6 of 6 | ‹ First  < 4 5 6
moet Nederland stoppen met het Songfestival?
  [ # 76 ] 20 May 2013 08:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ja, hij zong echt goed. Hij heeft ook in behoorlijk wat opera’s gezongen las ik later.

  [ # 77 ] 15 March 2015 01:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Jammer Trijntje ...  Maar volgend jaar gaan we naar Zweden vermoed ik ...  Mà¥ns Zelmerlöw — Heroes

[ Gewijzigd: 21 March 2015 10:13 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 78 ] 19 May 2015 04:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Hoop het van harte, maar Trijntjes lied ligt algemeen niet zo goed. Afgelopen weekend de Songfestival Singalong in de Ziggo Dome op TV gezien. Dat was, behoudens enkele uitzonderingen, een demonstratie van hoe het niet moet. Leuk weer Frizzle Sizzle samen op het podium. En Jasper Taconis, die echt wat maakt van het winnende liedje van vorig jaar. De song is dus best oké, als die maar gezongen wordt door iemand die dat kan (en ook geen aparte gedaante heeft - geen vrouw met baard!)

  [ # 79 ] 19 May 2015 06:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond Conchita de terechte winnares vorig jaar. Goed nummer, zang ver boven het gemiddelde songfestivalniveau en een ontzettend sympathieke zangeres.

Met Trijntje weet ik het niet. Het nummer blijft wel hangen, maar niet om positieve redenen. Dat why-ai-ai-ai klinkt zo zeurderig. Ze heeft ook een vrij harde uitstraling wat denk ik niet in haar voordeel werk.

Van de nummers die ik nu heb gehoord vond ik Australië het leukst.

  [ # 80 ] 19 May 2015 09:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Terechte uitslag wat mij betreft, behalve de Finnen; die vond ik serieus ook goed.
Estland is vooralsnog mijn favoriet.
Trijntje vond ik echt niet best zingen, hoewel de jury daar anders over dacht; nasaal, niet overal zuiver en het nummer is het ook niet echt. En inderdaad; haar uitstraling. Hoewel ze daar, vrees ik, vrij weinig aan kan doen.

Overigens miste ik her en der wat achtergrondinformatie.
Zo weten we nu dat ‘time is like thunder’, maar waarom weten we dan weer niet.
Net als de Georgische zangeres - die een geweldig visueel Artwork had - ‘a warrior’ is, maar dat is ook echt het enige wat ik weet, want een andere zin heb ik niet gehoord.

[ Gewijzigd: 19 May 2015 10:24 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 81 ] 19 May 2015 09:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben voor Hongarije. België is ook goed en Estland ook.

  [ # 82 ] 24 May 2015 08:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Theo - 15 March 2015 01:51 PM

Jammer Trijntje ...  Maar volgend jaar gaan we naar Zweden vermoed ik ...

Nou was op voorhand al te voorspellen dat Zweden dit jaar zou gaan winnen. Het was weer een lange zit gisteren met al die landen waarvan het toch bizar is dat sommigen de finale überhaupt gehaald hebben. Blij dat Rusland uiteindelijk niet gewonnen heeft ook al omdat dat hysterische zangeresje waarschijnlijk bezweken zou zijn onder de overwinning. Ook blij met de relatief mooie resultaten voor België, Letland en Noorwegen.

Trijntje is uiteindelijk 14e van de 16 deelnemers geworden in de eerste halve finale. Tja. Wel weer grappig dat Edsilia de jurk aanhad bij de puntentelling.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 83 ] 24 May 2015 08:40 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik ben ook tevreden met de uitslag. Zweden had een strakke performance van een kek nummer met goede clip.
Een aantal andere nummers, waaronder Rusland, vond ik ook goed.
Denk wel dat het meer rust geeft om volgend jaar het songfestival qua organisatie in Zweden te zien.
En ik vond het wel een stunt, Edsilia in die jurk; stond ‘r goed en ze deed het ook leuk.
Begrijp sowieso weinig van de commotie rond die jurk, want heb het decolleté van de witte jurk van die ene presentatrice gezien en vooral als ze opzij keek, gaf dat een behoorlijke ehm… aparte (?) inkijk.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 84 ] 24 May 2015 08:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Nou, ze kon het wel hebben. En Trijntje ook. 😉

Ik zag op Twitter plannen voorbij komen om, als het festival inderdaad naar Rusland zou gaan, de gayste act te sturen. Dat plannetje gaat mooi niet door…  😛 Maar inderdaad, het zal onder de fans meer rust geven nu het naar Zweden gaat…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 85 ] 24 May 2015 09:13 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond het wel mooi hoor, dat boe-geroep als Rusland veel punten kreeg. Het zangeresje kan er natuurlijk niks aan doen, maar ik vind het bijzonder misplaatst als zo’n land zo’n lied inzendt met zo’n boodschap en hun overwinning zou afbreuk doen alles waar Conchita voor stond.

Zweden is een mooie winnaar. Stond op nummer drie bij mij na Hongarije en Estland. Ook België, Israël en Slovenië vond ik erg leuk.

‹ First  < 4 5 6
6 of 6
‹‹ Verkiezingen      Dromen ››