22 of 27 | ‹ First  < 20 21 22 23 24 >  Last ›
Musical Classics in Ahoy
  [ # 316 ] 01 April 2012 09:58 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  48
Geregistreerd  2009-06-01

Pascale - 01 April 2012 09:51 AM
Diejj - 01 April 2012 09:38 AM

Ik heb verder echt een geweldige avond gehad! Dat geklaag dat er geen evita en les mis in zat dat snap ik niet. Die nummers kun je toch wel drà³men inmiddels, is toch juist leuk dat ze daar weer eens wat anders voor in de plaats doen?

Uhm..
Het gebeuren heet ‘Musical Classics’.. Dat mensen dan de echte klassiekers verwachten vind ik niet zo vreemd.. 😉


Mee eens… En kunnen we de nummers van WWRY niet dromen dan? Maar goed 😊 Nu maar hopen dat we volgend jaar Les Mis wel gaan horen 😊

   Handtekening   

»»»Anything can happen if you let it«««

  [ # 317 ] 01 April 2012 09:58 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Als een zanger te laat inzet is het de taak van de dirigent om te zorgen dat dat weer goedkomt. Niet de taak van de zanger (Willeke in dit geval).

  [ # 318 ] 01 April 2012 09:59 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2011-10-04

Ik heb gisteren een paar filmpjes gemaakt;

Phantom (melodieen van de nacht & spook van de opera)
https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=M599ikJlun8&context=C45f408eADvjVQa1PpcFOpN9mXiCODfb5z2bfalMB7MGorZZSB9RY=

Pia (mijn leven is van mij)
https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=eXFqwxt-ItU&context=C48aa826ADvjVQa1PpcFOpN9mXiCODfb16ILmH_FgOJ-Pi0RusQyc=

(camera bij dit nummer verkeerd gedraaid maar aangezien je het toch niet goed ziet gaat het mij om het geluid 😊)

  [ # 319 ] 01 April 2012 10:05 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2005-11-06

Het verbaast mij dat de vele reacties over dit gedrocht toch nog zo overwegend positief zijn.
Nu moet ik zeggen dat mijn humeur al behoorlijk was verknald toen ik rond 20.00 bij Ahoy aan kwam en vervolgens als een zwerver naar de hoofdkassa werd gestuurd om mijn peperdure kaarten van “See Tickets"a 85 euro p.p om te ruilen bij die oplichtersbende van “Ticketpoint”  voor hun tickets. Hetgeen resulteerde in totaal ander kaarten dan die ik gereserveerd had.

Maar het evenement zelf vond ik eveneens een aanfluiting.
Het was duidelijk te zien dat dit geen v/d Ende Stage holding produktie was.
Geen decors, geen costuums…....gewoon een aantal musical sterren die plichtmatig liedjes opvoeren.

Meest schrijnende was wel het ensemble wat steeds terug kwam op het podium.
Kinderen van een jaartje of 12/ 15 die zo van het schoolplein leken te zijn geplukt.
Met alle respect maar dit hoort er gelikt uit te zien. En dat betekend niet kijken naar iets wat behoorlijk te vatzige jongens en meisjes die ongecontrolleer wat staan te bewegen op oa. “Jesus Christ Superstar”

Ik had het idee dat men deze avonden maar om een ding te hebben georganiseerd. Snel cashen.
“Musical Classics"haalt het bij lange na niet bij de 2 “Musicals in Ahoy” evenementen van een aantal jaren terug.
Maar die kwamen dan ook uit de hoed van Stage Holding.

Groot verschil

  [ # 320 ] 01 April 2012 10:09 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  197
Geregistreerd  2010-10-30

Ik vond het gisteren echt GEWELDIG! De liedjes die ze zongen waren leuk en wat zongen ze allemaal goed! Ik heb een FANTASTISCHE avond gehad!

