2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
moet Nederland stoppen met het Songfestival?
  [ # 16 ] 16 July 2010 05:11 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik vind eigenlijk dat we helemaal niet moeten stoppen met het songfestival, iedereen vind het vriendjespolitiek of hoe je het ook wilt noemen maar in die week komt europa ook weer een stukje meer bij elkaar door muziek dat is toch ook mooi?

  [ # 17 ] 21 July 2010 10:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ach welnee, de laatste keer was wel weer echt gezellig. Een beter liedje zou geen kwaad kunnen, maar als je ziet hoeveel landen er mee doen, is het een kans van 1 op 40 dat Nederland wint (en de laatste is nu ongeveer wel zo’n 40 jaar geleden. De liefhebber mag het narekenen, ik doe een wilde gok)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 18 ] 27 July 2010 01:34 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  88
Geregistreerd  2010-05-30

Ik zeg: stoppen, en over 5 jaar terug komen.

Dan sturen we Ralf gewoon, en dan winnen we.

(even serieus, de Toppers waren echt niks, net zoals Sieneke, ik schat dat we wel een betere kans hebben met de 3J’s, die zowiezo niet met van die ballenliedjes aankomen. (Denk idd aan ‘Shine’ en ‘Shalalie’. VRE-SE-LIJK)

Edit: En natuurlijk al die vriendjespolitiek. Wij krijgen alleen een beetje punten van België, en wij geven ze terug, maar in het Oostblok stemmen ze allemaal op elkaar.—> Geldverspilling dus om aan het Songfestival mee te doen, geef het dan aan iets anders leuks uit)

   Handtekening   

De mazzel!

  [ # 19 ] 27 July 2010 05:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

musicalfanaatje - 27 July 2010 01:34 PM

Ik zeg: stoppen, en over 5 jaar terug komen.

Dan sturen we Ralf gewoon, en dan winnen we.

Eerlijk gezegd stond ik er verbaasd over dat Ralf won: zo speciaal vond ik dat liedje/optreden niet, in vergelijking met de anderen!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 20 ] 27 July 2010 07:22 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

berry - 16 July 2010 05:11 PM

maar in die week komt europa ook weer een stukje meer bij elkaar door muziek dat is toch ook mooi?

Als je alleen (veel) punten geeft aan je buren gaat je redenering toch ook niet op…
Ik zou het meer waarderen als we een jaar of 5 overslaan met proberen mee te doen ipv dat krampachtige geworstel om in de kijker te komen.
En HOE VEEL liedjes weten we nog als je de winnaars op zou gaat sommen van de afgelopen 5 jaar?
Op een enkele fanatiekeling na interesseert het niemand meer iets.
Ik vind het nu alleen maar zonde van de bakken gekd en de energie die we er elk jaar weer instoppen tegen beter weten in.

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 21 ] 27 July 2010 09:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik denk dat de afgelopen 2 jaar prima laten zien dat je met een goed opvallend nummer gewoon een eind komt, zonder een oostblok land te zijn. We hebben in Nederland prima componisten en uitstekende artiesten. Het kan echt; al zal het waarschijnlijk wel eerst weer weg moeten bij de TROS. 3j’s? Kunnen aardig zingen, maar kan iemand één nummer van ze opnoemen. Ze zijn geen briljante componisten, dus geef ze dan niet het alleenrecht op het componeren van nummers. Een veto met externe input was veel logischer geweest.
Voetbal is zonde van het geld; het Songfestival niet.

  [ # 22 ] 21 May 2012 07:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Vond het niet waard om een nieuw topic te openen, maar wat vinden jullie van Joan Franka en haar liedje?
Hoever denken jullie dat ze gaat komen?
Ik vind het persoonlijk een liedje van niks en zou het goed begrijpen als Nederland niet doorgaat al zou het leuk zijn wel een keertje door te gaan…

  [ # 23 ] 21 May 2012 07:34 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2011-10-23

Ik vind het een leuk liedje, maar ik verwacht niet dat ze ver gaat komen.
De laatste keer dat ik een inzending leuk vond was Ruth Jacot met ‘Vrede’... die was toen behoorlijk hoog geeindigd maar dat waren ‘andere tijden’.

   Handtekening   

Sweeney Todd - Scrooge - Hamelen - Belle en het Beest - Soldaat van Oranje - De Kleine Zeemeermin

  [ # 24 ] 21 May 2012 07:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Hier wat ik eerder in een ander topic zei.

Pascale - 09 March 2012 08:47 PM

Ik vind Joan’s nummer ook best tof! Ook gewoon anders dan de rest.. En het voelt ook niet als een typisch Nederlands product.
Zolang je de act er niet bij ziet is het best leuk.. 😄

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 25 ] 21 May 2012 07:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Leuk om verschillende meningen te horen!!

  [ # 26 ] 21 May 2012 08:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

We gaan winnen! Ik vind het echt een heel mooi liedje. Jammer dat ze zo slecht Engels spreekt, maar dat doet iedereen op het Songfestival. Heb nog niks van de andere lander gehoord.

  [ # 27 ] 21 May 2012 08:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Ik vind You and Me wel een leuk liedje! Geen idee of het gaat scoren, maar dat maakt me verder ook niet heel veel uit. Volgens mij klinkt haar Engels vooral raar door de manier waarop ze zingt.

Ik las net even terug in het topic en las een reactie van mezelf van twee jaar geleden en moest best wel lachen, omdat het lijkt alsof ik een fanatiek songfestivalfan ben, haha. Niet dat ik een songfestival haat, maar naast dat ik het meestal (gedeeltelijk) kijk op tv heb ik er niet zoveel mee.

  [ # 28 ] 22 May 2012 12:36 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

tammie1003 - 21 May 2012 07:20 PM

Vond het niet waard om een nieuw topic te openen, maar wat vinden jullie van Joan Franka en haar liedje?
Hoever denken jullie dat ze gaat komen?
Ik vind het persoonlijk een liedje van niks en zou het goed begrijpen als Nederland niet doorgaat al zou het leuk zijn wel een keertje door te gaan…

Eens! Pearl was zoveel beter! Laat ons hopen dat we ongelijk hebben en we gaan scoren…

  [ # 29 ] 24 May 2012 09:00 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Hanstmf - 22 May 2012 12:36 AM
tammie1003 - 21 May 2012 07:20 PM

Vond het niet waard om een nieuw topic te openen, maar wat vinden jullie van Joan Franka en haar liedje?
Hoever denken jullie dat ze gaat komen?
Ik vind het persoonlijk een liedje van niks en zou het goed begrijpen als Nederland niet doorgaat al zou het leuk zijn wel een keertje door te gaan…

Eens! Pearl was zoveel beter! Laat ons hopen dat we ongelijk hebben en we gaan scoren…

Nou, we hadden gelijk hoor.
Ze zong ook gewoon vals en onzuiver vond ik.
Maar wel meerdere acts vond ik.
Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee, met dat hele Songfestival, het was dat er niks beters op televisie was.

  [ # 30 ] 24 May 2012 09:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Ik weet nu waarom ik nooit naar het songfestival kijk vond ook maar 5 landen echt goed, Nederland, Macedonië, Estland , Belarus en Portugal.
Mijn favorieten die al in de finale zaten zijn Italië en Duitsland.

Of Nederland moet stoppen, ze moeten zowieso stoppen met de tros want dat wordt niks, dan kunnen ze vader Abraham net zo goed sturen.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6
‹‹ Verkiezingen      Dromen ››