1 of 2 |  1 2 > 
Les Miserables terug op Broadway
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

http://www.thestage.co.uk/news/production/2013/02/return-broadway/

  [ # 1 ] 24 February 2013 10:18 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Zouden ze ‘Suddenly’ er ook tussen plakken of niet?
Ik heb de musical zelf nog niet gezien (*schaamte* hoop om hem dit jaar in Londen te gaan zien) dus weet niet of het mogelijk is.

  [ # 2 ] 24 February 2013 11:00 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2012-11-15

Okay dat word waarschijnlijk weer een knaller ik ben zelf niet zo van de musical maar ik denk dat het decor en spelers verbluffend zijn 😊

   Handtekening   

30-03-13 Saw wicked on Broadway With Willemijn
22-06-14 Saw Miley Cyrus at the Ziggo Dome
10-03-2015 Katy Perry Ziggo Dome
12-06-2015 Ariana Grande Antwerpen

  [ # 3 ] 24 February 2013 01:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

jonahke - 24 February 2013 10:18 AM

Zouden ze ‘Suddenly’ er ook tussen plakken of niet?

Daar is misschien wel sprake van maar dat zal dan eerder in de Londense versie zijn denk ik. New York krijgt de laatste (tour-)versie van ‘Les Misérables’.

Laatst heeft Claude Michel Schönberg in een interview wel gesproken over ‘Suddenly’ in de theaterversie en het moment waarop ‘I Dreamed A Dream’ in de voorstelling zit te verplaatsen maar of en wanneer dat gaat gebeuren is niet bekend.

It’s possible. It is something we are looking at, although changing stage musicals is like causing earthquakes. So while I’m not saying no, it is a work in progress

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 25 February 2013 02:30 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  36
Geregistreerd  2011-10-15

Het zal nog wel even duren tot ze dat in Londen doorvoeren als het al gaan doen.
De Londense versie heeft wel een beetje de reputatie nooit gekke dingen te doen als het nog niet elders getest is.
De Broadway revival en de Nederlandse versie hebben voor de hogere producent toch ook wel gediend als een manier om nieuwe orkestraties uit te testen. Die sloegen uiteindelijk aan en hebben ze dan ook vorig jaar pas in de Londense versie geïntroduceerd.

  [ # 5 ] 22 October 2013 08:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

http://www.broadway.com/buzz/172524/prepare-the-barricades-ramin-karimloo-will-swenson-caissie-levy-nikki-m-james-to-lead-les-miserables-on-broadway/

Whoehoe!

  [ # 6 ] 23 October 2013 10:08 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik heb Ramin twee jaar geleden mogen bewonderen als Valjean in Londen, en hij was geweldig :D. Ik ben grote fan van hem (al kan ie natuurlijk moeilijk tippen aan de zang van Alfie Boe). Dit gaat weer een fantastische uitvoering worden geloof ik. Jammer dat NY wat prijziger is dan Londen :D.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 7 ] 07 November 2013 04:08 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Wat een cast

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 8 ] 15 November 2013 12:40 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Charlotte Maltby en Andy Mientus maken beiden hun debuut op Broadway als Cosette en Marius. Andy was eerder te zien in Smash.

  [ # 9 ] 02 March 2014 01:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Gisteravond de eerste preview van Les Mis bijgewoond. Ondanks een rotplek op het laatste balkon blij er bij te zijn geweest; Een mooie avond! In de loop der jaren Les Mis in Nederland, Belgie en Engeland bijgewoond en het is leuk de ontwikkeling te zien. De huidige uitvoering op Broadway laat behoorlijk wat verschillen zien ten opzichte van de laatste versie die ik in Europa zag.
Om zomaar wat verschillen te noemen:
-geen draaiend podium, ander decor, veel projectie.
-de sterfscenes van Gavroche en Enjolras wijken behoorlijk af.
-de manier waarop Fantine het gezicht van haar belager tot bloedens toe verwondt
-empty chairs in een heel andere, symbolische, setting met waxinelichtjes
-alle scenes waarin gevochten wordt, worden veel agressiever neergezet dan je gewend bent.

Verfrissend om al de verschillen te zien…........en een sport ze te zoeken. Ik zal er ongetwijfeld nog een aantal zijn vergeten of niet hebben opgemerkt. Kan niet anders na de 4e nacht in NY met maar 4 uurtjes slaap….......Geen ‘suddenly’ overigens en ook geen andere volgorde voor zover ons is opgevallen.

