7 of 60 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Laatste boek dat je hebt gelezen
  [ # 91 ] 13 November 2009 09:37 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  106
Geregistreerd  2009-05-24

lisaatje - 12 November 2009 08:19 AM

Het boek dat ik net uit heb is ´stuk´ van Judith Visser.

De beschrijving:

Elizabeth zit in 4b van het Mercatuscollege in Rotterdam. Ze wordt door een paar klasgenoten op een gruwelijke maar vrijwel onzichtbare manier gepest. Haar ouders zijn sinds een paar jaar gescheiden en haar moeder heeft zich op haar werk gestort om het verdriet te verdringen. Elizabeth raakt steeds meer geïsoleerd. Het enige positieve van haar klas is de aanwezigheid van Alec. Alec is een rustige, knappe jongen, die ouder en wijzer is dan de andere jongens. Hij heeft verkering met Riley, een uitzonderlijk mooi, blond en ook nog lief meisje.Elizabeth stelt zich voor hoe het leven eruit zou zien als ze Riley was.En dan neemt ze een fatale beslissing…

Mijn oordeel:
Echt een boek waar je in begint en gewoon niet meer weg kan leggen. Vrijdag las ik er voor het eerst in en ik had hem maandag uit. Ik denk dat dit een heel belangrijk boek is om te lezen. Want je komt er achter wat de ergste gevolgen van pesten kunnen zijn. Elizabeth doet een paar dingen die wij echt niet voor normaal aanzien en daarom is het zo interessant om alles vanuit haar te lezen. Zij heeft voor al die dingen een goede verklaring voor haarzelf. Het boek was een stuk minder interessant als het bijvoorbeeld vanuit Riley’s gedachtegang was. Ik denk dat dit ook vooral voor jongeren & leraren een goed boek is om te lezen. Echt een aanrader!

Wauw! Mooie beschrijving en duidelijk oordeel!  😄 Die komt op mijn boekenlijstje hoor!  :tong:

  [ # 92 ] 13 November 2009 06:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

eroenskie - 13 November 2009 09:37 AM
lisaatje - 12 November 2009 08:19 AM

Het boek dat ik net uit heb is ´stuk´ van Judith Visser.

De beschrijving:

Elizabeth zit in 4b van het Mercatuscollege in Rotterdam. Ze wordt door een paar klasgenoten op een gruwelijke maar vrijwel onzichtbare manier gepest. Haar ouders zijn sinds een paar jaar gescheiden en haar moeder heeft zich op haar werk gestort om het verdriet te verdringen. Elizabeth raakt steeds meer geïsoleerd. Het enige positieve van haar klas is de aanwezigheid van Alec. Alec is een rustige, knappe jongen, die ouder en wijzer is dan de andere jongens. Hij heeft verkering met Riley, een uitzonderlijk mooi, blond en ook nog lief meisje.Elizabeth stelt zich voor hoe het leven eruit zou zien als ze Riley was.En dan neemt ze een fatale beslissing…

Mijn oordeel:
Echt een boek waar je in begint en gewoon niet meer weg kan leggen. Vrijdag las ik er voor het eerst in en ik had hem maandag uit. Ik denk dat dit een heel belangrijk boek is om te lezen. Want je komt er achter wat de ergste gevolgen van pesten kunnen zijn. Elizabeth doet een paar dingen die wij echt niet voor normaal aanzien en daarom is het zo interessant om alles vanuit haar te lezen. Zij heeft voor al die dingen een goede verklaring voor haarzelf. Het boek was een stuk minder interessant als het bijvoorbeeld vanuit Riley’s gedachtegang was. Ik denk dat dit ook vooral voor jongeren & leraren een goed boek is om te lezen. Echt een aanrader!

Wauw! Mooie beschrijving en duidelijk oordeel!  😄 Die komt op mijn boekenlijstje hoor!  :tong:

Dat boek heb ik ook gelezen, brrr wat een akelig verhaal. Maar wel mooi, en ik heb het ook in een keer uitgelezen 😊.

  [ # 93 ] 23 November 2009 01:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

papillon

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 94 ] 23 November 2009 01:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Oeroeg, van Hella S Haase. Mooi boek.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 95 ] 26 November 2009 08:46 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

dracula de ondode
dacre stoker

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 96 ] 26 November 2009 01:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Grimpow (het geheim der Wijzen) van Rafael àbalos. Leuk boek. Een soort Da Vinci Code die zich afspeelt in de Middeleeuwen.

  [ # 97 ] 26 November 2009 04:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

stefucius - 26 November 2009 01:44 PM

Grimpow (het geheim der Wijzen) van Rafael àbalos. Leuk boek. Een soort Da Vinci Code die zich afspeelt in de Middeleeuwen.

Jaa, da’s inderdaad een tof boek! Mooi ook met alle verborgen hints, haha, ik liep er de hele dag over na te denken. 😉

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 98 ] 26 November 2009 05:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ik ben in het laatste boek bezig van Sophie Kinsilla genaamd ‘Wat spook jij uit’, heerlijk boek weer…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 99 ] 29 November 2009 10:18 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2009-11-29

Ik ben bezig nu met het verloren symbool van dan brown.
Geweldig boek!

   Handtekening   

There is nothing more dreadfull, then imagination without taste.

  [ # 100 ] 30 November 2009 05:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

komt een vrouw bij de dokter,
even een voorbereiding voor als ik de film ga zien..

