3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
Musicalworld Top 50 Allertijden is weer terug!
  [ # 31 ] 11 December 2010 09:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Dat petticoat in de lijst voorkomt zal ik nooit snappen…


Zelf heb ik nu gestemd op oa 9 to 5, Next to Normal, A Little Night Music, La Cage (Engels), Sunset Boulevard (Engels)

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 32 ] 11 December 2010 10:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Zelf ben ik er ook niet aan toegekomen om in de eerste ronde te stemmen, maar als je alleen hoeft aan te vinken is het een stuk makkelijker 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 33 ] 11 December 2010 10:42 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

MoNieky - 11 December 2010 10:26 PM

Zelf ben ik er ook niet aan toegekomen om in de eerste ronde te stemmen, maar als je alleen hoeft aan te vinken is het een stuk makkelijker 😉

Dat geldt voor mij dus echt precies hetzelfde.

  [ # 34 ] 11 December 2010 11:37 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

ik vond de eerste ronde zo moeilijk, had ‘m daarom maar laten schieten, maar de 2e stemronde viel ook niet mee, niet al m’n favorieten uit een bepaalde productie stonden in de lijst, maar heb er wel 10 kunnen uitzoeken waar ik ook wel tevreden mee ben.

  [ # 35 ] 12 December 2010 02:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

chitra - 11 December 2010 09:05 PM

Dat petticoat in de lijst voorkomt zal ik nooit snappen…

Echt niet? Ik vind Grote mannen, grote namen echt een prachtig nummer! Tegenwind trouwens ook. Alles om me heen is een beetje simpel, maar ‘simpel’ trekt ook mensen.

  [ # 36 ] 17 December 2010 07:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Op een enkeling na staan al mijn favoriete nummers uit de eerste stemronde er ook in de tweede stemronde weer bij 😄

Heb wel een vraag: sommige nummers staan er bijv. in het Nederlands, maar daar achter staat dan tussen haakjes de originele taal (EN of DUI).
Betekent dit dan dat het Nederlandstalige of het anderstalige nummer is genomineerd?
Want dit is wel van invloed of ik de één of de ander dan kies.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 37 ] 17 December 2010 10:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Volgens mij is het zo dat de titel die in de lijst staat de taal is waarop het meest gestemd is, maar dat de andere talen ook zijn genoemd.

  [ # 38 ] 17 December 2010 10:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ja, maar betekent dat dan ook dat dat nummer in de lijst komt?

Want of ik nou Duits of Nederlands stem, is in mijn ogen heel wat anders.
Ik ben verliefd op de Duitse versie van Unstillbare Gier, maar datzelfde gevoel weet het in het Nederlands niet op te roepen, dus dan zou ik er niet op stemmen en een ander nummer kiezen.

Als iemand me aan dat antwoord kan helpen, dan graag! voordat ik stem.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 39 ] 17 December 2010 10:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Volgens mij gaat het echt om het nummer zelf en zijn taal en artiest bijzaak.

  [ # 40 ] 17 December 2010 10:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Inderdaad, het gaat om het nummer. Alternatieve talen staan er tussen haakjes achter.

  [ # 41 ] 17 December 2010 10:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Gevoelsmatig toch een andere lading, maar mijn vraag is iig beantwoord, dus ga nu verder stemmen.
Thanks!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 42 ] 17 December 2010 11:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

En mijn tweede lijstje (nauwelijks verschillend van het eerste), niet in volgorde van belangrijkheid, maar op Alfabet:

- Drie Musketiers: Waar bleef die zomer *
- Billy Elliot: The Letter *
- Dans der Vampieren (voor mij nog steeds Tanz der Vampire): Die Unstillbare Gier
- Elisabeth: Er valt een zwarte schaduw
- Rebecca: Rebecca
- Rent: Ik waak over jou
- Romeo & Juliette: Les Rois du Monde
- Sunset Boulevard: Alsof ik nooit meer weg zou gaan (bij mij: As if we never said goodbye)
- Phantom of the Opéra: Melodieen van de Nacht (bij mij: Music of the Night)
- Turks Fruit: Heelal van jouw hart

‘Waar bleef die zomer’ komt in de plaats van ‘The Land of the Fathers’(Martin Guerre)
‘The Letter’ komt in de plaats van ‘The Stars Look Down’ (ook Billy Elliot)

Hoewel ik bij Sunset en Phantom voor een andere taal had gekozen, kan ik met deze ook heel goed leven. Behalve bij Tanz. Duits blijft mijn favoriete taal. Maar het nummer zelf is oorspronkelijk zo mooi, dat het gewoon niet mag ontbreken.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 43 ] 18 December 2010 10:28 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

martijn-j - 17 December 2010 10:45 PM

Volgens mij gaat het echt om het nummer zelf en zijn taal en artiest bijzaak.

Voor alle duidelijkheid nogmaals: dit klopt zoals Martijn het zegt.

Omdat ik het zelf leuk vind om te zien welke uitvoerenden genoemd worden, heb ik verzocht om de uitvoerende(n) erbij te noemen. Vorig jaar heb ik hier wel gebruik van gemaakt voor enkele statistieken m.b.t. de MW TOP 50 Allertijden (bijv. uitvoerende met meeste nummers in de lijst). Voor de lijst zelf, heeft de uitvoerende echter geen invloed het gaat om het nummer. Hetzelfde geldt voor de taal: ook gewoon puur voor de volledigheid heb ik tussen haakjes de taal gezet waarin het desbetreffende nummer ook in sommige lijstjes van mensen voorkwam (maar wel minder). Wederom geldt: voor de stemming zelf maakt het niet uit: de stem geldt voor het nummer in welke taal het ook genoemd wordt in een lijstje. Het is dus niet zo dat Defying Gravity en Frei und Schwerelos 2 aparte noteringen krijgen: stemmen worden bij elkaar opgeteld.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 44 ] 18 December 2010 10:40 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Heidi - 17 December 2010 10:37 PM

Want of ik nou Duits of Nederlands stem, is in mijn ogen heel wat anders.
Ik ben verliefd op de Duitse versie van Unstillbare Gier, maar datzelfde gevoel weet het in het Nederlands niet op te roepen, dus dan zou ik er niet op stemmen en een ander nummer kiezen.

Dat snap ik goed, ik heb dat ook met nummers, toevallig ook bijv. met Tanz en Sunset. Toch hebben we ervoor gekozen om geen aparte versies (in taal en/of uitvoerende) in de lijst op te nemen. Voor de liefhebber wellicht leuk, maar voor de diversiteit binnen de lijst als geheel oervervelend als hetzelfde nummer in meerdere versies terugkomt. Om die reden dus geen onderscheid in hetzelfde nummer in een verschillende taal. Groet Mark

[ Gewijzigd: 18 December 2010 10:49 AM by Mark ]
   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 45 ] 26 December 2010 07:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Kan het zijn dat mijn stem niet is doorgekomen? In mijn zoektocht naar meer over de actuele lijst, is het net of ik nog steeds kan stemmen omdat mijn gegevens nog staan ingevuld en er niet staat: “U heeft al gestemd” (of zoiets).

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5