169 of 182 | ‹ First  < 167 168 169 170 171 >  Last ›
Soldaat van Oranje
  [ # 2521 ] 19 July 2017 07:52 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

sky14 - 18 July 2017 12:09 PM

Het valt me op hoeveel kaarten er na de zomer nog zijn voor Soldaat !
Begint het animo terug te lopen ?


Hahahahaha ....zou het een keer mogen, de musical speelt in oktober ZEVEN jaar voor zalen die vrijwel altijd geheel of zo goed als geheel zijn uitverkocht. Sommige shows, hebben in 7 jaar al hun 3e revival achter de rug. Maar het viel me ook al eerder dit jaar op de voorstellingen wat later vollopen, maar uiteindelijk toch nog steeds (ook de doordeweekse dagen) vrijwel altijd vol zitten. Ik vind het een ongekend succes deze musical: 7 jaar op rij spelen, dat ga ik niet meer vaak meemaken, zo niet nooit. En dan vermoed ik nog steeds dat (het grootste deel van) de originele cast de afsluitende speelperiode gaat doen. Dus als die na de zomer niet bekend wordt gemaakt ga ik ervanuit dat december ook nog niet het einde is.  Wat een succesverhaal is dit zeg. Ongekend.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2522 ] 19 July 2017 09:08 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

En dat terwijl er zoveel mooiere en betere shows te bedenken zijn die die volle zalen wat mij betreft meer zouden verdienen 😉 Het succes hiervan zal me voor altijd een raadsel blijven, ik vond het verschrikkelijk. Op het decor na, dat was gaaf uiteraard.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 2523 ] 19 July 2017 02:58 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2012-02-18

Ik heb zojuist kaartjes gekocht voor een voorstelling in oktober. Ik ben dan drie jaar niet meer geweest, ben heel benieuwd naar welke cast er dan zal spelen.
Enne, het zal sowieso verder gaan na december, want de eerste week van januari 2018 staat al in de verkoop 😉

  [ # 2524 ] 20 July 2017 05:47 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Lotus18 - 19 July 2017 09:08 AM

En dat terwijl er zoveel mooiere en betere shows te bedenken zijn die die volle zalen wat mij betreft meer zouden verdienen 😉 Het succes hiervan zal me voor altijd een raadsel blijven, ik vond het verschrikkelijk. Op het decor na, dat was gaaf uiteraard.

Haha ik ben het hier helemaal mee eens!! Ja, het decor was gaaf en vernieuwend, maar heb 3x een cast gezien daar die kwalitatief gezien echt slecht was. Zonder dat spectaculaire decor zou deze show allang door de mand zijn gevallen denk ik.
Als je het dan vergelijkt met een anders oorlogsverhaal vond in ‘ANNE’ in Theater Amsterdam vorig jaar veel beter. En Het meisje met het rode haar trouwens ook’

  [ # 2525 ] 31 July 2017 05:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

(Bevat Spoilers in het geel)

Afgelopen woensdag (26 juli) heb ik na 2 jaar weer de show mogen zien en wat was het weer een genot om naar te kijken. Deze show is weer mooi naar de eerste plek geschoven van mijn meest favoriete musicals. Na Matteo en Theo Martijn te hebben gezien als Erik was het woensdag de beurt aan Jonathan Demoor. 

De cast zag er als volgt uit:

Erik: Jonathan Demoor
Wilhelmina: Wivineke van Groningen
Charlotte: Melissa Drost
Fred: Kevin Schoonderbeek
Anton: Robin Reitsma (u/s)
Chris: Marcel Harteveld
Bram: Sjoerd Spruyt
Paul: Marijn Klaver
Victor: Valentijn van Hall
Ada: Lotta Sophie Bakker
Hofdame Tessa: Sandra Jonkman
Van ‘t Sant: Raymond Paardekoper

Om te beginnen met de held van de middag Jonathan Demoor als Erik, hier had ik al op gehoopt toen ik 3 maanden geleden de kaarten kocht. Ik vind Jonathan altijd zo ongelooflijk goed in alles wat hij doet, dus het was heerlijk om hem eens in een hoofdrol te zien. Ik vind dat Jonathan altijd kwaliteit levert en dat heeft hij woensdag wel weer bewezen, zo goed was hij! Hij speelt met zoveel emotie dat alles gewoon weer keihard binnenkomt, zelfs na 3x de show te hebben gezien. Na de show kwam hij naar de foyer en daar hebben we nog fijn met hem staan praten, wat is hij ook een aardige man!! Balen dat hij nu is gestopt!

Wivineke was een goede Wilhelmina, goed en geloofwaardig!

Melissa als Charlotte was heerlijk. Een hele mooie zachte Charlotte met zeker een pittig randje. Ook Melissa kwam na afloop naar de foyer en daar hebben we ook even gezellig mee staan kletsen, hoe lief deze acteurs zijn en hoeveel tijd ze voor je vrijmaken daar kan menig musicalacteur nog van leren!  😜 Of ze speelde het ongelooflijk goed of ze had het zelf ook moeilijk bij haar verhoor.

