7 van de 8
7

Les Misérables 25th Anniversary concert O2
  [ # 91 ] Datum: 04 december 2010 11:39 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  8331
Geregistreerd  2002-11-15

Is er inhoudelijk een reden om de Blu Ray te bestellen; met andere woorden: staat er meer op dan op de dvd?

Naar boven

[ # 92 ] Datum: 08 december 2010 12:18 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal posts  83
Geregistreerd  2006-07-23

Net terug uit tuchinski, wat een fantastische uitvoering van les mis! Applaus in de bioscoop maak je niet vaak mee, helemaal terecht. 4e keer dat ik les mis gezien heb en ik snap eindelijke alle verhaallijnen (show blijft voor mij een half uur te lang hoewel ik daar deze keer minder last van had). Vond alle spelers behalve marius (leek wel last van z’n stem te hebben) helemaal top en de toegift met de jean val jeans uit de huidige londense produties en van de original cast (wat een charisma heeft die man!!!!!!!) was een toppunt.
Nu door naar bol.com.
Wel een aanfluiting van Pathe dat ze dit niet in zaal 1 geprogrammeerd hebben, dan was het geluid ws beter tot z’n recht gekomen.

Handtekening 

My only goal is just to be
There’s only now, there’s only here!

Naar boven

[ # 93 ] Datum: 08 december 2010 12:47 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  106
Geregistreerd  2007-05-02

Heel snel even een reactie.

Net terug uit Den Haag.

9 keer in het theater (Amsterdam, Scheveningen, Londen en Rotterdam), vele malen de DVD-10 jaar en dan nu de bioscoop voor de ‘DVD-25 jaar’.

Dit was echter het meest indrukwekkende bezoek.

Het was GEWELDIG!

Lea Salonga zingt met haar ogen (I Dreamed A Dream).

Voorstelling was overigens verplaatst van zaal 3 naar de grotere zaal 1.

Kijk uit naar de volgende musical-concert-uitvoering-in-de-bioscoop.

Jo

Heb de DVD overigens sinds vrijdag in huis maar ben blij dat ik heb gewacht. Morgenavond kijken!

[ Gewijzigd: 08 december 2010 09:25 AM door Jo ]
Naar boven

[ # 94 ] Datum: 08 december 2010 03:22 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  280
Geregistreerd  2009-12-21

Ik heb het concert in Amsterdam in de bioscoop gezien. Ik ben blij dat ik ben geweest, het was erg indrukwekkend! Er waren vele hoogtepunten maar helaas ook wel wat dieptepunten.

Ik was van te voren een beetje sceptisch over Alfie Boe nadat ik hem had opgezocht op YouTube, ik vond hem veel te klassiek voor de rol en ik dacht dat hij qua spel de rol ook niet helemaal aankon.. maar echt, ik ben enorm verrast door deze man! Ik denk dat dit een van de mooiste Valjean’s is die ik heb gezien/gehoord. Hij zingt inderdaad klassieker dan andere Valjeans, maar hij klinkt erg natuurlijk en ontspannen. Hij heeft een enorm bereik dat hij met ‘Who am I?’(‘2 4 6 0 1 !!!) enorm goed laat horen. Hij pakt de hoge noot met zoveel veel gemak en houdt de noot zo lang aan dat de hele 02 arena op zijn kop staat! (Zijn uitvoering was trouwens een verademing om naar te luisteren nadat ik een paar keer Rene van Kooten heb gezien.. ik kreeg in het Nieuwe Luxor bijna poliepen op m’n stembanden door naar zijn hoge pers-kreten te luisteren). Maar dan Alfie Boe qua spel.. daar heeft hij me nog wel het meeste mee verrast. Hij heeft een bepaalde uitstraling waardoor je heel snel met hem mee gaat en medelijden met hem krijgt. De finale (wanneer hij Cosette de brief geeft) deed hij zo mooi! Er rolde een grote traan over zijn wang, en ook bij mij. Dat is me bij Les Mis nog niet eerder gebeurd.

Nick Jonas ziet er precies uit zoals Marius beschreven wordt in het boek van Victor Hugo. Hij is helemaal het type; jong, knap en naief. Het is alleen jammer dat zijn stem veel te timide is, en soms zelfs zeer zwak. Tijdens ‘Red Black’ schoten een aantal mensen zelfs in de lach in de bioscoop! Dat zegt wel wat.. qua spel had hij slechts één expressie (hij keek als een aangeschoten hert :p). Maar wat Nick Jonas te kort kwam qua zang en acteren had Ramin Karimloo (Enjolras) juist veel te veel. Hij kijkt alsof hij is bezeten van de duivel! Zijn zang is te pompeus. De noten zijn allemaal zuiver hoor maar het is echt over the top. De vibrato, het penetrante timbre en volume.. het kwam bij mij te gemaakt over.

