1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
Matilda op West End
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘Matilda’ een nieuwe musicalbewerking van de klassieker van Roald Dahl is vanaf dit najaar te zien op West End. De produktie speelde afgelopen jaar met veel succes in het Courtyard Theatre van de Royal Shakespeare Company in Stratford-upon-Avon.

‘Matilda The Musical’ is vanaf 18 oktober 2011 te zien in het Cambridge Theatre. Dit betekent dat ‘Chicago’ voorlopig de deuren sluit en op 27 augustus de laatste voorstelling speelt. Vooralsnog is nog niet definitief duidelijk of de Kander en Ebb klassieker terugkeert op West End en na het Adelphi en Cambridge te zien zal zijn in een derde theater op West End. Er wordt gesproken over mogelijk het Garrick of Apollo Theatre.

Following a sensational sell-out season at The Courtyard Theatre, the RSC’s production of MATILDA THE MUSICAL transfers to London’s West End this October.

Roald Dahl’s much-loved story bursts into life on stage in this brand new musical version by Dennis Kelly and award-winning musician and comedian Tim Minchin. Children and adults alike will be thrilled and delighted by the story of the special little girl with an extraordinary imagination.

The production is directed by Matthew Warchus and designed by Rob Howell with choreography by Peter Darling, lighting by Hugh Vanstone, musical supervision and orchestration by Christopher Nightingale, sound by Simon Baker and special effects and illusions are by Paul Kieve. The entire creative team will reassemble to create the London production.

Many adult cast members from the original production will reprise their roles at the Cambridge Theatre: Marc Antolin, Verity Bentham, Bertie Carvel (Miss Trunchbull), Paul Kaye (Mr Wormwood) Michael Kent, Melanie La Barrie, Matthew Malthouse, Alastair Parker, Nick Searle, Emily Shaw, Josie Walker (Mrs Wormwood) and Lauren Ward (Miss Honey). Further casting will be announced soon.

Meer info op http://www.matildathemusical.com

[ Gewijzigd: 04 December 2012 10:41 PM by Jacco ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 20 May 2011 04:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Matilda zou prima kunnen werken als musical, dus ben er erg benieuwd naar. Hoop niet dat Chicago verdwijnt uit London. Heb hem al vier keer gezien, maar het is de ideale voorstelling als je nog een gaatje in je planning hebt.

  [ # 2 ] 20 May 2011 08:59 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2010-04-02

CHICAGO loopt eigenlijk al heel lang niet - het draait doordeweeks voor 20-30% bezetting- dat halen ze in het weekend weer in - maar Barry Weissler heeft een leuke deal met het Cambridge Theatre waardoor ze hem er niet uit kunnen zetten. Weissler heeft echter ook in Matilda geinvesteerd, daarom gaat het naar het Cambridge.

Garrick of Apollo zijn beiden van NIMAX Theatres, het is dus maar wat er beschikbaar komt. Het Apollo heeft zo’n 100 meer stoelen dan het Garrick. Een lastige overweging, maar als je in het weekend maximaal moet cashen zou dat theater de voorkeur hebben. Het Garrick ligt daarentegen weer op de meest toeristische plek - op de route van Leicester Square naar Trafalgar Square.

Het zou eigenlijk gracieus moeten sluiten nu, in plaats van nog even door te modderen in een kleiner theater. Als ze niet genoeg verkopen staan ze binnen een paar maanden echt op straat. NIMAX gaat niet dezelfde fout als Really Useful maken in de contracten met Weissler.

   Handtekening   

Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness… give me truth.

  [ # 3 ] 20 May 2011 09:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Nadeel van het Garrick is wel dat je in de zaal de metro steeds langs hoort komen.

  [ # 4 ] 21 May 2011 05:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

martijn-j - 20 May 2011 09:22 PM

Nadeel van het Garrick is wel dat je in de zaal de metro steeds langs hoort komen.

Nadeel of juist een voordeel. In de stad Chicago maakt de ringlijn ook een enorme herrie (en zo te horen komt dat ding dus ook uit de Chicago-tijd). Dus eigenlijk is het een soort gratis sfeermakertje zo. 😄

  [ # 5 ] 21 May 2011 06:29 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik wou dat ik zo’n positivo was.

