2 of 8 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Heet leed dat ticketprijzen heet
  [ # 16 ] 30 December 2009 04:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ja mee eens Carin, die servicekosten per kaart, te raar!
En dan ook nog vaak 2 euro aan verzendkosten :vaag:
Dit moet gaan veranderen, snap niet dat de regering die hoge musical en concert-kaarten zo toestaat… maar goed, zal wel aan mij liggen! 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 17 ] 30 December 2009 05:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Carin - 30 December 2009 04:55 PM

... + de hoge telefoonkosten…..

Dit is idd iets waar ik me ook aan stoor, juist omdat je al zoveel admin/boekings/verzendkosten betaalt. Er is een site met goedkopere/lokale beltarieven voor 0900-nummers: http://www.vraagalex.nl/0900-lijst.html
En ik kan je uit ervaring vertellen dat het ook werkt voor het reserveren van tickets 😉

  [ # 18 ] 30 December 2009 05:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Tim - 30 December 2009 03:29 PM

Het is maar ´wat de gek er voor geeft´. Ik gaf geen 70 euro aan The Wiz, of 120 euro voor een concert van Madonna. Het is mijn ding niet en dan zou ik 30 euro nog veel vinden.

Wel gaaf ik een jaar geleden 125 euro uit aan een ticket voor Tanz der Vampire in Oberhausen, dat zouden anderen dan weer never nooit doen. dus… ´wat de gek er voor geeft´.

Zo zie ik het ook; voor iets wat me op voorhand niet interesseert vind ik een tientje nog teveel.
Als ik daarentegen echt iets wil… dan ben ik bereid daarvoor te geven.
Zolang ik maar een eerlijke prijs betaal en mijn (zuurverdiende) geld bij de artiest en het product terecht komt. En niet bij een zo’n door mij uitgekotste zwarthandelaar.

[edit] bij bepaalde sites betaal je al tussen de vijf en tien euro extra aan reserverings- en andere kosten voor je ticket (plus 2 euro voor het thuisbezorgen, tenzij je een E-ticket neemt; dan heb ik liever een E-ticket, want dat zit binnen twee seconden in mijn mail en hoef ik ook niet bang te zijn dat het zoekraakt in de post).
Het is op zich redelijk vreemd dat dit zoveel moet kosten. Zeker als ik de keuze tussen een (goedkope) directe telefoonlijn met het theater heb of een internetsite, is de keus al snel gemaakt, omdat ik met bestellen via de telefoonlijn tenminste zeker weet dat ik daar zit waar ik wil (met bestellen via I-net betaal je dezelfde reserveringskosten en weet je dat niet, terwijl je notabene zelf al het werk doet achter je lap/desktop).
Ik kan me wel indenken dat bij bepaalde tickets die uitsluitend via één kanaal bereikbaar zijn een soort monopoly-positie bestaat. Niet dat ik het goedkeur, maar zo werkt het blijkbaar.
En dat de politiek er iets aan doet (inclusief aan zwarthandelaren) hoop ik al een paar jaar; maar ik ben bang dat ik mezelf moet teleurstellen…

[ Gewijzigd: 30 December 2009 05:44 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 19 ] 30 December 2009 06:09 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

waar ik ook acute jeuk van krijg zijn die kaartjes die op marktplaats verkocht worden voor een belachelijke prijs en dan ook nog erbij zetten “gewonnen bij de postcode loterij”  oke, je hoeft ze heus niet gratis weg te geven, maar om het uit te buiten vind ik echt ronduit asociaal

  [ # 20 ] 30 December 2009 07:05 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2004-12-04

FanuitAmsterdam - 30 December 2009 05:31 PM
Carin - 30 December 2009 04:55 PM

... + de hoge telefoonkosten…..

Dit is idd iets waar ik me ook aan stoor, juist omdat je al zoveel admin/boekings/verzendkosten betaalt. Er is een site met goedkopere/lokale beltarieven voor 0900-nummers: http://www.vraagalex.nl/0900-lijst.html
En ik kan je uit ervaring vertellen dat het ook werkt voor het reserveren van tickets 😉

dankjewel voor de tip!!

   Handtekening   

Voer eendjes, geen oorlog.

  [ # 21 ] 31 December 2009 03:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Heidi - 30 December 2009 05:34 PM

[bij bepaalde sites betaal je al tussen de vijf en tien euro extra aan reserverings- en andere kosten voor je ticket (plus 2 euro voor het thuisbezorgen, tenzij je een E-ticket neemt; dan heb ik liever een E-ticket, want dat zit binnen twee seconden in mijn mail en hoef ik ook niet bang te zijn dat het zoekraakt in de post).
Het is op zich redelijk vreemd dat dit zoveel moet kosten. Zeker als ik de keuze tussen een (goedkope) directe telefoonlijn met het theater heb of een internetsite, is de keus al snel gemaakt, omdat ik met bestellen via de telefoonlijn tenminste zeker weet dat ik daar zit waar ik wil (met bestellen via I-net betaal je dezelfde reserveringskosten en weet je dat niet, terwijl je notabene zelf al het werk doet achter je lap/desktop).

