55 van de 67
55

Next to normal
  [ # 811 ] Datum: 29 april 2012 08:38 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  2168
Geregistreerd  2010-02-10

Wat?Next to normal
Waar?De lamar theater
Waneer?28/04/12
Rond 12u vertrokken we vanuit Antwerpen naar Amsterdam. Wanneer we aankwamen gingen we opzoek naar het Leidse plein. Door de vele heel vriendelijke Nederlanders hebben we het gevonden.
We gingen eerst iets drinken in de stadsschouwburg. En daar zagen we Wim Van Den Driessche rustig een krantje lezen. En hij werd door iedereen met rust gelaten dat vond ik wel goed. Rond 17u zijn we dan gaan eten in de Italiaan over het DElamar, het was echt heerlijk!
Dan zijn we naar het theater gegaan. Wat is het toch een prachtig theater! En toen we naar de zaal gingen, dan loop je rustig op de trap kijk je naar rechts en dan zie je Chantal Janzen! Ik schrok me dood omdat ik een hele grote fan van haar ben xd Maarja haar aanspreken is ook zo onbeleefd. Wij gingen naar onze plaatsen: rij 4 stoel 13-14. Echt heel goede plaatsen! Ik ben normaal iemand die naar musicals gaat met veel decor enzo. Maar deze musical heeft zo weinig om geniaal te zijn! Ik doe zelf toneel, en ik kijk naar een musical meestal hoe het in elkaar zit van decor enzo en special effects. Maar vanaf het begin wou ik gewoon in dit verhaal meeleven. Ik heb echt met mijn mond open zitten kijken! Het is een prachtig verhaal, de muziek is fenomenaal en de cast WOOW!

Simone Kleinsma: Waarom heb ik op Chantal Janzen in WIcked gestemd?:s deze vrouw is geniaal! Ik ben niet echt een Simone kleinsma fan, maar dit deed ze echt geweldig! Ik wou ook heel de tijd naar haar kijken! Ze heeft me laten huilen en lachen. Wat een geweldige vrouw!

Freek Bartels: Ik ben een fan van hem! En dit deed hij ook weer fantastisch! Zijn zang is als altijd zijn sterkste punt! En ik had ook altijd wanneer hij opkwam iets van: ga gewoon weg je, je verpest het! Dus hij heeft deze rol fantastisch gedaan!

Wim Van den Driessche: Mensen hier hadden commentaar dat zijn stem niet past bij deze muziek, maar ik vond hem echt geweldig gisteren! Zijn spel is altijd geniaal!

René Van Kooten: Hij gaf de komische noot in het stuk. En die was wel nodig soms. Heel knap dat hij van rock terug kan gaan in rustig. Zijn zang is dik in orde en zijn spel ook! Hij is echt een geweldige musicalartiest!

Jonathan Demoor: Wat een talent! Kippenvel bij hem gehad! Hij doet zijn rol super!

Michelle Van de Ven: IK was van haar echt onder de indruk! Ik hoop dat we van haar nog veel gaan horen in musicals! Haar zang is meesterlijk en haar acteren is ook super!

Na de musical begon ik bijna te wenen van hoe prachtig deze show wel niet is! Deze musical heeft me ECHT geraakt. Ga hier naar toe!!!!!!!

[ Gewijzigd: 29 april 2012 08:40 AM door banaan ]
Naar boven

[ # 812 ] Datum: 29 april 2012 08:33 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  243
Geregistreerd  2012-04-20

Mooi verslag! Ik kan echt niet wachten tot vrijdag!

Naar boven

[ # 813 ] Datum: 29 april 2012 08:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  882
Geregistreerd  2011-10-12

Ik baal dat ik nog 3weken moet wachten :p
Wil het zo graag zien!!!

Handtekening 

24 Maart Annie. 19 April Concert P!nk

Naar boven

[ # 814 ] Datum: 04 mei 2012 10:17 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  243

Pff, keek net naar aanleiding van dat FB-bericht dat er nog kaarten waren voor Heerlen eens op hun site, en er zijn nog best wel wat goede plaatsen vrij… Je kunt nog op de 4e rij zitten, aan de zijkant, maar toch… Zonde, dat verdient een productie als deze niet! Dus mocht er nog iemand in de buurt wonen en geen kaarten hebben, dan kun je wel nog mooie plekken krijgen als je last-minute gaat!

Naar boven

[ # 815 ] Datum: 05 mei 2012 11:05 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  243

Gisteravond geweest dus, en wauw! Mijn verwachtingen waren hoog, maar ze zijn helemaal waargemaakt. Wat is dit goed en wat ben ik blij dat deze voorstelling naar Nederland is gekomen. Regelmatig kippenvel, gelachen, en heel vaak tranen in mijn ogen. Bij het moment met het speeldoosje begonnen ze ook te lopen. Ik hoorde van mijn moeder en andere mensen dat ze idd moeite hadden om alles te verstaan. Wat dat betreft scheelde het dat ik ‘t verhaal en de originele liedjes al kende.

Simone had ik nog nooit eerder in een voorstelling gezien. Wat is zij een vakvrouw, ik heb echt niks op haar aan te merken. Kan me geen andere Nederlandse vrouw voorstellen die in de rol van Diana aan haar had kunnen tippen.
Wim: ik kan me aansluiten bij wat hier al vaak over hem is gezegd. Mooi spel, maar qua zang iets zwakker dan de rest. Je kon horen dat hij regelmatig moeite moest doen om de noten te halen, hij zong het niet heel makkelijk. Maar hij raakte me ook zeker.
Freek is waanzinnig goed natuurlijk, René is ook perfect voor zijn rollen, en Michelle en Jonathan zijn ook supertalenten, en erg schattig samen. Goed gecast! Klein minpuntje aan Michelle vond ik wel dat haar stem vrij dun is. Prachtig bij de gevoelige stukjes, maar bij sommige liedjes (Superzoon en de onzichtbare zus), vind ik het mooier als Nathalie (net als Jennifer Damiano) wat meer volume heeft. Maar dat was dan ook alles.

