3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
moet Nederland stoppen met het Songfestival?
  [ # 31 ] 24 May 2012 09:35 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Toch weer jammer dat Nederland niet in de finale staat. Volgend jaar gewoon weer proberen, want ik ben echt van mening dat “we” niet op moeten geven!

  [ # 32 ] 25 May 2012 05:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Tuurlijk jammer,maar een jaar later herhaal ik weer:

Jeroen - 27 July 2010 09:49 PM

Ik denk dat de afgelopen 2 jaar prima laten zien dat je met een goed opvallend nummer gewoon een eind komt, zonder een oostblok land te zijn. .

Dit was weer geen echt goed nummer,maar laat ik eerlijk zijn, geen van de liedjes in de Nederlandse voorronde was van uitzonderlijke kwaliteit. Ik denk ook niet dat 1 van die andere de finale wel had gehaald. Nu vind ik You and Me elke keer dat ik het luister weer slechter worden. Deze uitvoering was natuurlijk niet om aan te horen. Stem kapot? Zenuwen? Ik weet het niet, maar het zal me niet verbazen als er nog een hoop andere landen tussen Nederland en de finaleplaatsen zullen zijn beland.
Maar goed, waar het steeds mis gaat bij ons is toch een raadsel. Het lied van Rusland is natuurlijk 1 groot drama, maar zodra je het hoort weet je dat het de finale wel haalt.

  [ # 33 ] 25 May 2012 05:33 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wel weer jammer hoor. Dacht echt dat we een kans maakten puur qua liedje. Jammer dat ze zo slecht zong. Vond veel van de andere landen echt heel slecht. Turkije was wel aardig, maar verder… Die vrouw die begon achter de piano was ok, maar had daar gewoon moeten blijven zitten.

  [ # 34 ] 25 May 2012 09:45 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

België is ook weer eens niet geplaatst voor de finale… 2 jaar geleden hebben we nog geluk gehad en vrij goed gescoord met Tom Dice. Maar wat er zo speciaal was aan zijn act dat we toen wel gekozen werden, is echt een raadsel…

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 35 ] 25 May 2012 10:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  429
Geregistreerd  2009-01-20

dat nummer van Tom Dice was gewoon een echt goed liedje! (vind ik toch 😉)
En ik denk dat het tijd wordt voor een echt goed nummer, met een zangeres als Anouk, Caro Emerald ofzo, met goed gebruik van die LED schermen en een paar goede dansers, ipv een paar modellen die doen alsof ze muziek maken…

   Handtekening   

It takes both rain and sunshine to make a rainbow

  [ # 36 ] 25 May 2012 11:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het Songfestival blijft erg leuk vind ik. En weer niet naar de finale ... Nou ja, we houden in ieder geval het record vast van land dat het vaakst achtereen is blijven steken in de halve finale.

De performance van Joan Franka was gisteren gewoon niet goed genoeg. Ik heb betere repetities gezien. Jammer dat ze het niet gehaald heeft. Ben wel benieuwd of het met de hakken over de sloot was of dat we weer als één van de laatsten zijn geëindigd. Maar die uitslag is pas zaterdag na afloop van de finale bekend.

Ik ga in ieder geval kijken zaterdag. Tussen alle hopeloze bagger zitten toch vaak hele mooie nummers, ook dit jaar weer.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 37 ] 25 May 2012 04:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Mijn eerste gedachte was: ik zou ook neit als Oost-Europees land stemmen op een land met een Oost-Europeanen meldpunt….😛?

En toen mijn echte gedachte:
Dat dat idee van die big five eruit moet..dan is er ook weer meer evenwicht in wat er in de voorrondes aan oost en west meedoet…want je kan zeggen wat je wil: helemaal objectief wordt er niet gestemd..en het oosten van Europa is nou eenmaal meer van elkaar afhankelijk dan wij in het westen dat zijn..

  [ # 38 ] 25 May 2012 04:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De grote landen stoppen een hoop geld in het evenement, dus dan is het ook wel logisch dat ze een gegarandeerde plaats in de finale hebben. Zonder deze landen, geen songfestival. Maar Spanje, Italië en Frankrijk hebben ook erg sterke nummers dit jaar.

