3 of 26 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Love Story (tour 2013/2014)
  [ # 31 ] 20 September 2012 10:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Sandra12 - 19 September 2012 10:01 PM
Madelonne - 19 September 2012 09:57 PM
rob2 - 19 September 2012 09:50 PM

Is het al zeker dat willemijn auditie heeft gedaan? Overigens vraag ik me af waarom Ghost niet doorgaat als je dit brengt. Ik denk niet dat dit meer bezoekers gaat trekken.

Dat niet maar Maurice liet de namen van Willemijn(Verkaik), Céline (Purcell), en Tessa (Sunniva) vallen…

En hij zei dat die 3 dames morgen een telefoontje konden verwachten.

Hij had het over meerdere dames maar deze drie werden specifiek genoemd? De chemie tussen celine en freek is geweldig, dat hebben ze bij sondheim in songs in het m- lab laten zien. Het spatte eraf.
En celinde en freek vind ik een prachtig plaatje. Daar kan ik ook mee leven.
Hoe goed ik willemijn ook vind, de ‘jong en puur’ uitstraling die hier echt nodig is mist ze. Onder de groene schmink valt dat nog een beetje weg maar met een bloot gezicht kan ze het met de beste wil van de wereld niet wegspelen. Ik zou het in ieder geval totaal ongeloofwaardig vinden.

[ Gewijzigd: 20 September 2012 12:01 PM by Jeroen ]
  [ # 32 ] 20 September 2012 10:39 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  296
Geregistreerd  2012-04-20

Het heeft inderdaad niet meteen met leeftijd te maken, maar meer met type/uitstraling. Céline is 32, maar is veel meer het type. Jammer trouwens dat Christanne al bij Sister Act zit. Zij zou ook het juiste type kunnen zijn.

Als Freek misschien een alternate krijgt, is dat misschien weer iets voor Ton Sieben of Jamai? Hebben die ook nog wat te doen.

  [ # 33 ] 20 September 2012 10:48 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Wel een verrassende keuze. De Londense versie heb ik twee keer gezien en was beide keren diep onder de indruk van de voorstelling.

Ik vind alleen het Beatrix geen geschikte zaal voor een dergelijke intieme musical. ‘Love Story’ is een musical die om een kleine setting vraagt. In Londen stond de voorstelling in het kleine Duchess Theatre en was het decorontwerp simpel maar effectief en leidde geen moment af van het verhaal en de emoties.

Ik ben bang dat de voorstelling verdrinkt in de grote zaal van het Beatrix en dat bij een eventueel grootsere aanpak van decors veel van de intenties verloren gaan.

Freek Bartels vind ik geen logische keuze voor de rol van Oliver. Van de andere namen die ik lees vind ik Céline Purcell de beste voor de rol van Jenny.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 34 ] 20 September 2012 11:30 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@Clautje: Dat je film niet kent, is ook niet zo raar… Tenslotte is ie uit 1970. Maar, absoluut een aanrader. Mooi, goed geacteerd, heftig.

  [ # 35 ] 20 September 2012 11:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

poohfan - 20 September 2012 11:30 AM

@Clautje: Dat je film niet kent, is ook niet zo raar… Tenslotte is ie uit 1970. Maar, absoluut een aanrader. Mooi, goed geacteerd, heftig.

me moeder zei het al gelijk, oooh dat ga jij zo mooi vinden hihi. Ik heb he even opgezocht en ja het lijkt me wel wat.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 36 ] 20 September 2012 11:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Oe….ik ben hier geloof ik veel gelukkiger mee dan met Ghost O:)...Wil absoluut heen!
*bid tot god en al wat karma is dat de prijzen niet zo heel hoog uitvallen*

Maar Willemijn als de studente lijkt wel heeeel erg vreemde casting toch…Ik denk eerder dat die dan maar een van de ouders ofzo moet spelen?

  [ # 37 ] 20 September 2012 12:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

http://www.youtube.com/watch?v=KAX_XFgGIWM&feature=related

Helaas is het moeilijk beelden te vinden van de show zelf, maar hier zie je de oorspronkelijke hoofdrolspelers even in beeld. Dan kunnen alle discussies over casting weer verder losbarsten.

Ik deel overigens Theo’s angst dat de show verzuipt in het Beatrix.

  [ # 38 ] 20 September 2012 12:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Nog een musical met ‘Love’... :tong:

Ik vind het maar een vreemde keus? Wie zit hierop te wachten? Moesten ze Freek aan het werk helpen?

  [ # 39 ] 20 September 2012 12:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Sndr - 20 September 2012 12:42 PM

Nog een musical met ‘Love’... :tong:

Ik vind het maar een vreemde keus? Wie zit hierop te wachten? Moesten ze Freek aan het werk helpen?

