3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Matilda op West End
  [ # 31 ] 11 June 2013 05:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2004-12-13

Hayley speelt nu toch ook de rol van miss Honey? Of is ze er tijdelijk tussenuit geweest? Vind het raar dat ze haar naam ook in het artikel noemen.

  [ # 32 ] 15 June 2013 02:36 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2013-06-15

In february heb ik Matilda gezien, WAT een show!
Lara Wollington straalde als Matilda, wat een talentje is dat!
Ook de andere kinderen (James Moore als Bruce, Holly Hazelton als Lavender) waren GEWELDIG!
Aanrader voor jong en ou!

  [ # 33 ] 06 September 2013 09:57 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik ben woensdag gaan kijken, en vond het heel hard tegenvallen. Dé reden: wat een verschrikkelijke zaal! We hadden kaarten van meer dan 90 euro, zaten op rij O in het midden, maar ik zag werkelijk niets. Bijna geen niveauverschil, ik ben zelf klein, natuurlijk net voor mij een grote man, al denk ik dat ik met een kleinere persoon voor mij ook niets had gezien. Je kijkt ook niet tussen twee mensen door, maar er zit echt recht voor je neus iemand. Je zag de helft van de zaal steeds van links naar rechts bewegen.
Brr, pure geldverspilling.

Wat ik van de show heb gezien vond ik wel goed, al zwakte het wel af tegen het einde. De schoolpoortscene vond ik echt geniaal.

Verder was de dag ervoor een nieuwe volwassen cast gestart, en waauw, niets op aan te merken. Het leek of ze het allemaal al jaren deden. En dan tijdens onze voorstelling was het de premiere van een nieuwe kindercast, inclusief een nieuwe vijfde Matilda: Georgia Pemberton. Ze deed het perfect, net als al de andere kinderen. Er zat trouwens een meisje 2 rijen voor mij, en ik zei tegen mijn zus: nou, die lijkt hard op één van de matilda’s. Enja hoor, het was Elise Blake. Ik herkende ze van op Youtube. Ze kwam de nieuwe Matilda en kindercast aanmoedigen denk ik 😊.

Alex Gaumond als Miss Trunchbull was echt geweldig. Deze moest ik toch nog even apart vermelden.


Om het cru te zeggen: als deze show voor altijd in het Cambridge Theatre blijft, hoef ik hem nooit meer te zien. Maar als hij ergens anders speelt zou ik wel nog een keer gaan :D.


(Sorry, ik kan echt heel gefrustreerd worden over het feit dat je zoveel betaald en zo slecht kan zien)

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 34 ] 17 September 2013 07:58 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

CoreMeltdown - 06 September 2013 09:57 AM

(Sorry, ik kan echt heel gefrustreerd worden over het feit dat je zoveel betaald en zo slecht kan zien)

Helaas heb je dat in Londen wel vaker. Ik ga altijd knal vooraan zitten. Soms moet je wel iets omhoog kijken, maar je ziet bijna alles prachtig en zit helemaal in het verhaal. Ik vond Matilda afgelopen weekend dan ook fenomenaal 😊

[ Gewijzigd: 17 September 2013 08:32 PM by 0 ]
  [ # 35 ] 18 September 2013 04:54 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Kaartverkoop voor Matilda nu verlengd. Je kunt boeken voor de periode tot en met Kerst 2014.

  [ # 36 ] 12 November 2013 08:53 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Ik had erg grote verwachtingen bij deze show, maar zoals vaak valt het dan uiteindelijk toch tegen. Matilda is zeker geen slechte show, maar de manier waarop het is gebracht vond ik wat povertjes. Het decor is erg slapjes voor zo’n mega-hit, en je voelt dat deze show eigenlijk van buiten West End komt aandwarrelen. Er zit een soort van “ik ben anders dan de anderen” tintje aan. Ik had dat gevoel ook bij “War Horse”, maar ik kan het moeilijk beschrijven. Alle respect voor de kindercast hoor - je moet het maar doen, bijna de hele tijd op het podium staan. Maar voor wat hoort wat, en ik vond dan dat ik voor mijn geld veel meer terugkreeg bij Charlie and the Chocolate Factory dan bij Matilda. De verstaanbaarheid is ook niet echt top. De ouders van Matilda spreken een dialect en je moet echt goed luisteren om te begrijpen wat ze zeggen. De spitsvondige teksten van Minchin gingen ook wat verloren in het geheel, en dat is jammer, want ik kan veel van zijn liedjes best wel pruimen. Alleen is het wat lastiger om dit ook te doen als de tekst uit tien kindermonden tegelijk komt blijkbaar. Ik vond de voorstelling eigenlijk ook best eng, met een schooldirectrice die wordt gespeeld door een gemene man, die de meest grove verwensingen naar de kinderen roept. Al bij al geen slechte show hoor, maar ik had er geen “klik” mee.

