6 of 182 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Soldaat van Oranje
  [ # 76 ] 13 August 2010 12:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/7120624/Museum-Best-vreest-voor-gestrande-Dakota.ece

stuk volgens het eindhvovens dagblad
daar staat een heel stuk in aangezien de d akota van museum bevrijdende vleugels afkomstig is en dat ligt in best

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 77 ] 13 August 2010 12:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Er is ook nog wel een positief puntje, als is het misschien niet de leukste manier, het levert toch wel enige bekendheid op voor de musical.

  [ # 78 ] 13 August 2010 01:36 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Oplossing lijkt onderweg:
http://www.nu.nl/binnenland/2311878/aviodrome-wil-dakota-leveren-musical.html

  [ # 79 ] 13 August 2010 02:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Jeroen - 20 July 2010 12:13 PM
paultje - 20 July 2010 12:01 PM

Met succes een musicalrol hebben gespeeld is voor mij een zeer relatief begrip. Je voorbeeld Arjan Ederveen vind ik daarvan een voorbeeld. Zijn invulling van zijn rol in Hairspray was voor mij in elk geval zeer onvoldoende, zowel wat betreft acteren als zang.


Maar een geweldige Fagin wat mij betreft.

Ik vind Arjan Ederveen een van de grootste miskleunen. Als Fagin vond ik hem bagger, in Hairspray vond ik hem ook allerminst voldoende. Zangtechnisch zeer zwak en dat probeert ie veelal te overcompenseren met z’n spel. En als je beide snaren niet raakt dan kijk je door bij rollen heen en zie je gewoon Ederveen.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 80 ] 13 August 2010 04:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Volgens RTL Boulevard is de Dakota uit Best nu echt rijp voor de sloop. “Maar gelukkig zijn er nog heel veel kaarten beschikbaar”.... Nou ja, zeg!

  [ # 81 ] 13 August 2010 08:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Wat ik tot nu toe bij MAG en op youtube van Metteo van der Grijn heb gezien, doet me besluiten hier geen geld aan uit te gaan geven. Wat een matte uitvoering van Morgen is Vandaag zingt die jongen. Geen enkele intentie in zijn zang.
De muziek vind ik erg middle of the road.
En dan de locatie; een vliegveld bij Leiden. Doet me denken aan Grace, the musical.
Het verhaal van die Dakota geeft me ook niet veel vertrouwen. Moeten we kaartjes kopen op spektakel? Ik zie liever een goede musical.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 82 ] 13 August 2010 10:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Hanstmf - 13 August 2010 04:43 PM

Volgens RTL Boulevard is de Dakota uit Best nu echt rijp voor de sloop. “Maar gelukkig zijn er nog heel veel kaarten beschikbaar”.... Nou ja, zeg!

mag iets minder drastisch maar het is een quote van rtl boulevard

maar goed

het museum in best staan alleen maar goede stukken veelal ook prive bezit en ook een museum dat op voormalig oorlogsgebied staat

ik hoop voor bevrijdende vleugels dat de dakota nog gerepareerd cq gerestaureerd kan worden

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 83 ] 14 August 2010 09:15 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Mo - 13 August 2010 08:11 PM

En dan de locatie; een vliegveld bij Leiden. Doet me denken aan Grace, the musical

Daar moest ik bij dit ambitieuze project ook direct aan denken. Ik kan me nog goed herinneren op weg te zijn naar Amsterdam voor de eerste try-out van ‘Grace’ toen ik een telefoontje kreeg met de melding dat die voorstelling niet doorging. Het is te hopen dat het ‘Soldaat van Oranje’ beter vergaat.

Tot nu toe ben ik nog niet genoeg overtuigd om een kaart te boeken voor deze nieuwe musical met als voornaamste reden dat ik de muziek niet echt aansprekend vind.

Ik hoorde gisteren dat de beschadigde Dakota bedoeld is voor de slotscène van de musical waarbij deze aan komt rijden en Koningin Wilhelmina en Erik Hazelhoff Roelfzema voor het eerst weer voet op bevrijde bodem zetten.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 84 ] 14 August 2010 09:24 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik hoorde gisteren dat de beschadigde Dakota bedoeld is voor de slotscène van de musical waarbij deze aan komt rijden en Koningin Wilhelmina en Erik Hazelhoff Roelfzema voor het eerst weer voet op bevrijde bodem zetten.

