59 of 61 | ‹ First  < 57 58 59 60 61 > 
Theatermanieren
  [ # 871 ] 09 August 2017 03:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Een paar dingen die me te binnen schieten na jouw reactie, baud.

Als er sprake is van een bepaalde dreiging, dan moet je (zoals AfterForever al zegt) iedereen controleren in plaats van het te laten afhangen van de verschillende interpretaties van de aan het personeel opgelegde regels. Daar wil ik zelf nog graag aan toevoegen dat je je als theater nogal wat op de hals haalt als je van alle bezoekers hun tas zou moeten bewaren in de garderobe. In vergelijking met de (meeste) Londense theaters heeft een Circustheater of Beatrixtheater behoorlijk wat garderoberuimte, maar als gratis service onder het mom van veiligheid is het nogal een belasting op je personeel dat je eigenlijk op andere dingen wil inzetten die geen of minder irritatie veroorzaken bij de gasten en (vooral) dingen die geld opleveren, zoals het verkopen van eten, drinken en programmaboekjes.

Aangaande de iPad (en dit vloeit deels voort uit het voorgaande): als mensen een opname willen maken moeten ze dat vooral lekker doen, zolang andere mensen daar geen last van hebben. Nee, het mag niet, maar als het apparaat in de tas zit en het scherm is uitgeschakeld geeft het geen licht en heeft niemand er last van. Het maken van illegale opnames kun je alleen tegenhouden door iedereen naakt (want dan geen plek voor smartphones of andere kleine opnameapparatuur) en zonder tas naar een voorstelling te laten gaan. Zoals gezegd: dat levert nogal een belasting op voor het personeel en is gewoon niet iets waar je je als theater mee bezig wilt houden. Daarbij: het maken van illegale opnames an sich is geen risico voor de veiligheid van het theater, het personeel of de andere bezoekers.

[ Gewijzigd: 09 August 2017 03:14 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 872 ] 10 August 2017 04:04 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Naakt,, allemaal naakt naar de musical June? Iets zegt me dat je dan wel zaal krijgt dat zich verder voorbeeldig gedraagt. Geen getwitter midden in de voorstelling, geen zakken chips (ja, die heb ik ook voorbij zien komen) en volgens mij is iedereen ineens stil.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 873 ] 10 August 2017 07:47 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik was gisteren nogal verbaasd over het volgende:
Na eeuwig bij de toiletten te hebben moeten wachten ging de eerste gong al om na de pauze terug de zaal in te gaan. Iets aan de bar bestellen zou op dat moment alleen nog maar meer tijd kosten, had ook eigenlijk niet echt dorst, dus ik nam even een slokje uit een flesje water dat ik toevallig bij me had. Vloog er direct een Vorderhaus-medewerker op mij af dat dat absoluut niet mocht.

Ik was werkelijk perplex. Zo perplex dat alleen nog maar “Dankjewel” terug kon zeggen. Ik nam slechts één slokje, het was niet dat ik gulzig een literfles cola stond leeg te drinken. Zoiets heb ik in dik 500 bezochte voorstellingen nog nooit meegemaakt. Nieuw beleid van Stage Entertainment?

  [ # 874 ] 10 August 2017 08:03 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Musicalbeertje - 10 August 2017 04:04 AM

Naakt,, allemaal naakt naar de musical June? Iets zegt me dat je dan wel zaal krijgt dat zich verder voorbeeldig gedraagt. Geen getwitter midden in de voorstelling, geen zakken chips (ja, die heb ik ook voorbij zien komen) en volgens mij is iedereen ineens stil.

In Londen durven ze het aan: een “clothing-optional performance” van Hair! :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 875 ] 10 August 2017 08:34 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Staff members reserve the right to restrict access to anyone practicing a lack of “suitable self-control.”

Je zal maar de staff member in kwestie zijn, hahaha

  [ # 876 ] 11 August 2017 12:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

June - 09 August 2017 03:12 PM

Een paar dingen die me te binnen schieten na jouw reactie, baud.

Als er sprake is van een bepaalde dreiging, dan moet je (zoals AfterForever al zegt) iedereen controleren in plaats van het te laten afhangen van de verschillende interpretaties van de aan het personeel opgelegde regels. Daar wil ik zelf nog graag aan toevoegen dat je je als theater nogal wat op de hals haalt als je van alle bezoekers hun tas zou moeten bewaren in de garderobe. In vergelijking met de (meeste) Londense theaters heeft een Circustheater of Beatrixtheater behoorlijk wat garderoberuimte, maar als gratis service onder het mom van veiligheid is het nogal een belasting op je personeel dat je eigenlijk op andere dingen wil inzetten die geen of minder irritatie veroorzaken bij de gasten en (vooral) dingen die geld opleveren, zoals het verkopen van eten, drinken en programmaboekjes.

