En toch denk ik dat dit soort opnames op YT mede de oorzaak is van de crisis in musicalland.
Waar baseer je dat op? Voor mij gaat dat echt niet op. Ik word juist nieuwsgierig naar een voorstelling als ik er iets van gezien heb (commercial, trailer, of fragmentje op youtube). En als je ergens van genoten hebt en er geen officiële CD of DVD te koop is kan je het hiermee nog eens beluisteren.

Slotapplaus laatste Next To Normal (Simone mét pruik).
Iedereen gaf nog wat extra’s. Het was een mooie show. Jammer dat het publiek iedereen klappend wilde binnenhalen aan het begin, maar na de opkomst van Freek stopte het tussenapplaus gelukkig.
Tijdens Next To Normal is er zonder understudies geen enkele voorstelling vervallen en de gedurfde maar toch succesvolle productie heeft hoge ogen gegooid. Alleen daarom al vind ik dat cast & crew beloond hadden mogen worden met een mooie slotspeech, die was welverdiend. Nu was het nogal een abrupt einde na de laatste buiging.
Ik heb ervan genoten. een prachtige productie. Ik ben blij dat ze hem naar NL gehaald hebben.