1 van de 5
1

Sweeney Todd in Londen
Datum: 08 december 2010 09:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1149
Geregistreerd  2009-11-25

Lieve mensen, wie weet wat momenteel de status is van deze musical. Sweeney Todd zou dit jaar toch (met Michael Ball!) op de planken komen in Londen. Is er al meer bekend?

Handtekening 

Where is the Life That Late I Led?

Naar boven

[ # 1 ] Datum: 08 december 2010 09:55 PM
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  5048
Geregistreerd  2009-01-21

Gaat volgens mij nog steeds gewoon door hoor, maar dan voor 2011 (heeft volgens mij ook nooit voor 2010 gepland gestaan). Het gaat eerst in het voorjaar in première in het Chichester Festival Theatre en dan is de bedoeling in de zomer naar London.

Handtekening 

15 feb - Sanne Wallis de Vries & Paul Groot
22 mrt - Brigitte Kaandorp
7 jul - Death in Venice

Naar boven

[ # 2 ] Datum: 08 december 2010 09:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank

Oke, bedankt. Ja, ik wist het ook niet meer zeker. Overigens bedoelde ik ook 2011 ahaha dat is dan voor dit wel gelukkig snel grin

Handtekening 

Naar boven

[ # 3 ] Datum: 20 februari 2011 02:13 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  2586
Geregistreerd  2003-02-28

‘Sweeney Todd’ is onderdeel van het Festival 2011 in Chichester. Naast gedurende de zomer de musicals ‘She Loves Me’ (met onder andere Dianne Pilkington) en ‘Singing In The Rain’ is ‘Sweeney Todd’ in het najaar te zien van 24 september tot en met 5 november in het Chichester Festival Theatre met zoals eerder gemeld Michael Ball als Sweeney en Imelda Staunton als Mrs Lovett. Zou mooi zijn als deze produktie net zoals bijvoorbeeld ‘Love Story’ uit hetzelfde Chichester in 2011 of 2012 de overstap naar West End maakt.

Meer info over het boeken van kaarten etc is te vinden op http://www.cft.org.uk

8720.jpg

Handtekening 

”...Coney Isle glistening en glimmering, rising bright drenched with light. See it smile beckoning and shimmering, all agleam like a dream…” http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

Naar boven

[ # 4 ] Datum: 04 november 2011 09:22 AM
Broadway Ster

‘Sweeney Todd’ is vanaf 10 maart 2012 te zien in het Adelphi Theatre. Zie het bericht op de homepage

Handtekening 

”...Coney Isle glistening en glimmering, rising bright drenched with light. See it smile beckoning and shimmering, all agleam like a dream…” http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

Naar boven

[ # 5 ] Datum: 04 november 2011 10:05 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  271
Geregistreerd  2008-05-17

Kijk, dat is fijn nieuws!

Nog niet bekend wanneer de kaarten in de verkoop gaan?
Kon zo snel niks vinden op Ticketmaster of Ambassadortickets…

Handtekening 

Life is music - play it louder!

Naar boven

[ # 6 ] Datum: 04 november 2011 10:53 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
MagicalMrMistoffelees - 04 november 2011 10:05 AM

Kijk, dat is fijn nieuws!

Helemaal mee eens. De tweede musical die voor volgend jaar vast staat in Londen grin

Handtekening 

Naar boven

[ # 7 ] Datum: 04 november 2011 05:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  998
Geregistreerd  2006-11-26

Mmm, zie ik ook wel zitten! Ben gekvan de film en ben zeer benieuwd hoe het er op een podium uit ziet!

Handtekening 

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

Naar boven

[ # 8 ] Datum: 05 november 2011 10:15 AM
Broadway Ster
MagicalMrMistoffelees - 04 november 2011 10:05 AM

Nog niet bekend wanneer de kaarten in de verkoop gaan?

Nee volgens mij nog niet, maar dat zal vast binnenkort zijn. Ik las wel dat het maar om een beperkte speelperiode zal gaan. De eerste preview is op 10 maart 2012, de laatste voorstelling op 22 september 2012.

Handtekening 

Naar boven

[ # 9 ] Datum: 05 november 2011 05:48 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1537
Geregistreerd  2010-02-20
Mith - 04 november 2011 05:53 PM

Mmm, zie ik ook wel zitten! Ben gekvan de film en ben zeer benieuwd hoe het er op een podium uit ziet!

