61 of 61 | ‹ First  < 59 60 61
Theatermanieren
  [ # 901 ] 09 February 2019 01:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik had het laatst bij Mamma Mia. Achter me een moeder met 2 kids (schat een jaar of 9 en 12) Hele bak pocorn luid opeten. Toen ik boos achterom keek ging het jochie van plek wisselen met zijn zus om dichter bij de popcorn te zitten. Moeder de hele tijd met haar doorrookte stem uitleggen aan het joch wat er allemaal op het podium gebeurde. Toen trok naast mijn moeder een kind van een jaar of 8 een eigen meegebrachte zak chips open. Paar boze blikken naar die moeder en sst gezegd toen werd het opgeruimd. Vervolgens hadden we een pauze arrangement en toen kwam moeder met 2 kids heel toevallig naast ons zitten(is geplaceerd dus echt puur toeval) volgevroten daar om vervolgens de hele 2e acte ook popcorn te gaan zitten eten. O ja, en toen moeder 1 de rij weer in liep begon ze over ons te roddelen tegen de moeder met dochter naast ons over dat we er wat van gezegd hadden. Even duidelijk gemaakt dat we in het theater zitten en niet in de bios…
Ik ben de laatste jaren ook altijd ‘angstig’ wat voor mensen om ons heen zitten, want de theatermanieren zijn tegenwoordig ver te zoeken..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 902 ] 09 February 2019 01:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Wat ontzettend irritant zeg! Ik denk overigens dat je het zelf al aardig goed hebt geformuleerd:

galinda met een ga - 09 February 2019 12:59 PM

‘‘willen jullie stil zijn of willen jullie ophouden met filmen want dat stoort mij.’‘

Als het om filmen gaat kun je ook nog toevoegen dat het, naast irritant, hartstikke illegaal is. Ik heb enkel een keer iemand in de bios gevraagd om een telefoon weg te doen en dat gebeurde gelukkig ook gewoon, maar als men je een grote bek geeft kun je altijd aangeven in de pauze er iemand van het theater bij te halen als ze niet ophouden. Klinkt misschien kinderachtig, maar als het echt vervelend wordt is dat wel de manier om een einde aan de situatie te maken. Overigens is iets zeggen denk ik wel effectiever dan alleen een blik geven, maar dat is bij live theater natuurlijk niet zo handig.

Ik heb zelf heel vaak in de bios of het theater dat mensen om mij heen net te sporadisch irritant doen dat het niet de moeite waard is om er iets van te zeggen of dat de momentjes te snel voorbij zijn. Jammer, hou wel van een goede terechtwijzing :lol: Kan me maanden later nog steeds voor m’n kop slaan dat ik het groepje dronken jongens dat luidruchtig aan het lallen was tijdens Pearl Jam die niet heb gegeven…

  [ # 903 ] 12 February 2019 12:44 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Wanneer er voor een voorstelling nog veel lege plaatsen zijn, goedkope rang kaarten kopen en dan op een van de lege 1ste rang plekken gaan zitten. Doet iemand dat wel eens? Of vinden jullie dat echt niet kunnen?

  [ # 904 ] 16 February 2019 12:28 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Zonder toestemming zou ik dat nooit doen. Als je het in de zaal vraagt zal je bijna nooit toestemming krijgen, zaalwachten geven standaard het antwoord dat het pas na de pauze mag ivm naplaatsen van laatkomers.

Wel heb ik al 2x bij een show waar nauwelijks kaarten voor waren verkocht een 5e rang kaartje gekocht wat in het theater werd omgeruild naar 1e rang.

  [ # 905 ] 18 February 2019 04:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Wat ik zo gek vind is dat ik de laatste tijd veel vaker zie dat acteurs/actrices filmpjes van stukjes uit de show delen in hun instagramstories als ze daarin getagd zijn. En dan bedoel ik natuurlijk niet de stukjes van het slotapplaus, maar echt stukjes van middenin de show. Zag het nu toevallig weer bij Soy Kroon met een stukje van Mamma Mia dat door fans vanuit de zaal is gefilmd. Ik vind dat dus nogal gek en eigenlijk niet ok, want zo geef je het publiek een soort vrijbrief om lekker te gaan zitten filmen. Ik weer dat er sowieso wel mensen zijn die stiekem filmen, dat zal altijd blijven, maar door het als acteur zijnde te gaan delen is het net of je het zit aan te moedigen…

  [ # 906 ] 18 February 2019 10:35 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Als je kijkt naar YouTube-kanalen van bijvoorbeeld Spaanse musicalacteurs staan er soms halve shows op als persoonlijk promotiemateriaal. Dat is dan weliswaar pas nadat een voorstelling uitgespeeld is geplaatst, maar ik ben al veel materiaal tegengekomen van shows die daarna teruggekeerd zijn. Het kan dus erger dan hier in NL of in Duitsland. SE ziet instagramfragmenten tegenwoordig waarschijnlijk als gratis promotie en ik kan ze ook geen ongelijk geven, zeker mbt de finales.

Wat betreft theatermanieren; Filmen vind ikzelf geen probleem, zolang je de producent maar geen wind uit de zeilen neemt door het direct of überhaupt online te zetten en zolang je het maar doet zonder dat je anderen stoort; dus niet met je telefoon of een ander apparaat waar een schermpje op zit, want dat licht is erg vervelend.

