11 van de 20
11

Stardust Theatre brengt Crazy Shopping the Musical
  [ # 151 ] Datum: 29 juli 2010 08:32 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  136
Geregistreerd  2003-02-03

Vandaag staat in de Pers een interview met Tony Neef over deze musical

Naar boven

[ # 152 ] Datum: 30 juli 2010 10:28 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal posts  98
Geregistreerd  2008-04-14

Ik ben gisteren geweest in Carré. Had een kaartje voor 19.99 dankzij de CJP-actie.

Ik ben niet erg positief. Op tv had ik al wat fragmenten voorbij zien komen en natuurlijk het optreden van het Musical Awardsgala en dat sprak me niet heel erg aan. Toch wilde ik de show een kans geven, net als alle anderen.

Helaas vond ik het toch niet geweldig. Het verhaal is dunnetjes, maar dat kun je met andere elementen weer goedmaken, want er zijn wel meer musicals waarin het verhaal niet echt diepgaand is. Ik vond sommige liedjes niet in de show passen. Er waren een aantal nummers echt overbodig en soms kreeg ik het idee bij een muziekvoorstelling te zitten ipv een musical.

Ik vond het jammer dat Antje vrij weinig kans kreeg om iets van zichzelf te laten zien/horen. Ik had het idee dat zij minder zong dan de rest. Maar wat ze zingt doet ze dan weer voortreffelijk.

Er waren een aantal momenten dat ik zeker heb kunnen lachen. Vooral Renkse Hoeksema die kak-madame Marie-Claire speelde heeft mij zeer weten te vermaken.

Verder was het een aardig avondje uit, maar wat mij betreft zeker geen hoogstaande kwaliteit. Denk ook niet dat ik nog een keer ga. Misschien tegen het einde van de tour om te kijken of ze gegroeid zijn.

Handtekening 

Musicalster Britt Koole /  Musicalster Vannessa Timmermans

Naar boven

[ # 153 ] Datum: 31 juli 2010 01:17 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal posts  14
Geregistreerd  2010-07-22

Ik ga vanavond wederom naar Crazy Shopping kijken, ditmaal in theater Carré.
Heb al 2 try-outs gezien in Hoorn, dus ben zeer benieuwd hoe de voorstelling er nu staat! Morgen natuurlijk een spannende dag voor de hele cast, de première!

Naar boven

[ # 154 ] Datum: 31 juli 2010 09:33 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  3108
Geregistreerd  2006-05-26

Wat knap dat je 3x in 2 weken kan gaan!

Handtekening 

Mijn Musical Reports lees je op http://www.musicalreports.nl
Marit Slinger fans lezen: http://www.maritslinger-fans.nl

Naar boven

[ # 155 ] Datum: 31 juli 2010 09:43 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal posts  22
Geregistreerd  2010-07-29

Hoezo knap? Er zijn mensen die gaan 4x naar dezelfde voorstelling in 2 dagen knipoog

Naar boven

[ # 156 ] Datum: 31 juli 2010 11:44 PM
Broadway Ster
Totaal aantal posts  3108
Geregistreerd  2006-05-26

Nou ik kan eventueel ook naar 4x naar een show in 2 dagen maar crazy shopping 3 x in 2 weken zou ik niet overleven. Maar dat ligt dus kompleet aan de matige show

Handtekening 

Mijn Musical Reports lees je op http://www.musicalreports.nl
Marit Slinger fans lezen: http://www.maritslinger-fans.nl

Naar boven

[ # 157 ] Datum: 31 juli 2010 11:47 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal posts  22
Geregistreerd  2010-07-29

ok bedoel je het zo. Helaas ik heb de show nog niet gezien dus kan er niet over oordelen, maar misschien deze week.

Naar boven

[ # 158 ] Datum: 31 juli 2010 11:49 PM
Toeschouwer
Totaal aantal posts  3
Geregistreerd  2010-07-31

Let op Mogelijk SPOILERS

Ik heb Crazy Shopping nu één keer gezien en dat was wel genoeg. Wat een ongelofelijk traag drama. Songs die uit het niets op je dak vallen, te veel verhaallijnen, geen ontwikkeling van personages of het verhaal zelf.

De cast doet het prima hoor maar wat een hopeloos dood script dat aan teveel losse dingen vast hangt. Daarnaast zijn sommige dingen ronduit ordinair. Zoals de crematie, het k*t lied en de hars scene.

Overigens vond ik het achterdoek erg hinderlijk. Dat leid erg af van wat er op het podium gebeurd omdat het lijkt alsof het beweegt als je er naar kijkt en je eigen hoofd beweegt.

Voor mijn gevoel is deze productie echt een verspilling van talent. Arme Milan die tot twee keer toe als kledingrek het toneel over moet dansen.

Naar boven

[ # 159 ] Datum: 01 augustus 2010 01:39 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal posts  14
Geregistreerd  2010-07-22

Vandaag de première, spannend.
Gisteren in Carré was geen prettige show, geluid was erg slecht, en het zicht ook maar dat lag aan onze plaatsen. De 1e try out heb ik zelf een kaartje voor gekocht, de andere 2 heb ik gekregen, dus ja, dan ga ik, vooral om de cast te supporteren. Eerlijk is eerlijk, het is leuk om te kijken of ze gegroeid zijn, en dat zijn ze zeker. Maar ik ben nog steeds van mening dat de 1e akte te langdradig en onduidelijk is, en het in de 2e akte lijkt alsof in een uur tijd opeens alles nog besproken en gezongen moet worden. Wel zit er meer pit in de 2e akte, waardoor de dingen meer op zijn plaats vallen, duidelijk worden, en het publiek er meer in zit. Het woord ‘rommelig’ heb ik veel horen vallen in de foyer tijdens de pauze.

