3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
Instorting van de musicalmarkt?
  [ # 31 ] 10 June 2012 04:12 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

De afgelopen jaren is de indentiteit van SE/JvdE veranderd. Was het vroeger een bedrijf dat met veel passie mooie shows maakte, nu is het een bedrijf geworden dat, tot vorige week, kosten wat het kost stoelen wil vullen. Tijd om terug te kijken voor SE?

Een aantal jaren geleden straalde het Circustheater in mijn ogen stijl en klasse uit en dat is wat je ook terugvond in de producties. Voor het lichtere werk was er het Beatrix Theater. Ik denk dat SE er goed aan doet om op deze manier weer te kiezen welke productie waar komt.

Wellicht is het ook verstandig om eens naar de zaalplattegronden te kijken. Gewoon weer 1e t/m 5e rang waarbij een 1e rangsplek voor je gevoel ook echt een 1e rangsplek is.

Het is een kwestie van minder shows op de planken zetten: 1 in het Circustheater, 1 in het Beatrixtheater en 1 nationale tour (het ene jaar een kleine en een het andere jaar een grote tour). Daarnaast minder shows per week en in de shows die gespeeld worden zoveel mogelijk de eerste cast op laten gaan of daar tenminste transparant in zijn.

Als dit alles zou betekenen dat ik wat minder naar het theater kan omdat er bijvoorbeeld minder acties zijn, en dat ik al het bovengenoemde ervoor terug krijg dan is dat wat mij betreft zeker het overwegen waard.

Zoals ik ergens anders al schreef vind ik het heel verstandig (maar ook moedig) dat SE met de huidge producties op de blaren gaat zitten ipv een nieuwe productie er in te knallen als Ghost. Voor ons is het natuurlijk fijn om weer een nieuwe productie te mogen begroeten maar het zal het tij zeker niet keren. En waarom dan niet Aspects of Love terugtrekken? Beide zijn als show misschien wel even onbekend maar in het programmaboekje van het theater kun je bij de laatste wel zetten: Andrew Lloyd Webbers Aspects of Love. Bij de huizenmarkt wordt er over een correctie gesproken, volgens mij kunnen we dat ook wel zeggen van de musicalmarkt.

Als toevoeging: wat te denken van de ticketing weer in eigen hand nemen? Of iets doen aan de buitensporige fees die berekend worden.

[ Gewijzigd: 10 June 2012 04:14 PM by abronsius ]
  [ # 32 ] 10 June 2012 05:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

abronsius - 10 June 2012 04:12 PM

En waarom dan niet Aspects of Love terugtrekken?

Om een handjevol redenen..
- De show terug trekken levert weinig op.. Door Ghost te cancellen bespaar je kosten in onder andere energie, onderhoud en backstage mankracht. Aspects of Love kost minder en heeft zichzelf sneller terug verdient.
- Aspects of Love krijgt geen understudies en geen groot ensemble. Minder mensen op het podium, minder salarissen te betalen.. Dus als je ‘m zou cancellen bespaar je, wederom, minder dan bij Ghost.
- Aspects of Love zit in een Andrew Lloyd Webber-pakket. Waarschijnlijk heeft men deze show door ‘de strot geduwd’ gekregen bij het aankopen van een andere Andrew Lloyd Webber-show.. Dat zorgt dat de zowel Andrew Lloyd Webber iets meer verdient en dat zijn producten allemaal geshowt worden en niet maar enkele.
Daarnaast kan de fabriek achter Lloyd Webber bij springen in het promotie-gebeuren en hebben daar waarschijnlijk een kant-en-klare instructie voor liggen.. Ook kun je beter de relatief onbekende producent van Ghost in de kou laten staan dan Andrew Lloyd Webber.. De laatste heb je namelijk keihard nodig.
- Gevestigde namen.. Het doet Stage relatief minder kwaad als een Celinde Schoenmaker, Ton Sieben en Alessandro Pieroti zouden zweren nooit meer iets voor Stage te willen doen.. Dit versus Lone van Roosendaal en René van Kooten is jezelf toch al iets meer de doodsteek geven. Freek heeft een vast contract. Wel of geen werk.. Hij krijgt zijn geld toch wel..

