3 of 61 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Theatermanieren
  [ # 31 ] 02 November 2009 03:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Inderdaad zitten er af en toe irritante mensen in het theater. Bij Footloose heb ik meegemaakt dat er een stel ‘fans’ voor me zat, die de hele show de dialogen mee spraken, maar dan nét iets voordat de spelers op het toneel het zeiden. Heel vervelend, vooral omdat ik zelf à³à³k wel wist wat er gezegd ging worden, maar dat ik dat liever hoor van de spelers dan van de mensen voor me. Maar goed, ik heb ze hierop aangesproken en daarna was het stil 😊

Ook bij Camille, een hart van steen had ik een vader, moeder en twee kids (ongeveer 15) voor me. Vader en kids zaten constant te ginnegappen en van links naar rechts met elkaar te converseren. Daar heb ik à³à³k wat van gezegd, en wederom was het toen opgelost.

Daarnaast ontelbare keren iemand achter me gehad die met zijn knieën in mijn rug zit, en dan niet stil zit, maar om de 5 tellen een andere houding aanneemt. Vre-se-lijk! Als je geen beenruimte hebt omdat je lang bent, snap ik dat je met je knieën tegen de stoel voor je zit, maar blijf dan alsjeblieft wel stil zitten zeg. Ook irritant: Jassen over je stoelleunig. Van die mensen die geen euro voor de garderobe willen betalen en hun jas dan aan jouw stoelleuning ophangen. Ik zit dan niet lekker, en zeg daar ook gerust wat van!

En natuurlijk het snoeppapiertjes gekraak. Man, man, man… wat vervelend is dat! Om eerlijk te zijn snap ik theaters ook niet dat ze snoep ed gaan verlopen. In mijn herinnering was oa M-lab één van de eerste theaters die pringles verkochten. En juist bij een theater als M-lab snap ik dat niet… met Into the Woods heb ik me meerdere malen dood geërgerd aan mensen met Pringles, terwijl de voorstelling onversterkt werd gespeeld…. Overigens ook een hele slechte keuze van het theater op dit gebied…

In Engeland vind ik over het algemeen wel dat men stiller is tijdens de voorstelling, er wordt meer snoep etc verkocht, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Nu moet je inderdaad ook rekening houden met het publiek dat naar een bepaalde voorstelling gaat. Bij Wicked en Lion King zullen meer kinderen en jongeren in de zaal zitten dan bij bijvoorbeeld Phantom, en dus zul je meer gesnoep hebben. Maar ik vind dat ook de ouders hun kinderen wel kunnen leren hoe je je behoort te gedragen in een theater!!!!

Anyway, je hebt altijd mensen die irritant zullen doen tijdens een voorstelling zonder dit zelf door te hebben, maar ik aarzel niet om hier wat van te zeggen. Ik betaal ook een flink bedrag om in de zaal te zitten en laat mijn avond niet bederven door mensen die er schijnbaar minder plezier in hebben.

Ik geef je echt helemaal gelijk!
Bedoel, je hoeft niet alles te pikken wat mensen doen!
Het is inderdaad zoals jij al zei gewoon een show, waar je op zich best wel veel voor betaald, en dan zitten er van die zielige mensen die inderdaad te sneu zijn om een euro uit te geven voor een garderobe, maar ze verpesten wel iemands hele avond!

Ja, ze moeten die regels uit Engeland hierheen halen, dan wordt het waarschijnlijk ook hier beter! 📣
En ze moeten gewoon die kraak dingen van bijvoorbeeld chips enzo, vervangen door iets anders, of gewoon niks meer mee naar binnen nemen!
Ik hoop dat mensen het echt gaan leren zich normaal te gedragen, zonder ginnegap en al die irritante dingen!

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 32 ] 02 November 2009 03:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Timmie1992 - 02 November 2009 03:20 PM

Ja, ze moeten die regels uit Engeland hierheen halen, dan wordt het waarschijnlijk ook hier beter! 📣

Vind je dat echt? Ik merk dat er hier veel verschillende ervaringen zijn met hoe het er in Londen aan toe gaat, maar ik vind het daar echt alleen maar erger hoor. Ijs, chips en drank verkopen en die dan gewoon mee nemen de zaal in (het wordt zelfs in de zaal zelf verkocht). Nee, dan vind ik het toch een betere regel om drank in de foyer te verkopen en het niet toe te staan deze mee naar binnen te nemen..En persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee wanneer iemand op een dropje etc. zit te kauwen.

