172 of 182 | ‹ First  < 170 171 172 173 174 >  Last ›
Soldaat van Oranje
  [ # 2566 ] 16 October 2017 01:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Lijkt me goed om te beseffen in deze discussie dat het allemaal puur speculatie is. Geloof niet dat iemand op dit forum met zekerheid kan stellen dat de hoofdrolspeler vervangen is omdat hij niet goed genoeg kon zingen. Het is mogelijk, er zijn ook een hoop andere scenario’s mogelijk. Lijkt me fair naar artiesten toe om niet direct zulke keiharde conclusies te trekken.

  [ # 2567 ] 16 October 2017 02:15 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Heb je zeker gelijk in, maar ik denk ook niet dat iemand hier denkt de absolute waarheid van de situatie te kennen. Ikzelf in ieder geval niet, al zie ik teruglezend wel dat ik sommige dingen wat stellig heb opgeschreven. Misschien vanuit principe niet fair richting de betrokkenen, maar liggen zij wakker van enkele discussiërende mensen op Musicalworld (of weten ze er überhaupt van)? Ik denk het niet.

De aanname van waaruit de discussie wordt gevoerd (Sebas al dan niet tijdelijk vervangen) vind ik persoonlijk vrij redelijk, gezien o.a. de aangepaste castlijst, kritiek van bezoekers en het toegenomen aantal speelbeurten voor andere acteurs. Maar het kan anders in elkaar steken, dat klopt 😉

  [ # 2568 ] 16 October 2017 02:33 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

baud - 16 October 2017 01:27 PM

Lijkt me goed om te beseffen in deze discussie dat het allemaal puur speculatie is. Geloof niet dat iemand op dit forum met zekerheid kan stellen dat de hoofdrolspeler vervangen is omdat hij niet goed genoeg kon zingen. Het is mogelijk, er zijn ook een hoop andere scenario’s mogelijk. Lijkt me fair naar artiesten toe om niet direct zulke keiharde conclusies te trekken.

Eens. Ik reageer ook vanuit “de aanname dat” en stel ook “als het waar is”. Neemt niet weg dat mijn persoonlijke mening wel is, dat ik Sebas zijn performance op de Uitmarkt echt door de ondergrens heen gezakt vond. Dus dat mij die aanname - mocht die kloppen - niet zou verrassen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2569 ] 16 October 2017 06:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

baud - 16 October 2017 01:27 PM

Lijkt me goed om te beseffen in deze discussie dat het allemaal puur speculatie is. Geloof niet dat iemand op dit forum met zekerheid kan stellen dat de hoofdrolspeler vervangen is omdat hij niet goed genoeg kon zingen. Het is mogelijk, er zijn ook een hoop andere scenario’s mogelijk. Lijkt me fair naar artiesten toe om niet direct zulke keiharde conclusies te trekken.

Destijds waren er rondom Anne Stalman ook allerlei speculaties.
Uiteindelijk was ze ziek i.p.v. ontslagen.

  [ # 2570 ] 19 October 2017 08:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Ik heb gehoord dat Sebas het na de uitmarkt niet zo leuk meer vond. Ik neem aan door alle negatieve reacties.
Dus ik neem aan dat hij ook deels zelf weg gegaan is…

  [ # 2571 ] 19 October 2017 10:27 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Op 26 augustus j.l. zijn wij voor het eerst naar Soldaat van Oranje geweest. De verwachtingen waren hoog gespannen: iedereen is zo enthousiast over deze musical. Maar wat een tegenvaller! We begrepen er niets van. Was dit nou de musical waar iedereen zo lyrisch over was? De hoofdrolspeler, Sebas Berman, zong vals en het verhaal overtuigde ons in het geheel niet. Heel jammer want natuurlijk vonden we de decors wel heel spectaculair maar het raakte ons allemaal niet. We hebben ons verhaal gedaan bij de organisatie en tot onze verbazing werden we gebeld en mochten we op hun kosten nog een keer naar de musical komen. Om te ervaren hoe het bedoeld was. Gisteren, 6 oktober, was het dan zover. En wat een wereld van verschil! Het was geweldig! Wat een ervaring! De hoofdrol werd dit keer gespeeld door Theo Martijn Wever. Hij was geweldig, zong prachtig en dit keer overtuigde ons het verhaal wel. Nu snappen we waarom iedereen zo lyrisch over deze musical is en dat het al zo lang loopt. Super, wat een ervaring. En ik vind het heel goed hoe Soldaat van Oranje onze klacht serieus genomen heeft en goed heeft opgelost. Chapeau!

Dit is wel een enorm pijnlijke review op de facebookpagina van Soldaat van Oranje

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 2572 ] 19 October 2017 11:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Op de site van SvO staat Sebas niet meer bij de cast. Theo Martijn Wever en Alex van Bergen zijn de huidige Eric’s. Zonder vermelding van alternate. Lijkt er dus toch wel op dat Sebas exit is. Natuurlijk kunnen hier ook hele andere zaken aan ten grondslag liggen, maar de signalen lijken er toch wel op dat ie de voorstelling gewoon niet aankon en de producenten uiteindelijk ingegrepen hebben.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2573 ] 19 October 2017 11:29 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De andere reviews over de voorstellingen die Sebas nog speelde zijn ook behoorlijk kritisch mbt zijn zangkwaliteiten. Er zijn blijkbaar ook vaker vrijkaarten uitgedeeld voor een tweede bezoek (als compensatie). Als het productieteam bezoekers vrijkaarten geeft voor een andere voorstelling tonen ze aan te willen dat dà­e voorstelling voor de bezoekers beter verloopt, ergo exit Sebas?

