5 van de 5
5

Sweeney Todd in Londen
  [ # 61 ] Datum: 23 juli 2012 05:09 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  4401
Geregistreerd  2004-05-12

Vorige week met Dayseats op rij 1 gezeten bij deze prachtige productie.
Oke het podium is een beetje hoog. Maar eigenlijk mis je daar niet zo vele mee.
Groter probleem was het trapje dat de orkestbak in gaat, waar ik dus precies voor zat.

Maar oh wat is het een prachtige productie. Eindelijk eens live kunnen zien
En dan met 16 man ensemble en 15 man orkest! Het klonk fantastisch mooi!
De eerste keer dat de hoge noten in ‘The ballad of Sweeney Todd’ werden in gezet was magisch!

En het decor is prachtig. De verschillende niveau’s en gebruik van licht neemt je helemaal mee terug naar het oude Londen.

En tja de hoofdrollen. Wat meer kan je wensen?
Imelda was voor mij toch wel het hoogte punt. Briljant geacteerd en gezongen.
Zo vals als een kraai bij ‘Worst Pie’s’ maar mooi en breekbaar bij ‘By the sea’

Naar Nederland halen deze productie en snel!

Naar boven

[ # 62 ] Datum: 23 juli 2012 05:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1280
Geregistreerd  2012-06-25
dokter_P - 23 juli 2012 05:09 PM

Vorige week met Dayseats op rij 1 gezeten bij deze prachtige productie.
Oke het podium is een beetje hoog. Maar eigenlijk mis je daar niet zo vele mee.
Groter probleem was het trapje dat de orkestbak in gaat, waar ik dus precies voor zat.

Maar oh wat is het een prachtige productie. Eindelijk eens live kunnen zien
En dan met 16 man ensemble en 15 man orkest! Het klonk fantastisch mooi!
De eerste keer dat de hoge noten in ‘The ballad of Sweeney Todd’ werden in gezet was magisch!

En het decor is prachtig. De verschillende niveau’s en gebruik van licht neemt je helemaal mee terug naar het oude Londen.

En tja de hoofdrollen. Wat meer kan je wensen?
Imelda was voor mij toch wel het hoogte punt. Briljant geacteerd en gezongen.
Zo vals als een kraai bij ‘Worst Pie’s’ maar mooi en breekbaar bij ‘By the sea’

Naar Nederland halen deze productie en snel!

Liever gisteren dan vandaag, als het aan mij ligt. :wink:

Handtekening 

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

Naar boven

[ # 63 ] Datum: 23 juli 2012 05:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  223
Geregistreerd  2012-01-23

Ik heb hem 11 juli EINDELIJK gezien. En Micheal Ball en Imelda Staunton waren top! Wat ik ook zo mooi vond dat er steeds mensen in het decor meekeken. Daardoor kwam het veel beter op mij over dat ze het verhaal van Sweeney Todd vertellen in de musical.

Handtekening 

L’audace, toujours l’audace!

28/03/2013 Bert Visscher - Afijn

Naar boven

[ # 64 ] Datum: 09 augustus 2012 09:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  287
Geregistreerd  2005-05-05

Helaas stopt Sweeney Todd 22 september a.s.

Zijn er al geruchten wat er nu in het Aldelphi komt?

Handtekening 

Art Isn’t Easy

Naar boven

[ # 65 ] Datum: 09 augustus 2012 09:21 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  171
Geregistreerd  2010-02-07

Niet alleen geruchten: vanaf 6 november staat The Bodyguard in het Adelphi Theatre.

Naar boven

[ # 66 ] Datum: 10 augustus 2012 06:47 AM
Broadway Ster
Totaal aantal posts  2583
Geregistreerd  2003-02-28
jasper050 - 09 augustus 2012 09:07 PM

Helaas stopt Sweeney Todd 22 september a.s.

Dat was van tevoren al bekend dat ‘Sweeney Todd’ een ‘strictly limited season’ zou hebben grin

Het nieuws over The Bodyguard is ergens begin mei bekend gemaakt.

