2 of 8 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
M-lab dicht!!! En in 2019 een mogelijke doorstart
  [ # 16 ] 20 January 2012 02:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Klaske - 20 January 2012 10:51 AM

Oh wat me nu te binnen schiet, bij de M-lab discussie een tijdje terug, had Frank Sanders geen begrip voor mensen die niet naar M-lab gaan omdat het te ver weg is. “Dan maak je er maar een dagje Amsterdam van” was zijn opvatting

Wat een totale onzin zeg. Wie bepaalt dat als ik interesse heb in een voorstelling in M-Lab er meteen een dag Amsterdam van moet maken ? Frank Sanders in ieder geval niet 😊

Ik ben vooral in het eerste seizoen in M-Lab geweest mede door de programmering. De laatste tijd niet meer. Vooral door de combinatie van de onmogelijke locatie en het openbaar vervoer is een avondvoorstelling niet te doen voor mij.

Het is wel fijn dat sommige van de producties in de buurt komen maar het is de vraag of ‘de provincie’ daarop zit te wachten gezien de zaalbezetting.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 17 ] 20 January 2012 03:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Het is voor mij op zich wel te doen, ik heb afgelopen jaar een aantal voorstellingen gezien, waarvan één matinee. Ik zou willen dat ze meer middag voorstellingen zouden plannen. Dan blijft het ook leuk voor mensen buiten Amsterdam die met het openbaar vervoer komen.

  [ # 18 ] 20 January 2012 05:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Ik weet nog wel dat ik van Spring Awakening terug naar Tilburg moest met de trein, maar eenmaal in Den Bosch kwamen we er pas achter dat er geen treinen meer naar Tilburg reden! Heel dom van ons natuurlijk (we zijn bij iemand in Den Bosch blijven slapen), maar de reis belemmert voor mij wel een bezoek aan het M-Lab.
Ik heb ook genoten van de voorstellingen in het M-Lab, maar ook zeker van M-Lab On Tour. En dat is natuurlijk in Brabant honderd keer praktischer.

Frank Sanders’ opmerking is natuurlijk wel heel kort door de bocht.

  [ # 19 ] 20 January 2012 05:52 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2011-02-28

Doxy - 20 January 2012 03:57 PM

Ik zou willen dat ze meer middag voorstellingen zouden plannen. Dan blijft het ook leuk voor mensen buiten Amsterdam die met het openbaar vervoer komen.

Mee eens! Zou inderdaad wel fijn zijn… (en dan liefst op zondag).

  [ # 20 ] 20 January 2012 06:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik merk dat het bij mij een combinatie van factoren is.

Als de programmering echt super is dan is het me de reis echt wel waard. Maar er komen de laatste tijd teveel producties langs die me ‘mwah’ lijken en dan voelt die trip met 2 treinen en een bus/een pont een stuk verder.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 21 ] 20 January 2012 06:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Hmm, heb deze topic even mee zitten lezen en ik snap eigenlijk alles wat er gezegd wordt wel. Ikzelf ben geen vriend van M-lab, ik vind dertig euro best veel geld (student, haha) en je krijgt er niet echt veel voor terug. Ja, de voorstellingen natuurlijk, maar ik betaal ook gewoon mijn kaartje dus dat vind ik voor een voorstelling eigenlijk wel genoeg. Mocht ik geld over hebben, dan zou ik er zeker over nadenken hoor, maar nu nog even niet.

De opmerking van Frank Sanders is natuurlijk een beetje vreemd, maar ik snap op zich ook wel dat ze niet met alle voorstellingen willen gaan touren, want dat is gewoon niet echt haalbaar. En daarbij is Amsterdam gewoon centraal en goed bereikbaar en je kunt moeilijk met iedere uithoek van Nederland rekening houden, hoe lullig dat misschien ook is.

Het enige wat ik wel naar vind van de ligging van het M-lab is dat je vanaf de bushalte, vooral ‘avonds als jonge meid, nog best een eind door een verlaten gebied moet lopen. En omdat ik niet altijd mensen heb die mee willen, weerhoudt dat mij er wel een beetje van om heen te gaan. Je weet tenslotte maar nooit wat voor mensen daar rondlopen.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 22 ] 20 January 2012 09:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Klaske - 20 January 2012 10:51 AM

Oh wat me nu te binnen schiet, bij de M-lab discussie een tijdje terug, had Frank Sanders geen begrip voor mensen die niet naar M-lab gaan omdat het te ver weg is. “Dan maak je er maar een dagje Amsterdam van” was zijn opvatting. “Touren is te vermoeiend.’ (althans zo heb ik het onthouden)

Ik vind het een tikkeltje arrogant zelfs. Hij weet blijkbaar niet eens dat het niet voor iedereen te doen is om nog thuis te komen met het OV.