Hoezo wie zit heir op te wachten?? Ik zit hier net zo erg op te wachten als iedere andere musical die ik graag zien wil…

Als je bedoelt, wat maakt dit beter geschikt dan Ghost?
Ik denk dat ze dit doen naar aanleiding van Next to Normal..N2N liep best goed naar mijn idee en sprak ook een groter publiek aan, met name vanwege het zware, serieuze, dramatische (controversiële) onderwerp.
Nu wil ik niet zeggen dat Ghost geen zwaar onderwerp heeft, maar sceptisch en kritisch Nederland gaat denk ik toch eerder naar een musical over een liefdesverhaal gecombineerd met het verschrikkelijke gegeven van een terminale ziekte, dan naar een musical die al snel wordt afgedaan als ‘ja iets vaags met een vermoorde jongen die als geest zijn vriendin probeert te waarschuwen voor haar moordenaar en de gevaren die zij loopt.’

(er even vanuitgaande dat men beide films niet kent)..dus ergens snap ik die keuze wel.

 

en wat betreft casting..

als ik luister naar bv. http://www.youtube.com/watch?v=7wDZuiP4bak&feature=relmfu  dan zie ik het Celinde of Tessa wel doen.

  [ # 40 ] 20 September 2012 01:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  431
Geregistreerd  2009-12-02

baud - 20 September 2012 12:01 PM

Ik deel overigens Theo’s angst dat de show verzuipt in het Beatrix.

Die angst deel ik ook. Zeker omdat ze het al aankondigen als intiem. Hopelijk gaan ze de zaal verkleinen (balkon en zaal boven afsluiten?). Verwacht niet dat het enorm veel publiek gaat trekken en zo houd je de voorstellingen ook ‘uitverkocht’ en niet spelen voor een halfvolle (of mindere) zaal. 
Het toneel verkleinen lijkt me geen probleem aangezien ze in Utrecht toch al met een tekort aan ruimte zitten.

Diejj - 20 September 2012 12:59 PM

Ik denk dat ze dit doen naar aanleiding van Next to Normal..N2N liep best goed naar mijn idee en sprak ook een groter publiek aan, met name vanwege het zware, serieuze, dramatische (controversiële) onderwerp.

Het ‘succes’ van N2N heeft ook wel veel met de cast te maken volgens mij. Daarbij speelt ook het feit mee dat het bij je in de buurt speelt, je hoefde er niet ver voor te gaan.

[ Gewijzigd: 20 September 2012 01:09 PM by Marloes_89 ]
   Handtekening   

‘t is een kwestie van geduld
rustig wachten op de dag
dat heel Holland Limburgs lult

  [ # 41 ] 20 September 2012 01:09 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  132
Geregistreerd  2011-08-17

Celinde gaat het niet worden. Die heeft naar het schijnt al iets anders in het verschiet wat blijkbaar een erg groot aanbod is.

  [ # 42 ] 20 September 2012 01:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  431
Geregistreerd  2009-12-02

Sndr - 20 September 2012 12:42 PM

Moesten ze Freek aan het werk helpen?

Haha, ik dacht hetzelfde. Daarbij is TLM ook niet het succes wat ze hoopten en komt het Beatrix weer leeg te staan. 1+1=2

   Handtekening   

‘t is een kwestie van geduld
rustig wachten op de dag
dat heel Holland Limburgs lult

  [ # 43 ] 20 September 2012 01:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Au3 - 20 September 2012 10:39 AM

Het heeft inderdaad niet meteen met leeftijd te maken, maar meer met type/uitstraling. Céline is 32, maar is veel meer het type. Jammer trouwens dat Christanne al bij Sister Act zit. Zij zou ook het juiste type kunnen zijn.


Helemaal mee eens, ik zou Willemijn niet zo geschikt vinden, maar Celine juist wel, qua uitstraling, en Tessa zou ik juist weer wat te jong vinden. Celine en Celinde lijken me we wat!

  [ # 44 ] 20 September 2012 01:47 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Raarste is dat ze een shows als Miss Saigon en Wicked vol proppen met bekende namen en dan nog de zalen niet vol krijgen. Terwijl deze titels het gewone publiek meer zegt dan ‘Love Story’

Ghost was een gewaagde keuze, maar dit zeker ook! Maarja het decor en de rechten zullen wel stukken goedkoper zijn.

Ook raar om dit naast ‘Aspects of love’ te programmeren. Benieuwd hoeveel mensen straks in het Beatrix Theater zich afvragen of ‘Ernst-Daniel’ speelt!

Zou inderdaad best kunnen dat ze het achterste gedeelte van de zaal afsluiten. Om zo toch iets meer intimiteit te creëren.

  [ # 45 ] 20 September 2012 01:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  296
Geregistreerd  2012-04-20

IrisJ - 20 September 2012 01:09 PM

Celinde gaat het niet worden. Die heeft naar het schijnt al iets anders in het verschiet wat blijkbaar een erg groot aanbod is.

Gaaf voor haar, ben benieuwd! Heb je zin om nog meer hints te geven? 😉

Misschien is het ook iets voor Ianthe? Ze zou minstens in het ensemble kunnen en dan understudy Jenny erbij, of misschien wel eerste cast. Klopt voor mij wel qua type en stem.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 26