Handtekening 

”...Coney Isle glistening en glimmering, rising bright drenched with light. See it smile beckoning and shimmering, all agleam like a dream…” http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

Naar boven

[ # 67 ] Datum: 31 augustus 2012 11:58 AM
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  5041
Geregistreerd  2009-01-21

Volgens mij gingen de geruchten al een jaar voordat officieel bekend werd gemaakt dat Sweeney Todd naar London kwam. Woensdagavond dan eindelijk gezien. Ik ben ontzettend fan van Sondheim en deze voorstelling en als dan ook nog eens een van je favoriete actrices de hoofdrol speelt kan het eigenlijk niet meer stuk. Het was even een omschakeling als je ‘s middags nog The Wizard of Oz hebt gezien, maar zodra het orgel klonk zat ik er helemaal in.

Wat een fantastische voorstelling is dit. Ik wist helemaal niet dat het zo’n grote productie was. Compleet met liften in het toneel en meerdere verdiepingen. Toch was alles functioneel zodat je nergens afgeleid werd van de fantastische cast. Deze cast kent geen zwakke schakels. Ik moest wel even wennen aan de stem van Johanna omdat ik die klassieker gewend ben, maar na Green Finch heb ik er geen last meer van gehad. Dit was de derde keer dat ik Michael Ball in een musicals zag en ondanks dat hij nu geen dikmaakpak aanhad (zoals in The Woman in White en Hairpsray) was hij onherkenbaarder dan ooit. Ik dacht zelfs even dat we een understudy hadden. Wat een geweldige prestatie zette hij neer. Sweeney is geen makkelijke rol omdat hij vrij ingetogen is, maar Michael zorgde ervoor dat je toch geboeid blijft kijken. En dan Imelda Staunton. WAUW!!! Ik ken deze musical van A tot Z, maar wat zij met de rol van Mrs. Lovett heeft gedaan is iets dat ik nog nooit eerder heb gezien in de drie versies die op dvd zijn. Imelda’s Lovett is volledig van het padje af. Ze is grappig, maar je weet nooit welke gedachte erachter zit. Is ze slimmer dan ze zich voordoet of is ze echt knettergek? Op een gegeven moment werd ik echt bang voor haar, omdat ik gewoon niet wist waar ik aan toe was. Not While I’m Around, normaal een mooi duet tussen haar en Toby, was nu echt angstaanjagend. Het is moeilijk om precies te beschrijven wat het allemaal met me deed, daar moet je het denk ik voor gezien hebben, maar dit was met afstand een van de beste prestaties die ik ooit op een toneel heb gezien. En wat is ze klein!

Sweeny was al een van mijn favoriete musicals, maar nu ik hem eindelijk live heb gezien vind ik hem nog beter. Er zaten ook veel mensen in de zaal die je niet snel bij een musical verwacht. Fans van de film misschien. Leuk als zo’n film mensen naar het theater weet te krijgen die er normaal niet komen. En nog een heel groot pluspunt: verstaanbaarheid! Sweeney zit vol met ontzettend snelle stukken tekst (het is natuurlijk Sondheim), maar vrijwel alles was perfect te verstaan. Waarom krijgen veel andere musicals dat dan niet voor elkaar?

Als ik het geld en de tijd had zou ik zo nog tien keer kunnen gaan.

Handtekening 

15 feb - Sanne Wallis de Vries & Paul Groot
22 mrt - Brigitte Kaandorp
7 jul - Death in Venice

Naar boven

[ # 68 ] Datum: 31 augustus 2012 05:03 PM
Broadway Ster
Totaal aantal posts  2583
Geregistreerd  2003-02-28

Ik vond deze versie van ‘Sweeney Todd’ ook geweldig goed mede dankzij de prestaties van Ball en Staunton en ben het met je eens dat Imelda’s Mrs Lovett érg angstaanjagend was.

