Vandaag de première, spannend.
Gisteren in Carré was geen prettige show, geluid was erg slecht, en het zicht ook maar dat lag aan onze plaatsen. De 1e try out heb ik zelf een kaartje voor gekocht, de andere 2 heb ik gekregen, dus ja, dan ga ik, vooral om de cast te supporteren. Eerlijk is eerlijk, het is leuk om te kijken of ze gegroeid zijn, en dat zijn ze zeker. Maar ik ben nog steeds van mening dat de 1e akte te langdradig en onduidelijk is, en het in de 2e akte lijkt alsof in een uur tijd opeens alles nog besproken en gezongen moet worden. Wel zit er meer pit in de 2e akte, waardoor de dingen meer op zijn plaats vallen, duidelijk worden, en het publiek er meer in zit. Het woord ‘rommelig’ heb ik veel horen vallen in de foyer tijdens de pauze.
Maar desondanks, het is een hele sterke cast, en vergeet niet dat dit een nieuwe productie is. Het is altijd makkelijk om een bestaande productie over te nemen, het oude vertrouwde, maar Henk heeft het toch aangedurft om hier geld en energie in te steken en dit tot een succes te maken. Nee, dat komt wel goed met Shopping… ze groeien iedere week weer. En na het 3x gezien te hebben moet ik echt zeggen dat de zalen vol zitten! En ook dat is een goed teken, zeker gezien het feit dat de première vandaag pas is.
Ook ben ik nog steeds van mening dat Antje te weinig te zeggen/zingen heeft, maar wat ze doet doet ze voortreffelijk. En wat de andere 3 proberen tegen het slot, lukt alleen haar… de hele zaal op zn kop zetten! Casey, Carolina & Miranda hebben ook geweldige stemmen, die krijgen ook echt de kans om zich te laten horen. Alleen vind ik dat Casey af en toe tegen de pijngrens en het irritante aanzit, maar dat is mijn mening.