  [ # 321 ] 01 April 2012 10:33 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Waku - 01 April 2012 10:05 AM

Het verbaast mij dat de vele reacties over dit gedrocht toch nog zo overwegend positief zijn.
Nu moet ik zeggen dat mijn humeur al behoorlijk was verknald toen ik rond 20.00 bij Ahoy aan kwam en vervolgens als een zwerver naar de hoofdkassa werd gestuurd om mijn peperdure kaarten van “See Tickets"a 85 euro p.p om te ruilen bij die oplichtersbende van “Ticketpoint”  voor hun tickets. Hetgeen resulteerde in totaal ander kaarten dan die ik gereserveerd had.

Maar het evenement zelf vond ik eveneens een aanfluiting.
Het was duidelijk te zien dat dit geen v/d Ende Stage holding produktie was.
Geen decors, geen costuums…....gewoon een aantal musical sterren die plichtmatig liedjes opvoeren.

Meest schrijnende was wel het ensemble wat steeds terug kwam op het podium.
Kinderen van een jaartje of 12/ 15 die zo van het schoolplein leken te zijn geplukt.
Met alle respect maar dit hoort er gelikt uit te zien. En dat betekend niet kijken naar iets wat behoorlijk te vatzige jongens en meisjes die ongecontrolleer wat staan te bewegen op oa. “Jesus Christ Superstar”

Ik had het idee dat men deze avonden maar om een ding te hebben georganiseerd. Snel cashen.
“Musical Classics"haalt het bij lange na niet bij de 2 “Musicals in Ahoy” evenementen van een aantal jaren terug.
Maar die kwamen dan ook uit de hoed van Stage Holding.

Groot verschil

Uh ik weet niet, maar je bent naar een concèrt geweest, nà­et naar een theatershow….... Jouw verwachtingen klinken als zijnde ingesteld op een soort grote theatershow en dat heeft dit sowieso nooit wille zijn. Die kinderen waren bijna niet te horen door het ensemble heen dus ik vind dat je enorm overdrijft daarin al geef ik wel toe, er zaten er een paar bij waarvan ik dacht: jouw muzikaal gevoel ligt op nul komma nul…wat dà³e je echt 😛!

Er klagen echt heel veel mensen, maar dat is voor mij meer een teken dat ze zich niet goed hebben ingelezen in waar ze naartoe gingen dan dat dat aan musical classics ligt….

  [ # 322 ] 01 April 2012 10:37 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2007-01-21

Bij deze nog wat filmpjes voor de liefhebbers!
Rest komt later keertje.

Ik vond who wants to live forever en gethsamene echt niet mooi om te horen.

Nurlaila zong ooit eens bij de musical awards met iemand who wants to live forever en dat was echt geweldig vond ik! Geen idee wie die jongen was destijds. Maar geweldige stem had hij!
Dat is deze versie. Heb hem even opgezocht!
http://www.youtube.com/watch?v=35BkCcjaCms

Gethsamene door Steve Balsemo kunnen maar weinig mensen aan tippen naar mijn mening!  Met zoveel gevoel en geweldige stem!!
http://www.youtube.com/watch?v=3-rre_BXxC0

Who wants to live forever Tony Neef en Nurlaila Karim
http://www.youtube.com/watch?v=wteRGJlGVC4&feature=youtu.be

Hopelessly devoted - Brigitte Nijman
http://www.youtube.com/watch?v=u-QTWmF9r4M


Defying Gravity - Renee van wegberg
http://www.youtube.com/watch?v=fV058U6knxc&feature=youtu.be

  [ # 323 ] 01 April 2012 11:45 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Diejj - 01 April 2012 09:38 AM

En waar iedereen dat nr. van Rebecca ‘een verschrikking ’ vindt..I love it echt ik vond het prachtig.
Willeke Alberti vond ik van de grootste anti-climax ooooit..heel leuk als je Telkens Weer een beetje anders begint (zijnde 2 maten later) op een gegeven moment moet je gewoon weer bij de muziek komen…which she didn’t…..