Na het zien van de voorstelling had ik een naar en onbestemd gevoel en het is ontzettend knap als een productie in alle facetten zo klopt, dat het zo’n gevoel - ook als je al lang en breed buiten - staat kan veroorzaken.

Handtekening 

”...Coney Isle glistening en glimmering, rising bright drenched with light. See it smile beckoning and shimmering, all agleam like a dream…” http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

Naar boven

[ # 69 ] Datum: 31 augustus 2012 05:33 PM
Administrator
Totaal aantal posts  3078
Geregistreerd  2005-07-31

Heerlijk verslag…en helemaal mee eens! Staunton’s performance is nu al legendarisch. Kan niet wachten op haar Rose in Gypsy…

Handtekening 

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.toneelgroeprhetorica.nl

Naar boven

[ # 70 ] Datum: 01 september 2012 12:48 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1280
Geregistreerd  2012-06-25

Zeker een geweldige show! Vind de film al goed maar die is niet te vergelijken met dit. Had ik eerder (en vaker) moeten doen. Maar ja, tijd en geld hè... :wink:  Ik zeg: Naar Nederland ermee, met deze cast!
Verder sluit ik me aan bij het verslag van martijn.

Handtekening 

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

Naar boven

[ # 71 ] Datum: 21 september 2012 11:18 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal posts  55
Geregistreerd  2011-03-14

Een van de drie bezochte shows, stuk voor stuk fantastich en vooral ook professioneel, zowel performing als techniek.
En wat is er toch aan de hand met de nederlands geluidsontwerpers, of zou het aan de kosten liggen.
Bij Sweeney en Singin in the Rain zaten we eerste rij, vrij dicht bij de zijspeakers. In Nederland zouden we weggeblazen worden, de stemmen zouden niet vanaf de acteurs komen maar direct vanuit de speakers (waar ik me telkens weer aan erger). Maar bij Sweeney en de andere shows perfect, door goed gebruik van de centrespeakers (boven midden) en goed belanced toevoeging van de zijspeakers komen de stemmen daar waar ze vandaan behoren te komen, en het orkest wat breder,  en nergens “over de top”.
Als akoesticus een verademing om te ervaren.,
Sweeney een topproductie, en als Sondheimliefhebster meer dan genoten. Michael Ball onherkenbaar in zowel aangezicht als stem, en een eigen interpretatie van het karakter van mss Lovett, nog niet zo meegemaakt.
Of de productie naar Nederland zou moeten worden gehaald en ik die zou bezoeken is voor mij afhankelijk van de mogelijke bezetting van rollen (zou niet weten hoe)  en de opzet. Wanneer het lukt om dat “des West Ends” te doen dan graag.
Fre

Naar boven

[ # 72 ] Datum: 23 september 2012 08:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1247
Geregistreerd  2005-06-08

Ik ben geen Sondheim fan (nog niet) maar om een keer ‘Sweeney Todd’ in het theater te zien daar kijk ik al naar uit sinds ooit de reclame filmpjes voor de voorstelling in Nederland op tv waren (die met Ernst-Daniel Smid en Simone Kleinsma: “Aha ! Een klant !).
Afgelopen woensdagavond was het eindelijk zover, en het was absoluut het wachten waard. Michael Ball, Imelda Staunton, Peter Polycarpou en Lucy May Barker kende ik al en ik was heel blij dat ik hen in deze combinatie in deze voorstelling te zien zou krijgen. Het is nu vier dagen later en ik ben er nog vol van. Zo goed ! Ik heb zo genoten van “Sweeney” en nog veel meer van Imelda Staunton als Mrs. Lovett (grappig, eng en weerzinwekkend tegelijk).  Ik ben heel erg blij dat ik ervoor naar Londen afgereisd ben   :smile:

Handtekening 

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

Naar boven

[ # 73 ] Datum: 23 september 2012 08:34 PM
Administrator
Totaal aantal posts  3078
Geregistreerd  2005-07-31

En nu is het af. S H I T!!!

Handtekening 

And all shall know the wonder