[ Gewijzigd: 10 June 2012 05:49 PM by Pascale ]
   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 33 ] 10 June 2012 05:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Dat ALW-pakket is er volgens mij ook.

Maar Freek, die wil spelen voor z’n geld. Als dat in Nederland niet kan, zie ik ‘m wel vertrekken naar Londen of Duitsland.

En Ghost - doen we gewoon straks met Simone Kleinsma en Bill van Dijk…trekt een wat ouder, maar wel kapitaalkrachtig publiek.

  [ # 34 ] 10 June 2012 05:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  663
Geregistreerd  2004-12-04

Hanstmf - 10 June 2012 05:30 PM

En Ghost - doen we gewoon straks met Simone Kleinsma en Bill van Dijk…trekt een wat ouder, maar wel kapitaalkrachtig publiek.

Lol.

  [ # 35 ] 10 June 2012 05:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

René van Kooten heeft ook een vast contract bij Stage.

  [ # 36 ] 10 June 2012 05:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Hanstmf - 10 June 2012 05:30 PM

Maar Freek, die wil spelen voor z’n geld.

Snap ik ook wel.. Maar als je dat vergelijkt met de rest van mijn uiteenzetting snap jij ook wel wat ik bedoel.. 😉

martijn-j - 10 June 2012 05:35 PM

René van Kooten heeft ook een vast contract bij Stage.

Is dat zo? Ah.. Dat wist ik dan weer niet..

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 37 ] 10 June 2012 05:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Pascale - 10 June 2012 05:48 PM
Hanstmf - 10 June 2012 05:30 PM

Maar Freek, die wil spelen voor z’n geld.

martijn-j - 10 June 2012 05:35 PM

René van Kooten heeft ook een vast contract bij Stage.

Is dat zo? Ah.. Dat wist ik dan weer niet..

vast contracten kunnen vrij eenvoudig worden ontbonden wegens bedrijfseconomische redenen

  [ # 38 ] 10 June 2012 06:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Pascale - 10 June 2012 05:10 PM
abronsius - 10 June 2012 04:12 PM

En waarom dan niet Aspects of Love terugtrekken?

Om een handjevol redenen..
- De show terug trekken levert weinig op.. Door Ghost te cancellen bespaar je kosten in onder andere energie, onderhoud en backstage mankracht. Aspects of Love kost minder en heeft zichzelf sneller terug verdient.
- Aspects of Love krijgt geen understudies en geen groot ensemble. Minder mensen op het podium, minder salarissen te betalen.. Dus als je ‘m zou cancellen bespaar je, wederom, minder dan bij Ghost.
- Aspects of Love zit in een Andrew Lloyd Webber-pakket. Waarschijnlijk heeft men deze show door ‘de strot geduwd’ gekregen bij het aankopen van een andere Andrew Lloyd Webber-show.. Dat zorgt dat de zowel Andrew Lloyd Webber iets meer verdient en dat zijn producten allemaal geshowt worden en niet maar enkele.
Daarnaast kan de fabriek achter Lloyd Webber bij springen in het promotie-gebeuren en hebben daar waarschijnlijk een kant-en-klare instructie voor liggen.. Ook kun je beter de relatief onbekende producent van Ghost in de kou laten staan dan Andrew Lloyd Webber.. De laatste heb je namelijk keihard nodig.
- Gevestigde namen.. Het doet Stage relatief minder kwaad als een Celinde Schoenmaker, Ton Sieben en Alessandro Pieroti zouden zweren nooit meer iets voor Stage te willen doen.. Dit versus Lone van Roosendaal en René van Kooten is jezelf toch al iets meer de doodsteek geven. Freek heeft een vast contract. Wel of geen werk.. Hij krijgt zijn geld toch wel..

