74 of 75 | ‹ First  < 72 73 74 75 > 
Castbus in lopen: doen of niet doen? En rare verhalen over hysterische fans.
  [ # 1096 ] 29 April 2018 04:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik vond dit wel het vermelden waard. Anthony Lee Medina speelt John Laurens/Philip Hamilton in Hamilton Broadway:

https://twitter.com/AntLeeMe123/status/990164981370015744

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 1097 ] 12 February 2019 09:12 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

MarronSisters - 05 February 2017 07:18 AM

Ja, maar volgens mij is degene ook al bij voorbaat fan van iemand als bekend wordt dat hij/zij in The Bodyguard gaat spelen, zonder ook nog maar iets gezien te hebben qua zang, dans, spel.

Je zou eigenlijka zo iemand tegen zichzelf moeten beschermen. Probleem is alleen dat zo iemand in ieder dingetje dat een castlid zegt betekenis gaat zoeken. Ieder woord wordt uitvergroot en achter elke beweging, zoals het voorbeeld hierboven van over de rug wrijven, zoekt zo iemand iets. Kan alleen maar hopen dat iemand uit de directe omgeving probeert te zeggen van: “joh dit gaat te ver” of dat iemand zelf inziet dat dit niet kan.

Deze persoon doet het nog steeds. Gedraagt zich wel wat beter bij de au maar ze is nog steeds enorm vervelend. Ze is inderdaad op iedereen “trots”. Zelf heb ik een fan instagram van 2 actrices( 1 ex-lion king en iemand uit Mamma Mia) en ik heb haar overal geblokkeerd. Het ergste is alleen dat ze nieuwe accounts blijft maken en weer contact met mij(en anderen) zoekt.  Maar helaas is er niks aan te doen…

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 1098 ] 12 February 2019 09:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ja, helaas is “dat groepje” nog steeds vaak bij The Lion King en Mamma Mia aanwezig. Onlangs ben ik met mijn nichtje van 7 en mijn tante naar Mamma Mia geweest omdat dit een grote wens was van mijn nichtje. Ze had haar zakgeld al ver vantevoren op gespaard zodat ze een programmaboekje kon kopen en wilde na de show naar de au voor wat handtekeningen. Ikzelf ga al een jaar of 12 niet meer naar de au en ben ook nu niet meegegaan, want ik heb daar niets te zoeken. De meiden uit het “groepje” had ik al gespot in de zaal (ze maken ook best veel kabaal) en zij stonden dus na de show bij de au vertelde mijn tante. Die kwam terug met een verdrietige dochter, want die meiden eisten zoveel aandacht op bij de au dat de mensen voor wie mijn nichtje stond te wachten alsmaar niet kwamen. Toen mijn tante aan iemand van de cast vroeg of deze mensen wellicht nog zouden komen werd er letterlijk gezegd: “Een aantal heeft de andere uitgang genomen ivm bepaalde mensen hier”. Ondanks dat mijn nichtje haar teleurstelling redelijk snel te boven was is het toch vervelend voor mensen die 1x komen en ook dolgraag een handtekening of fotootje willen zo haast de kans niet meer krijgen.

Als je zo bekend staat bij (een groot deel van) de cast zou er toch zelf ook een belletje moeten gaan rinkelen dat je er misschien te vaak staat of te opdringerig bent?

  [ # 1099 ] 12 February 2019 10:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

MarronSisters - 12 February 2019 09:47 PM

Toen mijn tante aan iemand van de cast vroeg of deze mensen wellicht nog zouden komen werd er letterlijk gezegd: “Een aantal heeft de andere uitgang genomen ivm bepaalde mensen hier”.

Damn, dan ben je wel erg bezig als fan zijnde. Dan vraag ik me af: is er dan niemand van het productieteam of het theater die hier wat aan doet? De AU lijkt een beetje getransformeerd te zijn tot meet & greet-plek, maar het blijft gewoon de doorgangsweg voor artiesten. Lijkt me dat hun werkgever er dan wel op mag toezien dat zij die op een veilige manier kunnen gebruiken.

  [ # 1100 ] 13 February 2019 06:39 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Dat is een goede Laush! Al twijfel ik wel of het kan, want in principe is de straat bij de meeste artiestenuitgangen gewoon vrij toegankelijk voor iedereen, dus wordt het lastig mensen te verbieden daar te komen. Maar wat je zegt idd: als fan heb je het dan wel echt bont gemaakt!

  [ # 1101 ] 13 February 2019 07:59 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

TheWickedLion - 12 February 2019 09:12 PM
MarronSisters - 05 February 2017 07:18 AM

Ja, maar volgens mij is degene ook al bij voorbaat fan van iemand als bekend wordt dat hij/zij in The Bodyguard gaat spelen, zonder ook nog maar iets gezien te hebben qua zang, dans, spel.