Vindt het ook heel raar dat er zoveel verschil in die kosten zit afhankelijk van de voorstelling, bij See tickets.
Zo kocht ik van het voorjaar (bij toen nog Top Ticket Line) 1 kaartje voor Sjakoo en koste dat 1 euro aan bespreekkosten en 2 euro aan transactiekosten.
In oktober was ik voor Ciske in totaal 7,90 euro kwijt aan bespreek- en transactiekosten voor 2 kaartjes Ciske (kan zo niet meer terug vinden hoeveel voor welke)
En nu bestelde ik laatst voor mijn ouders 25-jarig huwelijk 2 kaartjes voor Guus Meeuwis en toen was het ineens 9,10 euro aan bespreekkosten en 4,50 euro aan transactiekosten, dus 13,60 euro in totaal! Wel kon je toen alleen voor de optie kaartjes thuis bezorgen kiezen en was dat dan wl weer gratis.

Ik snap die verschillen niet echt, ze maken voor de ene voorstelling toch niet ineens veel meer bespreek- en transactiekosten dan voor een andere voorstelling?

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 22 ] 01 January 2010 12:52 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Tim - 30 December 2009 03:29 PM

Wel gaaf ik een jaar geleden 125 euro uit aan een ticket voor Tanz der Vampire in Oberhausen, dat zouden anderen dan weer never nooit doen. dus… ´wat de gek er voor geeft´.

 

In Duitsland zijn de verschillen tussen prijzen doordeweeks en in het weekend groot. Daarom ga ik altijd op een woensdag (of donderdag of dinsdag) dat bespaart je soms tot 50 euro. Daarbij heb je bij de buren ook op een vrijdag/zaterdag geen garantie op een eerste bezetting.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 23 ] 02 January 2010 08:23 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

De hoge prijzen, hoe vervelend ook, dat is gewoon de wet van vraag en aanbod. Zolang het publiek blijft komen tegen hoge prijzen blijven de prijzen hoog. Zodra het publiek niet meer komt gaan de prijzen snel naar bendeden (last minute actie’s, postcodeloterij acties, 2 voor de prijs van 1 enz.)

En dan nog zo een cliche: alle waar naar zijn geld. SE levert kwaliteit en daar vragen ze een goede prijs voor.

Wat ik nog veel erger vind is dat als het rustig is, de bovenste rijen naar beneden worden gehaald. Dan zit die bezoekers dus voor een dubbeltje op de eerste rij naast iemand die wel (bewust) de volle mep heeft betaald.

  [ # 24 ] 02 January 2010 09:12 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

kcali - 02 January 2010 08:23 AM

Wat ik nog veel erger vind is dat als het rustig is, de bovenste rijen naar beneden worden gehaald. Dan zit die bezoekers dus voor een dubbeltje op de eerste rij naast iemand die wel (bewust) de volle mep heeft betaald.

Dit gaat lang niet altijd op: voorin zitten ook vaak/veel mensen die kaartjes met korting of wat dan ook hebben gekocht!! Daarnaast denk ik dat een ‘gecomprimeerd’ publiek voorin veel meer gezamenlijke reactie op de voorstelling oplevert, dan wanneer iedereen her en der over de zaal verdeeld zit, en dat is in het voordeel van zowel publiek als cast en komt de sfeer in de zaal ten goede.

  [ # 25 ] 02 January 2010 12:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Het is een gedeelte “wat de gek ervoor betaald” en welke kwaliteit de productie biedt. De twee zijn niet altijd met elkaar verbonden. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Footloose, een productie waar je “u” tegen zegt (ook qua nominaties en winnaars op het JKMA) met een niet (al = relatief) te hoge toegangsprijs. Althans, de prijs voor de kaarten was veel lager dan bijvoorbeeld voor Tarzan ( E 85, rang 1). Als ik dan toch een vergelijking moet maken, daarbij stel ik de vraag: “welke vond ik leuker, sprak mij meer aan?” Dan stem ik voor Footloose. Wat ik wil zeggen is dat prijs en kwaliteit in verhouding moeten staan.

Een ander voorbeeld (negatiever) is Hair. De laatste Nederlandse productie spreek ik dan over. Ik vond 39 euro niet teveel. Er zijn echter genoeg mensen die vonden dat deze prijs veel te hoog was. Of blij waren dat zij een kaartje gekocht hadden met aanzienlijke korting. Zij vonden deze productie namelijk niets. Dat kan, dat mag. Wat heet, dat moet zelfs. Maar zo zie je maar dat er verschillende meningen zijn en die maken de kosten relatief.

