7 of 10 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Musicalfans, het zijn vreemde mensen..
  [ # 91 ] 14 August 2009 08:31 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

testonetwothree - 13 August 2009 08:39 PM

...

ik denk dat je er wb onze forummers wel naast zit. Ik geloof zeker niet dat de meerderheid van onze leden bij artiestenuitgangen terugvindt. Natuurlijk wel een deel. Hetzelfde doe je met “negativisme”. Ook dat komt voor in tamelijk ongenuanceerde vorm, maar ook daar gaat het om een minimaal aantal posts, waarop ook meteen door anderen wordt gereageerd. Het negatieve beeld dat je schetst is ook zeker niet het mijne.

Het is zeker niet nodig alleen maar lief te zijn omdat de mensen waarover het gaat ook maar gewoon hun werk doen. Als ik het niet goed doe hoor ik het ook. En bij optreden hoort ook dat je elke dag opnieuw een beoordeling krijgt. Niet alleen als iemand het fantastisch doet mag het gezegd worden, ook als het teleurstellend is. Je deelt je mening met anderen, die daar op in kunnen gaan. In geval van shows die vaak gezien worden gebeurt dat meestal ook. En als heel veel mensen negatief zijn, en er geen reactie komt, dat was de show of de prestatie van de persoon zeer waarschijnlijk gewoon niet goed.

Uiteraard geldt voor kritiek (maar eigenlijk ook voor enthousiasme) dat een fundering ervan een betere bijdrage levert tot discussie dan alleen maar een korte opmerking. Maar de goede verstaander weet ook dat in dat geval de opmerking meer zegt over degene die ‘m plaatst dan degene waarover de opmerking gaat.

testonetwothree - 13 August 2009 08:39 PM

. Ik las net een bericht waar iemand Freek Bartels en Brigitte Heitzer ‘opgeblazen musicalartiesten’ noemde. Wat betekent ‘Omdat iemand bekend is, telt hij voor ons niet mee als echte musicalartiest’? Raar hoor.

Het was even zoeken, maar ik vond de desbetreffende opmerking in context heel eenvoudig te begrijpen. Het gaat om het Idols-effect. Een talentvol iemand wordt neergezet als een absolute megaster, dus opgeblazen. Terwijl ze voor de schrijver niet meer zijn dan anderen op het podium. Zeker geen kwaadaardige opmerking, integendeel zelfs.

  [ # 92 ] 14 August 2009 09:41 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

HEAR HEAR Jeroen!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 93 ] 14 August 2009 10:44 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  278
Geregistreerd  2008-06-30

Testosteronthee, JOEHOEE, jij verwoord het nog is goed!

   Handtekening   

If, someone like you, found someone like me, then suddenly, nothing would ever be the same.

  [ # 94 ] 14 August 2009 02:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

lovemuziek123 - 14 August 2009 10:44 AM

Testosteronthee, JOEHOEE, jij verwoord het nog is goed!

Testosteronthee, is dat Thee met testosteron? Waar zitten je gedachten?? 😉

Testonetwotree is gewoon wat ze doen bij een technische soundcheck “test123” 😄

Sorry van het even off-topic gaan maar dit was een inkoppertje.

Even terug: van de 50 keer dat ik de afgelopen 1,5 jr bij een musical ben geweest ben ik 4x bij de AU geweest en bij M-Lab sta je natuurlijk zelf tussen de artiesten als je treuzelt met naar huis gaan.

[ Gewijzigd: 14 August 2009 02:04 PM by Hanstmf ]
  [ # 95 ] 14 August 2009 03:00 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2008-08-04

lovemuziek123 - 14 August 2009 10:44 AM

Testosteronthee, JOEHOEE, jij verwoord het nog is goed!

En waar kan ik die thee kopen?

  [ # 96 ] 16 August 2009 01:33 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2009-08-16

Erg interresant om dit te lezen op zo´n nacht dat je niet kan slapen.
Ikzelf ben regelmatig te vinden bij musicals, en andere Theatervoorstellingen,
puur omdat het mijn passie is, ik geniet ervan als zo´n Ouverture weer begint.
Vind musicals helemaal geweldig,

Ik sta ook wel eens bij een AU om met iemand op de foto te gaan, maar dat is dan
foto zeggen dat ik het leuk vond en klaar.
(één keer is voor mij voldoende)

Maar nu ga ik zelden nog maar naar de AU puur omdat ik zelf
ook ervaren heb hoe het is als je een avond in het theater ALLES hebt gegeven om je publiek een mooie show weg te geven, daarna gewoon moe zo snel mogelijk weer naar huis wilt.

Mijn mening : Naar de ArtiestenUitgang gaan moet zeer zeker kunnen, maar denk in dat het ook maar gewone mensen zijn die ook werk en privé gescheiden willen houden en graag zsm de bus in willen en naar huis.

Overgings erg leuk toppic!
Goed geschreven, veel van de dingen die je vertelde heb ik zelf ook meegemaakt als ik in het Theater was.
Mensen die extra willen opvallen omdat ze net een praatje gemaakt hebben met.

Groetjes

  [ # 97 ] 20 August 2009 05:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  278
Geregistreerd  2008-06-30

Hanstmf - 14 August 2009 02:01 PM
lovemuziek123 - 14 August 2009 10:44 AM

Testosteronthee, JOEHOEE, jij verwoord het nog is goed!

