2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Taalgebruik
  [ # 16 ] 08 January 2010 05:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Hihihi wat zal jij dan inmiddels vol frustratie zitten 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 17 ] 08 January 2010 05:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

MoNieky - 08 January 2010 05:33 PM

Hihihi wat zal jij dan inmiddels vol frustratie zitten 😉

Frustratie wil ik het niet noemen. Dit valt meer in de categorie ‘jammer’.

  [ # 18 ] 08 January 2010 06:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Gelukkig maar 😄

Iedereen maakt weleens (taal-)foutjes, zeker als je even snel iets wilt schrijven.
Dit merk ik op m’n werk ook vaak en een forum is niet iets officieels ofzo 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 19 ] 09 January 2010 01:06 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Het voordeel van het forum van Musicalworld is dat je een voorvertoning kunt maken van je post, je kunt ‘m dus nog ‘ns een keer nakijken en foutjes corrigeren, en je kan ook achteraf wijzigen.

  [ # 20 ] 09 January 2010 10:58 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

MoNieky - 08 January 2010 06:04 PM

Gelukkig maar 😄

Iedereen maakt weleens (taal-)foutjes, zeker als je even snel iets wilt schrijven.
Dit merk ik op m’n werk ook vaak en een forum is niet iets officieels ofzo 😉

Of als je toetsenbord hapert, zoals hier :vaag:
Maar meestal check ik voor het posten nog op fouten. En anders hebben we de edit button nog 😉

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 21 ] 09 January 2010 04:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik noem geen naam; maar iemand hier op het forum typt woorden die niet met hoofdletters moeten wel met hoofdletters, soms begint dan in een zin elk woord met een hoofdletter. Wat dan daar het nut van is?

  [ # 22 ] 09 January 2010 05:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Ik vind een haperend toetsenbord (waardoor je perongeluk letters omdraait ofzo), minder storend dan echte grammaticale fouten..

Ik heb van de week advertenties van kamernet zitten lezen voor mensen die hier in huis willen komen wonen.. iedereen met echte grammaticale fouten werd bijna per direct afgewezen.. 😉 (woont een student Nederlands bij mij in huis.. 😉)

  [ # 23 ] 09 January 2010 09:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Durske - 09 January 2010 05:02 PM

Ik vind een haperend toetsenbord (waardoor je perongeluk letters omdraait ofzo), minder storend dan echte grammaticale fouten..

Ik heb van de week advertenties van kamernet zitten lezen voor mensen die hier in huis willen komen wonen.. iedereen met echte grammaticale fouten werd bijna per direct afgewezen.. 😉 (woont een student Nederlands bij mij in huis.. 😉)

Zo heb ik ook een keer een mail gehad van een mogelijke huisgenoot. In de mail van acht regels zaten 23 fouten! Triest.

  [ # 24 ] 09 January 2010 10:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Zolang een bericht an sich nog leesbaar is, ben ik al snel tevreden. We zijn hier niet bezig met een nationaal dictee. Ik ga er ook van uit dat Musicalworld een doorsnee beeld geeft van de samenleving en ook daar spreekt en schrijft niet iedereen ABN. Ik denk dan ook niet dat ik mensen kan veranderen door ze op hun gedrag aan te spreken om opeens wel netjes te schrijven. Als het te erg wordt dan is een vriendelijk verzoek om beter op het taalgebruik te letten vaak al voldoende, maar om er een halszaak van te maken? Nee dat vind ik te ver gaan.

Je merkt op Musicalworld ook dat mensen zich op een gegeven moment automatisch aanpassen: als ze onleesbare berichten blijven plaatsen, worden ze ook op een gegeven moment genegeerd door de grote groep. En als je mee wilt doen aan een discussie, is dat natuurlijk niet handig. Dus deze mensen zullen zich automatisch wel voldoende aanpassen of stoppen gewoon bij Musicalworld.

En ga anders altijd uit van onze Musicalworld huisregel; daar redden we het al 7 jaar prima mee:

6. Schrijf in leesbaar Nederlands.
Musicalworld is een publiek forum met een brede doelgroep. Hierdoor verzoeken we je om verslagen niet in zgn. spreektaal (bijv. wazzup), SMS-taal (bijv. ff w88) of MSN-taal (bijv. hOeSsIe) te schrijven.

Denk er ook aan dat het gebruik van alinea’s, punten en hoofdletters de leesbaarheid van je bericht vergroot. Emoticons/smilies zijn er om onderwerpen een emotie mee te geven; een overdadig gebruik werk averechts, dus gebruik ze gedoseerd.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 25 ] 12 January 2010 10:32 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

martijn-j - 08 January 2010 04:12 PM

Mijn grootste ergenissen op taalgebied:

- ‘is’ schrijven als het ‘eens’ moet zijn: ik ga zo maar is afwassen
- ‘me’ schrijven als het ‘mijn’ moet zijn: me band is lek
- mensen die ‘barbecue’ met een ‘q’ schrijven
- mensen die woorden los schrijven die gewoon aan elkaar horen: mijn oma woont in een bejaarden tehuis
- mensen die het verschil tussen ‘na’ en ‘naar’ niet weten: na mijn mening / naar afloop
- mensen die denken dat ze alles fout mogen schrijven omdat ze dyslectisch zijn
- mensen die Engels en Nederlandse grammatica door elkaar halen

Ik heb er nog één: mensen die ‘ch’ schrijven waar een ‘g’ hoort te staan, en andersom.

Soms stoor ik me aan dit soort fouten, maar ik ga me er niet heel druk om maken. Heb het leren accepteren dat niet iedereen het even belangrijk vindt om goed te schrijven (en het à­s ook niet altijd even belangrijk). Zelf let ik wel goed op wat ik typ; dit komt ook deels omdat bij mijn opleiding taalfouten eigenlijk gewoon niet geaccepteerd worden 😛 (maar dat mag ook wel dat ze daar op letten bij een Letteren-opleiding op de universiteit..).

  [ # 26 ] 12 January 2010 03:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Zo zo wat een discussie hihi.
Ik begrijp het ook wel hoor, het is soms irritant al die spelfouten, maar ik lees er grotendeels overheen.
Zelf weet ik nooit (tja vast dom) of bijvoorbeeld “vind” met alleen een d of met dt moet.
En al word het met tig keer uitgelegd, ik pik het niet echt op :ohoh:
Maar goed, hoop niet dat dat al te erg word gevonden 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 27 ] 12 January 2010 03:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Vind is alleen met een d als IK in de zin staat, of JIJ/JE erachter :tong:

[ Gewijzigd: 12 January 2010 03:51 PM by Scarletwoman ]
   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 28 ] 12 January 2010 03:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Haha, misschien moet je het in je onderschrift zetten Vera, dan zie je het tenminste elke keer. 😉

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 29 ] 12 January 2010 03:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Haha dus het is “ik vind” en “vind je ook niet”, en het is “wat jij ervan vindt” ?
Ik ga het proberen te onthouden hihi.


@ Para: hahaha is een idee 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 30 ] 12 January 2010 03:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Nu maakte ik zelf nog een fout haha… Ik dacht ik leer Vera even iets bij… Maar ik heb het al aangepast 😉

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5