178 of 182 | ‹ First  < 176 177 178 179 180 >  Last ›
Soldaat van Oranje
  [ # 2656 ] 20 May 2019 08:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Soldaat van Oranje — De Musical nຠt/m december

Vanmorgen zijn de maanden oktober t/m december aan de speelperiode toegevoegd en speelt Soldaat van Oranje — De Musical tot en met december 2019. Met deze nieuwe voorstellingsperiode is het negenjarig bestaan in zicht. Op 30 oktober aanstaande is het precies negen jaar geleden dat de voorstelling in première ging in de TheaterHangaar in Katwijk. Vanaf eind augustus zal een deels vernieuwde cast, de achttiende samenstelling, zijn opwachting maken in de voorstelling.

Met in totaal 2.674 voorstellingen in een aaneengesloten periode bezochten al meer dan 2,9 miljoen mensen de oorspronkelijk Nederlandse productie.

Begin april werd bekend dat dit najaar de bouw van het theater voor de Engelse productie, Soldier of Orange - The Musical,  in de Royal Docks, tegenover City Airport, in Londen begint. Deze voorstelling zal in het najaar van 2020 in première gaan.

Info en kaartverkoop Soldaat van Oranje - De Musical in Katwijk: soldaatvanoranje.nl of 0900-1324 (45 cpm).

Info en registratie voorinschrijving kaartverkoop Soldier of Orange - The Musical in Londen: soldaatvanoranje.nl/londen

Soldaat van Oranje - De Musical is een productie van NEW Productions, het productiebedrijf van investeringsmaatschappij Amerborgh.

  [ # 2657 ] 12 July 2019 10:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisterenavond voor de tweede keer naar Soldaat van Oranje geweest, de eerste keer was januari 2013. Ik twijfelde toen al maar nu weet ik het zeker: Soldaat is niet mijn musical. Wat. Een. Draak. Ik snap ergens dat je wilt laten zien hoe verschillende mensen verschillend kiezen tijdens een oorlog, maar alle zijstapjes naar de zoveelste romance, de zoveelste student die een liedje zingt, het haalt de aandacht weg van waar het uiteindelijk om gaat. En waar het dan uiteindelijk om gaat, daar hebben ze dan geen tijd meer voor: van bombardement op Berlijn meteen door naar de bevrijding? Ik zou bijna zeggen dat het een ensemble- romkom is die zich toevallig afspeelt tijdens de oorlog, maar da’s wat kort door de bocht.

Over de cast was ik ook niet te spreken. Over anderhalve week zwaait deze cast af, maar ik had het gevoel alsof ik zat te kijken naar een eerste try-out. Te veel van kruisje naar kruisje, te groot gespeeld. Ik blijf me erover verbazen dat men zo arrogant is om musicalspelers aan de kant te schuiven voor de hoofdrollen omdat zij per definitie niet goed genoeg zouden kunnen acteren voor deze show. De zang van de solisten was - gelukkig - minder erg dan ik had verwacht.

De sets zijn fantastisch.

Voor mij is Soldaat van Oranje zwaar overrated. Ik ben ergens benieuwd wat ze er mee gaan doen in Londen, de kans is zeer groot dat ik ‘m ga zien daar. Ik las ergens dat ze erin gaan snijden maar wel nog Churchill willen toevoegen… Hopelijk weten ze het verhaal daar wat meer vlot te trekken.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2658 ] 11 August 2019 11:32 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik zag zojuist een item van Shownieuws waarin werd verteld dat Theo Martijn Wever en Alex van Bergen de rol van Erik blijven delen én dat Jelle de Jong de rol van Fred op zich gaat nemen. Ik vind Jelle een erg leuke acteur, ik ben benieuwd hoe hij de rol van Fred gaat spelen!

