56 van de 67
56

Next to normal
  [ # 826 ] Datum: 08 mei 2012 08:42 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  258
Geregistreerd  2012-04-20

Moet je even opde fansite van Simone Kleinsma kijken, daar staan ze op.

Naar boven

[ # 827 ] Datum: 11 mei 2012 10:50 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  836
Geregistreerd  2005-10-25

Hallo! Hoe lang duurt deze voorstelling?

Naar boven

[ # 828 ] Datum: 11 mei 2012 11:09 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  483
Geregistreerd  2006-07-21

Ongeveer 2,5 uur, incl. pauze.

Handtekening 

Officiële fansite Willemijn de Vries:
http://willemijndevries.clubs.nl
Officiële fansite Michelle van de Ven:
http://michellevandeven.clubs.nl

Naar boven

[ # 829 ] Datum: 11 mei 2012 06:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  258

Ik ben gisteren voor de 2e keer geweest, dit keer zat ik op rij 14. Vooraan zitten vond ik fijner, maar ik werd wel weer net zo geraakt. Verstaanbaarheid leek iets minder nu.

Waar ik me trouwens wel aan ergerde, waren wat dingen uit de vertaling. Wie gebruikt er nou nog het woord ‘Tabee’ in 2012? Niemand, en zeker een tiener niet… En dat terwijl ik zo dol ben op de Hey’s. Ook Better than Before vind ik niet zo geslaagd. Vooral het pijnlijk grappige van ‘your life has kinda sucked I think - you,got it, yay hooray’ komt niet over. Maar ik zou ‘t Daniël Cohen ook zeker niet nadoen, hoor, want er zitten ook echt pareltjes bij, So anyway, I miss the mountains, There’s a world, Aftershocks…

Naar boven

[ # 830 ] Datum: 11 mei 2012 10:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  166
Geregistreerd  2006-12-21

Net terug van een onverwachte eerste keer Next to Normal.
Ik ben er nog helemaal stil van.

Naar boven

[ # 831 ] Datum: 11 mei 2012 11:53 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal posts  43
Geregistreerd  2011-11-29

Ik ben ook net terug van Next to Normal in Roermond.
Wat me meteen opviel was dat er echt nog heel veel lege plekken waren, de achterste rijen waren helemaal leeg en aan de zijkant (waar ik zat met een vriendin) zaten we met slechts 4 personen.

Wat was het een mooie voorstelling! Ben er nog van onder de indruk en het is zeker een verhaal dat je aan het denken zet. In het begin vond ik het een beetje traag op gang komen, maar na het eerste half uur zat ik wel echt helemaal in het verhaal en vond ik het ook echt jammer toen de pauze begon.
Naar mijn mening hebben alle acteurs een geweldige voorstelling neergezet maar Simone en Freek waren voor mij de toppers van de avond. Het enige minpuntje was voor mij toch de verstaanbaarheid (waar ik al veel over gelezen heb in dit topic) wanneer er samen gezongen werd.

De stem van Jonathan de Moor vond ik erg lijken op die van Joey Schalker.
Regisseur Paul Eenens zat trouwens ook in de zaal met zijn opschrijfboekje. En op het einde kreeg de cast+orkest bloemen, is er iemand weet waarom dat was?

Naar boven

[ # 832 ] Datum: 12 mei 2012 07:50 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  2178
Geregistreerd  2010-02-10
Superelmo - 11 mei 2012 11:53 PM

En op het einde kreeg de cast+orkest bloemen, is er iemand weet waarom dat was?

Ik dennk omdat het de laatste show in dat theater was. Dat was ook zo in het delamar theater.

Naar boven

[ # 833 ] Datum: 12 mei 2012 08:36 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  388
Geregistreerd  2011-11-01

As vrijdag mag ik naar Next to Normal, heb de songteksten al bekeken op de fansite van Simone dus voor het geval het niet verstaanbaar is weet ik wel wat ze zingen. Ik heb er heel veel zin in en ben heel erg benieuwd naar deze voorstelling. Ze spelen maar een show in Arnhem. Zouden ze dan ook bloemen krijgen? Ik denk het wel maar weten doe ik het niet. Weet een van jullie het?

Handtekening 

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

Naar boven

[ # 834 ] Datum: 12 mei 2012 10:08 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal posts  78
Geregistreerd  2009-05-01

Dat ligt aan het theater. Sommige theaters geven nooit bloemen, sommigen elke voorstelling, sommigen alleen de laatste en anderen weer als het totaal aantal mensen onder een bepaald maximum blijft.

Naar boven

[ # 835 ] Datum: 12 mei 2012 10:31 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  258

In Heerlen waren er idd ook op de eerste avond bloemen voor iedereen. In Roermond was het nog wel grappig trouwens donderdag. Ze hadden toen alleen geteld op bloemen voor de cast, en er was een tasje met een fles wijn. Die kwamen ze met 2 mensen uitdelen. Op een gegeven moment had René de wijn gekregen en de andere castleden de bloemen, en toen was er nog een bos bloemen over en waren ze in de war geloof ik raspberry De castleden gebaarden toen naar iemand van ‘t orkest, zo van ‘geef ze maar aan hem’. En René stond daar heel grappig met 2 handen zijn tasje vast te houden toen ze weg ginfen, terwijl de rest bloemen omhoog kon steken. Dus ik denk dat Roermond na dat hele verhaal dacht: hup, we regelen ff voor iedereen bloemen wink

Naar boven

[ # 836 ] Datum: 13 mei 2012 09:15 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  234
Geregistreerd  2010-04-09

Pas op: verslag bevat spoiler in geel.