Lea Salonga als Fantine vond ik prachtig! Ik heb haar in Miss Saigon op Broadway gezien en dat is nog steeds het mooiste wat ik ooit heb gezien. Haar glasheldere stem kom je maar eens in de zoveel tijd tegen. Haar versie van ‘On My Own’ tijdens de 10th anniversary is nog steeds mijn favoriete versie van het lied. Haar vertolking van Fantine was heel anders dan dat ik de rol al die jaren voor me had gezien. Nooit eerder heb ik de wanhoop en breekbaarheid van Fantine op deze manier gevoeld.

Katie Hall (Cosette) viel me ook erg op. Ik heb veel Cosette’s gezien die of TE opera-achtig zongen of juist te belt-achtig (Suzan Seegers) met loeinoten aan het eind van ‘A heart full of love’. Katie Hall’s stem is loepzuiver en flexibel. Zangeressen zoals Katie Hall (en Joke de Kruijf)) missen we nu een beetje in Nederland. 

Tot zover.. ik ga nu slapen!

[ Gewijzigd: 08 december 2010 03:44 AM door 1979brigitte ]
Naar boven

[ # 95 ] Datum: 08 december 2010 11:50 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal posts  42
Geregistreerd  2009-05-06

Gister heb ik het 25th anniversary concert ook mogen bekijken. Ik vond het super, net als het 10 jarige concert. Goede cast die kwalitatief super goede prestaties neerzetten. De muziek is hier een daar weer een beetje opgefrist, opzich wel een verbetering. Ik ga zeker de dvd bemachtigen, kan niet wachten om deze versie nog een keertje te horen! Een aanrader voor elke Les Mis fan!!

P.S. Ik irriteer me altijd mateloos aan mensen die tijdens de gevoelige nrs gaan kletsen, in de bios is dat volgens mij nog iets sterker aanwezig dan in het theater. Ze zouder er een verbod op moeten leggen:-P

Naar boven

[ # 96 ] Datum: 08 december 2010 12:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  591
Geregistreerd  2005-10-07

Briljant gezongen en geacteerd en vooral ook georganiseerd spektakel. Inderdaad geregeld applaus en bewonderende uitroepen van de mensen om ons heen in Pathé Buitenhof gisteren. En fantastisch om de grootste West Endnamen in kleine rollen te zien schitteren. Nick Jonas was inderdaad een teleurstelling, kreeg geregeld medelijden met hem, zeker met Ramin Karimloo naast zich. Maar in “Empty chairs at empty tables” wist ie toch te ontroeren en tja… het is nogal altijd stukken beter dan Jamai “Ik Ga Naar Het West End Oh Nee Toch Niet” Loman. Alfie Boe is waarschijnlijk een uitstekende keuze voor de komende verfilming van Les Mis, hoewel ik John Owen-Jones toch ook ongeëvenaard vind als Valjean. Een voorbeeld voor iedereen in Nederland die op een podium staat, deze Les Mis.

Naar boven

[ # 97 ] Datum: 08 december 2010 08:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  550
Geregistreerd  2004-12-29

Gisteren in Amsterdam ook het concert gezien en het was geweldig, mooiste bioscoopbezoek ooit! De muziek klonk geweldig, top cast & een groots spektakel. De zaal was zo goed als uitverkocht en hier en daar hoorde je mensen snikken na ‘‘One Day More’’ en luid applaus na het finale nummer, nooit meegemaakt in een bioscoop.

De DVD is inmiddels binnen en die zal ik nog regelmatig opzetten. Een musical concert om niet te missen…..meesterwerk!

Greetz,
Danny

Handtekening 

Live the life you always want to remember!

Naar boven

[ # 98 ] Datum: 08 december 2010 11:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1472
Geregistreerd  2009-04-26

Ik heb de dvd nu inmiddels 2 x gezien, gisteren gekregen, toch wat later als verwacht en nu al 2 x gezien. Ik vind het prachtig!

Handtekening 

All magic comes with a price Dearie!

Naar boven

[ # 99 ] Datum: 10 december 2010 09:47 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  2585
Geregistreerd  2003-02-28

Op 13 december wordt ‘Bring Him Home’ door het kwartet Colm Wilkinson, John Owen Jones, Alfie Boe en Simon Bowman op single uitgebracht.