Ik raad je denk ik aan om wat filmpjes van podiumversies op YouTube te kijken. De film is nogal ‘mat’ gespeeld om het niet te theatraal voor op scherm te maken, maar de musical is echt nogal anders (denk ik). Je zou er bijna van schrikken denk ik, haha.
Maar ik heb ST zelf nog nooit gezien op een podium, alleen een dvd-opname van de 1982-versie (Angela Lansbury, George Hearn). Die is dus in ieder geval veel theatraler dan de film :wink:

Naar boven

[ # 10 ] Datum: 05 november 2011 05:50 PM
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  5048
Geregistreerd  2009-01-21

Kan Imelda Staunton eigenlijk een beetje zingen? Ken haar alleen als actrice namelijk.

Handtekening 

15 feb - Sanne Wallis de Vries & Paul Groot
22 mrt - Brigitte Kaandorp
7 jul - Death in Venice

Naar boven

[ # 11 ] Datum: 05 november 2011 07:41 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  287
Geregistreerd  2005-05-05
martijn-j - 05 november 2011 05:50 PM

Kan Imelda Staunton eigenlijk een beetje zingen? Ken haar alleen als actrice namelijk.

Imelda Staunton kan prima zingen. Luister maar eens naar de Londen Cast van “Into The Woods” uit 1991.

Ik heb de show toen in London 3x in 1 week gezien ook omdat ik helemaal weg was van Julia McKenzie.

http://castalbums.org/recordings/Into-the-Woods-1991-Original-London-Cast/1347

Handtekening 

Art Isn’t Easy

Naar boven

[ # 12 ] Datum: 06 november 2011 11:27 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  177
Geregistreerd  2010-10-16

Hier ben ik zo blij mee.Ik vond de film en score zo geweldig. Ik ga hier naar toe in Londen

Handtekening 

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

Naar boven

[ # 13 ] Datum: 07 november 2011 08:14 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  271
Geregistreerd  2008-05-17

Het is fijn om te horen dat de film mensen erin geïnteresseerd heeft gekregen.

Zelf kende ik ook vrij weinig van de show tot de film uitkwam… die vond ik wel aardig, maar vooral op vocaal vlak erg zwak.
Heb toen de (concert)versie met de New York Philharmonic gekocht, met George Hearn en Patti LuPone als Sweeney en Lovett en die heb ik inmiddels grijs gedraaid.

Kan echt niet wachten om de show nu eens live te zien in het theater!  grin

Handtekening 

Life is music - play it louder!

Naar boven

[ # 14 ] Datum: 07 november 2011 01:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  998
Geregistreerd  2006-11-26
Joriss - 05 november 2011 05:48 PM

Ik raad je denk ik aan om wat filmpjes van podiumversies op YouTube te kijken. De film is nogal ‘mat’ gespeeld om het niet te theatraal voor op scherm te maken, maar de musical is echt nogal anders (denk ik). Je zou er bijna van schrikken denk ik, haha.
Maar ik heb ST zelf nog nooit gezien op een podium, alleen een dvd-opname van de 1982-versie (Angela Lansbury, George Hearn). Die is dus in ieder geval veel theatraler dan de film :wink:

Oke, bedankt voor de tip! Zal ik zeker doen smile

Handtekening 

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

Naar boven

[ # 15 ] Datum: 08 november 2011 11:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  266
Geregistreerd  2007-05-05
Mith - 07 november 2011 01:12 PM
Joriss - 05 november 2011 05:48 PM

Oke, bedankt voor de tip! Zal ik zeker doen smile

Hmm… Ik kan je helemaal gelijk geven over het verschil. Film kan ik zo meer omschrijven als tonaal en stage-versie als overdreven atonaal. Maar, het is een meer dan heerlijke show. De film wordt eigenlijk ook niet zo super gezongen, maar kan je ook niet verwachten. Ik vind ook dat meerdere Stage-sweeney’s totaal anders zijn dan Depp… . Ook Tobias, in de film een jongentje, wordt gespeeld door een man (tenorstem). Best ook wel een verschil. Zo heeft de beaddle en Beggar woman een veel grotere rol in de musical én zijn er dé ensemble stukken die wel degelijk de musical maken… .

Naar boven

1 van de 5
1