe - Madame Morrible
Mooie vrouw, maar dat is slecht te zien als ze Madame Morrible speelt wel heel goed gedaan, als ze echt boos moet spelen zou je bijna bang van haar worden.

Sam Kelly - The Wonderful Wizard Of Oz
The wizard natuurlijk heel komisch maar zijn stem vond ik niet zo heel erg mooi om naar te luisteren, gelukkig is de solo die hij heeft geen nummer met een zware lading en kun je om hem lachen.

Natalie Anderson - Nessarose
Goed gespeeld als ze word betoverd :D

Alex Jessop - Boq
Niet echt een grote rol, wel leuk gedaan om daar iets verassends mee te doen.

David Stoller - Doctor Dillamond/Witch’s Father
Echt op zijn plek als Doctor Dillamond dat is een grotere rol en die verdiend hij echt zijn stem is geweldig.

De kostuums zijn ook super mooi gedaan en de decors zijn geweldig.
Ik heb een top avond gehad en ga hem zeker nog een paar keer zien
bedankt voor het lezen:p

  [ # 24 ] 30 December 2009 02:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Leuk verslag. Als je het script van de musical al zo geweldig vond raad ik je ook zeker aan om het origele boek van Gregory Maguire te lezen. Deze is nog tien keer beter.

  [ # 25 ] 30 December 2009 05:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

martijn-j - 30 December 2009 02:36 PM

Leuk verslag. Als je het script van de musical al zo geweldig vond raad ik je ook zeker aan om het origele boek van Gregory Maguire te lezen. Deze is nog tien keer beter.

Kun je mij dan over het dip-moment heen helpen?
Betreffend boek ligt namelijk nog steeds onuitgelezen in mijn kast :geenidee:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 26 ] 30 December 2009 05:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heidi - 30 December 2009 05:52 PM
martijn-j - 30 December 2009 02:36 PM

Leuk verslag. Als je het script van de musical al zo geweldig vond raad ik je ook zeker aan om het origele boek van Gregory Maguire te lezen. Deze is nog tien keer beter.

Kun je mij dan over het dip-moment heen helpen?
Betreffend boek ligt namelijk nog steeds onuitgelezen in mijn kast :geenidee:

Ik had het in twee dagen uit. Waar ben je nu?

  [ # 27 ] 30 December 2009 06:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  570
Geregistreerd  2008-11-07

Leuk verslag!! Ik ben 14 dec voor de 2e keer geweest. En het verveeld niet kan ik je vertellen hahahaha.

  [ # 28 ] 30 December 2009 07:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ergens op een kwart? (heb gekeken; Gillikin)
Ik kwam er niet doorheen en toen is ie onuitgelezen in de kast terecht gekomen.

Btw: vind de titel van dit topic leuk gekozen!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 29 ] 30 December 2009 07:17 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Dankje!
Waarom kwam je er eigenlijk niet doorheen Heidi?

  [ # 30 ] 30 December 2009 11:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

berry - 30 December 2009 07:17 PM

Dankje!
Waarom kwam je er eigenlijk niet doorheen Heidi?

Geen idee, denk dat het toch te maken heeft met het feit dat ik de musical eerst zag: een boek is dan gewoon heel anders.
Als ik een film eerst zie en daarna het boek lees, ervaar ik hetzelfde: negen van de tien keer vind ik het boek dan niet leuk of kom ik er ook niet doorheen, omdat het zo anders is dan de film.
Als ik een boek eerst lees en daarna een film- of theaterbewerking zie, valt de film of theaterbewerking vaak tegen; omdat ik dan juist mijn eigen plaatje al had gemaakt.
Ik moet het dus ws toch gewoon houden bij het eerste wat ik zie 😄

Overigens heb ik bewust voor het Wicked-boek gekozen, omdat ik het verhaal achter de musical wilde leren kennen. Ik ben ervan overtuigd dat ik dat de moeite waard vind, maar tot nu toe is het me niet gelukt te lezen. Ergens aan het begin ben ik ongeveer al afgehaakt; bij de proloog wordt verteld hoe Dorothy, the Lion, the Scarecrow and the Tin Woodman zitten te praten bij de Yellow Brick Road en gadegeslagen worden door The Green Witch. Dat begin kon me al niet pakken, maar goed het is de proloog; het echte verhaal moet nog beginnen. Nu ligt mijn boekelegger bij pg 104, de kennismaking tussen Elphaba en Galinda en verder is ie nooit gekomen.

En btw: ergens op het papiertje wat ik als boekenlegger heb gebruikt staat de vraag geschreven waarop ik het antwoord geloof ik nog niet weet: why green? Medicine shown in musical could not be found in book. Green bottle comes up at page 33.

(yes I know; als ik Engels lees ga ik ook Engels denken en dus komen ook aantekeningen in het Engels op papier)
Dus als iemand het antwoord weet?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 39