Je zou eigenlijka zo iemand tegen zichzelf moeten beschermen. Probleem is alleen dat zo iemand in ieder dingetje dat een castlid zegt betekenis gaat zoeken. Ieder woord wordt uitvergroot en achter elke beweging, zoals het voorbeeld hierboven van over de rug wrijven, zoekt zo iemand iets. Kan alleen maar hopen dat iemand uit de directe omgeving probeert te zeggen van: “joh dit gaat te ver” of dat iemand zelf inziet dat dit niet kan.

Deze persoon doet het nog steeds. Gedraagt zich wel wat beter bij de au maar ze is nog steeds enorm vervelend. Ze is inderdaad op iedereen “trots”. Zelf heb ik een fan instagram van 2 actrices( 1 ex-lion king en iemand uit Mamma Mia) en ik heb haar overal geblokkeerd. Het ergste is alleen dat ze nieuwe accounts blijft maken en weer contact met mij(en anderen) zoekt.  Maar helaas is er niks aan te doen…

De DSM heeft wellicht een naam voor deze dame(s)
Je ziet dat ze de team Instagram accounts zich ook steedsfocussen op bepaalde personen. Bij Samantha deWater is het wat afgenomen maar tijdens de bodyguard was het om te gieren

  [ # 1102 ] 13 February 2019 08:36 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Samantha deWater had er idd erg veel last van. Haar gezicht sprak boekdelen op bepaalde foto’s..

  [ # 1103 ] 13 February 2019 08:47 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Trouwens, om te voorkomen dat iedereen hier alleen maar wordt geshamed, ben ik eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die nu niet meer bij de au komen, maar vroeger wel en ook zoiets hebben van: waarom deed ik dat eigenlijk? Mensen die dat op durven te biechten?

Ik heb er vroeger ook gestaan. Niet zo vaak als je hoort van bepaalde mensen nu, maar ik ging bij de meeste verschillende voorstellingen die ik bezocht wel even langs voor een foto. En ja, soms meerdere keren bij dezelfde voorstelling of dezelfde mensen, maar dan wel met ruime tussenpozen en niet wekelijks. De foto’s koester ik nog steeds wel, maar zou het nu niet meer opzoeken zo’n au.

  [ # 1104 ] 13 February 2019 09:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Anne-Saar - 13 February 2019 08:47 AM

Trouwens, om te voorkomen dat iedereen hier alleen maar wordt geshamed, ben ik eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die nu niet meer bij de au komen, maar vroeger wel en ook zoiets hebben van: waarom deed ik dat eigenlijk? Mensen die dat op durven te biechten?

Yes! Present! 🙋🏼‍♀️
Dit is trouwens mijn eerste bericht in dit topic, juist omdat ik zelf van het type ‘fan komt van fanatiek’ ben geweest. Ik heb niet te oordelen: ik ging naar de AU (voor en na de show), ging op de foto, liet bij die foto een handtekening in een album zetten en had zelfs een online blog over mijn belevingen (hmm, moet toch eens kijken of deze nog online staat…...... och wat voelde ik me toch heel wat in die tijd! Social Media was in die tijd nog geen ding, maar ik weet zeker dat die vol zou staan met mijn laatste foto’s!). Shows zag ik vooral vanwege ‘die vriendelijke acteur/actrice bij de AU’ en niet omdat ik de show zo leuk vond. En de fanclubs op clubs.nl - ja, ik was echt fanatiek - en via de fanclub bij premières proberen binnen te komen.

Nooit verwacht, maar ik heb dit nu totaal niet meer. Geen fanclubs. Vrijwel geen artiestenuitgang bezoekjes meer (heel soms, zonder handtekening en foto ritueel). Ik zie shows nu minder vaak, al durf ik niet te zeggen wat 2 maanden We Will Rock You gaan brengen (dit is toch echt mijn lievelingsmusical), haha! Ik was laatst naar Evita en schaamde me kapot omdat Brigitte me nog herkende, iets wat ik 10 jaar geleden als een soort Holy Grale had gezien.

Wel ga ik nu naar diverse Comic Cons, de Q&A met backstage verhalen vind ik zo leuk. Af en toe zelfs een foto, maar die zijn me vaak te prijzig. Misschien moeten we een musical convention organiseren en de acteurs verder met rust laten… haha!

[ Gewijzigd: 13 February 2019 09:08 AM by Gaby* ]
   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 1105 ] 13 February 2019 09:38 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Bij de Stage Doors van Broadway staan standaard dranghekken. Hierachter moeten de fans staan, zodat de artiesten gewoon netjes een rijtje af kunnen lopen en en ‘vrij’ zijn.
Moeten ze misschien bij het Beatrix ook maar invoeren.

  [ # 1106 ] 13 February 2019 09:58 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Anne-Saar - 13 February 2019 08:47 AM

Trouwens, om te voorkomen dat iedereen hier alleen maar wordt geshamed, ben ik eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die nu niet meer bij de au komen, maar vroeger wel en ook zoiets hebben van: waarom deed ik dat eigenlijk? Mensen die dat op durven te biechten?