De cast is uitstekend. Wat opviel? Ramin Karimloo valt wat mij betreft in de categorie “goede wijn behoeft geen krans”, al lijkt het orkest nog niet altijd goed aan te voelen wanneer hij in zijn zang versnelt. Kan natuurlijk ook nog niet. Na afloop krijgt een ieder minutenlang een staande ovatie maar bij Ramin wordt net even wat harder gejuicht en geklapt. 
Will Swenson is een mooie Javert, die de rol verdienstelijk vertolkt. Voor de rol van Javert hoor ik echter liever een meer klassieke, zwaardere stem. Kwestie van smaak.
Samantha Hill heeft als Cosette een goede uitstraling maar qua zang zat er een aantal keer ‘naast’. Andy Mientus en Nikki M. James: prima! niks op aan te merken.
De Thenardiers zijn geweldig, Cliff Saunders speelt niet grappig maar is het, en is uitermate energiek. Hij springt heen en weer en de manier waarop hij op een tafel springt in een zithouding zorgt voor de nodige reactie in het publiek. Keala Settle is een geweldige Madame Thenardier, die er zowel op het podium als in real life uitziet als als een soort ma Flodder.
Kyle Scatliffe tenslotte is een zeer overtuigende Enjolras. Ik zag hem recent nog in Scottsboro boys in London en was enorm onder de indruk van hem. Iets dat vanavond bevestigd wordt, goede krachtige stem, goede uitstraling, acteert overtuigend.

Al met al een absolute aanrader! Maar dat is iedere Les Mis uitvoering wat mij betreft tot nu toe.

Tenslotte nog een kritische noot richting het theater. De voorstelling laten beginnen terwijl er nog tientallen mensen op de trappen staan om naar hun plek geleid te worden kan echt niet. De eerste 5 a 10 minuten was het daardoor heel onrustig op het grote balkon. Omdat je ook al wat verder van het podium zit, is het moeilijk ‘in de voorstelling’ te komen als het zo onrustig is. Dit theater heeft feitelijk teveel plaatsen voor de faciliteiten die het biedt. 1 smalle gang naar de trappen, beperkte toiletvoorzieningen, het was vooraf en in de pauze een chaos. 

Leuk te melden dat na afloop bij de AU circa 100 fans Do you hear the people sing? zongen en de cast uit de ramen ging hangen om filmpjes te maken en mee te joelen. Erg leuk, bracht me weer terug naar de straten rond het Novello Theatre na de laatste Spring Awakening. Sweet memories…

  [ # 10 ] 02 March 2014 03:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

LondonMark - 02 March 2014 01:24 PM

Tenslotte nog een kritische noot richting het theater. De voorstelling laten beginnen terwijl er nog tientallen mensen op de trappen staan om naar hun plek geleid te worden kan echt niet. De eerste 5 a 10 minuten was het daardoor heel onrustig op het grote balkon. Omdat je ook al wat verder van het podium zit, is het moeilijk ‘in de voorstelling’ te komen als het zo onrustig is. Dit theater heeft feitelijk teveel plaatsen voor de faciliteiten die het biedt. 1 smalle gang naar de trappen, beperkte toiletvoorzieningen, het was vooraf en in de pauze een chaos.

Te laat beginnen met een lange voorstelling als Les Miserables is op Broadway bijna onmogelijk = vreselijk duur.
Na een bepaalde tijd moet iedereen, maar vooral orkest en crew, overuren betaald krijgen. Dat is zelfs als het 1 keer gebeurd niet toelaatbaar voor een producent. Bovendien woont bijna geen enkele medewerker in Manhattan of zelfs maar in NYC zelf. De trein wacht niet.Het publiek moet gewoon op tijd komen.

[ Gewijzigd: 02 March 2014 03:27 PM by ookeenmedewerker ]
  [ # 11 ] 02 March 2014 03:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dan moeten ze de deuren naar de zaal eerder opengooien.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 21 March 2014 02:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

https://www.youtube.com/watch?v=FHdckSH44uY

Ik weet niet of deze video al ergens op het forum is geplaatst (om een of andere reden lukt het mij niet om hem via de normale manier voor dit forum te plaatsen). Maar vorige week heeft de cast van Les Miserables opgetreden bij Good Morning America.

Ik vind Andy Mientus als Marius echt steengoed! De Eponine daarentegen…En een beetje vreemd dat zij donker is, terwijl haar ouders in het stuk blank zijn. Will Swenson vind ik normaal wel erg goed, maar hier klinkt hij ook niet al te best. Maar misschien komt dat ook wel, doordat hij een best wel aparte stem heeft. Je bent toch een ander soort stem gewend bij de rol van Javert.

  [ # 13 ] 22 March 2014 05:11 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Donkere acteurs in Les Misérables komen wel vaker voor. Bijvoorbeeld Rosalind James als Eponine of Norm Lewis als Javert. Wel typisch: Ik vind de twee donkere acteurs in dit filmpje (Enjolras en Eponine) allebei het minst goed. Eponine veel te schel en Enjolras te veel ‘aardappel-in-de-keel’. Ramin Karimloo blijft fantastisch!

  [ # 14 ] 23 March 2014 10:14 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik heb ongeveer twee jaar geleden op West End ook een donkere Eponine gehad. Ik moet toegeven dat het me toen ook wel stoorde, omdat die familiale banden toch echt wel aan bod komen. Voor die rol vond ik het storend. Norm Lewis daarentegen! Dat vind ik dan weer top: top dat zoiets kan én niet storend is en top omdat hij persoonlijk één van mijn favoriete Javert’s is:).

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 15 ] 23 March 2014 12:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is de jonge Eponine dan ook donker?

 1 2 > 
1 of 2