  [ # 33 ] 02 November 2009 03:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Vind je dat echt? Ik merk dat er hier veel verschillende ervaringen zijn met hoe het er in Londen aan toe gaat, maar ik vind het daar echt alleen maar erger hoor. Ijs, chips en drank verkopen en die dan gewoon mee nemen de zaal in (het wordt zelfs in de zaal zelf verkocht). Nee, dan vind ik het toch een betere regel om drank in de foyer te verkopen en het niet toe te staan deze mee naar binnen te nemen..En persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee wanneer iemand op een dropje etc. zit te kauwen.

Nee oke, dat is ook wel weer zo, maar op een dropje kauwen vind ik persoonlijk ook niet erg, maar als ze de hele tijd met die zakken chips gaan kraken en zo, en soms ook expres, dat is dan wel weer irritant, toch?
En ook als ze gaan gooien met eten enzo, en ja oke, drank verkopen kan op zich ook wel, maar als mensen met de auto zijn, en ze gaan tà³ch veel drinken, ja ik weet wel dat dat hun eigen probleem is, maar je hebt wel mensen die dan zeggen van ja maar jullie verkopen, maar daar kan een discussie echt heel erg lang over worden :tong:

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 34 ] 03 November 2009 12:14 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

ellabell - 02 November 2009 03:07 PM

Inderdaad zitten er af en toe irritante mensen in het theater. Bij Footloose heb ik meegemaakt dat er een stel ‘fans’ voor me zat, die de hele show de dialogen mee spraken, maar dan nét iets voordat de spelers op het toneel het zeiden. Heel vervelend, vooral omdat ik zelf à³à³k wel wist wat er gezegd ging worden, maar dat ik dat liever hoor van de spelers dan van de mensen voor me. Maar goed, ik heb ze hierop aangesproken en daarna was het stil 😊

Hee was dat toevallig in Nijmegen? Zo niet, dan zijn ze vaker geweest…toen ik na Footloose bij de artiestenuitgang in Nijmegen stond, kwam Jeroen Phaff naar buiten en die zei dat er mensen in de zaal zaten die inderdaad de dialogen meespraken, nog voordat de acteurs het zeiden. Hij kwam dat natuurlijk daar zeggen omdat dat duidelijk ‘fans’ waren, en die dan dus misschien ook wel bij de artiestenuitgang zouden staan. En dat de acteurs dit op het podium konden horen, en dit uit hun concentratie haalde en dat ze daardoor dus minder konden spelen. Hij was echt heel serieus en had dus het verzoek of ze dat niet meer wilde doen (ik weet niet of die personen in kwestie daar toen stonden of niet). Dat vond ik echt erg toen ik dat hoorde, zo kunnen die ‘fans’ niet alleen voor de paar mensen die in het publiek om hen heen zitten de voorstelling verpesten, maar voor de hele zaal én voor de mensen op het podium!

  [ # 35 ] 03 November 2009 12:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

lisaatje - 02 November 2009 03:36 PM
Timmie1992 - 02 November 2009 03:20 PM

Ja, ze moeten die regels uit Engeland hierheen halen, dan wordt het waarschijnlijk ook hier beter! 📣

Vind je dat echt? Ik merk dat er hier veel verschillende ervaringen zijn met hoe het er in Londen aan toe gaat, maar ik vind het daar echt alleen maar erger hoor. Ijs, chips en drank verkopen en die dan gewoon mee nemen de zaal in (het wordt zelfs in de zaal zelf verkocht). Nee, dan vind ik het toch een betere regel om drank in de foyer te verkopen en het niet toe te staan deze mee naar binnen te nemen..En persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee wanneer iemand op een dropje etc. zit te kauwen.

Ze moeten de Duitse regels en theatermanieren naar Nederland halen! Duitsers maken nog een echt``uitje`` van een theaterbezoek, netjes gekleed en houden hun mond tijdens de voorstelling.

In Nederland lijkt het soms wel een tiener pop concert of een concert van NORMAAL!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 36 ] 03 November 2009 12:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

over het algemeen heb ik weinig last van ongemanierde mensen bij een musical, waar ik last heb van ongemanierde gebruiken zoals, praten, en meezingen en zitten snoepen enzo, dat zijn toch meestal bij de vrolijke/feel good musicals.