  [ # 23 ] 23 January 2012 02:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Pas op, ik ga waarschijnlijk iets heel engs zeggen: Ik weet namelijk niet of ik het zo erg zou vinden als het M-Lab verdwijnt…

Het spijt me als ik daarmee mede-forummers tegen de schenen schop. 😉

Ik heb het gevoel dat ik na het eerste seizoen nog maar weinig lab heb gezien…

  [ # 24 ] 23 January 2012 03:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik heb wel wat suggesties van voorstellingen die ik graag met een M-Lab sausje in M-Lab zou willen zien:

- Songs for a New World - Jason Robert Brown. Willemijn Verkaik deed twee jaar geleden deze song-cycle al in Stuttgart. Ikzelf zag ‘m in het Midi-Theater in Tilburg met o.a. Sandor Sturbl en Remko Harms…en Willemijn is nu gelukkig in Nederland, dus…

- Parade - Jason Robert Brown, Alfred Uhry. Ik zag een mini-Parade op de laatste Nacht van de Kunsten in Tilburg. Wow!

- Edges, a Song Cycle - Benj Pasek, Justin Paul. Binnenkort in Tilburg te zien in de theaterzaal van het Conservatorium.

Bare, a Pop Opera hoort ook in dit rijtje thuis maar was gelukkig al te zien in M-Lab dit jaar, met o.a. Yoran de Bont en Tim van Peteghem. Maar dit soort producties, die zonder de nodige showcases nooit een groot publiek zullen bereiken.

  [ # 25 ] 23 January 2012 05:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Tim - 23 January 2012 02:55 PM

Ik heb het gevoel dat ik na het eerste seizoen nog maar weinig lab heb gezien…

Ik vraag me oprecht af wat je verwachtingen zijn/waren of wat je wel zou willen zien?

Zelf vond ik de M-Lab Pitch, de workshops/trainingen voor talentvolle schrijvers/componisten/acteurs + bijbehorende presentatie (staat ook weer voor 2012 gepland), de vele stageplaatsen zowel op als achter het toneel, het uitnodigen van niet-musical-schrijvers zoals Henk Rijks (De Winnaar) of een cabaretier Thomas van Luyn voor bewerking/regie van De Engel van Amsterdam; de showcases van bijv. Harem, Terugkeren en Asterdorp, etc. toch allemaal behoorlijk een lab-functie hebben.

[ Gewijzigd: 23 January 2012 05:29 PM by FanuitAmsterdam ]
  [ # 26 ] 23 January 2012 05:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

FanuitAmsterdam - 23 January 2012 05:24 PM

Zelf vond ik de M-Lab Pitch, de workshops/trainingen voor talentvolle schrijvers/componisten/acteurs + bijbehorende presentatie (staat ook weer voor 2012 gepland.

De M-Lab Pitch had ik graag gezien, leek me interessant. Ik heb de eerste keer de presentatie van Nu gezien, was leuk, maar niet meer dan dat. Het enige waar ik oprecht van baal dat ik ‘t heb gemist is de presentatie naar aanleiding van de vertaalworkshop. Dat leek me heerlijk.

Maar over het algemeen doen de voorstellingen me weinig tot niets, ik heb echt een aantal keer in het M-Lab gezeten met het idee: Wat doe ik hier? (Vooral bij Onder Moeders Vleugels) Daarnaast ook het probleem dat ik bepaalde voorstellingen in de basis al overschat vind zoals The Wild Party en Spring Awakening… 😉

Ik ben gewoon halverwege het tweede seizoen de feeling met M-Lab verloren. Ik hou van musical, muziektheater is niet zo mijn ding.

  [ # 27 ] 23 January 2012 06:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

@Tim: Zoals ik je lees (but correct me if I’m wrong) gaat het jou vooral om de (zichtbare) eindresultaten. Ik ben met je eens dat niet elke productie een topper was (idd, Onder Moeders Vleugels ... bijv.), maar gaat het in een lab ook vaak niet om het proces zelf? (‘trial and error’) Regelmatig komt het voor dat het voor een ‘voorstelling’ in M-Lab de eerste keer is dat een script tot leven komt en voor publiek wordt gespeeld, van de reacties kunnen de betrokkenen alleen maar leren. Persoonlijk vind ik die processen juist interessant. Voor mij hoeft het nog niet altijd een kant-en-klaar product te zijn.

[ Gewijzigd: 23 January 2012 06:23 PM by FanuitAmsterdam ]
  [ # 28 ] 23 January 2012 06:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Tim - 23 January 2012 05:46 PM

...

Ik ben gewoon halverwege het tweede seizoen de feeling met M-Lab verloren. Ik hou van musical, muziektheater is niet zo mijn ding.

Maar is dat dan de schuld van het M-lab?

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 29 ] 23 January 2012 06:30 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  135
Geregistreerd  2009-07-06

Ik vind M-lab absoluut van toe gevoegde waarde.  Daar zijn toch voorstellingen te zien die je niet overal kunt zien. Daarnaast krijgen jonge acteurs de kans om hun kwaliteiten te laten zien aan het theaterpubliek.

Wat betreft de bereikbaarheid, als je ver van Amsterdam woont kan dat een probleem zijn maar daarin vormt M-lab geen uitzondering, dat geldt toch voor alle theaters die niet in je regio zijn? Vanaf Amsterdam CS ben je met de bus en een stukje lopen in ongeveer een kwartier in M-lab.

  [ # 30 ] 23 January 2012 06:36 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Tja, maar ik vind het als vrouw alleen op straat prettiger om over het levendige Leidse plein naar de tram te lopen, dan naar de bus door dat bedrijventerrein.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 8