8 of 10 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
Verkiezingen
  [ # 106 ] 10 June 2010 07:39 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  308
Geregistreerd  2010-02-04

Tja, Balkenende weg. Misschien niet onterecht, ook omdat hij voor goud ging. Hij wou opnieuw voor de winst gaan. Dat heeft hij niet kunnen waarmaken, en zat er al hele lange tijd aan te komen dat hij flink verlies zou lijden.

CDA, opnieuw laten regeren? Als men de laatste 8 jaar geweldig vond, oke. Maar opnieuw CDA laten regeren? Als het aan mij ligt niet, maar wie ben ik om daar wat over te zeggen?

Heb zelf blanko gestemd, waarom? Omdat ik geen partij kon vinden waarbij ik mijn stem kwijt wou. En om mijn stem niet te laten verliezen blanko gestemd. Aangezien ik mijn stem niet naar CDA, PVDA, VVD of PVV wou laten gaan. Heb gewoon te lang lopen twijfelen tussen de SP, D66 en Groenlinks.

   Handtekening   

21/8&2/9 WWRY Nederland,
3/9&4/9 WWRY Londen

  [ # 107 ] 10 June 2010 07:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

hm in ‘mijn’ stemburo doorliep een kiezer de normale procedure, kreeg een stembiljet, liep naar het stemhokje. Sloeg eens hard met zijn vuist op de schrijftafel, riep ‘Fuck it’ verscheurde zijn stembiljet en legde het bij ons op tafel!
Ook een manier! Maar je hebt er weinig aan!

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 108 ] 10 June 2010 08:47 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik vind de redenatie dat de grootste winnaar moet meeregeren altijd zo vreemd. Het lijkt me logischer dat een partij met meer zetels meer recht heeft op regeren, omdat die partij een grotere aanhang heeft. Ook al heeft deze verloren.

  [ # 109 ] 10 June 2010 09:04 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Wat een verkiezingsnacht! Het ging zo gelijk op, allebei 31 zetels tot een uur of half 3. Toen ging de VVD met ruim 29000 en later 47000 stemmen voor op de PvdA, terwijl ze eerst 35000 stemmen achter stonden! Toen uiteindelijk na 85% ongeveer de VVD naar 31 zetels ging, en de PvdA naar 30 zetels, werd deze voorsprong alleen maar groter, en bleek dat de VVD onverslaanbaar was geworden!

Ik zelf heb lang getwijfeld tussen het CDA en de VVD, en uiteindelijk gekozen voor het CDA. Met deze uitslag ben ik wel teleurgesteld voor het CDA, maar ben enorm blij dat de VVD de grootste is geworden. Wat mij betreft wordt het de VVD+CDA+PVV = 76 zetels, waarbij de PVV de extremistische dingen zal moeten indikken.

  [ # 110 ] 10 June 2010 10:36 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik ben anders helemaal niet blij met de VVD als grootste partij!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 111 ] 10 June 2010 10:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Scarletwoman - 10 June 2010 10:36 AM

Ik ben anders helemaal niet blij met de VVD als grootste partij!

Ik ook niet. Ik heb altijd links gestemd en bij deze verkiezingen bewust gekozen voor de PvdA om mijn kleine steentje bij te dragen en te zorgen dat deze partij als grootste uit de bus zou komen en het voortouw zou kunnen nemen bij de coalitiebesprekingen. Helaas niet gelukt ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 112 ] 10 June 2010 11:15 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2292
Geregistreerd  2009-07-07

eastwick - 10 June 2010 10:45 AM
Scarletwoman - 10 June 2010 10:36 AM

Ik ben anders helemaal niet blij met de VVD als grootste partij!

Ik ook niet. Ik heb altijd links gestemd en bij deze verkiezingen bewust gekozen voor de PvdA om mijn kleine steentje bij te dragen en te zorgen dat deze partij als grootste uit de bus zou komen en het voortouw zou kunnen nemen bij de coalitiebesprekingen. Helaas niet gelukt ...

En ik ben er ook niet blij mee!! Hoe kan je de VVD nou de grootste partij noemen met maar 1 zetel verschil…lijkt mij toch het beste om met de PvdA te gaan regeren. Ik hoop nog op wat links in de coalitie.

  [ # 113 ] 10 June 2010 11:20 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Clauw - 10 June 2010 11:15 AM
eastwick - 10 June 2010 10:45 AM
Scarletwoman - 10 June 2010 10:36 AM

Ik ben anders helemaal niet blij met de VVD als grootste partij!

