1 of 2 |  1 2 > 
Musicalworld Kids Award, een nieuwe Musicalprijs van Musicalworld.nl
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Anouk Maas, die momenteel als Liesl Von Trapp is te zien in de The Sound of Music in Theater de Efteling, is ambassadrice van de Musicalworld Kids Awards, de speciale musicalprijs voor kinderen die dit seizoen voor het eerst wordt uitgereikt.

Anouk zette zelf op jonge leeftijd haar eerste stappen in het theater in de rol van Annie, in de productie van Stardust in 1995/1996. Sindsdien is zij doorgegroeid in musicals, speelde in enkele producties in het buitenland en speelt nu al sinds 27 september 2008 onafgebroken in The Sound of Music. Anouk kende geen seconde twijfel toen ze werd benaderd ambassadrice te worden: “Kinderen vertolken een zeer belangrijke rol in de verschillende producties die momenteel in het land te zien zijn. Bij Ciske de Rat is het zelfs de titelrol, in Joseph staan heel veel kids op het toneel en wij werken in The Sound of Music iedere avond opnieuw met zes kinderen. Ik mag dan de oudste dochter van de familie Von Trapp spelen. Ik vind het een prachtidee dat er nu een speciale award voor kinderen komt. Zonder hen geen voorstelling. Bij The Sound of Music kwamen maar liefst 2000 kinderen op de audities af en konden er uiteindelijk maar 54 worden gekozen. Ik hoop dat voor hen, maar ook voor al die afgewezen kandidaten, deze prijs een extra stimulans is om door te gaan met musical, als ze dat echt willen. En je kunt ook wel degelijk wat bereiken als je al op jonge leeftijd het theater in gaat. Dat zie je ook aan Nathalie van Gent die nu in High School Musical is te zien. Ook zij speelde, net als ik, in Annie. Kortom, prima initiatief van Musicalworld!”

Musicalworld Kids Awards
Musicalworld is uitgegroeid tot de meest populaire, onafhankelijke en actieve musical-website van de Benelux. Het doel is om theaterbezoekers met elkaar in contact te brengen en ze de kans te bieden hun passie voor het theater met elkaar te laten delen, in het bijzonder het musicalgenre. Met de Musicalworld Kids Awards wil Musicalworld nu ook meer kinderen betrekken bij het theater en al haar magie. Veel kinderen ervaren die magie al volop vanuit hun stoel in de theaterzaal, anderen gaan verder en wagen zich met al hun passie aan een fantastische rol op het podium. Deze laatste actieve groep wil Musicalworld speciale aandacht geven door de voorstellingen met de beste kindercast te nomineren voor een Musicalworld Kids Award.

Vanwege de wettelijke bepalingen om kinderen slechts beperkt aantal keren per seizoen te laten optreden is het voor stemmers echter onmogelijk om een afgewogen oordeel te geven over specifieke (groepen van) kinderen. Daarom zijn er meer algemene categorieën in het leven geroepen:
- Beste voorstelling met een kindercast
- Beste prestatie van een kindercast 

- Beste voorstelling bedoeld voor families 

- Beste voorstelling bedoeld voor kinderen en jeugd

De Musicalworld Kids Awards worden hiermee unieke prijzen voor producties waarin de gehele cast van kinderen een uitstekende artistieke prestatie heeft neergezet. De awards eren niet alleen nogmaals de regisseur, maar ook de hardwerkende castingmedewerkers en de bevlogen begeleiders van de kinderen. En daarnaast natuurlijk ook de enorme investering die de kinderen steken in een misschien wel mooie toekomst in het musicalvak

Alle informatie over de Musicalworld Kids Awards en het stem formulier vind je HIER

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 1 ] 03 May 2009 08:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Goed initiatief! Kinderen zijn ook zo’n groep die nooit echt kans maken op een normale Musical Award (met uitzondering van beste musical met z’n allen) . Leuk dat er voor hen nu ook een prijs in het leven is geroepen!

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 2 ] 03 May 2009 08:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Erg leuk!

Alleen de link verwijst naar de homepage.
Daar zie ik geen stemformulier staan.

  [ # 3 ] 03 May 2009 08:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

De link doet het weer, ik was nog vergeten de beveiliging uit te zetten, maar dat werkt nu weer!

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 4 ] 03 May 2009 09:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Leuk initiatief! Ik heb meteen gestemd!

  [ # 5 ] 03 May 2009 10:20 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik vind het ook erg leuk! Heb nog niet gestemd, maar dat ga ik van de week eens doen denk ik.

  [ # 6 ] 04 May 2009 12:45 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  308
Geregistreerd  2009-02-04

Heb geen kindermusical/musical met kinderen gezien (behalve in België) maar vind dit wel een heel leuk initiatief. Zo krijgen ze ook extra waardering!

   Handtekening   

20-03-2009: Elisabeth, Antwerpen
5-07-2009: Sunset Boulevard Amsterdam
24-05-2010: Rent, Sint-Gilles

  [ # 7 ] 04 May 2009 10:02 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Wat een ontzettend leuk/ goed initiatief. Ik heb gestemd!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 8 ] 04 May 2009 11:10 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Ik heb ook gestemd! Leuk leuk 😊.

  [ # 9 ] 04 May 2009 02:17 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Vanavond bij RTL boulevard de Musicalworld Kids Awards!!!

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 10 ] 04 May 2009 05:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

helaas gemist

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 11 ] 04 May 2009 05:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Ik weet bijna wel zeker dat het er ook niet op geweest is. Doorgeschoven naar morgen?

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 12 ] 04 May 2009 05:51 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Ik denk dat we gesneuveld zijn in de edit-room ondanks dat we vanmiddag nog een bevestiging er over kregen. Helaas, maar dan doen we het dit keer zonder Rtl Boulevard…

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 13 ] 08 May 2009 06:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Ik keek net op musicals.nl en zag ineens groot het logo van de kids awards! Er staat een nieuwsbericht over op de site.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 14 ] 07 June 2009 07:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

De stemmen zijn geteld en de uitslag is binnen:

Uitslag Musicalworld Publiek Award

Uitslag Musicalworld Kids Award

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 15 ] 07 June 2009 07:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Hmmmmm. Met een aantal ben ik het helemaal eens, in een aantal anderen kan ik me ook wel vinden, sommigen kan ik zelf moeilijk een oordeel over vellen omdat ik niets of niet veel ervan gezien heb, maar ik vind er ook een aantal op z’n minst merkwaardige keuzes bij zitten.

Ik denk dat het voordeel van de Musicals Awards jury is dat ze alles gezien hebben en dus ook kleinere producties als Kruistocht in Spijkerbroek mee kunnen nemen in hun oordeel. Veel mensen hebben die voorstelling niet gezien en stemmen dus bij de Publiek Awards op bijvoorbeeld Joseph die ze wel gezien hebben. Op zich logisch natuurlijk, maar niet altijd dezelfde keus als dan wanneer je alles gezien zou hebben.
Denk ook dat door het grote aantal mensen dat Joseph heeft gezien t.o.v. andere musicals (als Footloose)er toe heeft bijgedragen dat Joseph hier al zijn nominaties heeft waargemaakt en Footloose maar 2 van de 10 (waar Joseph niet mee deed). Vooral in de categorie beste mannelijke bijrol in een grote musical is de Joseph-kandidaat mijns inziens namelijk zeker niet de beste keus.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ Musicalworld bestaat 7 jaar      Lettertype ››