  [ # 6 ] 10 January 2012 10:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Net thuis van Matilda…. Laatste 2 kaartjes voor stalls gekocht. We konden niks leuks in de aanbieding vinden en we wilden deze graag zien. Aangezien het de beste verkopende West End show van het moment is, komen er voorlopig geen kortingsacties.

Row K, seat 12,13 59,50 p.s..

Ik ben niet van de lange verslagen, maar er zitten moeilijke grapjes in, als je niet zo goed met accenten bent (ik kan aardig wat verstaan maar soms snap ik ze niet haha). Verder erg leuke effecten.

Het decor is erg gaaf! Overal “houten” vierkanten en er zijn allemaal woorden in verstopt. Er is geen doek.

De show is echt leuk in elkaar gezet met veel verschillen van de film. Miss Trunchball is meer een lieve vrouw, die ontzettend vals is en echt heel erg komisch! Heerlijke “foute” rol, maar toch geen BOE aan het einde.

Op een gegeven moment springt Matilda (ik geloof ELEANOR WORTHINGTON COX) op een box, en daar viel ze af. De hele zaal sloeg een Oeh, maar ze sprong erop en met een grote smile ging ze verder alsof er niks gebeurde. Erg knap.

Het enige wat is miste, waren wat meer “magic tricks” van Matilda zelf. Het zit erin, maar niet zoveel als in de film.

Echt een leuke show voor jong en oud!

  [ # 7 ] 11 January 2012 11:18 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

martijn-j - 20 May 2011 09:22 PM

Nadeel van het Garrick is wel dat je in de zaal de metro steeds langs hoort komen.

Echt waar?! Wat grappig, dat is me toen helemaal niet opgevallen.

Ik zie Matilda als musical wel zitten. Ik weet wel dat ik het boek vroeger wel 100x gelezen heb en ook de film blijft leuk.

  [ # 8 ] 19 January 2012 10:10 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2012-01-19

Ik heb zowel gezien en ik moet zeggen, ik hield van Matilda!

  [ # 9 ] 15 April 2012 09:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Matilda is de grote winnaar en recordbreker met het winnen van 7 Olivier Awards!

O.a. Beste Female, male, sound, set en director.

Op Covent Garden waren er diverse optredens en een quiz en ik heb daarmee nog 50 pond aan vouchers gewonnen voor het theater! Erg fijn! Louise Dearmann en Neil Fox presenteerde het evenement.

  [ # 10 ] 20 April 2012 06:57 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  192
Geregistreerd  2011-07-25

Woensdagavond een prachtige voorstelling gezien in Cambridge. Kaartjes vooraf al gekocht, wat ook een geluk was. Toen ik de kaartjes ging ophalen begreep ik dat elke stoel ook verkocht was, en dit dagelijks zo het geval is. Ik noem het Annie 2,0 qua muziek, verhaal en techniek, waar Annie stopt qua inhoud gaat Matilda verder, dieper qua emotie. Heel mooi decor, mooie pakkende muziek en goede cast. De gehele aankleding van het theater is een groot compliment waard.

  [ # 11 ] 04 December 2012 10:38 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Dit wilde ik jullie niet onthouden…..

https://www.youtube.com/watch?v=u4zVYd4ir9E

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 12 ] 05 December 2012 09:39 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Daar kan je toch alleen maar met een hele grote glimlach naar kijken?! Heerlijk!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 13 ] 05 December 2012 01:33 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Briljant, net als de hele show! When I Grow Up en Naughty prachtig aan elkaar gelast.

  [ # 14 ] 06 December 2012 05:15 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2009-12-01

die pose op het einde! genious!

   Handtekening   

M.Saigon2x,Tarzan,POTO,LoveNeverDies,Cabaret,Cats,
BBSugar,Petticoat,LaCage,AvenueQ,Dusty,YabYum
Joseph,LoveMeTender,SunsetBlvd,Aida,IntoTheWoods,
Urinetown,WWRY,Zorro,N2N,Ramses,TLM,Wicked,AoL

  [ # 15 ] 06 December 2012 07:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Wauw. Ik had al van de musical gehoord, maar het leek me niet zo interessant.
En nu! Dat filmpje heeft me helemaal overtuigd. Het klinkt geweldig!


Zonet ook dit lied gevonden, en het is ook top!

https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=kDZ9I3p7xBE

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6