5 of 8 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
M-lab dicht!!! En in 2019 een mogelijke doorstart
  [ # 61 ] 30 January 2014 12:24 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Het niet doorgaan van de Spring Awakening tour had volgens mij puur met de subsidie te maken.

Bij de producties die in 2012 werden aangekondigd werd uitgegaan van een toekenning/verlenging van de subsidie. Het wegvallen van de subsidie heeft vervolgens alle plannen overhoop gegooid. En daardoor zijn de al bestaande shows blijkbaar niet meer haalbaar voor het M-Lab. Ja Zanna Nee Zanna was in juni 2012 de laatste bestaande show die het M-lab heeft gebracht. Na de afwijzing van de subsidie (augustus 2012) is er nog wel Kiss me Kate geweest, maar die was al voor de afwijzing aangekondigd, en had bovendien qua vorm en inhoud eigenlijk weinig met het oorspronkelijke stuk te maken.

Ik verwacht dan ook niet dat we Parade, en andere bestaande shows, nog bij het M-Lab gaan zien. Al hoop ik heel erg dat ik het mis heb, want die waren toch vaak de kers op de M-Lab taart.


Voor het huidige seizoen staan er nog twee producties gepland:

Het Grote Geluk    http://www.m-lab.nl/mlabprod/play/74
Smile    http://www.m-lab.nl/mlabprod/play/72

[ Gewijzigd: 30 January 2014 04:35 AM by Magic ]
  [ # 62 ] 06 May 2014 06:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Smile, dat eigenlijk in juni in het M-Lab zou gaan spelen, is verschoven naar het voorjaar van 2015. Dit is te lezen op http://www.m-lab.nl/agenda/binnenkort-in-m-lab, waar voor dit najaar ook de productie The Big Britney Abusical aangekondigd staat.

Al met al is het dus een vrij karig M-Lab seizoen geweest. Met slechts drie producties, waarvan Een Wintersprookje ook nog eens een reprise was.

  [ # 63 ] 06 May 2014 07:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik had zin in ‘Smile’.. Jammer…

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 64 ] 30 August 2014 09:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Of de titel van dit topic nog actueel is, betwijfel ik, maar na de eerdere koerswijziging (missie en visie) en de grote hoeveelheid personeelswisselingen, lijkt M-Lab erin geslaagd een flink aantal (gast)voorstellingen te programmeren voor het nieuwe seizoen. Behalve de eigen te verwachten (co)producties als ‘The Big Abusical’, ‘Smile’ en ‘Dogfight’ en activiteiten op het gebied van talentontwikkeling is nu een aantal andere voorstellingen te vinden, variërend van cabaret, toneel tot kindervoorstellingen. Geen musical/muziektheater daartussen, maar wat niet is kan nog komen.

De voorstellingen zijn nog niet te vinden onder de button Agenda, wel onder Kaartverkoop. Laten we hopen dat deze genoeg opbrengen om ook weer meer eigen producties tot stand te brengen, en hopelijk ook weer het oude M-Lab gevoel, want dat ben ik een beetje kwijt.

  [ # 65 ] 08 October 2015 05:40 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Een zwarte dag voor de liefhebber: M-lab sluit de deuren…..

http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/theater-m-lab-amsterdam-moet-deuren-sluiten

  [ # 66 ] 08 October 2015 06:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Wat ontzettend jammer! En dat terwijl ze weer zo goed bezig waren de laatste tijd! Een van de weinige podia voor ‘kleine’ kwaliteitsvoorstellingen waar je regelmatig op zeer prettige wijze kon ontsnappen aan het commerciele geweld van de grote producenten. Inderdaad een zwarte dag voor de theaterliefhebber. Hoop stiekem op een geldschieter die dit nieuws niet kan verdragen.

  [ # 67 ] 08 October 2015 07:04 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  254
Geregistreerd  2010-04-04

Jeetje! Wat is dit ontzettend jammer zeg! :(

  [ # 68 ] 08 October 2015 07:08 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Echt vreselijk nieuws.. Vanaf de opening meerdere prachtige voorstellingen gezien.. Ik noem een Vliegende Hollander, 2 verschillende Wild Partys, Urinetown, en natuurlijk Rent (en dan vergeet ik nog een heleboel voorstellingen waar ik ook van genoten heb). Ik ga dit bijzondere theater absoluut missen:(

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 69 ] 08 October 2015 07:10 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Naar nieuws!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 70 ] 08 October 2015 07:48 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Neee!!! 😖

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 71 ] 08 October 2015 07:55 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Doodzonde, zeker de afgelopen jaren veel moois neergezet en daardoor in mijn ogen niet verdiend. Maarja, blijkbaar toch niet voldoende bezoekers/manieren om genoeg geld binnen te harken..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 72 ] 08 October 2015 08:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Jammer voor de liefhebbers van kleinschalige musicals, maar gelukkig hebben we Opus One nog. M-Lab heeft het van het begin af aan moeilijk gehad en heeft eigenlijk nooit zijn doel bereikt: het workshoppen en ontwikkelen van nieuwe musicals die daarna de theaters in konden. Het concept verwaterde al heel snel, waarbij de “echte” successen natuurlijk gewoon kleinschalige bestaande musicals waren. Maar kan me voorstellen dat de subsidiegevers zich afvragen wat de meerwaarde was van producties als “Cyrano” of “Rent”, die al commercieel gemaakt waren.

  [ # 73 ] 08 October 2015 08:14 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Erg jammer, maar het zat er aan te komen. In het begin had SE een flinke vinger in de pap. Ik heb rent al gezien, maar ik wil graag nog een x.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 74 ] 08 October 2015 08:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Inderdaad een zwarte dag. Ik ben vanaf 2009 nog steeds overtuigd Vriend van M-Lab. Trouwens het enige theater waar ik vriend van ben. In het verhaal lees je dat één voor één de subsidiegevers afhaken en nu als laatste de JvdE Foundation. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de moeizame periode die Stage meemaakt hier mede debet aan is.

Een verlies voor de Nederlandse musicalwereld en de talenten op de musical-opleidingen verliezen een belangrijk podium waar ze hun talenten over het voetlicht kunnen brengen. Voor ons musicalliefhebbers niet leuk, voor hen een drama. Evenals voor de mensen die er werken en de creatives die initiatieven genomen hebben tot nieuwe producties.

  [ # 75 ] 08 October 2015 09:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Tja, als de bodem van de subsidiepot in zicht komt, dan moeten er andere inkomstenbronnen aangeboord worden. Meer commerciële producties zoals Rent lijken dan een goed plan, maar als je vervolgens de kaarten veelal aan muziektheaterstudenten verkoopt (met meer dan 50% korting, bij Rent €10 tegen een normale prijs van €25) - en die zitten niet alleen op de plaatsen van de “reguliere” bezoekers die meer betalen, maar ook nog eens zo luidruchtig dat anderen zich er zichtbaar aan ergeren, dan blijven de mensen die een normale prijs willen betalen weg, zeker na de wijzigingen in het plaatsingssyteem, waardoor er een enorm gedrang bij de ingang ontstond.

Het openen van het Zonnehuis zal overigens ook niet echt geholpen hebben.

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 8