Ik (en volgens mij ook vele anderen hoor) vind Rebecca prachtig! Al was de titelsong misschien leuk geweest als solo voor Pia om vervolgens Brigitte Heitzer ‘Was ist nur los mit ihm’ te laten zingen… Haha, maar misschien ben ik de enige die dat misschien wel een van de mooiste musicalnummers ooit vind (onder vele andere nummer natuurlijk 😉).

Willeke Alberti doet dat lied al honderd jaar niet meer in de maat, heb ik wel eens op YouTube gehoord…

  [ # 324 ] 01 April 2012 12:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  263
Geregistreerd  2008-04-23

Ik ben 30 maart geweest en ik heb een geweldige avond gehad! De zaal was voor de pauze nog wat timide maar kwam na de pauze meer los. Ik merkte dat ook aan mezelf. Ik heb in het 2e deel af en toe staan dansen.
Willeke / Lee vond ik de minste optredens. Al kon ik het toch wel waarderen dat ze een musicallied deden. Komt Telkens weer en samen zijn uit een musical??

Linda Wagenmakers, Pia Douwes en Renee van Wegberg en WWRY / Tribute to Africa blokje vond ik het beste. Ik lees kritiek over het Phantom blokje, maar ik heb die show nooit gezien en vond het leuk om het een keer live te horen.
Miss Saigon heb ik alleen de huidige versie gezien en nog nooit de oude. Maar oeh, wat klinken Tony en Linda mooi samen!! Wauw. Chemie!

Na afloop dacht ik , gelukkig geen klassiekers uit Sound of Music. Beetje klaar met do,re,mi.  Maar Les Mis heb ik inderdaad gemist! Zonde!

Ik heb het fantastisch gehad en ga volgend jaar weer! Enige échte minpunt vond ik dat er geen schermen waren. Ik zat op een redelijke plaats (CL) maar ik kan me voorstellen als je in de nok van Ahoy zit, dat je er dus helemaal niets van ziet! En dat is toch heeel erg zonde.

Nu maar hopen dat het GEHELE concert uitgezonden wordt en niet alleen de hoogtepunten (ben bang van niet). Of wie weet een dvd, maar dat zal wel weer te veel geld kosten…

  [ # 325 ] 01 April 2012 12:11 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Berberh - 01 April 2012 12:03 PM

Willeke / Lee vond ik de minste optredens. Al kon ik het toch wel waarderen dat ze een musicallied deden. Komt Telkens weer en samen zijn uit een musical??

Waarschijnlijk uit Willeke de musical? Om dat nu een musicalclassic te noemen…

  [ # 326 ] 01 April 2012 12:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik ben alletwee de avonden geweest
ik vond de 2e avond de zaal iets meer meegaan dan de vrijdag
En wat was het slecht geregeld mbt de prijswinnaars zeg
backstage tour stelde weinig voor alleen het welkomswoord van tony was leuk (alleen weinig van verstaan zonder mic met een soundcheck erdoor heen) en het technische praatje was erg interessant
We zouden de garderobe inclusief hebben dus niet we moesten gewoon betalen. Nu heb ik mijn jas gewoon meegenomen omdat dat tijdwinst opleverde ik moest namelijk nog wel gewoon de laatste metro halen.
voor het begon hebben we de ontvangst gehad in de Diamondbar met een glas champie en de foto maar in de pauze werden we niet meer toegelaten, (gelukkig na overleg met de organisatie wel want we hadden daar gewoon recht toe)


Ik heb 2 heerlijke avonden gehad, maar ajb volgend jaar laat La the voices en Lee Towers thuis en ik heb ook Les mis en nog meer musicals gemist

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 327 ] 01 April 2012 12:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

abronsius - 01 April 2012 12:11 PM
Berberh - 01 April 2012 12:03 PM

Willeke / Lee vond ik de minste optredens. Al kon ik het toch wel waarderen dat ze een musicallied deden. Komt Telkens weer en samen zijn uit een musical??