Aangaande de iPad (en dit vloeit deels voort uit het voorgaande): als mensen een opname willen maken moeten ze dat vooral lekker doen, zolang andere mensen daar geen last van hebben. Nee, het mag niet, maar als het apparaat in de tas zit en het scherm is uitgeschakeld geeft het geen licht en heeft niemand er last van. Het maken van illegale opnames kun je alleen tegenhouden door iedereen naakt (want dan geen plek voor smartphones of andere kleine opnameapparatuur) en zonder tas naar een voorstelling te laten gaan. Zoals gezegd: dat levert nogal een belasting op voor het personeel en is gewoon niet iets waar je je als theater mee bezig wilt houden. Daarbij: het maken van illegale opnames an sich is geen risico voor de veiligheid van het theater, het personeel of de andere bezoekers.

In de meeste Londense theaters waar ik ooit gecontroleerd werd, waren het alle tassen die ze zagen. En logisch dat je sneller ziet of er een wapen in een handtasje zit dan in een rugzak. Kan me voorstellen dat de ene tas makkelijker te controleren is dan de andere. Nogmaals, je weet de instructies van het personeel niet. Kunnen we wel naar gaan gissen, maar laten we er gewoon vanuit gaan dat ze te goeder trouw handelen en dit doen omdat ze willen dat het voor iedereen een veilige avond uit is.

Aangaande de iPad: nee, mensen die een opname willen maken moeten dit NIET vooral lekker doen. Er wordt uitdrukkelijk overal gezegd dat het niet mag, dat het een schending van copyright is (wat het ook is) en dus verboden. Argument “ik heb er geen last van, dus dan mag het van mij” slaat natuurlijk nergens op. Ik heb er ook geen enkele overlast van als iemand op een vals ticket binnen komt bij een show en op een lege stoel gaat zitten, maar het blijft wel verboden.

  [ # 877 ] 11 August 2017 01:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zoals ik al zei: het tegengaan van illegale opnames kan alleen als je mensen altijd naakt en zonder tas naar een voorstelling laat gaan. Dat het maken van opnames illegaal is, is een andere discussie. Voor de veiligheid van de bezoekers maakt het niet uit of drie of driehonderd mensen een opname maken. Ze moeten het vooral doen, met het risico dat ze gepakt worden.

baud - 11 August 2017 12:38 PM

In de meeste Londense theaters waar ik ooit gecontroleerd werd, waren het alle tassen die ze zagen.

Ja precies, dat is bij mijn bezoeken aan het Beatrixtheater en het Circustheater niet het geval geweest.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 878 ] 05 March 2018 11:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

June - 11 August 2017 01:13 PM

Zoals ik al zei: het tegengaan van illegale opnames kan alleen als je mensen altijd naakt en zonder tas naar een voorstelling laat gaan. Dat het maken van opnames illegaal is, is een andere discussie. Voor de veiligheid van de bezoekers maakt het niet uit of drie of driehonderd mensen een opname maken. Ze moeten het vooral doen, met het risico dat ze gepakt worden.

baud - 11 August 2017 12:38 PM

In de meeste Londense theaters waar ik ooit gecontroleerd werd, waren het alle tassen die ze zagen.

Ja precies, dat is bij mijn bezoeken aan het Beatrixtheater en het Circustheater niet het geval geweest.

En toch blijft het vervelend dat er niet op gereageerd wordt!
Sorry ik schop het topic omhoog maar gister bij On Your Feet heb ik mezelf echt op zitten vreten aan een dame 2 rijen voor me.
Ze zat foto’s te maken en die vervolgens door te sturen op whatsapp in alle gemak met het scherm op ‘‘wit licht’’ wat voor iedereen irritant was zowel naast haar als waar ik zat en er is nooit iets op gezegd.
In alle eerlijkheid ik ook niet, want om er iets van te zeggen 2 rijen ervoor is niet echt makkelijk maar wat is dat de laatste tijd.. misschien merk ik het teveel op maar het gebeurd echt veel meer in de zalen en het personeel reageerd weinig.. gewoon 1 waarschuwing en er daarna uit naar mijn mening!

  [ # 879 ] 05 March 2018 04:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Ik zie het personeel van het Beatrixtheater regelmatig wél ingrijpen. Maar wat erg is het toch, dat gedrag.

  [ # 880 ] 05 March 2018 05:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het is inderdaad erg dat sommige mensen geen idee hebben hoe zeer ze andere mensen storen met hun gedrag.
Maar daar ging de discussie waar je nu op reageert mijns inziens niet over…  😉 Want ook als iedereen met een camera of microfoon in de zaal zou zitten, is de veiligheid van niemand in het geding…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 881 ] 06 March 2018 06:48 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik zat me onlangs te ergeren bij het koffieconcert van Vera en Stanley in het Chasse. Bij dat soort concerten mag er vaak wel gefotografeerd en gefilmd worden, alleen snap ik dan niet dat er mensen zijn die tientallen foto’s gaan maken mét flits. Er was iemand vooraan aan de zijkant die continu foto’s maakte met flits en dat stoorde de hele zaal. Ik zat helemaal aan de andere kant, dus kon er niets van zeggen, maar vond het jammer dat niet iemand dichterbij er iets van zei.