  [ # 101 ] 06 December 2009 02:24 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor van Renate Dorrestein. Erg goed boek. Humor en ernst worden op een leuke en goede manier afgewisseld.

  [ # 102 ] 06 December 2009 09:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  429
Geregistreerd  2009-01-20

Marik - 13 November 2009 06:42 PM
eroenskie - 13 November 2009 09:37 AM
lisaatje - 12 November 2009 08:19 AM

Het boek dat ik net uit heb is ´stuk´ van Judith Visser.

De beschrijving:

Elizabeth zit in 4b van het Mercatuscollege in Rotterdam. Ze wordt door een paar klasgenoten op een gruwelijke maar vrijwel onzichtbare manier gepest. Haar ouders zijn sinds een paar jaar gescheiden en haar moeder heeft zich op haar werk gestort om het verdriet te verdringen. Elizabeth raakt steeds meer geïsoleerd. Het enige positieve van haar klas is de aanwezigheid van Alec. Alec is een rustige, knappe jongen, die ouder en wijzer is dan de andere jongens. Hij heeft verkering met Riley, een uitzonderlijk mooi, blond en ook nog lief meisje.Elizabeth stelt zich voor hoe het leven eruit zou zien als ze Riley was.En dan neemt ze een fatale beslissing…

Mijn oordeel:
Echt een boek waar je in begint en gewoon niet meer weg kan leggen. Vrijdag las ik er voor het eerst in en ik had hem maandag uit. Ik denk dat dit een heel belangrijk boek is om te lezen. Want je komt er achter wat de ergste gevolgen van pesten kunnen zijn. Elizabeth doet een paar dingen die wij echt niet voor normaal aanzien en daarom is het zo interessant om alles vanuit haar te lezen. Zij heeft voor al die dingen een goede verklaring voor haarzelf. Het boek was een stuk minder interessant als het bijvoorbeeld vanuit Riley’s gedachtegang was. Ik denk dat dit ook vooral voor jongeren & leraren een goed boek is om te lezen. Echt een aanrader!

Wauw! Mooie beschrijving en duidelijk oordeel!  😄 Die komt op mijn boekenlijstje hoor!  :tong:

Dat boek heb ik ook gelezen, brrr wat een akelig verhaal. Maar wel mooi, en ik heb het ook in een keer uitgelezen 😊.

ik heb het ook gelezen en idd een akelig verhaal, maar op den duur werd het me een beetje onrealistisch, het ging allemaal wel erg ver…

   Handtekening   

It takes both rain and sunshine to make a rainbow

  [ # 103 ] 07 December 2009 08:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Marilena - 26 November 2009 05:05 PM

Ik ben in het laatste boek bezig van Sophie Kinsilla genaamd ‘Wat spook jij uit’, heerlijk boek weer…

Na een paar mindere boeken van haar ‘echte’ naam Madeleine Wickham, was dit boek weer zoals ik van haar gewend ben. Misschien nog wel beter dan de Shopaholic serie!

Mijn laatste boek is De Griezels van Roald Dahl. Een vriendin van me kon het niet begrijpen dat ik het als kind nooit had gelezen, dus ik moest er aan geloven. In een kwartiertje uitgelezen en nu begonnen, voor de 2e keer, in Chanel Chic van Lauren Weisberger; schrijfster van De Duivel draagt Prada.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 104 ] 09 December 2009 11:43 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

Onlangs gelezen boeken:
- De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst
- Waar is juffrouw Adora? van Tanja Seegers
- A streetcar named desire van Tennesse Williams
- De kleine Odessa. Het levende boek van Peter van Olmen

Eigenlijk zijn alle boeken met uitzondering van de eerste echte aanraders. De eerste zou ik ook aanraden, maar dan denk ik dat je niet teveel moet hopen op een verhaal van begin tot einde. Dan moet je het boek ook juist waarderen om het ‘anders zijn’

Nu ben ik bezig in: Een kinderhoofd is gauw gevuld van Eric Hulsens en in Mystiek lichaam van Frans Kellendonk.

  [ # 105 ] 22 December 2009 11:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

De Eetclub van Saskia Noort: Erg goed boek. Ik vind de wisselwerking tussen het schijnbare geluk en het plezier van het verleden met de tragiek en het verdriet van het heden heel goed werken.

If Beale Street Could Talk van James Baldwin: De enige reden waarom ik het gelezen heb, is omdat ik het voor school moest… Verschrikkelijk boek.

KIJK UIT VOOR EVENTUELE SPOILERS!

Het Verloren Symbool
van Dan Brown: Een beetje wat we gewend zijn van Dan Brown. Goed en ook weer interessant boek, maar of het zijn beste boek tot nu toe is? Ik weet het niet…
Het boek komt vrij langzaam op gang (stoorde me op zich niet), waarna het verhaal plotseling in een stroomversnelling lijkt te komen als Robert en Katherine samen komen, tot de (in ieder geval verrassend bedoelde) climax van de vader-zoon ontmoeting. Mijn eerste ingeving over de plaats waarnaar zo gezocht werd bleek te kloppen, ongetwijfeld hadden vele andere lezers dit ook. Die plaats is immers één van de eerste dingen waar velen aan denken als ze Washington DC voor de geest halen, bovendien voldoet het enigszins aan de “eisen”.
Het einde (dus ná de echte climax) was mij iets te langdradig, dat eindeloze geneuzel was wat mij betreft geen goede afsluiting voor een boek dat ik voor de rest toch zeker de moeite waard en goed vond.

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 60