Ook ik was 1 van de vaste klanten van Joop van den Ende Theaterproducties die een leuke aanbieding voor Droomvlucht in de bus had gekregen. (Ik ben zo vaste klant dat ik geen musicalmagazine heb ontvangen, maar dat is verder niet zo relevant).
Het zou een leuk begin zijn van een mini-vakantie die al op de planning stond, dus gebeld met See Tickets. Nog even checken of het niet anders kon -gezien de verhalen van ongevraagde verzekeringen etc, en de dure kosten, probeer ik altijd andere alternatieven als deze er zijn - maar nee.
45 ct per minuut, met een maximum (he, dat klinkt klantvriendelijk) van 22,50 (owh, dat is de al helft van de korting van de aanbieding die ik wil boeken). Na ongeveer een kwartier in de wacht (zonder een indicatie te geven hoe lang het nog kan duren) krijg ik mevrouw aan de telefoon. Nee, die aanbieding kan je bij hen niet meer boeken; dat kan wel bij de Efteling-reserveerlijn; “wel de actiecode vermelden” Ok die bellen (15 ct per minuut, dat scheelt), maar daar wordt niet opgenomen. Een tweede keer, opnieuw gaat de telefoon schijnbaar eindeloos over. Een kwartier later werkt de boel daar weer wel, en weer ruim 10 minuten later, medewerkster van de Efteling. Nee, die aanbieding kun je hier niet boeken, die is van See. Nu hebben ze daar net weer nieuwe kaarten gekregen, dus nu kun je daar weer wel boeken.
Weer See bellen. Het is druk: je kunt nu je nummer achterlaten, dan bellen ze terug. Nummer dus maar achtergelaten… Na een tien minuten nog een keer geprobeerd, maar weer hetzelfde bericht, je kunt jenummer achterlaten, dan bellen ze zo snel mogelijk terug.
Dan maar eens wat anders proberen. Via internet geprobeerd het vaste nummer achter het achterlijk dure 0900-nummer te achterhalen. Dit blijkt niet helemaal te kloppen, want ik krijg See International. Ik probeer daar dus alsnog 2 kaarten te boeken met de Droomvlucht-aktie. ” Even geduld meneer”.... “. Nee dat kan niet hier, dat moet bij 0900-DUUR. Verhaal uitgelegd van het kastje muur. ” Nee, je moet 0900-bellen. Manager gevraagd. Weer verhaal uitgelegd en vragend gesteld dat dit toch niet normaal is… “Dat kunt u vinden” Cursussen omgaan met klanten zijn bij See kennelijk ook niet heel gangbaar, zelfs niet met managers. Dus maar even expliciet gevraagd of zij dat wel een normale gang van zaken vond. Nou ja, euh. Ik ga vragen of ze u gaan terugbellen (let op: er wordt dus niet toegegeven). Tien minuten later wordt ik inderdaad teruggebeld en kan ik de kaarten boeken. Er wordt keurig gevraagd of ik de verzekering wil…
Een dag later zie ik ‘s avonds dat ik (1x) ben gebeld. Voicemail van See, een reactie op het ingesproken telefoonnummer. Dat ik mijn nummer had achtergelaten en dat ze me niet konden bereiken. En dat ik dus maar opnieuw naar het 0900 nummer moest bellen. Ruim 24 uur is bij See dus “zo snel mogelijk”.
Ik weet weer waarom ik die tent alleen maar in absolute noodgevallen bel. Ben zelfs geneigd een uur richting een fysieke kassa te rijden, dan dit stelletje klantonvriendelijke laaielichters te bellen.