  [ # 2659 ] 22 August 2019 02:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

De nieuwe cast is zojuist bekend gemaakt:

Erik: Theo Martijn Wever en Alex van Bergen
us: Dirk van den Brand en Hayo de Kruijf

Charlotte: Willemien Dijkstra
us: Jolijn van de Pol en Irmelijn Geerts

Wilhelmina: Henriëtte Tol, Debbie Korper en Wivineke van Groningen

Van ‘t Sant: Raymond Paardekoper en Genio de Groot

Anton: Thijs Miedema
us: Nino Ruiter en Hayo de Kruijf

Ada: Lisse Knaapen
us: Sofia Ferri

Fred: Jelle de Jong
us: Béla Becht en Mitch Blaauw

Chris: Ludo van der Winkel
us: Jim Leijen en Mark Willekens

Bram: Eli ter Hart
us: Sven Blom en Robin Smits

Paul: Ruben Kuppens
us: Pepijn van Bokhoven en Sven Blom

Victor:
Johnny Barendsen
us: Joost van der Aa en Dirk van den Brand

Tessa: Cathalijne de Sonnaville
us: Irmelijn Geerts en Sabine van Tiel

Angela: ?
us: Caitlin Hullegien, Nelleke Kuipers en Lena Stallinga

Ensemble zonder understudy rol: Kas Driessen

Ikzelf ben heel erg blij met deze cast!

[ Gewijzigd: 22 August 2019 02:52 PM by galinda met een ga ]
  [ # 2660 ] 23 August 2019 12:14 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik ben vooral erg benieuwd naar Lisse Knaapen. En Theo Martijn Wever zou ik ook graag een keer willen zien als Erik.

  [ # 2661 ] 23 August 2019 06:43 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Theo Martijn vond ik een hele leuke soldaat! Iemand ook Alex gezien? Ik denk dat ik binnenkort weer een keertje ga kijken naar de nieuwe cast.😊 Wel heel jammer dat Mathijs Pater al gestopt is als Bram.

[ Gewijzigd: 23 August 2019 06:48 AM by myrte ]
  [ # 2662 ] 23 August 2019 03:32 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2012-02-18

Ik ben ook erg blij met deze cast! Inderdaad heel jammer dat Mathijs al is gestopt als Bram, hij is by far de beste die ik heb gezien.
Theo Martijn is heel fijn als Erik, zingt zuiver en is overtuigend in zijn spel.

  [ # 2663 ] 24 August 2019 11:52 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

myrte - 23 August 2019 06:43 AM

Theo Martijn vond ik een hele leuke soldaat! Iemand ook Alex gezien? Ik denk dat ik binnenkort weer een keertje ga kijken naar de nieuwe cast.😊 Wel heel jammer dat Mathijs Pater al gestopt is als Bram.

Ik heb Alex twee keer gezien volgens mij.
Ik vond hem toch wel één van de beste Erik’s. Vocaal sterk, goede uitstraling en vond hem geloofwaardig als Erik.
Maar Robbert vd Bergh vond ik ook erg goed.

Dat Mathijs de beste Bram was tot nu toe ben ik het zeker mee eens 😇
Alhoewel in het begin er ook één hele goede was. Ben alleen z’n naam kwijt.

  [ # 2664 ] 25 August 2019 01:45 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Jorrit Ruijs? Ik vond hem destijds heel erg goed. Ook Roel Dirven vond ik sterk.

Maar ik heb ook wel een aantal minderen gezien. Wat dat betreft is het toch een beetje een onderschatte rol. Hetzelfde geldt voor de rol van Ada. Daarin heb ik er ook maar een paar gezien die echt uitblonken. Vooral Anne Lamsvelt en Karolien Torensma zijn me bijgebleven.

  [ # 2665 ] 25 August 2019 07:00 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

Ik vond Rutger Bulsing de beste Bram

  [ # 2666 ] 25 August 2019 03:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

SvO gaat vanavond op de sing a long een Engelse versie brengen van “morgen is vandaag”;)

  [ # 2667 ] 25 August 2019 03:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Krijgen we dan dit jaar ipv valse noten, belabberde accenten? 😊

  [ # 2668 ] 25 August 2019 04:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Zal vast “hand in hand goings”!;)

  [ # 2669 ] 26 August 2019 08:37 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Engelse versie….. welgeteld 1 zin

‘Tomorrow is today’

  [ # 2670 ] 26 August 2019 09:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Negen jaar Soldaat van Oranje betekent achttien casts. Musicalworld spreekt met Jelle de Jong (Dokter Deen), die de rol van Fred op zich neemt.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworlds eigen plek.

‹ First  < 176 177 178 179 180 >  Last ›
178 of 182
‹‹ Je Anne Nederland      Musicals Gone Mad ››