Ik las trouwens wel dat er dit jaar voor het eerst in de tweede halve finale twee landen met een gelijk puntenaantal op de 10e plaats zijn geëindigd. Degene die dan doorgaat is het land die punten uit het grootst aantal verschillende landen heeft ontvangen. Het zou wel zuur zijn als dat om Nederland gaat 😊

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 39 ] 26 May 2012 11:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Nederland is 15e geworden in de tweede halve finale.

  [ # 40 ] 27 May 2012 12:02 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Ja, we gaan vooruit! :D

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 41 ] 27 May 2012 08:45 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2011-10-23

Gevestigde namen, zoals Caro Emerald, Anouk, Within Temtation willen niet graag meedoen aan het songfestival. Kan namelijk een behoorlijke afgang worden en dan zit je met een smet op je naam. Willeke Alberti is daar een goed voorbeeld van en kijk nu naar Engelbert Humperdinck die als 25e is geeindigd.

Gisteren werd me wel weer goed duidelijk dat het stemmen vooral vriendjespolitiek zijn en veel dispora-stemmen. Turkije krijgt bijvoorbeeld altijd veel stemmen uit verschillende landen omdat daar veel immigranten zitten.

Alleen met een uitzonderlijk goed liedje krijg je als west-europees land een kans om te winnen.. nu Zweden maar die stak er dan ook met kop en schouders bovenuit. Alhoewel ik het liedje van Denemarken ook erg leuk vond, die eindigde op een 23e plek.

   Handtekening   

Sweeney Todd - Scrooge - Hamelen - Belle en het Beest - Soldaat van Oranje - De Kleine Zeemeermin

  [ # 42 ] 27 May 2012 09:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het winnende liedje verre van bijzonder. Er zaten echt betere nummers tussen.

En al dat gedoe over west en oost. In de afgelopen tien jaar hebben ze geloof ik allebei vijf keer gewonnen. Vriendjespolitiek klopt absoluut, maar daar maakt elk land zich schuldig aan. Nederland stem ook vaak hoog op België en andersom. En als iedereen zich er schuldig aan maakt, maakt het ook niet zoveel meer uit .

  [ # 43 ] 27 May 2012 10:43 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2011-10-23

Het liedje van Zweden is gewoon goed qua act, zang en helemaal van deze tijd die bij een breed publiek in de smaak valt. Persoonlijk vind ik het liedje van Joan Franka veel mooier maar folk/ country valt in de balkan en al die russische landjes gewoon niet in de smaak. De 35 punten voor Joan kwamen vooral van west-europa inderdaad.
Absoluut winnen west-europese landen omdat er altijd wel concequent punten gegeven worden aan een lied dat gewoon heel goed is. Maar in de top tien van de laatste jaren staan overwegend balkan en de russiche landjes.

   Handtekening   

Sweeney Todd - Scrooge - Hamelen - Belle en het Beest - Soldaat van Oranje - De Kleine Zeemeermin

  [ # 44 ] 28 May 2012 02:14 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

clautje - 24 May 2012 09:25 PM

Of Nederland moet stoppen, ze moeten zowieso stoppen met de tros want dat wordt niks, dan kunnen ze vader Abraham net zo goed sturen.

Breng ze niet op ideeen 😉

Ik heb de laatste maanden onder een steen gelegen qua televisie kijken en zo, dus toen ik een bepaald leuk liedje vaak op de radio hoorde, was ik verbaasd toen een vriendin mij op een gegeven moment vertelde dat dat onze inzending voor het songfestival was.
Ik had de discussie over de Indianentooi wel meegekregen en vond dat ook een verkeerde keuze, maar nooit het liedje bij gehoord.

Conclusie: liedje leuk, kostumering slaag kant nog wal.
Combinatie van liedje en kostuum = totale mismatch.

Maar ze is niet door begrijp ik.
Nou ja, volgende keer een kip met veren sturen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 45 ] 28 May 2012 06:12 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Heb niet gekeken, maar wel zondagochtend toen ik hoorde dat Zweden gewonnen had, het liedje van Zweden beluisterd.
Vind het een leuk liedje, of het de terechte winnaar is, weet ik niet, ik hoorde wel dat ze favoriet was.
Op de 2e plaats stonden volgens mij Russische omaatjes?

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6
‹‹ Verkiezingen      Dromen ››