-toeren is duur, elke verplaatsing kost een klein vermogen.
-hoezo Andrew Lloyd Webber pakket. Wie heeft je dat verteld. Geen enkele producent gaat iets produceren omdat het ‘in een pakket zit’.
-er is niet bepaald meer een fabriek achter ALW, geen enkele (nieuwe) show doet het goed aan de kassa’s in London, laat staan Broadway. Aspect of love was een redelijk succes in London maar is vreselijk geflopt in New York (staat in hetzelfde lijstje dure flops als Cyrano van Stage E.)
-Niemand heeft ALW keihard nodig. Hoe getalenteerd ook, de man is oud nieuws.
-Je kunt geen enkele zakelijke partner in de kou laten staan. Het is een kleine wereld! Dit kan zo maar betekenen dat andere producenten ook geen zaken meer willen met JvdE. Hoewel als er geld te halen valt iedereen met iedereen in zee gaat.
-Niemand heeft Lone en Rene nodig. Het zijn geen bekende Nederlanders. Hoewel getalenteerd, zijn ze, net als iedereen vervangbaar.
-Niemand krijgt betaald voor niets doen. Als er geen werk is voor mensen met een vast contract, staan ze gewoon morgen op de stoep bij het UWV, of ze worden met verplichte onbetaalde vakantie gestuurd!

  [ # 39 ] 10 June 2012 06:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

(vanwege de laatste reactie in Ghost NIET naar Nederland)

Ik zie voor Verlinde Entertainment wel mogelijkheden om “Annie” net zo’n succes te laten zijn als “Sound of Music” vier jaar geleden. Feel Good, bekende titel, kinderen, doet het altijd goed. En ik ga het iig zien!

  [ # 40 ] 10 June 2012 06:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Stage heeft de rechten voor alle ALW-shows, maar heeft er heel lang niets mee gedaan. Een tijd terug moesten ze deze shows gaan produceren, omdat ze anders de rechten kwijt zouden raken. Toen kregen we in hele korte tijd Jesus Christ Superstar, Cats, Evita, Joseph en Sunset Boulevard. Wellicht moeten ze nu Aspects of Love ook produceren om de rechten niet kwijt te raken van een andere show. Maar misschien willen ze de show ook gewoon produceren omdat het een mooie toevoeging is naast alle grote producties.

Persoonlijk kijk ik er erg naar uit. Heb de kleine voorstellingen van Stage altijd erg goed gevonden. Rex bijvoorbeeld en Passion. Na Urinetown en Next to Normal lijkt er met Aspects of Love toch een nieuwe traditie te ontstaan.

  [ # 41 ] 10 June 2012 06:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Hanstmf - 10 June 2012 06:29 PM

(vanwege de laatste reactie in Ghost NIET naar Nederland)

Ik zie voor Verlinde Entertainment wel mogelijkheden om “Annie” net zo’n succes te laten zijn als “Sound of Music” vier jaar geleden. Feel Good, bekende titel, kinderen, doet het altijd goed. En ik ga het iig zien!

Ik ook, ik heb Annie nog niet gezien en de cast lijkt me heel leuk dus ik ga het zien.

  [ # 42 ] 10 June 2012 07:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

martijn-j - 10 June 2012 06:29 PM

Stage heeft de rechten voor alle ALW-shows, maar heeft er heel lang niets mee gedaan. Een tijd terug moesten ze deze shows gaan produceren, omdat ze anders de rechten kwijt zouden raken. Toen kregen we in hele korte tijd Jesus Christ Superstar, Cats, Evita, Joseph en Sunset Boulevard. Wellicht moeten ze nu Aspects of Love ook produceren om de rechten niet kwijt te raken van een andere show. Maar misschien willen ze de show ook gewoon produceren omdat het een mooie toevoeging is naast alle grote producties.

Persoonlijk kijk ik er erg naar uit. Heb de kleine voorstellingen van Stage altijd erg goed gevonden. Rex bijvoorbeeld en Passion. Na Urinetown en Next to Normal lijkt er met Aspects of Love toch een nieuwe traditie te ontstaan.

maar, Aspects of Love heeft nauwelijks inhoud. Is gebaseerd op een flut romannetje van David Garnett (iets als de Bouquet reeks).
Was in London destijds wel goede voorstelling, mede dankzij Michael Ball, de regie van Trevor Nunn en de prachtige vormgeving van Marie Bjornson!