Als je naar Broadway kijkt, tja. Daar is de kwaliteit natuurlijk van der mate hoog niveau dat je wel dure kaarten moet kopen. Maar denk dan ook eens aan de musical zelf. Als je kijkt naar het decor en het lichtontwerp. Daar gaat me een geld in zitten. Kwaliteit van de spelers is daar ook ontzettend hoog. Wij hebben daar Throughly Modern Milly gezien met een fenomenale Sutton Foster (die terecht de Tony heeft gewonnen voor die rol, en onterecht niet heeft gewonnen voor Shrek.. maarja, sterke categorie vorig jaar) en daar betaal je dan ook voor. Typisch geval van Take it or leave it!

Er zijn overal voldoende acties en kortingen mogelijk. Als je met je gezin wilt gaan is het duur. Maar, bedenk je dan hoe duur het is om naar de Efteling te gaan. Toegegeven dat de Efteling een hele dag duurt, maar dus ook evenredige kosten. Onder het mom, je kan het geld maar één keer uitgeven zal je moeten bepalen wat je wil zien en wat je daarvoor over hebt. Dat kan alleen jijzelf bepalen. Ook producenten moeten het hoofd boven water houden. Nou ben ik het niet helemaal eens met sommige prijzen, bijvoorbeeld.. Waarom kan Ciske de Rat op tour E 54 zijn eerste rang en moet dat in Scheveningen ineens E 74 zijn. Terwijl het theater van JvdE zelf is. Maargoed, dat zal je nooit te weten komen!

Enfin ... bepaal het zelf. Het is pas leed als je geen tickets meer kunt kopen, en je hoeft ook niet alle producties te zien. That’s how Stephan sees it (Haha, even een GleeK momentje!)

Owja, iedereen de beste wensen voor 2010 😊

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 26 ] 02 January 2010 01:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

nahpetS - 02 January 2010 12:39 PM

Nou ben ik het niet helemaal eens met sommige prijzen, bijvoorbeeld.. Waarom kan Ciske de Rat op tour E 54 zijn eerste rang en moet dat in Scheveningen ineens E 74 zijn. Terwijl het theater van JvdE zelf is. Maargoed, dat zal je nooit te weten komen!

Ieder niet-JvdE-theater bepaalt zijn eigen prijs. Een basisbedrag gaat naar de producent, de rest is voor het theater, voor administratie etc.. Als theater wil je je eigen regionale klanten zo goed mogelijk bedienen (aan je vast binden) en in bepaalde regio’s horen daar lagere prijzen bij. Evita in Roermond was, inclusief pauzedrankje, 10 euro goedkoper 1e rang dan in Den Haag - Rotterdam.

  [ # 27 ] 02 January 2010 02:58 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

En vergeet niet dat regionale theaters financieel gesteund worden door de gemeente / provincie. Ik neem aan dan Van den Ende zelf volledig voor de kosten van hun eigen theaters opdraait.

  [ # 28 ] 02 January 2010 03:44 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  209
Geregistreerd  2004-09-07

S7rin - 02 January 2010 02:58 PM

En vergeet niet dat regionale theaters financieel gesteund worden door de gemeente / provincie. Ik neem aan dan Van den Ende zelf volledig voor de kosten van hun eigen theaters opdraait.

Daar zit een (groot) deel van het verschil. Regionale theaters krijgen subsidie van de gemeente. Dus een deel van de kosten wordt niet verdisconteerd in de prijzen. Hier in Doetinchem zijn ze een nieuw theater aan het bouwen. De bouwkosten worden gedeeltelijk betaald door gemeenten en provincie. Daarmee wordt dus indirect de toegangsprijs mee gesubsidieerd.

  [ # 29 ] 02 January 2010 06:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  306
Geregistreerd  2008-07-31

Toevallig zat ik vanmiddag even op google te zoeken voor het concert van Danny de Munk.. ik kwam op een website terecht waar ze kaartjes ervoor verkochten voor 65/69 euro. Mijn reactie; hmm, dat is best duur voor een concert van Danny! Keek ik verder op de site, kaartjes voor Hairspray: Verkochten ze voor 85 euro pp.. Terwijl ik daar morgen ook gewoon met de volle pond heen ga, maar dan voor 40 euro. Uiteindelijk ben ik toch maar naar Danny zijn site zelf gegaan, en daar zag ik dat ze rond de 40 euro waren.

Over het algemeen vind ik sommige musicals in Nederland meevallen.. Maar sommigen vind ik ook erg duur, maar ik ben zo’n iemand die voor die dure bijna nooit de volle pond betaald.

  [ # 30 ] 02 January 2010 07:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

De prijzen voor Mary Poppins… :S

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 8