Wat me ook steeds meer opvalt is hoevaak mensen zitten te eten en drinken in de zaal. Ik ben totaal geen fan van alle plastic flesjes en snoepbekers die mee de zaal in mogen, want het maakt toch lawaai en het is heel irritant als iemand naast je 6 keer gaat bukken om die snoepbeker te pakken. In het Beatrixtheater krijg je bij OYF je wijntje in de pauze nu in een of andere plastic OYF drinkbeker. Ook zoiets geks. Jammer dat theaters overal geld aan proberen te verdienen (snoepbekers etc.) en er niet bij stil staan hoe vervelend dat in de zaal is voor andere bezoekers.

  [ # 882 ] 06 June 2018 04:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Concertgangers en theaterbezoekers van de Stadsschouwburg en cultuurcentrum De Oosterpoort in de stad Groningen krijgen voortaan de Lul-Niet-Lollie.

Het is de frustrerende ervaring van menig cultuurliefhebber. Je probeert aandachtig te luisteren naar een boeiend toneelstuk of klassiek concert, maar de bezoekers op de rij voor jou beginnen een gesprek over het weer of de jongste uitzending van The Voice.

Vriendelijk gebaar
Om paal en perk te stellen aan deze toenemende overlast, delen de Stadsschouwburg en De Oosterpoort voortaan lollies uit aan hun bezoekers, in de hoop dat de stille hint wordt opgevolgd. Zelf noemen het een ‘vriendelijk gebaar of het ietsje stiller kan’.

De Lul-Niet-Lollie is niet helemaal nieuw. Het Haagse poppodium Paard introduceerde de maatregel in februari.

Kwam dit tegen op RTV Noord, vind het een erg leuk en goed idee!

  [ # 883 ] 06 June 2018 06:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

MarronSisters - 06 March 2018 06:48 AM

Ik zat me onlangs te ergeren bij het koffieconcert van Vera en Stanley in het Chasse. Bij dat soort concerten mag er vaak wel gefotografeerd en gefilmd worden, alleen snap ik dan niet dat er mensen zijn die tientallen foto’s gaan maken mét flits. Er was iemand vooraan aan de zijkant die continu foto’s maakte met flits en dat stoorde de hele zaal. Ik zat helemaal aan de andere kant, dus kon er niets van zeggen, maar vond het jammer dat niet iemand dichterbij er iets van zei.

Ik vind dat ze dat dan eigenlijk voortaan bij dat soort concerten ook zouden moeten verbieden.

  [ # 884 ] 07 June 2018 07:38 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

ErikB. - 06 June 2018 06:43 PM
MarronSisters - 06 March 2018 06:48 AM

Ik zat me onlangs te ergeren bij het koffieconcert van Vera en Stanley in het Chasse. Bij dat soort concerten mag er vaak wel gefotografeerd en gefilmd worden, alleen snap ik dan niet dat er mensen zijn die tientallen foto’s gaan maken mét flits. Er was iemand vooraan aan de zijkant die continu foto’s maakte met flits en dat stoorde de hele zaal. Ik zat helemaal aan de andere kant, dus kon er niets van zeggen, maar vond het jammer dat niet iemand dichterbij er iets van zei.

Ik vind dat ze dat dan eigenlijk voortaan bij dat soort concerten ook zouden moeten verbieden.

Blijkbaar mag je paar foto’s maken bij koffieconcert maar dan zonder flits, ik heb wel een keer gehad zat ik naast iemand op rij 1. En die elke keer te klikken met de foto-camera en met flits, en half de concert heb ik iets van gezegd, en toen was opeens voorbij dat fotograferen. Maar ik vind dat ze het wel mogen verbieden hoor, of alleen met toestemming van theater of als aanvraag hebt gedaan bij de theater.

  [ # 885 ] 25 June 2018 07:51 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Bij elisabeth in concert waren de manieren ook weer ver te zoeken. Net alsof sommige mensen dachten: het is buiten dus mag ik dingen die binnen niet mogen. Een man bij mij in de rij maakte een aantal keer een blikje bier open van een halve liter (geen idee hoe hij dat zo makkelijk binnen heeft gesmokkeld) en dronk die met veel geluid op. Overal mensen die om de haverklap foto’s zaten te maken, hele zakken chips heb ik voorbij zien komen ook.

‹ First  < 57 58 59 60 61 > 
59 of 61