Ik schaam mij ook wel eens voor de periode tussen mijn 12e en 16e, maar ach: wie niet? Nu moet ik eerlijk zeggen dat het hele Instragam-fan-gedoe een ver van mijn bed show is, maar ik denk dat het in de jaren ‘90 wel een stuk gemoedelijker was.

[ Gewijzigd: 13 February 2019 10:03 AM by S7rin ]
  [ # 1107 ] 13 February 2019 10:49 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik denk dat veel pubers, met name meiden, die musicalfan zijn inderdaad sneller bij de au gaan staan. Het hele fenomeen van “het hebben van een groot idool” en daar ook echt heel fanatiek in zijn, hoort ook wel een beetje bij die levensfase toch. Kijk maar eens naar alle grote popsterren en hun fans. Musicalacteurs zijn alleen niet zulke grote sterren over het algemeen, en dus is hen benaderen ook een stuk laagdrempeliger. Ik denk dat de meeste musicalacteurs het ook wel begrijpen als een puber fanatiek is. Het wordt misschien anders als die pubers volwassen zijn en er niets in hun gedrag verandert…

  [ # 1108 ] 13 February 2019 11:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Gaby* - 13 February 2019 09:06 AM

[ Ik was laatst naar Evita en schaamde me kapot omdat Brigitte me nog herkende, iets wat ik 10 jaar geleden als een soort Holy Grale had gezien.

In deze categorie:
Mijn vriend speelde 120 jaar geleden de mannelijke hoofdrol tijdens de hoogtijdagen van een buitenlandse productie van een bekende musical. Hij is verder nooit bekend geweest en om eerlijk te zijn: zelfs ik herken hem op foto’s uit die tijd amper terug. Maar er gaat geen vakantie voorbij dat wij niet van wildvreemden aangesproken worden die soms zelfs op de foto willen. En dat zijn dan nu volwassen mensen van in de 40, 50. Ik vind dat dan toch altijd een beetje genant.

[ Gewijzigd: 13 February 2019 01:16 PM by S7rin ]
  [ # 1109 ] 13 February 2019 11:25 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Zelfs als puber wist ik wel wat wel en niet kon bij de AU.
Schaamde me toen altijd voor mijn leeftijdsgenoten die altijd zo overdreven aanwezig waren. Luid, opdringerig, etc.
Ik ging er alleen heen als er een acteur of actrice in speelde waar ik echt fan van was. Bijvoorbeeld Chantal bij Hamelen. Ik wilde haar nog zo graag mijn SNF boekje laten signeren, en dat vond ze ook heel leuk. Daarna ook weggegaan want doel bereikt.

Ik had destijds af en toe contact met een zwaar volwassen persoon, die ik telkens bij de AU tegen kwam. Ik had ook gehoord dat sommige spelers een andere in/uitgang namen wanneer ze wisten dat deze persoon er stond. Wat beschamend vond ik dat.

  [ # 1110 ] 13 February 2019 11:40 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ook ik heb een actieve periode gehad bij de au. Niet zo extreem als hier wordt beschreven over de taferelen bij bijv. Mamma Mia en The Lion King, maar ook ik ben meerdere keren bij dezelfde shows bij de au geweest als ik die voorstelling meerdere keren zag. Zoals Gaby hierboven ook beschrijft: de fanclubs op Clubs.nl slokten een hoop tijd op en via die weg leerde je andere fans kennen met wie je dan afsprak naar de show te gaan. Die periode is denk ik van m’n 15e tot 17e/18e geweest, maar toen nam het snel af.

Ik ging vaak of voor of na de show naar de au voor een foto. Handtekeningen vond ik nooit echt interessant, al heb ik er wel aardig wat verzameld. Ben nooit wekelijks naar de au gegaan, maar wel regelmatig. Als ik nu m’n foto’s terugzie dan voel ik toch een zekere ongemakkelijkheid. Ik wist wel goed wat wel en niet kon en zodra ik m’n foto had was ik ook snel weer gevlogen. Ik heb weleens een cadeautje gegeven (geen dure dingen, maar simpele dingen) en daar schaam ik me best voor. Het was gewoon onnodig.

Door social media (dat was er toen op Hyves na nog niet) kun je nu makkelijker je waardering via die weg aan de artiest uitspreken en merk dat dat ook stukke prettiger is. Bij de au zul je me nu nooit meer vinden. Er zijn 2 mensen die ik trouw volg in hun producties, maar ga nooit voor hen naar de au. Omdat ze me wel herkennen spreek ik ze een enkele keer in de foyer als ze daar toevallig zien, maar die keren zijn sporadisch. Ik ben nu ook veel kritischer over voorstellingen dan 10 jaar geleden in m’n au periode. Gaby beschreef dat hierboven ook al zo goed. Toen vond je wellicht de spelers eigenlijk leuker dan de show zelf. Tegenwoordig wil ik gewoon een kwalitatief goede show zien.

‹ First  < 72 73 74 75 > 
74 of 75