11 of 11 | ‹ First  < 9 10 11
algemene hulp topic!
  [ # 151 ] 21 November 2013 03:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  308
Geregistreerd  2009-02-04

De meest toegankelijke opera’s zijn zonder twijfel die van mozart. Zeker die Zauberfl¨te (meer een singspiel: dit wilt zeggen er wordt ook in gesproken), maar ook Le Nozze di Figaro en Cosi fan tutti hebben een leuk verhaal met de nodige humor én hele mooie muziek. Wagner is direct heel zware kost, hoewel ik ook mensen ken die een hekel hebben aan opera, mr niet aan Wagner opera’s. Ik hou persoonlijk ook erg van de vroege barokwerken à  la monteverdi (mr dat is echt een stijl waar je van moet houden), hoewel vooral de muziek heel toegankelijk is.

   Handtekening   

20-03-2009: Elisabeth, Antwerpen
5-07-2009: Sunset Boulevard Amsterdam
24-05-2010: Rent, Sint-Gilles

  [ # 152 ] 21 November 2013 03:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Opera is vrijwel nooit goed te verstaan. Ook niet al ze in het Engels zijn. Boventiteling is inderdaad vrij normaal. Eerder regel dan uitzondering zelfs volgens mij.

Ik ben zelf niet echt een operaliefhebber, maar er zijn uitzonderingen. Die Zauberflöte is inderdaad vrij toegankelijk. Ook vanwege het verhaal. Het is een beetje een sprookje. Er zijn van best veel bekende verhalen ook opera’s gemaakt, dus dat maakt het ook al toegankelijker denk ik. Een aantal musicals zijn ook gebaseerd op opera’s. Aida natuurlijk, maar ook Rent (La Bohème) en Miss Saigon (Madame Butterfly) bijvoorbeeld. Op veel werk van Shakespeare zijn ook opera’s gebaseerd. Zoek dus gewoon eens op youtube of je wat kunt vinden wat je mooi vindt of waar je het verhaal al van kent. Ik heb een paar maanden geleden Death in Venice gezien en toen heb ik me echt voorbereid. Van te voren al een paar keer de muziek geluisterd en ik was heel blij dat ik dat gedaan had. Als je de hele tijd naar de boventiteling moet kijken om het te volgen mis je denk ik wel veel. En als je het niks vindt is het wel leuk om een keer gedaan te hebben. Op opera’s komt een heel ander publiek af dan op musicals. Vrijwel iedereen is mooi aangekleed en dat geeft het wel iets extra’s. Als je een goede plaats wil is dat helaas wel vaak fucking duur.

  [ # 153 ] 22 November 2013 01:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Wow, bedankt voor jullie antwoorden! :D Ga ik zeker iets mee doen! 😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 154 ] 25 November 2013 04:47 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

.

[ Gewijzigd: 10 December 2013 07:48 PM by __niX ]
  [ # 155 ] 11 February 2014 06:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand dit leest die goed is in het gebruik van voetnoten.

Op dit moment ben ik bezig met een werkstuk voor school. Hierbij moeten we veel gebruik maken van voetnoten en dat ben ik niet gewend. Nu zijn wij al wel een tijdje bezig, mijn ‘partner’ en ik. We werken echter allebei apart en gebruiken dus allebei voetnoten in andere bestanden.

Nu mijn vraag: als ik tekst kopieer van het ene document naar het andere, 1) worden de voetnoten dan überhaupt mee gekopieerd en 2) komen de voetnoten dan automatisch op volgorde te staan of moet ik ze allemaal apart gaan veranderen?

Zou fijn zijn als iemand mij hier antwoord op kan geven!

Liefs,
Kim

  [ # 156 ] 11 February 2014 07:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Word heeft een functie ingebouwd om het toevoegen van voetnoten te vereenvoudigen. Zo hoef je niet zelf te gaan stoeien met de tekst precies ergens afkappen zodat je dan ruimte maakt voor voetnoten. Dat doet Word dan helemaal zelf. Als jullie die functie allebei gebruikt hebben, hoef je alleen de tekst maar te kopiëren waar je verwijzingen naar voetnoten doet. De voetnoten worden dan automatisch mee gekopieerd. Als jij het stukje met voetnoten van B in het midden zet tussen jouw eigen stukjes A1 en A2, komen de voetnoten van stukje B ook tussen de voetnoten van A1 en A2 te staan. Dat doet Word dan ook helemaal voor jou.

In Word 2007 vindt je die functie onder het tabblad Verwijzingen.

[ Gewijzigd: 11 February 2014 07:13 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 157 ] 11 February 2014 08:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Dank je wel! Wat een opluchting 😉

  [ # 158 ] 17 April 2014 11:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Het doenloadprogramma van See werkt niet op mijn Apple computer voor het kiezen van genummerde plaatsen met stoelnrs
Wie helpt !

  [ # 159 ] 14 January 2015 04:29 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2014-12-06

iemand een idee hoe ik de gegevens op mijn profiel kan wijzigen?

   Handtekening   

I can’t really explain it, I haven’t got the words. Its a feeling that you can’t control.

  [ # 160 ] 14 January 2015 04:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Naar “Mijn profiel"gaan inderdaad en daar zie je ergens een kopje “Mijn instellingen”. Daar moet het lukken! Suc6!

  [ # 161 ] 15 January 2015 03:10 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2014-12-06

dankje!

   Handtekening   

I can’t really explain it, I haven’t got the words. Its a feeling that you can’t control.

‹ First  < 9 10 11
11 of 11
‹‹ Reclame Topic      X-factor UK ››