4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
Newsies
  [ # 46 ] 05 December 2016 05:12 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2012-03-03

Inmiddels is bekend dat de vertoning op 19 februari is en ook buiten de USA plaats zal vinden, helaas staat Nederland er nog niet bij!

http://www.artsalliance.com/event/newsies-the-broadway-musical/

  [ # 47 ] 06 December 2016 10:21 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Ook in Nederland, volgens Musicaljournaal.

  [ # 48 ] 06 December 2016 02:40 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2012-03-03

Ik lees het ook net op twitter inderdaad, goed nieuws 😊

  [ # 49 ] 07 December 2016 10:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het staat nu ook op de site van Pathé.

  [ # 50 ] 08 December 2016 06:17 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Al nieuws of Newsies ook in België te zien zal zijn?

  [ # 51 ] 09 December 2016 09:29 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Ik heb Kinepolis gecontacteerd, maar zoals gewoonlijk, weten ze daar nog niets.

  [ # 52 ] 19 December 2016 05:02 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2012-03-03

De kaartverkoop bij Pathe Nederland is inmiddels gestart :D


link

[ Gewijzigd: 24 February 2017 08:29 AM by Jeroen ]
  [ # 53 ] 23 February 2017 07:44 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik heb echt ontzettend genoten van Newsies in de bioscoop gisteravond.
Een fantastische Jeremy Jordan, Kara Lindsay was ook geweldig, eigenlijk was iedereen goed.
Maar wat een dansers, ongelofelijk!
Hoop echt op een dvd, want deze show kan ik geen genoeg van krijgen.

  [ # 54 ] 23 February 2017 07:55 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Faatijn - 23 February 2017 07:44 AM

Ik heb echt ontzettend genoten van Newsies in de bioscoop gisteravond.
Een fantastische Jeremy Jordan, Kara Lindsay was ook geweldig, eigenlijk was iedereen goed.
Maar wat een dansers, ongelofelijk!
Hoop echt op een dvd, want deze show kan ik geen genoeg van krijgen.

Wat vond je van de captatie (camerawerk)? Had wat recensies gelezen uit de US en UK, waarin stond dat er overdreven veel camerabewegingen in de uiteindelijke montage zitten.

Hoop ook op een dvd of blu-ray release, want kon hem helaas niet zelf zien in de bios (m’n agenda liet niet toe om naar NL te gaan, want hier in Vlaanderen heeft geen enkele bioscoop hem geprogrammeerd).

  [ # 55 ] 23 February 2017 08:43 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben gisteren ook geweest en vond het echt een leuke musical. Ik heb de film nog nooit gezien, dus wist niet precies wat ik moest verwachten. Lekker positief verhaal. Niet heel origineel, maar wel heel goed uitgevoerd, dus dan maakt dat eigenlijk niet uit.

Ik heb me niet gestoord aan het camerawerk. Het is vergelijkbaar met Miss Saigon (zelfde regisseur).

  [ # 56 ] 23 February 2017 09:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb wel nooit het castalbum gehoord, maar buiten dat was dit mijn eerste ervaring met Newsies. Wow, zo goed! Het verhaal is niet bijster origineel of bijzonder, maar de uitvoering ervan is spektaculair en van extreem hoog niveau. Die dansers, woah!  :wow: Ik hoop van harte dat deze musical snel naar West End komt of gaat touren (met tussenstop in Nederland en/of Vlaanderen), want deze kwaliteit hebben wij in Nederland denk ik niet.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 57 ] 23 February 2017 10:37 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2005-05-05

Ik heb ook genoten van Newsies. De voorstelling verveelde geen minuut en de dansers waren inderdaad geweldig. heerlijk opzwepend. Ik heb laatst ook de Bluray van de film gehaald. Deze ga ik binnenkort ook even kijken.

  [ # 58 ] 23 February 2017 12:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Heb er ook erg van genoten.
En dan te bedenken dat deze opname niet op Broadway is gedaan maar van de tour productie.
( ze staan wel een aantal maanden in een stad, maar toch)

Een paar hoofdrollen uit de Broadway productie van 2012 hebben tijdens de opnames de hoofdrollen van de tour overgenomen. Dan zie je wel dat ze eigenlijk al te oud zijn voor deze rollen.
Maar goed buiten dat zeer hoog niveau.


Ik zag het in Tuschinski Amsterdam en denk dat er hooguit 80 tot 100 man in de zaal zaten.
Kun je een keer voor een prikje een top musical zien komt er bijna niemand. Hoe was dat elders?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 59 ] 23 February 2017 01:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

In Haarlem viel het me mee, zat niet helemaal vol maar wel 80% ofzo.

Ik vond het camerawerk helemaal niet storend, ik vond het juist op veel momenten prachtig in beeld gebracht.
Ik zat me ook te bedenken dat we dit niveau in Nederland echt niet hebben. Ik zie wel mogelijkheden om de tour versie van Newsies naar Carré te halen voor de volgende Broadway aan de Amstel. Dat zou echt fantastisch zijn, dan ga ik echt meerdere keren 😘

  [ # 60 ] 23 February 2017 01:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Anubis4ever1 - 23 February 2017 07:55 AM

Wat vond je van de captatie (camerawerk)? Had wat recensies gelezen uit de US en UK, waarin stond dat er overdreven veel camerabewegingen in de uiteindelijke montage zitten.

Ze hebben hetzelfde trucje gedaan als MTV deed bij Legally Blonde op Broadway, het was niet één voorstelling. Er zijn een hele hoop shots duidelijk nog apart opgenomen, veel shots vanaf het toneel, heel dichtbij (niet zo idioot als de Les Mis-film gelukkig). Het camerawerk was aardig dynamisch, weinig echt stilstaande shots, maar ik vond dat juist wel bijdragen aan de sfeer, het maakte het niet zo statisch. Ik baalde wel dat ze, vooral in de tweede akte, hebben geknipt in de changementen. Ik las ook dat de cast voor deze opname groter was dan de eigenlijke tour cast.

Ik vond het wel grappig om Jeremy Jordan te horen zeggen dat ‘ie zeventien is…

jasper050 - 23 February 2017 12:55 PM

Ik zag het in Tuschinski Amsterdam en denk dat er hooguit 80 tot 100 man in de zaal zaten.
Kun je een keer voor een prikje een top musical zien komt er bijna niemand. Hoe was dat elders?

Pathe Tilburg was afgelopen met studenten van de dansacademie en het conservatorium.

Ik heb overigens ontzettend genoten. Het was een heerlijke uitvoering, hoog op de energie. Ik geniet vooral van de schoonheid van de productie, de manier waarop alles gebeurd en beweegt voelde heel organisch (vandaar dat ik het zo jammer vind dat changementen waren geknipt). Hopen op een Blu-Ray.

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5