Verder vond ik Light in ‘t origineel een heel gaaf nummer, met die krachtige samenzang op ‘t einde, en dat ze vanuit die piramide allemaal beneden staan aan ‘t eind van ‘t liedje. Daardoor is het natuurlijk wat meer Amerkaans qua happy end. Het Nederlandse einde paste beter bij de rest vond ik, maar ik vond het toch een beetje jammer dat die laatste zin niet krachtiger werd gezongen, omdat dat zo waanzinnig mooi klinkt.

Naar boven

[ # 816 ] Datum: 07 mei 2012 01:22 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  234
Geregistreerd  2010-04-09

Na het lezen van alle lovende reacties op deze site heb ik besloten dat ik deze muscial móest gaan zien. Dus kaartjes besteld voor komende zaterdag met de mededeling aan manlief dat ik het leuk vond als hij met me mee wilde, maar dat ik anders wel iemand anders vond. In eerste instantie kreeg ik geen reactie, maar de volgende dag zei hij dat hij graag met me meeging. Hij had even op internet gespeurd en zei iets in de trant van: “dat is tenminste een echt goed verhaal, niet zo een fantasiegebeuren”  :tong:

Ik heb er zin in (en besef me nu dat ik in dan in drie weken tijd naar drie verschillende voorstelling ga!  :omg: )!

Naar boven

[ # 817 ] Datum: 07 mei 2012 10:25 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  243

Als het verhaal je man aanspreekt, dan vindt hij het vast mooi. Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden? Ik zou jullie wel veel plezier willen wensen, maar dat gaat ‘m niet worden! wink

Naar boven

[ # 818 ] Datum: 07 mei 2012 11:21 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  653
Geregistreerd  2004-12-04

Niet? Ik heb er veel plezier aan beleefd hoor!

Naar boven

[ # 819 ] Datum: 07 mei 2012 12:31 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  243

Ik heb er ook van genoten en gelachen, maar plezier vind ik er toch een rare term bij raspberry

Naar boven

[ # 820 ] Datum: 07 mei 2012 03:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  653

Mja, op die manier. Ik bedoelde het meer in de zin van: als ik geraakt wordt heb ik ook plezier aan een voorstelling.
Het valt me trouwens op dat als je het origniele castalbum luistert, de Nederlandse cast er onwijs op lijkt qua stemmen. Ligt soms wel eens ver uit elkaar maar hier vind ik het echt opvallend.

Naar boven

[ # 821 ] Datum: 07 mei 2012 03:31 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  243

Aah, is dat ook weer duidelijk! Ik vind vooral de stemmen van Freek en Aaron op elkaar lijken. Grappig dat Aaron nu ook weer Enjolras gaat spelen in de Les Mis-film!

Naar boven

[ # 822 ] Datum: 07 mei 2012 07:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  537
Geregistreerd  2009-11-25
Carientje - 07 mei 2012 03:02 PM

Mja, op die manier. Ik bedoelde het meer in de zin van: als ik geraakt wordt heb ik ook plezier aan een voorstelling.
Het valt me trouwens op dat als je het origniele castalbum luistert, de Nederlandse cast er onwijs op lijkt qua stemmen. Ligt soms wel eens ver uit elkaar maar hier vind ik het echt opvallend.

Ja dat vond ik ook! Blijft enorm jammer dat er geen origineel Nederlands cast album komt.

Handtekening 

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

Naar boven

[ # 823 ] Datum: 07 mei 2012 08:28 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  653

Ja hè, vind ik ook. Vond vooral There’s a world zo mooi gedaan (met name de regie ook!), vooral het einde als de arts er doorheen komt. Hmm, dan misschien gewoon nog maar een keer naar de show…

Naar boven

[ # 824 ] Datum: 07 mei 2012 09:14 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1537
Geregistreerd  2010-02-20
Carientje - 07 mei 2012 03:02 PM

Haha, ontzettend typisch, een van de dingen die mij het meeste opviel is dat de cast juist vocaal gezien níet in het plaatje past, maar het toch prima tot zeer sterk zingt.

Simones stem is niet zo rockerig en heftig, maar zingt op haar Simone-manier de rol prachtig en het lijkt wel een klein beetje op de cd inderdaad (allebei zo’n typisch geluid).
Freeks stem is iets lager dan Aaron Tveit en past daarom zijn allerhoogste tonen aan naar beneden, past verder wel als tenor.
Michelle van de Ven heeft niet de enorme beltstem van Jennifer Damiano, maar zingt haar stukken prachtig (belt/mix/kopstem, het maakt bij haar niet uit, groot talent).
Wim van den Driessche heeft waarschijnlijk de meeste moeite met zijn partijen en kan de hoogste belts niet aan.
René van Kooten heeft een kleine rol, maar is wel een goede rocker.
Jonathan heeft ook vrij hoge partijen, maar zingt ze goed.

Naar boven

[ # 825 ] Datum: 08 mei 2012 08:12 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  246
Geregistreerd  2008-12-24

Heeft iemand misschien de nederlandse vertaling van You Dont Know?? Dat zou geweldig zijn!

Handtekening 

$T@n.

Naar boven

55 van de 67
55