Ragtime - Openlucht musical in London
Datum: 21 juni 2012 01:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  266
Geregistreerd  2007-05-05

Dag iedereen

Ik heb een vraag over de openlucht musical ‘Ragtime’. Aangezien die enkel op mijn verjaardag speelt als we in London zijn, wil ik natuurlijk geen ‘mindere’ show zien in London. De muziek en het verhaal lijkt me allesins al dik oké! Ook de prijzen vallen reuze mee…

Nuja, een openlucht musical… Het eerste wat ik me afvraag: is dit live gezongen? Heb geen zin om te gaan kijken naar een playback show… Vind het écht belangrijk dat het live gezongen en gespeeld is (zeker als ik in London naar een show ga kijken). Anders vind ik het zo afstandelijk…

Zijn er hier op het forum mensen die ervaring hebben met dergelijke producties in het openlucht theater in London? Zijn er mensen die ervaring hebben met ragtime?

Alvast bedankt!
Jonas

Naar boven

[ # 1 ] Datum: 21 juni 2012 02:28 PM
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  5063
Geregistreerd  2009-01-21

Wordt gewoon live gezongen hoor.

Handtekening 

15 feb - Sanne Wallis de Vries & Paul Groot
22 mrt - Brigitte Kaandorp
7 jul - Death in Venice

Naar boven

[ # 2 ] Datum: 23 juni 2012 09:34 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  8382
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb Into the woods half gezien in het open air theater. Prachtige voorstelling, maar buiten betekent ook weersinvloeden. De regen stopte niet, en de show dus wel. Omdat ik het op mijn laatste dag in Londen had gepland was er ook geen mogelijkheid meer om de voorstelling in te halen, en dus ben je dan je geld kwijt.
Ik heb deze Ragtime niet gezien (dankzij drukte op werk kon ik er tot nog toe geen vrij voor krijgen), maar ben er wel heel benieuwd naar. Ik heb een mini-Ragtime gezien op de zolder van een pub, en die was al prachtig.

Naar boven

[ # 3 ] Datum: 23 juni 2012 09:53 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  3085
Geregistreerd  2005-07-31

Het Open Air Theatre is misschien wel de leukste plek in Londen. Zeker als er iets van een zonnetje is. Je moet er zeker een uur van tevoren zijn; dan kun je op het gras om het theater heen lekkere bbq worstjes en zo krijgen en een fijn wit wijntje…
Ik was er op een zweterige augustus dag vorig jaar bij Crazy for You. Onweer dreigde, maar viel uiteindelijk niet gelukkig. Maar de avond ervoor was er een complete wash-out geweest en dat merkte je nog steeds aan de zittingen van de stoelen (hadden iets van een kussentje, maar leverden een vochtige broek op!). Neem dus vooral een plastic zak mee!
Crazy for You was fantastisch daar; geweldige cast, goed orkest…gewoon een top voorstelling die daarna verhuisde naar West End. De kritieken op Ragtime zijn nogal wisselend; het lijkt een show die het publiek en de critici sterk verdeeld. Ik hou van Ragtime, maar dan vooral op CD. Live vind ik het altijd nogal pretentieus, te lang en zwaar op de hand. Ik zag ooit de Broadway versie en de concertante versie op West End. In mijn week in Londen in Augustus speelt hij niet en daar baal ik van. Want een zomeravond in het Open Air Theatre is een geweldige ervaring. Er zijn vast goede kortingen! (vorig jaar kocht ik mijn kaartje bij TKTS en was het lang niet vol, terwijl die show van alle kranten ***** had gekregen…)

Handtekening 

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.toneelgroeprhetorica.nl

Naar boven

[ # 4 ] Datum: 03 juli 2012 08:56 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  3085
Geregistreerd  2005-07-31

Vandaag kaartjes voor Ragtime op http://www.lastminute.com voor 10 pond!

Handtekening 

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.toneelgroeprhetorica.nl

Naar boven