5 of 12 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Billy Elliot (LONDON)
  [ # 61 ] 18 August 2012 04:04 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Wie heb jij als Billy gezien? Ik heb Adam de laatste keer dat ik geweest ben gezien. Doet het leuk, maar ik vind Ryan nog steeds de beste.

  [ # 62 ] 18 August 2012 07:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ik had Kaine Ward als Billy. Vond hem niet de beste zanger maar omg wat kan dat kind dansen!
Volgens mijn buurman is Kaine één van de beste, zo niet de beste danser van alle Billy’s.

Wil er nog aan toevoegen dat ik deze show echt té Engels vind om hem naar Nederland te halen!
Gewoon Billy in Engeland laten en Ghost hier doen 😉

[ Gewijzigd: 18 August 2012 08:00 AM by MoNieky ]
   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 63 ] 22 August 2012 11:14 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Ook Ryan Collinson gaat binnenkort helaas Billy Elliot verlaten. Zaterdag 1 september heeft hij zijn laatste voorstelling.

[ Gewijzigd: 22 August 2012 07:45 PM by DenP ]
  [ # 64 ] 28 August 2012 06:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  182
Geregistreerd  2010-02-21

Zaterdag middag naar de show geweest voor de eerste keer.
Was erg benieuwd wat ik er van zou vinden na alle verhalen en verwachtingen!
Ik vond het geweldig! Wat een talent had het mannetje we hadden Harrison Dowzell, ook erg leuk kind om te zien! verder eerste cast en Helen French als Mrs Wilkinson. Ik vond haar ook erg goed!


zou zo nog een keer gaan! Had dayseats enige wat ik daar jammer aan vond was dat t podium hoog was en je dus op rij 1 soms wel wat miste. Naast me zat een oudere man kende de volledige show uit zijn hoofd! Was duidelijk niet de eerste keer dat hij er zat haha
@ monique misschien was dat dan wel dezelfde man!

  [ # 65 ] 17 January 2013 05:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Niet geheel on topic dit maar op een moment dat er in Engeland heel lichtjes gediscussieerd en gespeculeerd wordt over het naderende einde van Billy Elliot op West End (ofwel door dalende kaartverkopen, of door een nodige verbouwing van het Victoria Palace Theatre of door verbouwingen in de omgeving en onder (metro) het theater) zag ik een leuk stukje in De Volkskrant staan over de film The Impossibe waarin oud-Billy Tom Holland een grote rol speelt:

“... het voortreffelijke spel van met name [Naomi] Watts en debutant Tom Holland. Holland, die uitstekend raad weet met de heftige ervaringen die zijn personage doormaakt en vaak doet denken aan de jonge Christian Bale in Steven Spielbergs Empire of the Sun (1987), kan het als acteur ongetwijfeld nog ver schoppen. Hij maakt van The Impossible een belevenis….”

Vooralsnog loopt de kaartverkoop voor Billy Elliot overigens tot en met 21 december van dit jaar.

https://www.youtube.com/watch?v=eA3zNhoPFX8

[ Gewijzigd: 17 January 2013 10:05 PM by DenP ]
  [ # 66 ] 18 January 2013 06:42 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2011-10-31

Donderdag 3 januari heb ik Billy Elliot eindelijk mogen zien. Ik keek er al zo lang naar uit dat ik bang was dat ik er misschien te hoge verwachtingen van had, maar niets was minder waar. Ik heb genoten!
Wat een prachtige show! Grappig, ontroerend en wat een fantastische balletten! Harrison Dowzell was onze Billy en hij was geweldig! Zijn dans, zang en acteren waren erg goed en het leukste vond ik dat je kon zien dat hij er zo van genoot. Na de Angry Dance en na Swan Lake kreeg hij een lange ovatie en al die tijd stond hij met een enorme grijns op zijn gezicht. Deze dansen waren dan ook de hoogtepunten van de musical, samen met The Letter. Wat een prachtig lied! De tranen stonden in mijn ogen.
Ik wil graag nog een keer!

  [ # 67 ] 13 March 2013 06:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Mooi promotiefilmpje voor de Olivier Awards!

https://www.youtube.com/watch?v=I7-TB8gr-dc

  [ # 68 ] 17 April 2013 03:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

En weer een mijlpaal bereikt: 4 miljoen bezoekers in bijna 8 jaar tijd!

  [ # 69 ] 11 May 2013 11:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Gisteren vierde Billy Elliot zijn achtste verjaardag. Normaal wordt de verjaardag op 12 mei gevierd maar omdat 12 mei dit jaar op een zondag valt (en er dus geen voorstelling wordt gespeeld) werd het een dag eerder gevierd. Gelukkig weer met een button voor elke bezoeker (vorig jaar node gemist) maar dit jaar niet met een praatje vooraf maar achteraf.

Harrison Dowzell had dit keer de eer om de rol van Billy te spelen, de andere Billys, Michaels en Debbies zaten in de zaal, net als oud-Billy Ryan Collinson die enkele stoelen van me af zat. Prachtig om te zien hoe hij tijdens Angry Dance en Electricity zat mee te leven met Harrison en hem zat aan te moedigen.

Niet alleen de verjaardag maakte dit tot een speciale avond. Ook het vertrek van een aantal castleden die hun laatste avond beleefden, zoals Gillian Bevan (Mrs Wilkinson) en Macy Stasiak (Debbie). En na vijf en een half jaar en 2.063 voorstellingen nam ook Barnaby Meredith (older Billy) afscheid. Jammer, want de chemie tussen alle Billys en de oudere Billy spatte er altijd van af als Barnaby speelde.


