3 of 3 |  < 1 2 3
Vergelijking WestEnd - Broadway
  [ # 31 ] 28 December 2011 11:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Ik kan niks zeggen over verschillen in niveau, maar ik heb een gesprekje gehad (in de tube 😉) met Tony Hutchinson, castlid van Billy Elliot in Londen, en hij keek echt nog ontzettend op naar de Amerikanen. Hij zei dat het op Broadway nog echt weer een stapje beter was.

  [ # 32 ] 28 December 2011 11:35 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

@jorisss hoewel ik mijn vraag in augustus 2009 stelde is dit het duidelijkste antwoord! Broadway is de overtreffende trap van West-End.

  [ # 33 ] 28 December 2011 08:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

kcali - 28 December 2011 11:35 AM

@jorisss hoewel ik mijn vraag in augustus 2009 stelde is dit het duidelijkste antwoord! Broadway is de overtreffende trap van West-End.

Daar geloof ik dus helemaal niets van. Zou een Phantom daar beter zijn (geweest), of een Les Mis, Miss Saigon, Billy Elliot, Kiss me Kate etc. Zowel in LDN als NY staan topartiesten op de planken en staan vaklui aan het roer. En ik denk echt niet dat in LDN minder is. Per productie kan het natuurlijk wel verschillen maar ja dan kun je ook zeggen dat Jekyll & Hyde in Bremen in alle opzichten suprieur was aan de Broadwayversie…

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 34 ] 28 December 2011 08:32 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik blijf bij mijn reactie van 11 augustus 2009… Wat had ik toen nog veel haar….lol…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 35 ] 29 December 2011 07:41 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  42
Geregistreerd  2010-07-07

Hoe zit het met de prijsen?  zijn de prijzen in NY voor de shows vergelijkbaar met die in LDN?

En is NY over het algemeen duurder of goedkoper dan LDN? Ben al vaak in LDN geweest maar ben ook wel nieuwschierig naar NY.

  [ # 36 ] 30 December 2011 01:17 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Een kaartje bij de box-office kost meestal tussen de 60 (voor 2e balkon) en 150 dollar (voor orchestra tickets).
Premium tickets verschillen tussen de 170 en 400 dollar (zelfs 450 bij the book of mormon)
Er is wel een TKTS gebouwtje waar tickets voor de dag zelf met korting gekocht kunnen worden met hoge kortingen. De meest populaire voorstellingen worden daar echter niet verkocht.

  [ # 37 ] 02 January 2012 01:14 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik ben van mening dat op Broadway alles commerciëler is!

Op west-end is het wat artistieker en op Broadway moet het er vooral spectaculair uitzien. Veel decor, veel lampjes, veel gedoe.
Gelukkig is het wel allemaal gedoe van de bovenste plank. Top kwaliteit.

Ik heb Billy Elliot zowel op West-end als op Broadway gezien. En de Broadwayversie is echt ontzettend op gepimpt!
En deze versie stopt binnenkort al. Terwijl op West-end de zalen nogsteeds vol zitten.

Oftewel Broadway is vooral groots en West-end is kleiner. En dan bedoel ik niet alleen de grote van de theaters en de stad!

Maarja aan alles zit een keerzijde. West-end heeft ook grote commerciële shows en Broadway heeft ook intieme theaters.

  [ # 38 ] 02 January 2012 01:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik denk dat het gewoon met smaak te maken heeft. Ik kijk zelf ook liever Britse films en series dan Amerikaanse. In Amerika wordt er op een hele andere manier geacteerd. Is heel logisch natuurlijk aangezien de theatercultuur in Amerika in het niet valt vergeleken met Engeland.

  [ # 39 ] 02 January 2012 01:49 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

dokter_P - 02 January 2012 01:14 PM

Ik ben van mening dat op Broadway alles commerciëler is!

Op west-end is het wat artistieker en op Broadway moet het er vooral spectaculair uitzien. Veel decor, veel lampjes, veel gedoe.
Gelukkig is het wel allemaal gedoe van de bovenste plank. Top kwaliteit.

Ik heb Billy Elliot zowel op West-end als op Broadway gezien. En de Broadwayversie is echt ontzettend op gepimpt!
En deze versie stopt binnenkort al. Terwijl op West-end de zalen nogsteeds vol zitten.

Oftewel Broadway is vooral groots en West-end is kleiner. En dan bedoel ik niet alleen de grote van de theaters en de stad!

Maarja aan alles zit een keerzijde. West-end heeft ook grote commerciële shows en Broadway heeft ook intieme theaters.


De vraag is of Billy Elliot op Broadway stopt omdat het minder artistiek en meer op gepimpt is dan in Londen of omdat dat de show stopt omdat op Broadway meer concurentie is van topshows dan op West-end.
ik denk zelf het laatste.

  [ # 40 ] 02 January 2012 01:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Het verhaal van Billy Elliot is niet zo belangrijk voor het Amerikaanse publiek als voor het Britse publiek. Dus ik denk dat het nieuwe publiek voor deze musical gewoon ‘op’ is in Amerika. In Londen zal het verhaal populair blijven.

Om deze reden denk ik ook dat Next to Normal minder populair zal zijn in Londen dan in New York en ook waarom Les Miserables in Londen niet uit het theater te krijgen is…

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 41 ] 02 January 2012 04:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Billy Elliot speelt zich af in de UK inderdaad, maar dat is slechts de achtergrond. De nadruk van het verhaal ligt op het jongetje dat wil dansen. Het zou universeel moeten zijn. Waarom zou Les Miserables niet uit het theater in londen te krijgen zijn dan? Het speelt zich af in Frankrijk, het is dus niet een typisch Brits verhaal waar iedereen mee is opgegroeid.

  [ # 42 ] 02 January 2012 05:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Billy Elliot gaat mijn inziens niet nadrukkelijk om een jongetje wat wil dansen. Het gaat over een arbeidersgezin die er alles aan doet om de mijnstaking te ‘overleven’. Er zit veel Britse politiek verwikkeld in het verhaal waar de Amerikanen zich niet volledig mee kunnen identificeren. Afgezien van een paar geweldige dansscenes en hilariteit, vind ik BE een emotioneel stuk. Amerikanen gaan veelal voor een artistiek/dramatisch stuk of iets wat absoluut feel-good is.

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

 < 1 2 3
3 of 3