Andrew Lloyd Webber Shows?
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Deze week zag ik een foto hangen in het Adelphi Theatre in London waar onder staat:
A Theatrical Record:
Six Andrew Lloyd Webber Shows in London
September 1991

Maar ik kom niet verder dan vijf:

* Starlight Express
* Cats
* The Phantom of the Opera
* Aspects of Love
* Joseph and the Amazing…..

De zesde staat dan links op de foto, de dames in kimono’s??
Wie weet het?
In een West End theater draaide naar mijn weten geen Lloyd Webber show meer of een show die hij alleen produceerde dus het moet in een opera gebouw of in een Fringe theater geweest zijn.
Ik heb me al suf gegoogled.

Sorry voor de slechte foto.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 1 ] 23 August 2013 01:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

The Likes of Us (1965)
Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (1968)
Jesus Christ Superstar (1971)
Evita (1976)
Cats (1981)
Song and Dance (1982)
Starlight Express (1984)
The Phantom of the Opera (1986)
Aspects of Love (1989)


Deze musicals heeft hij gemaakt voor 1991. Dus een van deze moet ook een revival hebben gehad in 1991 lijkt me.

Even gegoogled… De zesde is Jesus Christ Superstar

In 1991 was er een Japanese Kabuki production in het Dominion Theatre.

http://www.jesuschristsuperstar.com/the-show/jesus-christ-superstar-on-stage/#sthash.zFo6xKqX.dpbsOp

[ Gewijzigd: 23 August 2013 01:52 PM by chitra ]
   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 2 ] 23 August 2013 01:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Love never Dies?

  [ # 3 ] 23 August 2013 01:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Dat is wel raar ja. Het enige wat ik me kan indenken bij de dames in kimono’s is Gilbert & Sullivan’s ‘The Mikado’.  Misschien dat Lloyd Webber daar ooit als producent of financier bij betrokken is geweest ?

* edit * Mysterie is opgelost zie ik 😊

[ Gewijzigd: 23 August 2013 01:57 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 23 August 2013 02:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

@ Chitra

Knap dat je dat gevonden hebt. Ik heb zelfs oude ” Das Musical tijdschriften van dat jaar opgezocht maar ook daar staat het niet in.
Ben dan wel benieuwd hoelang het record stand gehouden heeft. Die Japanse versie heeft vast maar heel kort gedraaid.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 5 ] 23 August 2013 02:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

In 1991, Shiki Theatre Company attended the Japan Festival in London, which was to introduce Japanese culture and performed the Japonesque version of JCS with Japanese cast at Dominion Theatre with great success.

Het was dus inderdaad maar voor een paar dagen op de foto staat 24 - 2? september.
(Net achter een lantaarnpaal)

Ik kan weer rustig gaan slapen 😊

http://www.xtimeline.com/evt/view.aspx?id=1123765

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 6 ] 23 August 2013 03:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

haha, het bijzondere is dat ik maar twee pagina’s bezocht heb via Google.

- De lijst met ALW musicals op Wikipedia (The likes of us leek me onwaarschijnlijk, JatATD stond al op de lijst, dus ging ik voor JCS)
- En met de zoekwoorden “Jesus Christ Superstar 1991 London” heb je de eerste optie al de officiele JCS website met het antwoord

Maar fijn dat ik je mysterie op heb kunnen lossen!  😉

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)