Our House - Nederlandse premiere van deze Britse musical
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2011-11-07

Musicalvereniging De Jonge Stem presenteert de Nederlandse premiere van de oorspronkelijk Britse musical “Our House”. “Our House” is een musical uit 2002 vol humor, romantiek, een eindeloze stoet personages en aanstekelijke muziek van Madness.

Joe neemt op de avond van zijn zestiende verjaardag Sarah, het meisje waar hij verliefd op is, mee uit, In een poging indruk op haar te maken, breekt hij in in een verlaten woning aan de overkant van de straat - een woning in handen van Pressman, een rijke projectontwikkelaar.
Wanneer de politie arriveert, moet Joe kiezen; rent hij weg voor de politie of niet? Vanaf dat moment splitst Joe’s leven zich in tweeën; aan de ene kant goede Joe, die blijft, en aan de andere kant slechte Joe, die vlucht…


De musical is gebouwd op de muziek van de Britse band Madness, bekend van nummers als “Baggy Trousers”, “It must be love” en de titelsong “Our House”. Al deze hits zitten in de musical, in een splinternieuwe en frisse vertaling.

Voorstellingen zijn 18 en 19 november in Stadsschouwburg Velsen, reserveren kan via http://www.stadsschouwburgvelsen.nl.

  [ # 1 ] 07 November 2011 05:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Leuk! Heb de dvd thuis liggen van de Britse v erosie (officiële dvd), leuke voorstelling

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 2 ] 07 November 2011 08:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Leuk! Our House is een van de leukste flops die ik ooit gezien heb. Ik ga kijken of ik kan komen….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 3 ] 07 November 2011 11:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Leuk! Ik heb al kaartjes en ben erg benieuwd!

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 4 ] 10 November 2011 07:09 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

zou toch zweren dat ik hier al had gepost. Ik ga beide dagen. De vorige keer dat ik Our House zag in Engeland, de tour-versie, heb ik meteen na het zien van de show een kaartje gekocht voor een herbezoek.

Madness heeft natuurlijk heerlijke nummers gemaakt, en ik vind het script best leuk. Wat zal die vertaling opleveren…