Waarschijnlijk uit Willeke de musical? Om dat nu een musicalclassic te noemen…

Vast inderdaad beiden ook uit Willeke de Musical, maar Telkens Weer komt uit de film Rooie Sien (1975) en Samen Zijn was de titelsong van de leuke kinderserie Pompy de Robodoll (1987).

  [ # 328 ] 01 April 2012 01:12 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2009-09-13

Ik ben blij dat er zoveel vrijkaarten beschikbaar waren want anders had ik mijn geld teruggevraagd.
Het is zo jammer om te ontdekken dat zoveel “musical sterren” in een concertsetting zo slecht presteren.

- De grootste blamage was wel een (verkouden?) Henk Poort die Melodieën van de Nacht zo verkrachtte dat je naar Ben Cramer zou verlangen. Als je ziek bent: ga niet het podium op!!!  Of zou zijn stem gewoon “op” zijn. Had Tony Neef gevraagd dat nummer te zingen…

- Joke de Kruijff die het presteert continu te laag te intoneren
- John Vooijs : vreselijk gekrijs en rondrennen op het podium.
- Nurlaila Karim probeerde Defying Gravity te zingen maar heeft dus echt geen sterke belt stem.
- Zullen we het maar niet over LA the Voices hebben…. zucht.
- Het geluid stond zo hard dat het geluidsbeeld zo nu en dan vervormde.

De rest van de optredens bleven echt middelmatig.

Hoogtepunten? Die waren er:

Tony Neef en Linda Wagemakers zongen zowel in hun duet als hun solo’s perfect.
Carolina Dijkhuizen zong haar solo’s ook echt top!!!
Alle optredens van Pia Douwes waren top. Met recht onze enige echte musical STER !!!

En dan helaas voor alle musical sterren: Lee Towers en Anita Meyer zongen met hun (relatief) hogere leeftijd alle jonkies eruit. Dat geeft stof tot nadenken.

En alle lof naar het geweldige orkest!!!! Jammer dat door de geluidversterking alles blikkerig en nogal (vaak te) luid klonk


Dan de rest van de show:
- Een amateur ballet - waar het amateurisme van af springt. Leuk dat ze gratis in AHOY mee mogen doen met hun idolen maar dit was onder de maat.
- De programmering van liedjes was voorspelbaar maar niet een keer pakkend.
- Frits Sissing: mister musical???? De hele presentatie was een aanfluiting.
- Laat voor een volgende verse aub een regisseur meedenken over de aankleding, programmering en presentatie…. Dit was echt te los zand.

  [ # 329 ] 01 April 2012 04:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik zit net Nurlaila Karims Defying Gravity op youtube te kijken: AUW mijn oren. En waarom kent ze de tekst niet?!

  [ # 330 ] 01 April 2012 05:00 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  156
Geregistreerd  2011-07-06

Ik vond het vrijdag wel heeel erg leuk! (-:
vooral Pia, Brigitte, Tony, Linda en Renée vond ik erg goed!
Soms hadden ze voor bepaalde musicals een wel iets bekender nummer mogen kiezen vind ik.

wel vond ik dat ze la the voices (ondanks dat ze de zaal helemaal mee kregen) willeke, lee touwers, wel thuis hadden mogen laten. bij joseph had iktoch ook zoiets van stond freek daar maar.
en ik miste iets van een programma boekje ofzo, had ik wel leuk gevonden mocht dat er zijn geweest.
ik weet dat het waarschijnlijk niet heel anders kon als ze met die lichten draaiden, maar het was niet altijd even prettig als er weer zo;n lamp vol in je gezicht scheen dat het pijn deed aan je ogen.

maar verder heb ik echt genoten! 😊

‹ First  < 20 21 22 23 24 >  Last ›
22 of 27