Kevin als Fred vond ik erg leuk om te zien, aangezien ik hem 3 jaar geleden als Anton heb gezien. Zo leuk om te zien hoe hij nu Fred speelt en dat doet hij heel goed! Hele fijne Fred!

De enige understudy die op was die dag was Robin als Anton , ik moet eerlijk toegeven dat toen ik dat las best wel even teleurgesteld was dat ik Roel niet had. Maarja niks aan te doen en had gehoord dat Robin een goede Anton was dus ik ging met alle vertrouwen de show in. Hij heeft het zeker waargemaakt! Robin is een ongelooflijk goede Anton! Heb Roel geen seconde gemist, Robin heeft een hele goede zangstem en acteren is ook heel goed. Na afloop kwam ook hij naar de foyer (jaja was een gezellige bende na afloop hahah 😜 ) Hij vertelde ons dat hij pas die ochtend wist dat hij op zou gaan als Anton en dat het dus even goed schakelen voor hem was. Ik hoop hem nog veel vaker op het podium te zien, want hij is te leuk!

Marcel als Chris was ook erg goed! Hele mooie zangstem heeft hij, zoals mijn nicht zei het klonk als fluweel haha.

Sjoerd als Bram viel mij heel erg op, in de positieve zin! Ik weet niet hoe maar hij zette een andere Bram neer dan de anderen die ik heb gezien. Erg leuk om te zien! Zelfs na 3x nog steeds zoveel kippenvel bij zijn ‘laatste dans’.

Lotta Sophie als Ada was lekker bezig, heerlijk naïef en onschuldig in het begin en ontwikkeld zich steeds meer hoe verder de show gaat. Haar scene met Charlotte in de tweede akte was weer emotioneel.

Raymond, Valentijn, Marijn en Sandra deden het ook stuk voor stuk erg goed. Niks op aan te merken.

Al met al heb ik dus een erg goede show gezien en hebben we genoten! Na 3x vallen je toch weer dingen op die je nog nooit heb gezien, dus daarom was dit ook zeker niet mijn laatste keer.
Vind het zonde dat cast 13 alweer verleden tijd is, maar ben ook wel erg benieuwd naar cast 14. Nog even geduld dus!

Voor de mensen die het zich afvroegen, ik heb in het theater gevraagd of er een dvd kwam en ja die komt. Als de show is afgelopen brengen ze de dvd uit, maar wanneer dat is weten ze zelf ook niet.  😉

  [ # 2526 ] 09 August 2017 09:32 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Wanneer maken ze cast 14 bekend ? Volgende week vrijdag begint deze met spelen

  [ # 2527 ] 10 August 2017 08:51 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Er zijn opeens een stuk of 10 soldaat castleden die Mathijs Pater zijn gaan volgen op instagram. Hij zal dit seizoen een nieuwe vaste rol gaan spelen, wellicht een rol in Soldaat?

  [ # 2528 ] 10 August 2017 10:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

galinda met een ga - 10 August 2017 08:51 PM

Er zijn opeens een stuk of 10 soldaat castleden die Mathijs Pater zijn gaan volgen op instagram. Hij zal dit seizoen een nieuwe vaste rol gaan spelen, wellicht een rol in Soldaat?

Hij heeft een vaste baan bij Stage ?
Heeft vanaf 2013 aan een stuk door gewerkt voor Stage en heeft nooit eruit gelegen voor de Flex ?

  [ # 2529 ] 11 August 2017 02:53 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2010-08-14

sky14 - 10 August 2017 10:37 PM
galinda met een ga - 10 August 2017 08:51 PM

Er zijn opeens een stuk of 10 soldaat castleden die Mathijs Pater zijn gaan volgen op instagram. Hij zal dit seizoen een nieuwe vaste rol gaan spelen, wellicht een rol in Soldaat?

Hij heeft een vaste baan bij Stage ?
Heeft vanaf 2013 aan een stuk door gewerkt voor Stage en heeft nooit eruit gelegen voor de Flex ?

Hij gaat de rol van Erik op zich nemen in soldaat

  [ # 2530 ] 11 August 2017 09:18 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Ik ga je zeker niet tegenspreken, maar wat is je bron?

  [ # 2531 ] 11 August 2017 08:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Vlgs mij heb ik Mathijs horen zeggen dat het om een dansrol gaat. Dat is Soldaat van Oranje i.i.g. niet…

  [ # 2532 ] 11 August 2017 08:10 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

De rol van Bram in Soldaat?

  [ # 2533 ] 13 August 2017 08:24 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik zat meer aan een swingmusical te denken maar nu je het zegt zou mogelijk een optie zijn als je niet binnen Stage entertainment denkt…

  [ # 2534 ] 17 August 2017 08:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Zaterdags tijdens de Uitmarkt is er een soldaat meet&Greet; met Wilhelmina en Erik. Er staat dat Henriëte Tol en Sebas Berman Wilhelmina en Erik gaan spelen!

Bron: Soldaatvanoranje.nl onder kopje Uitmarkt

  [ # 2535 ] 18 August 2017 09:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

De nieuwe cast staat op de dite. Mathijs gaat Bram spelen!

‹ First  < 167 168 169 170 171 >  Last ›
169 of 182
‹‹ Je Anne Nederland      Musicals Gone Mad ››