Maar desondanks, het is een hele sterke cast, en vergeet niet dat dit een nieuwe productie is. Het is altijd makkelijk om een bestaande productie over te nemen, het oude vertrouwde, maar Henk heeft het toch aangedurft om hier geld en energie in te steken en dit tot een succes te maken. Nee, dat komt wel goed met Shopping… ze groeien iedere week weer. En na het 3x gezien te hebben moet ik echt zeggen dat de zalen vol zitten! En ook dat is een goed teken, zeker gezien het feit dat de première vandaag pas is.

Ook ben ik nog steeds van mening dat Antje te weinig te zeggen/zingen heeft, maar wat ze doet doet ze voortreffelijk. En wat de andere 3 proberen tegen het slot, lukt alleen haar… de hele zaal op zn kop zetten! Casey, Carolina & Miranda hebben ook geweldige stemmen, die krijgen ook echt de kans om zich te laten horen. Alleen vind ik dat Casey af en toe tegen de pijngrens en het irritante aanzit, maar dat is mijn mening.

Naar boven

[ # 160 ] Datum: 01 augustus 2010 02:11 PM
Broadway Ster
Totaal aantal posts  3614
Geregistreerd  2008-11-01
Sascha - 01 augustus 2010 01:39 PM

... en vergeet niet dat dit een nieuwe productie is…... Nee, dat komt wel goed met Shopping… ze groeien iedere week weer. En na het 3x gezien te hebben moet ik echt zeggen dat de zalen vol zitten!

Na ongeveer 10 try-outs moet het er echt staan. Dat was ook bij Ciske zo en zal wellicht ook bij Petticoat zo zijn.

Twee weken geleden heb ik al een onderzoekje gedaan naar het aantal verkochte tickets per avond in Carre, dat staat ook in dit topic. En dat liep toen nogal sterk uiteen, van een bijna lege donderdag naar een bijna volle voorpremiere, gisteren, de show die jij hebt gezien. Iemand vertelde me dat dat kwam doordat er gisteravond veel prijswinnaars waren.

Voor de cast hoop ik dat het vanavond een feest wordt en ben benieuwd naar wat de kranten er morgen van zeggen!

Handtekening 

Laura Vlasblom wordt Paulette in Legally Blonde!

Naar boven

[ # 161 ] Datum: 01 augustus 2010 03:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  876
Geregistreerd  2009-07-07

Ik ben ook heel benieuwd naar de recensies.

Erwin is er niet bij deze premiere.

ErwinvLambaart

Zojuist vanuit Californië weer geland ip Schiphol na super vakantie met het gezin. Van big sur naar mijn favoriete san diego en Las Vegas naar heerlijk op de fiets langs santa Monica beach. Vanavond dus helaas niet bij première van crazy shopping ivm jetlag kids

Handtekening 

24 september Crazy Shopping
9 oktober Rocky over the Rainbow
10 & 11 november Urinetown
28 november Je Anne
24 december Rocky over the rainbow
4 februari Dr. Dolittle

Naar boven

[ # 162 ] Datum: 01 augustus 2010 04:47 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1332
Geregistreerd  2003-02-28
Clauw - 01 augustus 2010 03:58 PM

Ik ben ook heel benieuwd naar de recensies.

Ik ook ... Ik heb een heel raar gevoel bij deze voorstelling

Handtekening 

”...Coney Isle glistening en glimmering, rising bright drenched with light. See it smile beckoning and shimmering, all agleam like a dream…”Love Never Dies - A Lloyd Webber

Naar boven

[ # 163 ] Datum: 01 augustus 2010 04:48 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1707
Geregistreerd  2005-07-31

Toi toi voor alle medewerkers!

Handtekening 

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.toneelgroeprhetorica.nl

Naar boven

[ # 164 ] Datum: 01 augustus 2010 10:23 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1113
Geregistreerd  2003-05-23
Sascha - 01 augustus 2010 01:39 PM

Ook ben ik nog steeds van mening dat Antje te weinig te zeggen/zingen heeft, maar wat ze doet doet ze voortreffelijk. En wat de andere 3 proberen tegen het slot, lukt alleen haar… de hele zaal op zn kop zetten!

Dat is niet moeilijk, Antje heeft de beste song van de megamix om het publiek mee te krijgen. “You’re simply the best” is wat dat betreft een beter nummer dan “I will follow him” of “Ain’t no mountain high enough”. Daar zijn die nummers minder op geschreven.

Daarnaast heeft Antje het meeste in te halen. Ze heeft de meest niets-zeggende ondankbare rol uit het hele stuk, zelfs de bijrollen zijn beter uitgeschreven dan waar zij het mee moet doen. Als de rol van Puck er nooit in gezeten had, was niemand het opgevallen.

Handtekening 

Rudolph the red nose reindeer, dead at 53. Over Barcelona today the famed reindeer was hit by a flock of seagulls and a 747. Eye witnesses report that the reindeer in Spain was hit mainly by the plane

Naar boven

[ # 165 ] Datum: 01 augustus 2010 10:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  136
Geregistreerd  2005-08-01

Ik heb absoluut genoten zojuist bij de premiëre. Ik vind het zo slecht dat het leuk is, dat is best knap! Morgen zal ik een uitgebreid report schrijven erover!

Handtekening 

http://www.musicalreports.nl de jongste musicalsite van Nederland.

Naar boven

11 van de 20
11