De single is vanaf 12 december te downladen op iTunes en online in ieder geval via HMV te bestellen.

[ Gewijzigd: 10 december 2010 09:52 AM door Theo ]
 Handtekening 

”...Coney Isle glistening en glimmering, rising bright drenched with light. See it smile beckoning and shimmering, all agleam like a dream…” http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

Naar boven

[ # 100 ] Datum: 10 december 2010 02:01 PM
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  5048
Geregistreerd  2009-01-21

Thumbnail.aspx?pid=8639&size=97

Zijn er eigenlijk plannen om een volledige cd uit te brengen?

Handtekening 

15 feb - Sanne Wallis de Vries & Paul Groot
22 mrt - Brigitte Kaandorp
7 jul - Death in Venice

Naar boven

[ # 101 ] Datum: 20 december 2010 06:24 PM
Broadway Ster
Totaal aantal posts  2585
Geregistreerd  2003-02-28

Voor de volledigheid, de single met ‘Bring Him Home’ is een nieuwe studio-opname met de vier Valjeans opgenomen in de Abbey Road Studios en geproduceerd door Claude-Michel Schönberg.

Handtekening 

”...Coney Isle glistening en glimmering, rising bright drenched with light. See it smile beckoning and shimmering, all agleam like a dream…” http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

Naar boven

[ # 102 ] Datum: 26 december 2010 07:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1149
Geregistreerd  2009-11-25

Ik heb dan eindelijk ook het concert op dvd gezien. Toch wel heel anders dan het 10th anniversary maar in de loop van de jaren is er veekl aan de show veranderd. Enkel ten goede denk ik. Een verrassende cast denk ik, vooral omdat er voor mij toch best wat onbekende namen tussen zitten (Valjean, Javert, Thenardier, Marius). Maar wel een sterke cast hoewel, en dat is al vaker genoemd, arius erg zwakjes is. Hij staat er wat lusteloos bij en heeft totaal geen kracht in z’n stem en geen uitstraling. Dit in tegenstelling tot Enjolras. Dan wordt het verschil wel erg groot. Prima vermaakt verder en leuk dat de cast van 1985 nog eventjes opkwam…

Handtekening 

Where is the Life That Late I Led?

Naar boven

[ # 103 ] Datum: 26 december 2010 07:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1149
Geregistreerd  2009-11-25

Oh ja, leuk dat de aftiteling van de dvd begint met de melding dat de Motion Picture spoedig komt… grin

Handtekening 

Where is the Life That Late I Led?

Naar boven

[ # 104 ] Datum: 01 januari 2011 07:19 PM
Administrator
Totaal aantal posts  3078
Geregistreerd  2005-07-31

Dat The Motion Picture komt staat ook aangekondigd in mijn programmaboekje van 1987… Maar goed, we wachten af.

Heb gisteren (eindelijk) de DVD gezien; het leek me wel iets oudejaarsavond-achtigs. Nou…lekker met dikke keel van de ontroering het nieuwe jaar in; 2011 viel meteen na Empty Chairs and Empty Tables….gezellig!

Het is een weergaloos mooie registratie waarbij het toch opvalt hoe fantastisch de meeste cast leden staan te zingen, tot aan de kleinste rolletjes is het vocaal subliem. Met een uitzondering dan: de Marius van meneer Jonas is inderdaad….een beetje zielig…. Als je in de finale dan even Michael Ball hoort uithalen weet je wat je gemist hebt.

IJzersterke rollen van iedereen, al vond ik Eljoras inderdaad ook wat hysterisch…alsof hij alles van meneer Jonas even wilde goedmaken. Less is more sometimes. Maar wat een Valjean!Wat een Javert! Wat een Fantine! Wat een Eponine! Wat een Cosette! En wat een geweldige Thenardiers….Matt Lucas was weergaloos…

En de nieuwe orchestraties maken Les Mis in 1 klap ECHT tijdloos. Weg met dat vervelende synthesizer gedoe….lekker veel violen!

Als je hem nog niet hebt gezien: KOPEN!

Handtekening 

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.toneelgroeprhetorica.nl

Naar boven

[ # 105 ] Datum: 17 maart 2012 09:37 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1537
Geregistreerd  2010-02-20

Ik ben niet zeker of mijn desinteresse voor Marius aan de rol/het stuk ligt of aan Nick Jonas…

Naar boven

7 van de 8
7