3 of 8 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
M-lab dicht!!! En in 2019 een mogelijke doorstart
  [ # 31 ] 23 January 2012 06:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Doxy - 23 January 2012 06:36 PM

Tja, maar ik vind het als vrouw alleen op straat prettiger om over het levendige Leidse plein naar de tram te lopen, dan naar de bus door dat bedrijventerrein.

Dat ben ik met je eens, dus of een matinee kiezen of iets met vrienden/forummers afspreken 😉

Overigens zou ik het best prettig vinden als M-Lab zou verhuizen meer richting centrum, maar ik verwacht zo maar dat de huisvestigingskosten dan opeens ook een stuk omhoog gaan, en dus wellicht de toegangsprijzen ook…

  [ # 32 ] 23 January 2012 08:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Lotus18 - 23 January 2012 06:14 PM
Tim - 23 January 2012 05:46 PM

...

Ik ben gewoon halverwege het tweede seizoen de feeling met M-Lab verloren. Ik hou van musical, muziektheater is niet zo mijn ding.

Maar is dat dan de schuld van het M-lab?

Je kan niet alles boeiend vinden natuurlijk, ieder zijn smaak, maar als alleen 1 van de 5 seizoenen M-lab boeiend gevonden wordt is kan het wel een reden zijn om M-lab links te laten liggen en alleen bij uitzondering de reis wagen.

Voor mij waren zowel De Winnaar, Terugkeren, als Asterdorp nou niet zo aansprekend om er tijd en geld aan te besteden. Ik dacht vooral: dit wordt middelmatig. Over de laatste twee heb ik nauwelijks iemand gehoord, dus dat kon waarschijnlijk sowieso wel overgeslagen worden. De Winnaar was een twijfelgeval, heeft wel wat goede kritieken gekregen, maar het was niet genoeg om mij over de streep te trekken.

Ik ben niet gauw bang en heb de wandeling vanaf de pont of de bushalte vaak genoeg gemaakt (ben maar één keer bedreigd op de pont, maar ja, je hebt niet altijd mazzel 😉  ), maar ik vind het vaak gedoe om naar M-lab te gaan. Met de trein naar Amsterdam, met pont/bus naar het M-lab (Wat nooit op de trein aansluit) dan nog een stuk lopen.  Het Nieuwe Luxor kost ook 2 vormen van openbaar vervoer, maar gaat toch makkelijker.

  [ # 33 ] 23 January 2012 11:17 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Natuurlijk was het eerste seizoen onevenaarbaar. Ganesha is een meesterwerk, de uitvoering van Into the woods was prachtig, en Impact buitengewoon interessant. De stand van zake rond De Vliegende hollander ervaren ook, maar in dat seizoen zat ook Bingo, niet mijn ding, en 169 huis, een nogal nietszeggende musical.
Hoogtepunt van het tweede seizoen was de reprise van De Gebroeders Leeuwenhart en No Way to treat a lady, maar bevatte ook het M-lab dieptepunt tot nog toe met de Deadline. Urinetown was de opening en meteen ook het hoogtepunt van het derde seizoen, dat ook weer twee absolute draken bevatte met De koningin van Paramaribo en Onder moeders vleugels. Vorig seizoen gaf dan weer heel interessante producties als Harem, Maria en De engel van Amsterdam.  Mijn M-lab top 3 bestaat uit oude titels, maar elk jaar zijn er toch weer wel producties die me echt weten te bekoren. Tot nog toe is dat niet het geval (Asterdorp en Terugkeren waren aardig, maar zeker geen hoogvliegers), en ook de volgende titel zal het voor mij niet gaan worden, maar ik geef de moed niet op. Ik wil er wel bij zijn als er weer een prachtproductie ontstaat. Ook al duurt dat nog een jaar of langer (ik hoop t niet).

Ik snap dat de bereikbaarheid voor mensen zonder auto een punt is, vooral ‘s avonds terug. Maar toch, beter dit dan niets.

  [ # 34 ] 24 January 2012 01:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Voor mensen met ‘n auto is dit juist heerlijke lokatie, want het is goed bereikbaar en parkeren kost (bijna) niets! Parkeren in het centrum kost echt ‘n vermogen!
Qua producties heb ik echt van veel kunnen genieten: Sonheim in songs en Spring Awakening bijvoorbeeld… Heerlijk, ja ik hou van t m-lab en ben ook vriend (sponsor dus eigenlijk).

