1 of 95 |  1 2 3 >  Last ›
Billy Elliot (Nederland)
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  226
Geregistreerd  2008-03-04

AMSTERDAM -  De met prijzen overladen musical Billy Elliot komt naar Nederland. Directeur Erwin van Lambaart van Joop van den Ende Theaterproducties heeft woensdag een bericht daarover op de website Musicalworld bevestigd. “De voorstelling komt binnen nu en vier jaar naar Nederland”, aldus Van Lambaart.


Meer mededelingen kan hij nog niet over de voorstelling doen. De musical, gebaseerd op de gelijknamige film uit 2000, won afgelopen weekend tien Tony Awards, de belangrijkste Amerikaanse theaterprijzen. Eerder won de Britse versie van het stuk al vier Laurence Olivier Awards, het Britse equivalent van de Tony’s.

Billy Elliot verhaalt over een mijnwerkerszoon die balletdanser wil worden. De film betekende de grote doorbraak voor acteur Jamie Bell. De muziek van de musical is van Elton John.

[ Gewijzigd: 20 August 2014 12:18 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 10 June 2009 04:47 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2008-05-01

Echt super nieuws!! Heb er nu al zin in (ook al duurt het misschien nog 4 jaar)

  [ # 2 ] 10 June 2009 05:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zie het niet zo zitten. Ik denk niet dat er kinderen in Nederland zijn met dat talent.

  [ # 3 ] 10 June 2009 05:07 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2009-02-25

martijn-j - 10 June 2009 05:04 PM

Ik zie het niet zo zitten. Ik denk niet dat er kinderen in Nederland zijn met dat talent.

Dat was ook een van de redenen dat het nog niet zo snel naar Nederland kwam. Er moest heel goed gekeken worden naar een dergelijk talent. Als je nu iemand vindt met de potentie kun je daar nog wel een tijdje aan werken.

Gezien de hoeveelheid kinderen in Nederland denk ik overigens niet dat je nu al kunt oordelen of dit talent wel of niet aanwezig is. Hoe oud zou ‘Billy’ moeten zijn? 12? Ken jij alle kinderen van 8 die het misschien in zich hebben?

  [ # 4 ] 10 June 2009 05:15 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

martijn-j - 10 June 2009 05:04 PM

Ik zie het niet zo zitten. Ik denk niet dat er kinderen in Nederland zijn met dat talent.

Dat denk ik ook niet. Je kunt ze nu wel gaan ‘opsporen’ maar we hebben het hier niet over 3 Billy’s, ze zullen er toch een stuk of 10 moeten hebben. En dan niet te vergeten de andere kinderrollen (oké, niet allemaal hoeven ze over een giga-talent te beschikken, maar toch).

En ik vraag me af of het verhaal hier aanslaat? Ik bedoel meer, de achtergronden van het verhaal, niet alleen maar ‘jongen wil op ballet’ zeg maar.

  [ # 5 ] 10 June 2009 05:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  263
Geregistreerd  2008-04-23

Dat talent zal er ongetwijfeld zijn!! Al worden er iets andere disciplines verwacht. Al die Tarzans, Ciskes, Simba’s en Nala’s en Von Trapp kids hebben het ook fantastisch gedaan. Ga er maar aan staan.

Wel super nieuws trouwens al had ik het wel verwacht, binnen korte termijn. 😉

  [ # 6 ] 10 June 2009 05:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Rene - 10 June 2009 05:07 PM
martijn-j - 10 June 2009 05:04 PM

Ik zie het niet zo zitten. Ik denk niet dat er kinderen in Nederland zijn met dat talent.

Dat was ook een van de redenen dat het nog niet zo snel naar Nederland kwam. Er moest heel goed gekeken worden naar een dergelijk talent. Als je nu iemand vindt met de potentie kun je daar nog wel een tijdje aan werken.

Gezien de hoeveelheid kinderen in Nederland denk ik overigens niet dat je nu al kunt oordelen of dit talent wel of niet aanwezig is. Hoe oud zou ‘Billy’ moeten zijn? 12? Ken jij alle kinderen van 8 die het misschien in zich hebben?

Ik hoop dat het goed komt. Maar ik vraag me ook af of de voorstelling in Nederland aan zal slaan vanwege het politieke verhaal. En wat ik ook heel leuk vind zijn de accenten. Dat zal verloren gaan in de vertaling. Maar als ik over een cast na ga denken zie ik wel Ellen Evers voor me als Mrs. Wilkinson. Thomas Acda als Dad. Pamela Teves als oma. Tja…. misschien kan het toch wel in Nederland.

  [ # 7 ] 10 June 2009 05:19 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2009-02-25

martijn-j - 10 June 2009 05:17 PM
Rene - 10 June 2009 05:07 PM
martijn-j - 10 June 2009 05:04 PM

Ik zie het niet zo zitten. Ik denk niet dat er kinderen in Nederland zijn met dat talent.

Dat was ook een van de redenen dat het nog niet zo snel naar Nederland kwam. Er moest heel goed gekeken worden naar een dergelijk talent. Als je nu iemand vindt met de potentie kun je daar nog wel een tijdje aan werken.

Gezien de hoeveelheid kinderen in Nederland denk ik overigens niet dat je nu al kunt oordelen of dit talent wel of niet aanwezig is. Hoe oud zou ‘Billy’ moeten zijn? 12? Ken jij alle kinderen van 8 die het misschien in zich hebben?

