9 of 10 | ‹ First  < 7 8 9 10 > 
Verkiezingen
  [ # 121 ] 11 June 2010 06:28 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

PVDA, SP, Groenlinks + CDA natuurlijk!

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 122 ] 11 June 2010 07:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Nou zo natuurlijk vind ik het niet dat het CDA weer zou gaan regeren. De afgelopen jaren hebben ze het ook niet helemaal waar kunnen maken. Bovendien zijn ze toch wel de grote verliezer van de afgelopen verkiezingen…dus waarom zouden ze dan ‘natuurlijk’ weer moeten gaan meeregeren?

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 123 ] 11 June 2010 08:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Ik vind het de meest logische combinatie, omdat de partijen het minst ver van elkaar af liggen.
Het zal natuurlijk geen coalitie worden waar het CDA veel voor het zeggen heeft, maar ze brengen wel ervaring en relaties van de afgelopen jaren mee. Hoop alleen wel dat Maxime Verhagen dan niet meer mee gaat doen, want dat is degene die alles laat stuk lopen omdat hij heel slecht compromissen kan sluiten.

Ik vind het trouwens wel raar dat alles op het CDA wordt gegooid qua alles wat fout is gegaan de afgelopen jaren. De PvdA heeft net zo goed zijn steentje bijgedragen. Wie heeft er bijvoorbeeld al die miljoenen gestoken in banken die er zelf een potje van maken? En er zijn inderdaad veel kabinetten op rij met het CDA gevallen. Maar het CDA was nooit degene die het heeft laten vallen, er waren altijd andere partijen die eruit stapten/ niet meer verder wilden. 

En Marijnissen ziet deze coalitie ook als de beste optie, ook omdat het CDA na hun grote verlies erg zal moeten inbinden.

Wat ik dan weer niet snap is waarom (grote) verliezers niet mee zouden mogen regeren. Volgens mij heeft er in elke regering wel een partij gezeten die heeft verloren. Ik denk dat je vooral naar het aantal zetels moet kijken die partijen hebben vergaard. Het CDA heeft nog wel steeds 21 zetels. D66 en Groenlinks hebben dan wel gewonnen, maar zouden zij meer voor het zeggen mogen hebben/ meer recht om in de regering te mogen komen hebben, terwijl het CDA meer dan 2x zoveel stemmen heeft gekregen en dus nog steeds een groter draagvlak heeft onder de bevolking?

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 124 ] 11 June 2010 11:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Hanstmf - 11 June 2010 04:48 PM

Mensen, de verkiezingen zijn voorbij, het Nederlandse volk heeft gesproken, zullen we dus niet meer op de partijen zelf gaan katten maar ons meer richten op de coalities die mogelijk en/of gewenst zijn?

Dat vind ik echt grote onzin. Het volk heeft inderdaad gekozen, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn. Tuurlijk moeten we vooruit kijken, maar met partijen als VVD en PVV vind ik dat bijna onmogelijk. Vanavond was Hero Brinkman te gast bij Knevel & van de Brink en daar gingen echt de meest bizarre voorstellen over tafel. Moet ik dan denken: ‘tja, ze hebben 24 zetels gehaald, wie ben ik dan om het daar niet mee eens te zijn?’, ik denk het niet.

SGP heeft inmiddels al laten weten steun te zullen geven aan een coalitie tussen VVD+PVV+CDA. Verbaasd me eerlijk gezegd niet. De SGP is net zo erg als de PVV, schreeuwt alleen minder hard.

Ik hoop dus van harte dat het de VVD niet gaat lukken een coalitie te vormen.

  [ # 125 ] 12 June 2010 10:09 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Natuurlijk mag het CDA best nog meeregeren, als het zo gekozen gaat worden en ze hebben idd de ervaring. Ook klopt het dat er altijd andere partijen ook meegewerkt hebben aan de val van het kabinet. Maar waar ik me een beetje aan erger (niet zozeer hier op het forum, maar meer van mensen hier in mijn omgeving) dat iedereen er vanuit gaat dat het CDA weer moet regeren, omdat ze dit al zo lang doen en bla bla bla. Ik denk dat er heel goed gekeken moet worden, ook naar de andere mogelijkheden en da thet niet heel vast staat dat het CDA automatisch weer gaat meeregeren. Mocht het toch zo zijn; so be it, dan is er iig weer een partij met regeerervaring in de kamer en gaan we zien hoe het met NL verder gaat.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 126 ] 12 June 2010 10:23 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Normaal gesproken zou je zeggen dat het CDA met zo’n verdeling zeker niet meteen bij de vorming betrokken zou moeten zijn. Maar doordat Nederland zo versnippert is, is er met deze uitkomst bijna geen logische, enigzins stabiele coalitie mogelijk zonder het CDA. Behalve paars+ misschien, maar VVD en PvdA liggen met hun uitgangspunten nu volgens mij een stuk verder uit elkaar als ten tijde van het vorige paars. Dus dat gaat ook moeilijk worden.
PVdA, Groenlinks en SP wouden graag samen en dat is alleen mogelijk met behulp van het CDA (of je moet al D66 + alle kleine partijen er bij doen wat niet erg logisch is). En een coalitie van deze vier partijen is de coalitie waar ik het meeste vertrouwen heb, ook qua houdbaarheid (zeker als Maxime Verhagen er geen plek in krijgt). En eerlijk gezegd zie ik als SP-stemmer natuurlijk ook het liefst een coalitie met SP 😉

