1 of 3 |  1 2 3 > 
Aladdin the musical!
change_status
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

BroadwayWorld.com’s Seattle sources have exclusively confirmed for us that Disney’s Aladdin will indeed open at Seattle’s 5th Avenue Theatre in July of 2011. The stage production will feature all the songs from the film as well as restored songs from early drafts of the score.

A new book has been developed by Chad Beguelin (ELF, ALL ABOUT ME, THE WEDDING SINGER), and the show will be directed and choreographed by Casey Nicholaw (THE BOOK OF MORMON, ELF, ALL ABOUT ME, TO BE OR NOT TO BE, THE DROWSY CHAPERONE, SPAMALOT). We’re told that at this time, this is NOT a pre-Broadway tryout, but instead is intended for licensing to professional and regional theatres.

On Friday, the Seattle Times reported “The 5th Avenue Theatre has apparently forged a deal with the Walt Disney Company to stage the world premiere of a new Disney musical, “Aladdin,” in the summer.

The film of Aladdin, featuring a score by Alan Menken and lyrics by both Howard Ashman and Tim Rice was released by Disney in 1992 and was the most successful film of the year, earning $217 million in the United States and over $504 million worldwide.

Read more: link

Klinkt interessant!
Het is dus alleen maar een regionale productie, zonder Broadway plannen.
Eigenlijk net als Catch me if you can, 2 jaar geleden. Maar deze is binnenkort wel op Broadway te zien.
Hopelijk heeft Aladdin hetzelfde pad!

[ Gewijzigd: 11 November 2011 07:16 AM by Marilena ]
  [ # 1 ] 12 January 2011 10:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Een versie van de productie die ooit in een van de Disneyparken speelde?

  [ # 2 ] 12 January 2011 11:43 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Nee.

Op de componist en lied tekstschrijver na, een compleet ander creatief team.

  [ # 3 ] 13 January 2011 11:26 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  105
Geregistreerd  2010-07-31

Vooral het feit dat ze ook gaan teruggrijpen naar oude songs die de film niet hebben gehaald staat mij zeer aan!

  [ # 4 ] 13 January 2011 05:16 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  60
Geregistreerd  2006-12-27

Vooral blijf ik dan hopen op Proud of your boy! ( die wat wel op de dvd staat maar eruit is geknipt!) Geniaal en mooi ontroerend nummer

  [ # 5 ] 13 January 2011 06:22 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Ik vind de versie in Disney California Adventure echt een van de mooiste pretparkshows ooit en zeker broadway-waardig. Dit heeft er dan weinig mee te maken, maar misschien dat Disney dit toch gebruikt om “voorzichtiger” (na 2 min of meer flops) aan de show te gaan sleutelen…

In deze show is het nummer “To be Free” van Jasmine als als extra nummer toegevoegd!

DCA:

Bron foto’s: laughingplace.com

  [ # 6 ] 13 January 2011 06:25 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  60
Geregistreerd  2006-12-27

Dit is een hele mooie versie inderdaad! Heb hem gezien! En de geest is echt een showmaster in deze musical! Leuke grappen en echt een spectakel! Vooral zijn opkomst heel leuk gedaan waar ze denk ik in een grotere show nog meer mee kunnen. Natuurlijk zijn er dingen uitgeknipt maar ook hele mooie dingen erbij gevoegd! De hele grot scene is geweldig hoe deze gemaakt is ( Tijgerkop inbegrepen)

  [ # 7 ] 14 January 2011 10:37 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Op youtube heeft de hele versie uit Disney ooit gestaan (misschien nu nog) en deze versie was echt super mooi gedaan voor een 45 minuten versie van de film.

Ik hoop dat hier een hele mooi show uit voortvloeit!

  [ # 8 ] 14 January 2011 09:51 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Twananas - 14 January 2011 10:37 AM

Op youtube heeft de hele versie uit Disney ooit gestaan (misschien nu nog) en deze versie was echt super mooi gedaan voor een 45 minuten versie van de film.

Ik hoop dat hier een hele mooi show uit voortvloeit!

Hij speelt nog steeds in California Adventure, dus gaat dat zien, gaat dat zien, heb je meteen een van de leukste pretparken ter wereld te pakken, haha 😉
[de foto hier links is daar gemaakt 😉 ]

  [ # 9 ] 14 January 2011 09:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Zo, de beelden zien er in elk geval prachtig uit. En het wordt toch ook wel weer eens tijd voor een echt goede show van Disney. Weet iemand of er van Aladdin een cd is?

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 10 ] 14 January 2011 10:19 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Van de park-show is een cd uitgebracht. Meer informatie staat op wikipedia

Deze park show is geregisseerd door Francesca Zambello (verantwoordelijk voor oa Rebecca en de flop Little Mermaid), choreografie van Lynne Taylor-Corbett en decorontwerp van Peter J. Davison.

De nieuwe avondvullende musical wordt geregisseerd door Casey Nicholaw (Elf, Drowsy Chaperone), ook de choreografie is van zijn hand. Decor komt ditmaal van Anna Louizos (In The Heights, Avenue Q).

Voor mijn gevoel een totaal ander creatief team, maar wel een sterk team. Benieuwd naar het resultaat straks!

  [ # 11 ] 15 January 2011 05:14 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

dokter_P - 14 January 2011 10:19 PM

Voor mijn gevoel een totaal ander creatief team, maar wel een sterk team. Benieuwd naar het resultaat straks!

Maar begrijp ik nu goed dat dit écht een soort van uitprobeersel wordt en we de show misschien wel eens op broadway zullen gaan zien? Of is het echt iets dat op zichzelf staat?

  [ # 12 ] 06 May 2011 10:08 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jonathan Freeman die voor de film van Aladdin de stem van Jafar heeft ingesproken, gaat de rol nu ook op het toneel spelen!  Wordt leuk met grime en pruik hem op de film te laten lijken, maar dezelfde stem :D

http://www.playbill.com/news/article/150626-Jonathan-Freeman-Will-Bring-Jafar-from-Screen-to-Stage-in-Disneys-Aladdin-at-5th-Avenue-

  [ # 13 ] 09 May 2011 07:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

[edit Jeroen: graag de huisregels nog eens doorlezen (link onder aan de pagina)]
Die begint al met:
1. Geen illegaal materiaal.
Dat betekent dus dat er geen directe links kunnen worden geplaatst naar mp3’tjes, sites met illegale software, video’s, bladmuziek, orkestbanden of sites waar je bootlegs kunt verkrijgen. Ook het aanvragen van bootlegs/cd’s/etc. kan leiden tot een overdracht van illegaal materiaal en is dus ook niet toegestaan.

[ Gewijzigd: 10 May 2011 11:35 AM by Sjors.C ]
  [ # 14 ] 10 May 2011 11:28 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

sorry! zal het niet meer doen

  [ # 15 ] 16 June 2011 02:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

http://www.streetrat.net/category/musical

Hier zie je wat foto’s in een filmpje met een nieuw liedje! Ziet er allemaal goed uit! Helaas is er verder nog niks te vinden.
Ben zo benieuwd hoe Jonathan eruit zal zien!

[ Gewijzigd: 16 June 2011 02:22 PM by 0 ]
 1 2 3 > 
1 of 3