Ik ook niet. Ik heb altijd links gestemd en bij deze verkiezingen bewust gekozen voor de PvdA om mijn kleine steentje bij te dragen en te zorgen dat deze partij als grootste uit de bus zou komen en het voortouw zou kunnen nemen bij de coalitiebesprekingen. Helaas niet gelukt ...

En ik ben er ook niet blij mee!! Hoe kan je de VVD nou de grootste partij noemen met maar 1 zetel verschil…lijkt mij toch het beste om met de PvdA te gaan regeren. Ik hoop nog op wat links in de coalitie.

20,4 % is toch groter dan 19,6 % van de stemmen!!! groter is groter, bij de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam hadden de PvdA en Leefbaar Rotterdam ook hetzelfde aantal zetels, maar werd de PvdA toch de grootste partij. Zo simpel is het: meeste stemmen=grootste partij .

[ Gewijzigd: 10 June 2010 11:49 AM by MusicalN ]
  [ # 114 ] 10 June 2010 12:53 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-12-30

Ben ook niet erg blij met deze uitslag, ook PvdA gestemd, om er zo misschien nog enigszins bij te kunnen dragen dat de PvdA de grootste zou worden, heeft helaas niet geholpen. Hoop nu ook dat er toch wel wat links mee mag regeren. Heb eigenlijk ook altijd links gestemd.

  [ # 115 ] 10 June 2010 02:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik heb net zitten mailen naar een vriendin die ook actief is in de VVD (maar stond niet op de lijst):

“Sinds ik vanmorgen op Teletekst de uitslag heb gezien loop ik al met een grote glimlach op mijn gezicht:
1. Mooie winst voor de VVD;
2. Groter dan de PvdA
3. Last but not least: grootste partij”
😉

Ben benieuwd welke coalitie er tot stand komt!

Maar goed: om de staatskas weer gezond te maken zullen er harde maatregelen genomen moeten worden en daarmee word je niet populair, dus bij de volgende verkiezingen kan het weer andersom zijn!

  [ # 116 ] 11 June 2010 10:44 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik baal nog steeds, vind de VVD zo’n vreselijk oneerlijke partij. Tuurlijk moet je in deze tijden bezuinigen, maar hoe zij het willen vind ik echt asociaal.

Ook heel zwak dat de PVV met een hun AOW-plan overbood hebben gegooid. Ik zou me als kiezer dan echt bedrogen voelen. Spreek dan ook niet van breekpunten van te voren, dat vind ik sowieso dom, maar als je het dan doet hou je er dan aan.

Maar zoals ik al eerder zei, PVV zit niet in de eerste kamer. Dan lijkt het mij gewoon niet slim om met hun te willen regeren.

  [ # 117 ] 11 June 2010 12:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Tja Geert Wilders komt voort uit de VVD, voor hij op zijn kruistocht ging zat hij gewoon in de Tweede Kamer voor de VVD. Dus VVD en PVV samen met CDA ik snap het wel.
Wat niet wil zeggen dat ik er blij mee ben want ook ik vind de plannen van de VVD funest voor de onderkant van de samenleving en over de PVV heb ik al helemaal weinig goeds te melden. En het CDA heeft na dat monsterverlies volgens mij niets in een regering te zoeken!

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 118 ] 11 June 2010 04:40 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

ja, ben ook er blij met de VVD al grootste (NOT!!)

[sarcasmemodus] ach voor de voedselbanken is het wel positief die hebben gewoon binnenkort meer klanten[/sarcasmemodus]

  [ # 119 ] 11 June 2010 04:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Mensen, de verkiezingen zijn voorbij, het Nederlandse volk heeft gesproken, zullen we dus niet meer op de partijen zelf gaan katten maar ons meer richten op de coalities die mogelijk en/of gewenst zijn?

  [ # 120 ] 11 June 2010 05:14 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

ja je hebt gelijk.
ik denk dat een goede coalitie formeren erg moeilijk gaat worden, ik vind sowieso dat er in Nederland TE veel partijen zijn (sowieso kan elke opgewarmde drol in Nederland een politieke partij beginnen lijkt het wel) ik denk dat het met minder partijen wel makkelijker formeren word, 18 partijen is echt wel veel te veel als je ‘t mij vraagt (volgens mij is er ook geen land te wereld met zoveel partijen) Sowieso een partij vinden waar je het 100% mee eens bent is moeilijk denk ik, ik vind dat elke partij wel goede punten heeft (ja, zelfs de VVD en PVV 😉 )

[ Gewijzigd: 11 June 2010 05:20 PM by AfterForever ]
‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
8 of 10