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 127 ] 12 June 2010 01:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Wij moeten morgen gaan stemmen. Ik ben eens benieuwd…

Er bestaat een zeer grote kans dat NVA de meeste stemmen krijgt in Vlaanderen. Hun ideeën zijn zowat te vergelijken met die van de PVV in Nederland. Er zijn nogal wat partijen die de ideeën een beetje extreem vinden (ze zijn oa. voor de splitsing van België op termijn) en dus vrees ik dat het ook nogal moeilijk gaat worden een coalitie te vormen. Ik denk ook dat we afstevenen op een Waalse premier. Dat vind ik niet erg, maar er gaan volgens mij nog strubbelingen rond ontstaan…

Ik stem voor GROEN! Ze zijn begaan met het milieu en gematigd in hun uitspraken, meer moet ik niet hebben 😉

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 128 ] 14 June 2010 10:30 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Tja, Belgie is bijna nog meer gepolariseerd dan Nederland! De uitslag daar belooft ook nogal wat problemen denk ik.
Tja en Nederland…..afwachten maar wat Rosenthal gaat proberen te brouwen.
Zelf zou ik Paars plus wel zien zitten….maar ik ben bang dat het de VVD/CDA/PVV kant op gaat.
Nu alleen Wilders nog op de integratie-portefeuille en dan is de ellende helemaal kompleet.

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 129 ] 17 June 2010 03:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik denk dat Wilders vandaag behoorlijk baalt, want een meerderheidskabinet met z’n PVV erin komt er niet. En daar ben ik niet rouwig om!
Nu zijn wat mij betreft de volgende mogelijkheden te onderzoeken:

VVD - PvdA - D66 - Groen Links

of

VVD - PvdA - CDA - (D66)

Ik sluit zelfs niet uit dat er uiteindelijk een kabinet komt zonder de VVD…..

  [ # 130 ] 17 June 2010 03:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wat gaat er eigenlijk gebeuren als het niemand lukt om een coalitie te vormen? Moeten we dan opnieuw stemmen?

  [ # 131 ] 17 June 2010 03:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

martijn-j - 17 June 2010 03:41 PM

Wat gaat er eigenlijk gebeuren als het niemand lukt om een coalitie te vormen? Moeten we dan opnieuw stemmen?

Ja, maar dan zal er eerst toch wel een minderheidskabinet worden uitgeprobeerd.

  [ # 132 ] 07 September 2010 01:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Volgens mij krijgen we heel snel nieuwe verkiezingen. Dit gaat nooit meer goed komen.

  [ # 133 ] 07 September 2010 01:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Ben je gek, dat komt wel goed. ( nou ja goed…..) Wordt toch gewoon weer VVD-CDA met steun van PVV. Die partijen hebben elkaar kennelijk helemaal gevonden op een paar lastige dissidenten met gewetensnood na.
Nee dat wordt beslist Rutte I.
Mijn eigen voorkeur is dan toch Paars-Plus geloof ik. Hoewel ik de PVDA ook nogal wazig vind.

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 134 ] 07 September 2010 01:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat Rutte I er gaat komen denk ik ook wel, maar ik denk niet dat dat heel lang stand blijft houden. Ik herinner me nog een kabinet CDA-VVD-LPF. Dit lijkt er verdacht veel op. En als je elkaar tijdens de formatiebesprekingen al in de haren vliegt, er de stekker uit trekt en dan een paar dagen later toch vrolijk verder wil wek je een zeer onstabiele indruk.

  [ # 135 ] 07 September 2010 02:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

martijn-j - 07 September 2010 01:56 PM

Dat Rutte I er gaat komen denk ik ook wel, maar ik denk niet dat dat heel lang stand blijft houden. Ik herinner me nog een kabinet CDA-VVD-LPF. Dit lijkt er verdacht veel op. En als je elkaar tijdens de formatiebesprekingen al in de haren vliegt, er de stekker uit trekt en dan een paar dagen later toch vrolijk verder wil wek je een zeer onstabiele indruk.

helemaal mee eens….maar ja…. de wegen van de politiek zijn ondoorgrondelijk!

Zit ook niet echt op nieuwe verkiezingen te wachten! Hoop rompslomp en ik heb niet de illusie dat het dan wel makkelijk wordt een regering te vormen….tja, tenzij 3/4 van Nederland op de PVV gaat stemmen….
Maar dan ga ik emigreren!

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

‹ First  < 7 8 9 10 > 
9 of 10