Ik vind het over het algemeen wel betere manieren in Duitsland ook het personeel wat daar rondloopt in het theater is heel aardig en beleefd.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 37 ] 03 November 2009 05:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

  lisaatje - 02 november 2009 04:36 PM

      Timmie1992 - 02 november 2009 04:20 PM

      Ja, ze moeten die regels uit Engeland hierheen halen, dan wordt het waarschijnlijk ook hier beter! mega lach

  Vind je dat echt? Ik merk dat er hier veel verschillende ervaringen zijn met hoe het er in Londen aan toe gaat, maar ik vind het daar echt alleen maar erger hoor. Ijs, chips en drank verkopen en die dan gewoon mee nemen de zaal in (het wordt zelfs in de zaal zelf verkocht). Nee, dan vind ik het toch een betere regel om drank in de foyer te verkopen en het niet toe te staan deze mee naar binnen te nemen..En persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee wanneer iemand op een dropje etc. zit te kauwen.

Ze moeten de Duitse regels en theatermanieren naar Nederland halen! Duitsers maken nog een echt``uitje`` van een theaterbezoek, netjes gekleed en houden hun mond tijdens de voorstelling.

In Nederland lijkt het soms wel een tiener pop concert of een concert van NORMAAL!

Ja dat is zeker waar!! ik ben 1x naar een Duits theater geweest, en iedereen gaat inderdaad in gepaste kleding naar het theater! Ja, sommige mensen denken echt dat ze bij een concert zijn ofso, maar het is gewoon een theater!

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 38 ] 03 November 2009 06:07 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  123
Geregistreerd  2005-09-10

Wat een onzin. Theater is een avondje ontspanning dan moet je zeker niet strak in je beste pak zitten in een toch vaak wat krappe theaterstoel.

  [ # 39 ] 03 November 2009 06:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Wat een onzin. Theater is een avondje ontspanning dan moet je zeker niet strak in je beste pak zitten in een toch vaak wat krappe theaterstoel.

Nee oke, maar je gaat ook niet in je ouwe spijkerbroek en in een blouse of trui die van ellende uit elkaar valt, of wel :omg:

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 40 ] 03 November 2009 06:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind dat iedereen vooral moet aantrekken waar hij/zij zich lekker in voelt. Waarom zou ik me druk maken over de kleding van een ander? Ik heb wel wat beters te doen.

  [ # 41 ] 03 November 2009 06:22 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik zit gewoon met mijn spijkerbroek en een normale trui/shirt in het theater hoor. Zeker als ik last minute ga, dan ga ik me echt niet helemaal optutten. Natuurlijk zie ik er wel gewoon verzorgd uit, maar meestal niet echt iets bijzonders.
Die ene keer dat ik in een Duits theater ben geweest (Stuttgart, waar Wicked nu staat) voelde het wel anders. Niet alleen omdat we helemaal naar Stuttgart waren gegaan voor die show, maar ook om het theater zelf. Dat was een heel complex en heel groot en, hoewel een beetje kitscherig, toch ook wel weer mooi. Dan wil je daar niet in je oudste kloffie aankomen nee.. In Londen zou ik misschien weer mà­nder de neiging hebben om me op te tutten, omdat het daar midden in de stad is, en er zoveel theaters zijn, en je bij wijze van spreken zo het theater binnen kunt lopen na een dagje in de stad.

  [ # 42 ] 03 November 2009 06:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Ik zit gewoon met mijn spijkerbroek en een normale trui/shirt in het theater hoor. Zeker als ik last minute ga, dan ga ik me echt niet helemaal optutten. Natuurlijk zie ik er wel gewoon verzorgd uit, maar meestal niet echt iets bijzonders.
Die ene keer dat ik in een Duits theater ben geweest (Stuttgart, waar Wicked nu staat) voelde het wel anders. Niet alleen omdat we helemaal naar Stuttgart waren gegaan voor die show, maar ook om het theater zelf. Dat was een heel complex en heel groot en, hoewel een beetje kitscherig, toch ook wel weer mooi. Dan wil je daar niet in je oudste kloffie aankomen nee.. In Londen zou ik misschien weer mà­nder de neiging hebben om me op te tutten, omdat het daar midden in de stad is, en er zoveel theaters zijn, en je bij wijze van spreken zo het theater binnen kunt lopen na een dagje in de stad.

Ja oke, ik ga ook niet helemaal in pak, maar ik vind wel dat je je een beetje fatsoenlijk moet kleden, niet in je zondagse pakkie, als je begrijpt wat ik bedoel :tong:

nee idd, als ik in dat theater zou zijn geweest, zou ik er echt heel mooi uit hebben gezien hoor, echt niet in me oudste kloffie, zoals jij dat al zei, aankomen!