Wel ja, we zullen het nooit helemaal zeker weten. Ik neem tenminste niet aan dat ze een persbericht naar buiten gaan brengen met “Onze hoofdrolspeler bleek na een castingprocedure, repetitieproces en een aantal gespeelde voorstellingen toch niet helemaal geschikt voor de rol. Oeps?”

  [ # 2574 ] 19 October 2017 02:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Als ik zoveel shit over me heen kreeg dan had ik ook eieren voor mn geld gekozen denk ik. Ik heb vorig jaar in het begin ban zijn run Valentijn Bernard gezien en daar was ik echt van geschrokken, hoe slecht hij zong. Ook zn spel was niet in orde, vlak. Dennis Willikens speelde hem echt weg als Chris.Dat was vlak na de Uitmarkt. Toen ik m in april weer zag bleek hij echter gegroeid in zowel zang als spel. Er stond toen wel een ‘echte’ Erik. Alle begin is moeilijk met een nieuwe hoofdrolspeler

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 2575 ] 19 October 2017 02:33 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Topaz - 19 October 2017 02:29 PM

Als ik zoveel shit over me heen kreeg dan had ik ook eieren voor mn geld gekozen denk ik. Ik heb vorig jaar in het begin ban zijn run Valentijn Bernard gezien en daar was ik echt van geschrokken, hoe slecht hij zong. Ook zn spel was niet in orde, vlak. Dennis Willikens speelde hem echt weg als Chris.Dat was vlak na de Uitmarkt. Toen ik m in april weer zag bleek hij echter gegroeid in zowel zang als spel. Er stond toen wel een ‘echte’ Erik. Alle begin is moeilijk met een nieuwe hoofdrolspeler

Volgens mij heeft de bezoeker die veel geld heeft neergelegd voor zijn tickets daar echt geen boodschap aan. Die kan niets met: de hoofdrolspeler moet nog even wennen. Je mag voor dat geld echt verwachten dat de kwaliteit altijd hoog is.

  [ # 2576 ] 19 October 2017 06:50 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  245
Geregistreerd  2013-06-17

Dorian blijft voor mij de beste Erik!!!

  [ # 2577 ] 20 October 2017 08:47 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2017-10-10

Lars - 19 October 2017 06:50 PM

Dorian blijft voor mij de beste Erik!!!

Daar ben ik het zeker mee eens. Vorig jaar maart heb ik Dorian mogen zien als Erik en ik was vanaf minuut 1 erg onder de indruk van zijn spel. En hoe verder de avond vorderde, hoe meer indruk hij maakte. Ik zat rij 1 en kon dus alles goed zien. Aan het einde zag je gewoon het verdriet en de wanhoop in zijn ogen. Zijn spel en zijn zang waren beide erg goed. Ik was overigens onder de indruk van de gehele cast, iedereen had een heel goed niveau op spel en zanggebied. 

Ik ben sindsdien nog niet weer naar Soldaat geweest maar dat komt ook voor een deel omdat tijdens de optredens op bijvoorbeeld de uitmarkt de acteurs die Erik speelden gewoon geen indruk maakten of de recensies voor de nieuwe Erik waren niet denderend. Sowieso slechte of onstabiele zang en aangezien ik een zangachtergrond heb hield dat mij ontzettend tegen om nog een keer naar de voorstelling te gaan. Ik weet gewoon dat de avond dan enorm zou tegenvallen dus ga ik niet anders was ik tijdens jubileumvoorstellingen wel eens weer gaan kijken. Het is ook een reden waarom ik niet eerder naar de voorstelling ben gegaan. Behalve Matteo vond ik iedere A cast Erik voor Dorian ging spelen tegenvallen.

[ Gewijzigd: 20 October 2017 08:50 PM by BGreen ]
  [ # 2578 ] 22 October 2017 08:11 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Iemand Alex al als Erik gezien? Ben benieuwd naar zijn versie! 😊

  [ # 2579 ] 23 October 2017 12:52 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2017-02-25

Soldaat van Oranje is verlengd t/m mei 2018 :D

  [ # 2580 ] 31 October 2017 05:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

galinda met een ga - 22 October 2017 08:11 PM

Iemand Alex al als Erik gezien? Ben benieuwd naar zijn versie! 😊

Ja hij is ook een hele goede Erik! Zijn zang is erg goed, acteren ook.
Mathijs als Bram was ook ontzettend goed! Echt met overtuiging en kon alle emoties goed zien.

‹ First  < 170 171 172 173 174 >  Last ›
172 of 182
‹‹ Je Anne Nederland      Musicals Gone Mad ››