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 35 ] 26 January 2012 12:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik ben ook gek op het M-Lab… Heb er veel producties (sommige meerdere keren) gezien… Wij thuis zijn ook vriend en ik hoop dan ook dat het M-Lab nog lang blijft bestaan!!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 36 ] 26 January 2012 12:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

ik zou echt niet weten wat ik zonder het M-lab zou moeten doen!
ben het wel eens met de kritiek dat de programmering dit seizoen nog niet denderend is. Maar wie weet wat er nog aankomt.
voor mij is het overigens goed te bereiken met de auto, binnen en half uur ben ik er en parkeren buiten de poort is zelfs gratis, daar heb ik die 10 stappen die ik dan moet zetten wel voor over.
openbaar vervoer is inderdaad niet ideaal, zeker ‘s avonds kan ik me voorstellen dat je je als vrouw alleen niet prettig voelt in die buurt.

  [ # 37 ] 28 February 2012 06:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik heb vandaag de sponsorbrochure van M-Lab ontvangen. Volgend jaar dreigt er echt een tekort aan financiële middelen als er geen nieuwe sponsors bijkomen.  Zou ik erg jammer vinden, en ben dus aan het denken of ik meer kan doen dan alleen vriend zijn, want dat blijf ik zeker.

  [ # 38 ] 28 February 2012 06:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Amsterdam Noord heeft M-Lab natuurlijk ook een fijne subsidie gegeven om daar te komen. Om de mensen uit Noord ook naar het theater te kunnen laten gaan. Als je dan realiseert dat ze eerst een gebouw in de Nes hebben overwogen blijf ik het heel erg jammer vinden dat ze daar niet voor hebben gekozen. Ik hoop niet dat M-Lab gaat sluiten, maar er moet wel een hele fijne productie komen, wil ik er heen gaan. Ik ben er voor Spring Awakening heen gegaan, maar zo er niet voor elke voorstelling heengaan.

  [ # 39 ] 28 February 2012 09:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is het eigenlijk al bekend wat de grote productie van dit jaar gaat worden? Spring Awakening is al een jaar geleden.

  [ # 40 ] 28 February 2012 09:23 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Op de website staat een nieuwe, onbekende productie aangekondigd voor di 24 apr / zo 29 apr 2012. Zoals ik het kan zien zijn de doordeweekse dagen en weekenddagen hierbij in de bestelprocedure gescheiden, zoals ook bij Spring Awakening was. Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat dit de productie wordt en hier binnenkort meer info over komt.

  [ # 41 ] 28 February 2012 09:26 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Ik heb de sponsorbrochure ook gekregen. Grappig om Musicalworld bij de stoelsponsors te zien staan. Wat betekent dat voor jullie onafhankelijkheid bij de recensies? 😉

Ik denk dat M-Lab wel overleefd. Kan me niet voorstellen dat de founding fathers het laten vallen. Hoop wel dat M-Lab in de toekomst de taak van begeleider op creatief gebied verder uit gaat breiden. Heb teveel shows gezien die (nog) niet goed waren, maar daarna ook compleet verdwenen. Het zou interessant zijn om zo’n halfgelukte show onder handen te nemen en een seizoen daarna in verbeterde versie terug te zien.

  [ # 42 ] 28 February 2012 09:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

mau1992 - 28 February 2012 09:23 PM

Op de website staat een nieuwe, onbekende productie aangekondigd voor di 24 apr / zo 29 apr 2012. Zoals ik het kan zien zijn de doordeweekse dagen en weekenddagen hierbij in de bestelprocedure gescheiden, zoals ook bij Spring Awakening was. Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat dit de productie wordt en hier binnenkort meer info over komt.

Maar dat is wel een hele korte periode. De grote producties van de afgelopen jaren (Into the Woods, The Wild Party, Urinetown, Sunday in the Park with George en Spring Awakening) stonden steeds een maand ongeveer.

  [ # 43 ] 15 June 2012 01:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Geen geld voor 23 kunstinstellingen Amsterdam

AMSTERDAM -  23 Amsterdamse kunst- en cultuurinstellingen moeten vanaf volgend jaar geen subsidie van de gemeente meer krijgen. Daaronder zijn Theater de Engelenbak, Felix Meritis, het Tropentheater en M-Lab. Dat adviseert de Amsterdamse kunstraad in een vrijdag gepresenteerd advies aan de gemeente over de te verstrekken kunstsubsidies in de periode 2013-2016.

  [ # 44 ] 23 June 2012 02:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik was al een tijd niet in M-Lab geweest, gisteravond weer bij Zanna. Kan iemand mij uitleggen waarom in deze ‘moeilijke tijden’ een theater (dat volgens mij toch elk dubbeltje moet omdraaien nu de subsidiekraan deels is dichtgedraaid), investeert in de aanschaf van 2 enorme flatscreens? Kan aan mij liggen, ik vond het raar, er moeten toch nuttigere manieren zijn voor een theater als M-Lab om een paar duizend euro te besteden. (tenzij dit natuurlijk gesponsorde flatscreens zijn…)

  [ # 45 ] 23 June 2012 03:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Samsung is sponsor van het M-Lab en de schermen zijn ook van Samsung dus zal wel niet betaald zijn.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 8