Ja oke, in Londen heb je inderdaad op elke hoek van de straat wel een theater (in het centrum dan).

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 43 ] 03 November 2009 06:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik was daar ook in dat Duitse theater zoals je weet 😉 en heb nooit het idee gehad dat het daar chiquer is dan in Nederland. Personeel is net zoals in NL gewoon heel aardig. Wicked voelde alleen speciaal omdat ik er maanden naar toe geleefd had. Persoonlijk doe ik wel bij premieres (geen gala’s) iets nets aan.

edit: mijn reactie was gericht op de post van IngeG

  [ # 44 ] 03 November 2009 07:31 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

IngeG - 03 November 2009 12:14 AM

Hee was dat toevallig in Nijmegen? Zo niet, dan zijn ze vaker geweest…toen ik na Footloose bij de artiestenuitgang in Nijmegen stond, kwam Jeroen Phaff naar buiten en die zei dat er mensen in de zaal zaten die inderdaad de dialogen meespraken, nog voordat de acteurs het zeiden. Hij kwam dat natuurlijk daar zeggen omdat dat duidelijk ‘fans’ waren, en die dan dus misschien ook wel bij de artiestenuitgang zouden staan. En dat de acteurs dit op het podium konden horen, en dit uit hun concentratie haalde en dat ze daardoor dus minder konden spelen. Hij was echt heel serieus en had dus het verzoek of ze dat niet meer wilde doen (ik weet niet of die personen in kwestie daar toen stonden of niet). Dat vond ik echt erg toen ik dat hoorde, zo kunnen die ‘fans’ niet alleen voor de paar mensen die in het publiek om hen heen zitten de voorstelling verpesten, maar voor de hele zaal én voor de mensen op het podium!

Nee, was in Utrecht. Toen waren ze lastminute gegaan (ik ook). Het wás ook heel irritant en ik kan me goed voorstellen dat je als acteur uit je concentratie wordt gehaald!

  [ # 45 ] 03 November 2009 07:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik moet eerlijk zeggen dat ook niet in m’n allernetst naar het theater ga (gewoon iets waar ik me lekker in voel (wel iets netters dan ik op werk aan heb (en dat is bij mij al heeeeeel snel het geval haha)

en zeker moet het bij mij makkelijk zitten want vooral in eindhoven wil ik nog wel eens met de fiets gaan en dan is een gewone spijkerbroek en trui gewoon het makkelijkste

wat betreft de jas
ja ik neem mijn jas mee de zaal in en niet om ik die ene euro niet wil betalen (tuurlijk wil ik die betalen) maar vaak is het zo dat het altijd rete druk is bij de garderobe en ik toch vaak gebonden ben aan de tijden dat de bussen (en treinen) rijden (ja ook in eindhoven ga ik niet altijd met de fiets en heb ik nog al vaak en net haal bare aansluiting) dus jas meenemen is pure tijdwinst MAAR ik leg hem gewoon over mijn knieen heeft er geen mens last van

het snoepen en kraken van papiertjes ja irritant maar zolang theaters het spul verkopen denk ik niet te verkomen Ik zelf heb er niet zo zeer last van (of ik hoor het simpelweg niet)

pratende mensen vind ik des te irritanter net zoals mensen die gewoon te laat komen zorg gewoon dat je optijd in het theater bent
calamiteiten daargelaten dat is overmacht
kan me voorstellen als je in een megagrote file (door ongeluk of iets dergelijks) terecht komt je daar niets aan kunt doen
maar gewoon bewust op het laatste nippertje binnen komen vallen tijdens de opening of nog later is gewoon not done vind ik

Ik ben voor het laatst 12 jaar geleden in london geweest bij les miserables maar kan me herinneren dat daar toen ook snoep werd verkocht was niet zo erg als bij starlight express waar de mensen gewoon rechtstreeks vanuit werk met de macmaaltijd in de zaal zaten

Inderdaad bij wicked in stuttgart was het minder en maken de mensen er ook echt uitje van maar dat is ook een gigantisch complex met restaurantjes en winkeltjes en etc etc

maar qua vriendelijkheid van het personeel heb ik tot nog toe geen echt verschil gemerkt tussen duitse theaterpersoneel en het nederlandse personeel

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 61