Harrison Dowzell


Macy Stasiak


Deka Walmsley en Barnaby Meredith

[ Gewijzigd: 11 May 2013 11:19 PM by DenP ]
  [ # 70 ] 13 May 2013 08:35 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2008-09-09

Aan de foto’s te zien had je Joe Massey als Michael. Ik vond hem helemaal geweldig. Wat een leuke uitstraling heeft dat joch. Overigens zat ik voor 20 pond op rij B (6) en dat was een koopje. Natuurlijk zie je door het hoge podium de voeten niet goed, maar voor 20 pond….tja..

  [ # 71 ] 13 May 2013 10:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Joe Massey speelde de rol van Michael inderdaad. Ik boek altijd via de website van het Victoria Palace Theatre en neem altijd een plek op rij B voor 20 pond (weekends 27,50). Het feit dat je er zo dicht op zit weegt voor mij ruim op tegen het gemis aan zicht op de benen. Al kan ik me voorstellen dat iemand die voor de eerste keer naar Billy Elliot gaat liever iets meer naar achteren zit.

Vanavond (maandag) speelde Joe Massey ook weer, maar had hij een gloednieuwe tegenspeler. Want samen met een groot aantal nieuwe castleden, onder wie Anne-Jane Casey als een wel heel strenge Mrs. Wilkinson, Kevin Wathen als Tony en een paar bijzonder fors gebouwde mijnwerkers, was het vanavond het debuut van Billy nummer 33: Ali Rasul.

Vanaf februari 2012 heeft hij toegewerkt naar dit moment. Een mooi debuut, wel wat voorzichtig en vooral binnen de lijntjes gebleven, maar bijna helemaal foutloos. Ali is een street-Billy en zijn Electricity belooft veel voor de toekomst, als hij een beetje gesettled is.

De nieuwe cast was bij vlagen wat onwennig (vooral de opening van de tweede akte, de trekking van de loten, was erg vlak) maar legde ook weer andere en leuke accenten op sommige momenten. Op dit moment zijn er dus 5 Billys, maar wellicht dat er binnenkort weer een Billy afscheid gaat nemen.

Wat de foto’s betreft: normaal is het strikt verboden om foto’s te maken, ook bij het laatste stukje slotapplaus, maar bij een verjaardagsshow en sommige andere bijzondere shows, wordt er van tevoren toestemming gegeven om na de ‘chair-lift’ (het laatste stukje van het finalenummer) foto’s te maken als geste naar de trouwe fans.  Bij het debuut van Ali (dat pas duidelijk werd doordat zijn naam op het castbord stond) was die toestemming er niet.

[ Gewijzigd: 14 May 2013 08:07 AM by DenP ]
  [ # 72 ] 11 July 2013 10:35 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ben net terug van een paar dagen londen. Het plan was in ieder geval billy elliot weer te gaan zien en nog een andere musical. Maar het is twee keer billy geworden.  😊 Ik vond de nieuwe cast erg goed. Vooral de nieuwe Tony vond ik zeer sterk. Zaterdagmiddag zat ik in het midden van rij B. Als je de musical al vaker hebt gezien zit je hier heel goed. Alles komt nog meer binnen als je zo dichtbij zit. De billy die ik zag was Tade Biesinger. Wow ! Ik vond hem echt de perfecte billy. Zijn spel zang en dans waren alle drie super goed.  Hij komt heel innemend over en zijn spel is heel natuurlijk.  Maar hij is zeker niet alleen maar lief. Op de momenten dat hij kwaad is komt dit ook erg goed over. Zijn angry dance was fantastisch. Zijn blik toen hij hierna van het podium af liep…geweldig. werd bijna bang van hem haha. Dinsdag zag ik de voorstelling nog een keer. En…weer Tade Biesinger in de hoofdrol. Beetje jammer dat ik niet nog een andere billy zag. Maar ja nog een keer de geweldige Tade is natuurlijk geen straf. Deze voorstelling vond ik wel iets minder dan de vorige. Niet van de billy hoor, die was weer fantastisch. Maar ik had een understudy voor Tony en de vader. Ze waren zeker niet slecht maar wel minder dan de eerste cast.  Het spel was allemaal wat minder intens. Maar al met al weer super genoten van deze musical!

  [ # 73 ] 14 July 2013 08:47 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

“At the risk of being totally boring….”:

de optredens van Billy Elliot op WEL 2013 van zaterdag (Billy: Redmand Rance) en zondag (Harrison Dowzell).

https://www.youtube.com/watch?v=shjFBHAk3wo

https://www.youtube.com/watch?v=yJC6Vv4dOT4

[ Gewijzigd: 14 July 2013 09:35 AM by DenP ]
  [ # 74 ] 09 September 2013 05:49 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Als je 8 jaar oud bent, zoals Billy, dan is spellen nog niet makkelijk. Maar het ziet ernaar uit dat de tiende verjaardag in het Victoria Palace Theatre dus wordt gehaald: de kaartverkoop is verlengd tot medio mei 2015, komt niet vaak voor volgens mij dat je zo lang van tevoren al kunt boeken.

En tegen die tijd zal Billy hopelijk zijn eigen naam wel kunnen spellen….

http://www.thestage.co.uk/news/production/2013/09/billy-elliot-celebrate-ten-years-west-end-following-extension/

[ Gewijzigd: 09 September 2013 06:09 AM by DenP ]
  [ # 75 ] 09 September 2013 06:07 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Gelukkig had de fotograaf het in de gaten en kwam het aan het eind van de fotoshoot allemaal nog dik in orde….

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 12