Nou, dat met die bloemen is blijkbaar een terugkerend probleem, want gisteren was het ook in Hoofddorp raak. Eerst kregen de dames bloemen en de heren een flesje wijn, maar toen bleken er toch bloemen over te zijn, dus eindigden sommigen met bloemen én wijn en ik gok dat een heer geen wijn heeft gekregen. Want ik denk dat het inderdaad komt doordat de organisatie geen rekening houdt met het orkest.

Maar goed, dat met die bloemen is natuurlijk het minst interessante aan de hele voorstelling. Wat is dit een prachtige stuk! En wat geweldig gespeeld! Ik was diep onder de indruk van met name Simone en Freek, maar ook de rest deed het heel goed. Al vroeg in het stuk zat ik tranen met tuiten te huilen (maar ik moet toegeven dat ik dat de laatste tijd, om onverklaarbare redenen, wel gauw doe in het theater).
En wat een mooie muziek! Meestal heel goed verstaanbaar. Alleen Michelle had nog wel wat moeite om alles duidelijk verstaanbaar te zingen. Of dat door de felheid kwam of iets anders weet ik net.
Het enige is dat ik nu niet weet of ik een bezoek aan dit stuk zou aanraden aan mensen in mijn omgeving die zelf met dergelijke problemen te maken hebben. Enerzijds natuurlijk heel herkenbaar. Maar misschien ook veel te heftig? Als ik al zo zit te grienen, hoe moet het dan zijn voor iemand die zelf het verdriet van een gestorven kind heeeft meegemaakt of (iemand kent die) aan een bipolaire stoornis leidt?

Naar boven

[ # 837 ] Datum: 15 mei 2012 10:28 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  333
Geregistreerd  2009-10-12

Vanavond dan eindelijk Next to Normal gezien! Ik ben er nog helemaal stil van. Wat is dit een geweldige musical met topcast! Ik zag Simone voor het eerst in het theater en ze heeft me geraakt! En wat is Freek toch geweldig! Topacteur en Topzanger. De overige castleden zijn stuk voor stuk toptalenten. Zou zo nog een keer willen gaan. Wel eerst even bijkomen wink

Handtekening 

Don`t miss it, get Wicked!

Naar boven

[ # 838 ] Datum: 16 mei 2012 11:02 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  3087
Geregistreerd  2005-07-31

Blij te kunnen melden dat Next to Normal nog minstens zo sterk is als de première waar ik een verslag over schreef. De cast is helemaal ingespeeld, wat maakt dat het stuk je nog steeds bij je strot grijpt. Onbegrijpelijk dat het Stage niet gelukt is om jongeren naar de show te trekken. Waar in New York de zaal vol jonge fans zat en er een bijna rockconcert sfeer hing (en het HARDSTE geluidsontwerp OOIT) zit de zaal nu vol met Plattelandsvrouwen (geen grap, gezamenlijk “gezellig avondje uit”) en ander grijs publiek. Zo zonde!!!!! Mocht je nog niet geweest zijn: RUN!!!

Handtekening 

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.toneelgroeprhetorica.nl

Naar boven

[ # 839 ] Datum: 16 mei 2012 11:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  105
Geregistreerd  2011-02-20
Jacco - 16 mei 2012 11:02 PM

zit de zaal nu vol met Plattelandsvrouwen (geen grap, gezamenlijk “gezellig avondje uit”) en ander grijs publiek. Zo zonde!!!!!

Moet ik me nu aangesproken voelen? raspberry

Naar boven

[ # 840 ] Datum: 16 mei 2012 11:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1210
Geregistreerd  2009-08-13
Jacco - 16 mei 2012 11:02 PM

Blij te kunnen melden dat Next to Normal nog minstens zo sterk is als de première waar ik een verslag over schreef. De cast is helemaal ingespeeld, wat maakt dat het stuk je nog steeds bij je strot grijpt. Onbegrijpelijk dat het Stage niet gelukt is om jongeren naar de show te trekken. Waar in New York de zaal vol jonge fans zat en er een bijna rockconcert sfeer hing (en het HARDSTE geluidsontwerp OOIT) zit de zaal nu vol met Plattelandsvrouwen (geen grap, gezamenlijk “gezellig avondje uit”) en ander grijs publiek. Zo zonde!!!!! Mocht je nog niet geweest zijn: RUN!!!

Ik ben net thuis en sluit me volledig bij je aan. Ik ving op dat de eigentijdse versie van de Bond van Plattelandsvrouwen (een modernere naam, maar die is me ontschoten) 75 jaar bestond en vanavond haar verrassingsuitje had.

Maar wat was het weer een briljante voorstelling, en by far de beste musical van dit seizoen. En ja, ben je nog niet geweest, GO GO GO!! Ik ben helaas niet meer in de gelegenheid om nog eens te gaan, dus ik zeg: Goodbye Goodman family!

[ Gewijzigd: 16 mei 2012 11:35 PM door FanuitAmsterdam ]
Naar boven

56 van de 67
56