  [ # 43 ] 10 June 2012 07:23 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Jonge jongen doet het met oudere actrice…actrice kiest voor hele oude oom…krijgen dochter….Oude oom neemt een minnares…Jonge jongen wordt ouder…probeert het weer met de actrice…maar gaat uiteindelijk met de dochter…actrice wordt poosje lesbisch met de minnares van de oom….VEEL TE INGEWIKKELD EN INHOUDELIJK VOOR DE BOUQET REEKS…lol

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 44 ] 10 June 2012 07:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Jacco - 10 June 2012 07:23 PM

Jonge jongen doet het met oudere actrice…actrice kiest voor hele oude oom…krijgen dochter….Oude oom neemt een minnares…Jonge jongen wordt ouder…probeert het weer met de actrice…maar gaat uiteindelijk met de dochter…actrice wordt poosje lesbisch met de minnares van de oom….VEEL TE INGEWIKKELD EN INHOUDELIJK VOOR DE BOUQET REEKS…lol

hahaha

  [ # 45 ] 16 June 2012 12:09 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  74
Geregistreerd  2012-06-16

Wat het het probleem is geworden in nederland is dat we bij de opkomst van Musicals in de jaren ‘80/‘90 grootse musicals kregen met onbekende namen. Toen was voor nederland iedere musical nog nieuw elke acteur onbekend en ging je zoals mensen grotendeels doen in London of New York voor de titel en het verhaal en niet voor welke naam er in staat. Na nu al ruim 10 jaar musicals in nederland wil iedereen alleen producties zien met grootse namen die bekend zijn.

Daarin tegen is het wel weer zo dat we tegenwoordig de nieuwe producties zoals: Ciske de Rat, Petticoat, Soldaat van Oranje een kans geven. Nu is Soldaat van Oranje net zoals met Ciske de Rat nieuw en groot succes en naast z’n succes productie moet je maar wel weten waar te maken dat andere producties nog in de aandacht komen op een goede manier.

Tevens vond ik bij V&V de producties kwa decor erg tegen vallen waardoor ik liever naar andere producten ging als ik bij V&V zat dacht je soms het dat is van de vorige V&V productie. Nu albert alleen is gaat hij denk ik met Shrek toch een grote productie neer zetten en hij heeft voordeel dat hij geen eigen theater heeft wat hij vol moet houden. Nu heeft Stage 3 locaties van hun zelf Circus Theater, Beatrix en Theater Fabriek Amsterdam dus willen ze daar graag producties met grote bezoekers aantallen. Ik denk dat musical producenten er goed aan doen weer terug te gaan door de entree iets om laag te gooien waardoor mensen makelijk een ticket kopen en je de BIGG SALE langer kunt uitstellen tot enkel actie of promotie van Stopt Definitief wat eigenlijk altijd werd gebruikt.

Daarnaast denk ik dat we musicals zoals, The Phantom of The Opera (Scheveningen / Carré(Exclusive)), Elisabeth (Scheveningen / Tour), Chicago (De La Mar), Aida(Nieuw Luxor) , A Chorus Line (Tour/Beatrix), Rent (Tour) naar nederland moeten komen en op onbekende nederlandse producties moet je denken aan Tanz der Vampire (Tour/Scheveningen), Rebecca (Beatrix/Nieuw Luxor), Victor Vitorica (Scheveningen/Nieuw Luxor), Jersey Boys (Beatrix/De La Mar), Starlight Express (Theater Fabriek Amsterdam), Prisilla the Queen of the Dessert (Tour/Beatrix), Xanadu (Theater Fabriek Amsterdam), Dreamgirls (Tour)

Dus conclussie prijs iets omlaag, minder SALE, niet perse meer bekende namen willen hebben ga voor kwaliteit en laat van producties meer Bakcstage/making of zien op TV. Oude producties combineren met nieuwe die goed lopen in andere landen. Musicals niet altijd te lang laten willen lopen Cabaret exclusive 6 maanden werkte erg goed en Les Miserables Rotterdam met Exlusive verlening in Carré werkte top.

En tot slot als je een tour doet producties niet te lang in bepaalde theater valt me toch vaak op als musicals in het noorde van nederland staan bv groningen zijn er ineens heel veel stoelen over dus blijkbaar te weinig animo om 1 a 2 weken te staan.

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5