....en dat klinkt me dan wel weer heel goed in de oren. Ik heb voorlopig alle vertrouwen in dit creatieve team, al was het alleen maar omdat ik nog nooit een slechte voorstelling van regisseur Theu Boermans gezien heb. Ik ben zo benieuwd wat hij met een musical gaat doen! Het zal in ieder geval niet plat en makkelijk worden…..

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 85 ] 14 August 2010 10:33 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

En ik ben het helemaal met Jacco eens. Eindelijk eens een creative team dat risico’s durft te nemen en verstand heeft van theater en ook wel eens iets anders doet dan een musical maken.

  [ # 86 ] 14 August 2010 11:19 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2009-05-26

Klaske - 13 August 2010 01:36 PM

Oplossing lijkt onderweg:
http://www.nu.nl/binnenland/2311878/aviodrome-wil-dakota-leveren-musical.html

Inderdaad, bij de Aviodrome (ik werk er) hebben we vijf Dakota’s. Twee nog vliegende, dus die zullen we niet uitlenen. Eentje is er in bruikleen, die mag dus niet. Maar van die andere twee kunnen we er vast wel eentje een tijdje missen.

  [ # 87 ] 14 August 2010 01:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ik vraag mij toch af wie had uitgerekend dat het vliegtuig “makkelijk” onder dat viaduct door zou kunnen 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 88 ] 14 August 2010 03:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

MoNieky - 14 August 2010 01:42 PM

Ik vraag mij toch af wie had uitgerekend dat het vliegtuig “makkelijk” onder dat viaduct door zou kunnen 😉

Haha, inschattingsfoutje!

Ze pakken het héél groots aan en dat vind ik heel ambitieus. Het is geen Joop v/d Ende productie, dus ze moeten er veel publiciteit op zetten. Ik zeg: goed begin 📣
Maar goed, zonder dollen, ik ben nog steeds reuze benieuwd en verwacht goeds!!!!

  [ # 89 ] 14 August 2010 03:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Ik vind het heel goed dat ze het groots aanpakken, maar hoop wel dat het verhaal echt gebleven is. En dat het daar om zal gaan naast al het spectaculairs. Maar kan er nu natuurlijk nog niet veel over zeggen, eerst zien. Ik verwacht wel dat het een mooie productie gaat worden, als de zang op goed niveau zit en dan het verhaal blijft. Verder hoop ik ook dat veel mensen bereid zullen zijn er naartoe te gaan, het is toch een nieuw theater, groots opgezet, dus zal ook veel gekost hebben. Ik denk toch dat ze er vanuit gaan dat dit wel een jaar zal kunnen draaien.

  [ # 90 ] 15 August 2010 01:36 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2009-11-08

Jacco - 14 August 2010 09:24 AM

Ik hoorde gisteren dat de beschadigde Dakota bedoeld is voor de slotscène van de musical waarbij deze aan komt rijden en Koningin Wilhelmina en Erik Hazelhoff Roelfzema voor het eerst weer voet op bevrijde bodem zetten.

....en dat klinkt me dan wel weer heel goed in de oren. Ik heb voorlopig alle vertrouwen in dit creatieve team, al was het alleen maar omdat ik nog nooit een slechte voorstelling van regisseur Theu Boermans gezien heb. Ik ben zo benieuwd wat hij met een musical gaat doen! Het zal in ieder geval niet plat en makkelijk worden…..


Eindelijk weer een musical met een verhaal en diepgang…daar heb ik na alle feelgood musicals wel weer eens zin in.

Ik las ook ergens op dit forum dat de muziek niet aansprak..hoe kan je dat zeggen na twee liedjes gehoord te hebben? Dat een verhaal je niet aanspreek snap ik wel. MAar over de muziek in niet veel te zeggen. Behalve dat het bekende intro van de film het enige is wat er van de muziek voor de musical is over gebleven. (volgens mij…)

   Handtekening   

http://robinmusical.hyves.nl/ De officiële Robin van den Akker fanhyve.

http://lacagenl.hyves.nl/ De La Cage Aux Folles Fanhyve

Soldaat van Oranje!
http://svomusical.hyves.nl

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 182
‹‹ Je Anne Nederland      Musicals Gone Mad ››