  [ # 907 ] 18 February 2019 10:55 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik ben het helemaal eens met Marron Sisters. Hoewel ik het vanuit promotionele doeleinden nog ergens wel kan begrijpen, werk je als musicalacteur per saldo dus mee aan het in stand houden van illegaal filmen tijdens de show. Dat kan echt niet in mijn optiek.

Met de redenering van A.Musical ben ik het niet eens. Het gaat er niet om of je iemand al dan niet hindert of het niet (direct) online zet: het maken van audio- of video-opnames is niet toegestaan. Punt. Daar is geen woord Frans aan.
Als ik met 160 km/u ‘s nachts om 3 uur over een lege snelweg raas, word ik ook gewoon geflitst en bekeurd. Aan het argument dat ik niemand heb gehinderd, heeft de politie echt geen boodschap.

Maar goed, nu ben ik absoluut geen heilig boontje, ik kan enorm genieten van illegaal gemaakte opnames op YouTube of andere social media.
Ik ben wel zo braaf zelf geen opnames te maken, ook omdat ik graag ongestoord en ontspannen van de voorstelling wil genieten en dat gaat nogal lastig als je stiekem aan het filmen bent (omdat je best weet dat het niet mag).

Enfin, ik vind in ieder geval dat je - als musicalacteur zijnde - je daar verre van moet houden, hoe leuk het ook is om stukjes van jezelf terug te zien. Deel ze in ieder geval niet op social media.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 908 ] 18 February 2019 12:55 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Nee het moet inderdaad wel verboden blijven, want oneindige aantallen opnames zouden de producties en dus de werkgelegenheid voor de acteurs en andere medewerkers schaden. Maar die paar opnames die voor persoonlijk gebruik/plezier gemaakt worden vind ik geen groot probleem.

Tegenwoordig doe ik het niet meer, want je krijgt de show er minder door mee,  maar ik heb van de Mamma Mia! tour in 2009 een aantal liedjes gefilmd. Laatst stuurde ik die door naar Lone van Roosendaal en die was daar erg blij mee, omdat zij van Stage niets had gehad als aandenken.

Dat zij het erg leuk vond wil niet zeggen dat we voor de acteurs dus maar alles moeten gaan filmen, maar als er nu eens iemand is die op niet afleidende wijze iets filmt en daar discreet mee omgaat, kan ik daarvan, net als van iemand die op een lege snelweg te hard rijdt, niet wakker liggen. Toch, zou iemand in een van deze gevallen beboet worden, vind ik dat terecht.

  [ # 909 ] 26 August 2019 08:40 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

Hallo iedereen, ik misschien een beetje een domme vraag maar ik ben de laatste tijd steeds meer bezig met fotografie en daarbij vind ik het erg leuk om musicals te fotograferen. Als ik een beetje rondkijk op Instagram en Facebook zie ik bij veel mensen foto’s voorbij komen van tijdens de show. Is het dan wel toegestaan om foto’s te maken tijdens een show? Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd omdat ik dan toch een beetje bang ben dat ik erop aangesproken zal worden, en omdat ik dus niet zeker weet of het wel mag. Weet iemand of dit toegestaan is? Anders hou ik het wel gewoon bij tijdens het slotapplaus en bij concerten (Musical sing-along, Aida in concert enz…) Alvast bedankt!

  [ # 910 ] 26 August 2019 09:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Foto’s maken tijdens de voorstelling is absoluut niet toegestaan.

  [ # 911 ] 27 August 2019 09:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Helaas gebeurt het wel vaak en plaatsen sommige artiesten die foto’s ook nog. Niet zo handig.

  [ # 912 ] 27 August 2019 09:54 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik merk dat het tegenwoordig bij het eindapplaus wel steeds meer gedoogd wordt en daar heb ik op zich geen problemen mee. Wel vind ik het irritant dat mensen het tijdens voorstellingen ook steeds vaker doen.

  [ # 913 ] 26 September 2023 07:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Er zijn in dit topic al aardig wat halvegaren en totale idioten besproken. Toch zullen weinigen het zo bont hebben gemaakt als de Amerikaanse Lauren Boebert, Republikeins lid van het Huis van Afgevaardigden (vergelijkbaar met onze Tweede Kamer). Zij had in Denver met haar date de musical Beetlejuice bezocht, maar was uit het theater verwijderd omdat ze zat te vapen. In de pers ontkende ze het vapen en legde de schuld bij de rookmachine van de voorstelling.

Dit excuus ging echter in rook op (sorry, ik kon het niet laten) toen de lokale zender 9NEWS beslag wist te leggen op de beveiligingsvideo. Daarop was overduidelijk te zien dat ze wel degelijk aan het vapen was. Maar het bleek nog maar het begin van het verhaal te zijn. Ze zat ook nog foto’s te maken (uiteraard met flits), en zat dansend, zingend en klappend in haar stoel. En als absoluut hoogtepunt onderwierp haar metgezel haar ineens aan een uitgebreid borstonderzoek (en aangezien hij bareigenaar is kan waarschijnlijk wel worden uitgesloten dat dit om medische redenen was). Als dank hiervoor plantte ze haar hand in zijn kruis. Tot slot kreeg de medewerker die hen naar de uitgang begeleidde ook nog een middelvinger toegeworpen. Als stopte ze wel eerst netjes haar borsten weer terug in de verpakking.

Een korte versie van de gebeurtenissen is hier te zien.

En voor de romantici op dit forum: het kwam helaas niet tot een tweede date. De man bleek een Democraat te zijn! Goed dat ze vasthoudt aan haar normen en waarden.

‹ First  < 59 60 61
61 of 61