Ik hoop dat het goed komt. Maar ik vraag me ook af of de voorstelling in Nederland aan zal slaan vanwege het politieke verhaal. En wat ik ook heel leuk vind zijn de accenten. Dat zal verloren gaan in de vertaling. Maar als ik over een cast na ga denken zie ik wel Ellen Evers voor me als Mrs. Wilkinson. Thomas Acda als Dad. Pamela Teves als oma. Tja…. misschien kan het toch wel in Nederland.

Haha, begin je er toch enig vertrouwen in te krijgen?:)

Vergeet niet dat stage entertainment waarschijnlijk niet iets onmogelijks aan zal gaan, en ook niet iets vreselijks af zal leveren… Tenminste, ik neem aan dat ze daar hun best voor doen… Ook gezien het feit dat zo’n productie veel geld kost, en dat het ook weer terug verdiend zal moeten worden!

  [ # 8 ] 10 June 2009 05:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

BB - 10 June 2009 05:17 PM

Dat talent zal er ongetwijfeld zijn!! Al worden er iets andere disciplines verwacht. Al die Tarzans, Ciskes, Simba’s en Nala’s en Von Trapp kids hebben het ook fantastisch gedaan. Ga er maar aan staan.

Wel super nieuws trouwens al had ik het wel verwacht, binnen korte termijn. 😉

De kinderrollen die jij noemt hoeven niet een hele voorstelling te dragen. In Billy Elliot moet dat wel. En dan is talent alleen niet genoeg. Hij moet ook met die druk om kunnen gaan.

  [ # 9 ] 10 June 2009 06:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mijn eerste vraag: HOE!!! gaan ze dat doen.

Teveel kinderrollen die teveel (sterke!) vaardigheden vragen.

Oké, ik zal netjes zijn en afwachten, maar op voorhand denk ik nu al nee: Billy Elliot Londen was TE mooi.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 10 June 2009 06:34 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-05-02

Ik vind het leuk dat Billy in Nederland komt, maar inderdaad, er zijn maar weinig (zo niet geen) kinderen hier die al dat talent hebben. De rol van Billy is echt niet te vergelijken met de kinderrollen die hier wel de afgelopen jaren in de musicals zaten…

  [ # 11 ] 10 June 2009 06:52 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

ok.. er zullen vast wel billy-talenten zijn in Nederland, maar zeker niet in de kwantiteit die ze nodig hebben in Nederland.

De 3 die nu Billy spelen in Londen doen dat al vele maanden. En dat zijn er maar 3! Hoeveel Ciskes hebben ze wel al niet gehad?
Ik vraag me echt af hoe ze dit voor mekaar gaan krijgen… Tom Holland staat er al sinds september 2008 in! Nu al 9 maanden dus! En dan zeker 2x per week! In Nederland mogen ze dit geneens…

Pia mag van mij best Mrs. Wilkinson gaan spelen.. Dan hebben we iig iemand van wereldklasse…

En hoe gaat ze Merry Christmas Maggie Thatcher vertalen??
En welk accent gaat ze doen? Rotterdams, Amsterdams, Haags, Twents, Limburgs???
Nu ik er meer over na ga denken krijg ik er eerlijk gezegd steeds een harder hoofd in…

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 12 ] 10 June 2009 07:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

chitra - 10 June 2009 06:52 PM

ok.. er zullen vast wel billy-talenten zijn in Nederland, maar zeker niet in de kwantiteit die ze nodig hebben in Nederland.

De 3 die nu Billy spelen in Londen doen dat al vele maanden. En dat zijn er maar 3! Hoeveel Ciskes hebben ze wel al niet gehad?
Ik vraag me echt af hoe ze dit voor mekaar gaan krijgen… Tom Holland staat er al sinds september 2008 in! Nu al 9 maanden dus! En dan zeker 2x per week! In Nederland mogen ze dit geneens…

Pia mag van mij best Mrs. Wilkinson gaan spelen.. Dan hebben we iig iemand van wereldklasse…

En hoe gaat ze Merry Christmas Maggie Thatcher vertalen??
En welk accent gaat ze doen? Rotterdams, Amsterdams, Haags, Twents, Limburgs???
Nu ik er meer over na ga denken krijg ik er eerlijk gezegd steeds een harder hoofd in…

In Limburg heb je wel mijnen geloof ik, maar Limburgs pratende Billy? Auw, nee. Dan liever gewoon ABN.

  [ # 13 ] 10 June 2009 07:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

chitra - 10 June 2009 06:52 PM

En hoe gaat ze Merry Christmas Maggie Thatcher vertalen??

Daar heeft Martine Bijl vast wel weer een oplossing voor 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 14 ] 10 June 2009 07:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  492
Geregistreerd  2009-05-23

Heidi - 10 June 2009 07:34 PM
chitra - 10 June 2009 06:52 PM

En hoe gaat ze Merry Christmas Maggie Thatcher vertalen??

Daar heeft Martine Bijl vast wel weer een oplossing voor 😉

Dat is toch gewoon: Vrolijke Kerstmis Maggie Thatcher 😊

  [ # 15 ] 10 June 2009 07:45 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

Nee, ik denk dan toch eerder: Vrolijk Kerstfeest Maggie Thatcher. 😉

 1 2 3 >  Last ›
1 of 95