Het hoogtepunt van de show vond uiteindelijke niet plaats op de scene, maar in de zaal: Brad Pitt zat enkele stoelen naast mij met zijn kinderen. Vorige maand kwam hij naar verluid ook al eens kijken. De zaal was volledig uitverkocht, maar erg moeilijk is dat niet: dit theater is zo klein, dat je buiten tot achter de hoek staat aan te schuiven om binnen te raken.

  [ # 37 ] 12 November 2013 09:43 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Grappig, duidelijk een andere mening dan de meesten. Matilda tegenvallen, en enthousiast over Charlie. Dat hoor ik nu voor het eerst.  En kennelijk is Brad Pitt het ook met “ons” eens 😉

By the way: de grove verwensingen zijn vooral bizar en ongebruikelijk en niet zo zeer grof in traditionele godslasterlijke zin of met ziektes of zo.

  [ # 38 ] 12 November 2013 09:57 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

@Jeroen: ik besef dat ik niet denk zoals iedereen, voor zover ik hoor in mijn entourage vinden de meesten Matilda ook beter dan Charlie. Maar ik ben het daar niet mee eens. Mij zul je bijvoorbeeld ook nooit meer zien bij War Horse, terwijl dat toch echt wel een goede productie moet zijn gezien de lyrische reacties… over smaken valt niet te twisten, toch? Per slot van rekening betalen we veel geld voor een avondje uit, en dan vind ik dat je moet kunnen zeggen dat je je voor die 70 pond meer hebt vermaakt bij Charlie dan bij Matilda.

  [ # 39 ] 12 November 2013 10:47 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Musical Wim - 12 November 2013 08:53 AM

De zaal was volledig uitverkocht, maar erg moeilijk is dat niet: dit theater is zo klein, dat je buiten tot achter de hoek staat aan te schuiven om binnen te raken.

Klein? Meer dan 1200 stoelen. Veel theaters in London zijn kleiner dan dat en veel shows in kleinere theaters zijn geflopt omdat er niet voldoende kaarten werden verkocht. Meer dan 1200 mensen per dag (en op matinee dagen het dubbele) verleiden om veel geld uit te geven voor een kaartje is veel moeilijker dan jij nu even terloops noemt.

  [ # 40 ] 12 November 2013 11:03 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik snap het wel. Het theater oogt klein als je een zaalplek hebt; het heeft wel een gigantisch balkon.

  [ # 41 ] 12 November 2013 04:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Matilda wilde ik zoenen…. Charlie alleen maar slaan…. Zelden zo verveeld bij een musical…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 42 ] 15 November 2013 02:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Matilda wordt verfilmd! Al zal het nog wel even duren.

http://www.theguardian.com/stage/2013/nov/15/west-end-matilda-film-royal-shakespeare-company

  [ # 43 ] 16 November 2013 11:31 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

@jacco. Wat moet ik lachen om je reactie. Over paar weken zie ik Charlie.kan ik kijken of ik hetzelfde gevoel heb

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 44 ] 18 November 2013 10:37 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Musical Wim - 12 November 2013 08:53 AM

De verstaanbaarheid is ook niet echt top. De ouders van Matilda spreken een dialect en je moet echt goed luisteren om te begrijpen wat ze zeggen.

Tuurlijk kan jij als Hollander een Engels dialect moeilijker verstaan. Zelfs als je goed Engels kunt, zijn dialecten soms lastig. Precies hetzelfde in het Nederlands lijkt me?

   Handtekening   

~

  [ # 45 ] 20 November 2013 08:28 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Jacco - 12 November 2013 04:06 PM

Matilda wilde ik zoenen…. Charlie alleen maar slaan…. Zelden zo verveeld bij een musical…

Haha briljant. Maar ik word nu wel heel nieuwsgierig naar charlie 😊

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6