Testosteronthee, is dat Thee met testosteron? Waar zitten je gedachten?? 😉 Testonetwotree is gewoon wat ze doen bij een technische soundcheck “test123” 😄

Uhhhm…........

testonetwothree - 13 August 2009 08:39 PM

.....dolgezellig. Ajuus, Testosteronthee

   Handtekening   

If, someone like you, found someone like me, then suddenly, nothing would ever be the same.

  [ # 98 ] 22 August 2009 11:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  659
Geregistreerd  2008-12-30

Ben tot nu toe maar een keer naar de AI geweest. en dat was toen ik voor de derde keer Tarzan bezocht op 24 mei.  Ik heb me eigenlijk normaal gedragen, hoewel ik volgens mij heb ik, nadat hij een foto waarop hij als Tarzan afgebeeld stond, in het cast album had getekend,
geprobeerd te flirten met Ron Link? In iedergeval kon hij er de humor van mijn eerlijkheid wel in zien, en schoot hij in de lach. Was wel leuk.
De sfeer was toen ook leuk, hij was er 2 uur van te voren, en de freaks (Want die waren er later ook) waren er nog niet.

Chantal was aan de late kant (10 voor 1) en die heeft 20 minuten nodig gehad om door de mensenmassa heen te worden geloodst. T meisje probeerde iedereen te woord te staan, maar toen ze eigenlijk klem kwam te zitten in een muur van mensen, werd ze door iemand van SE naar binnen geloodst. Die vrouw van de begeleiding moest zelfs mensen manen om aan de kant te gaan, omdat er een show opgevoerd moest worden. Het moge duidelijk zijn dat Tarzan op 24 mei een vertraging van bijna 20 minuten had (Goh!)

Ps, I love Musiwalworld!!!

   Handtekening   

I’m just your average nice gay, Who goes his own WICKED way;)

10/03 Wicked
07/04 Wicked

  [ # 99 ] 23 August 2009 08:23 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Rob, heb jij tijdens de middelbare schooltijd op het Ruiven of Durendael gezeten. Kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit hoor, maar volgens mij zijn er niet zoveel met jouw naam. Sorry, was even heel erg off topic.

  [ # 100 ] 23 August 2009 09:30 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

myrte - 23 August 2009 08:23 AM

Rob, heb jij tijdens de middelbare schooltijd op het Ruiven of Durendael gezeten. Kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit hoor, maar volgens mij zijn er niet zoveel met jouw naam. Sorry, was even heel erg off topic.

Voor dit soort dingen heeft dit forum een prive-bericht functionaliteit. Graag weer terug naar t onderwerp.

  [ # 101 ] 08 September 2009 06:59 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2009-04-27

haha, heel goed beschreven!
Ik ben eerder liefhebber dan 😄 Ik sta inderdaad ook weleens bij de AU voor de al eerder genoemde herinnering, maar ik heb daar toch af en toe irritante types zien staan….Dat zouden dan de fans moeten zijn, haha, nou dan ben ik liever liefhebber…

  [ # 102 ] 08 September 2009 08:05 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Ik ben ook groot Musicalfan, voel me niet aangesproken maar herken het zeker van anderen. Wees lekker gek, doe wat je niet laten kan maar sommige fans kunnen voor voor het het ‘gewone’ publiek de voorstelling verpesten door extreem te gaan juichen (het is geen popconcert hoor), voor de voorstelling een wedstrijdje gaan houden om zoveel mogelijk publiek op de hoogte te stellen dat zij fan zijn van iemand door zich bijvoorbeeld met gesprekken te bemoeien. Als Truus aan Miep vraagt of Simone Kleinsma speelt die avond dan komt er bijvoorbeeld zo`n ‘figuur’ tussen om te vertellen dat ze wel of niet speelt speelt en dat is niet zo erg maar er komt meteen meer informatie zoals waarom ze niet speelt, wanneer ze voor het laatst speelde, wanneer ze weer gaat spelen, wie de understudy is, hoe goed of hoe slecht die wel niet is en de rest het castbord hoesten ze ook even op.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 103 ] 08 September 2009 09:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

eh….dat analyseren van de hele cast doe ik ook altijd samen met degene waarmee ik naar een voorstelling ga…. maar niet zo hard dat de hele zaal het kan horen hoor :ohoh:
Ben ik dan ook zo’n vreemd mens? ojee…

  [ # 104 ] 08 September 2009 10:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Musicalbeertje - 08 September 2009 08:05 AM

Als Truus aan Miep vraagt of Simone Kleinsma speelt die avond dan komt er bijvoorbeeld zo`n ‘figuur’ tussen om te vertellen dat ze wel of niet speelt speelt en dat is niet zo erg maar er komt meteen meer informatie zoals waarom ze niet speelt, wanneer ze voor het laatst speelde, wanneer ze weer gaat spelen, wie de understudy is, hoe goed of hoe slecht die wel niet is en de rest het castbord hoesten ze ook even op.

Ow, wat herken ik een vriend van mij hierin zeg. Ik ben al een hele tijd niet meer samen met hem naar het theater gegaan, maar vroeger gingen we altijd samen. En dan hoorden we wel eens voor ons mensen met elkaar praten over of de hele ‘echte’ cast wel speelde. En hij sprong er dan altijd meteen tussen om dat te vertellen en vertelde ook meteen het hele levensverhaal van de gehele cast erbij ongeveer. Ik schaamde me ook altijd rot daarvoor.

  [ # 105 ] 08 September 2009 11:38 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

whahahah wat erg allemaal! plaatsvervangende schaamte soms als ik dit lees

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 10